Vitesliden Scooter'a Geçiş Hk.
Reklamlar
-
tzftw adlı üyeden alıntı
rica ederim. sizin güzergah nasıl? nereden nereye gidiyorsunuz?
Sultangazi-Halıcıoğlu hocam.
erensel adlı üyeden alıntı
Küçük scooter şehir içinde hele İstanbul'da inanılmaz avantajlı. Kapının önünde terlik olması gibi birşey. Tak ayağına her yere kolaylıkla git
Bu lanet durumdan önce benim scooteri satıp üzerine biraz daha koyup şehirler arası için maxiscooter yada naked almaya kara verdim ama sonra kıyamadım bunu satmaya. Şu süreçten sağ salim çıkarsak biraz daha sabredip birazda borçlanıp
scooterımı satmadan 250CC bir makine alıcam inşallah.
Büyük teker bir scooter istiyorsan Agility, Scarabeo, SYM Symphony ve Xenter gibi modellere bir bakmanı tavsiye ederim
Teşekkürler sağolun.
Reklamlar
-
Riptalon adlı üyeden alıntı
İstanbulda yaşayan biri olarak en son 1,5 yıl Benelli TRK 502 gibi 240 kiloluk aletten sonra trafiğe ve ağırlığa lanet edip XMax 300 aldım ve gerçekten dünyam değişti. Kocaman bagajı, vites derdinin olmaması, yağmurda çamurda hiçbiryerin ıslanmaması, zincir derdini hiç hiç düşünmemem, şehir içinde fazlasıyla yeterli gücü ve çok çok az yakması (2.8 lt.). Büyük bir motosikletimin olmasını her zaman istiyorum ama şehir içi için benim için artık geri dönüşü yok. Ama XMax 300 de gerçekten harika scooter. Herhalde bir de TMax DX alabilsem ömrümce başka motor aramam
. Sonuç olarak tecrübe etmenizi çok tavsiye ederim.
Bence neden scooter sorusunun en güzel cevabı olmuş.
Benimde tavsiyem şu yönde sadece şehir içinde kullancaksanız Nmax 155 gibi midi ile maxi arası scooterlar tam aradığınız. Kendi sınıfına göre gerçekten torklu alet. Biraz sert amortisörlü fakat Yamaha ve sağlam. Fakat şehirler arası da yolculuk yapacaksanız. Hafta sonları3-4 saatlik yerlere yazın giderim, kamp atarım vs. 250cc den aşağı motor düşünmeyin. Bende Nmax 155 vardı. Çok memnundum. Ama otobanlarda 115 Km son hızla (konfor hızı 80-90) baya sıkıntı yaşatıyordu. Şimdi Sym Cruism 250 var. otobanda rahatlıkla 130-140 Km lere çıkıyor.Konforlu, teknik açıdan da yeterli. (Bana göre tabi) Bu ayrıntıya dikkat ederek scooter almanızı tavsiye ederim. Hayırlı olsun inşallah.
-
ilk başta oyuncak gibi geliyor sonra alışıyorsun
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Bence neden scooter sorusunun en güzel cevabı olmuş.
Benimde tavsiyem şu yönde sadece şehir içinde kullancaksanız Nmax 155 gibi midi ile maxi arası scooterlar tam aradığınız. Kendi sınıfına göre gerçekten torklu alet. Biraz sert amortisörlü fakat Yamaha ve sağlam. Fakat şehirler arası da yolculuk yapacaksanız. Hafta sonları3-4 saatlik yerlere yazın giderim, kamp atarım vs. 250cc den aşağı motor düşünmeyin. Bende Nmax 155 vardı. Çok memnundum. Ama otobanlarda 115 Km son hızla (konfor hızı 80-90) baya sıkıntı yaşatıyordu. Şimdi Sym Cruism 250 var. otobanda rahatlıkla 130-140 Km lere çıkıyor.Konforlu, teknik açıdan da yeterli. (Bana göre tabi) Bu ayrıntıya dikkat ederek scooter almanızı tavsiye ederim. Hayırlı olsun inşallah.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim sağolun.
pikatel34 adlı üyeden alıntı
ilk başta oyuncak gibi geliyor sonra alışıyorsun
Teşekkürler.
-
Motor kullanmanın verdiği zevki scooter da bulamayacağını kabul ederek scooter a geçiş yaparsanız geri kalan herşey için avantaj sağlamış olursunuz. Konfor bagaj vs.
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Bence neden scooter sorusunun en güzel cevabı olmuş.
Benimde tavsiyem şu yönde sadece şehir içinde kullancaksanız Nmax 155 gibi midi ile maxi arası scooterlar tam aradığınız. Kendi sınıfına göre gerçekten torklu alet. Biraz sert amortisörlü fakat Yamaha ve sağlam. Fakat şehirler arası da yolculuk yapacaksanız. Hafta sonları3-4 saatlik yerlere yazın giderim, kamp atarım vs. 250cc den aşağı motor düşünmeyin. Bende Nmax 155 vardı. Çok memnundum. Ama otobanlarda 115 Km son hızla (konfor hızı 80-90) baya sıkıntı yaşatıyordu. Şimdi Sym Cruism 250 var. otobanda rahatlıkla 130-140 Km lere çıkıyor.Konforlu, teknik açıdan da yeterli. (Bana göre tabi) Bu ayrıntıya dikkat ederek scooter almanızı tavsiye ederim. Hayırlı olsun inşallah.
Hocam SYM cruism de herhangi bir işlem var mı, yoksa stock mu?
-
günlük kullanımınızda
- tem otoyolu gibi trafiğin hızlı aktığı yolları fazla kullanacaksanız 250 cc maksi scooter
- trafiğin durduğu yerlerde, arabaların arasından sıyrılıp geçmek daha önemliyse 150 cc ve altı bir scooter tercih etmeniz yerinde olur.
150'lik scooter tem'de elbette gider, lakin motoru tam gaz zorlayarak yarım saat sürmek hem motoru hem süreni yorar. 250'likle aynı hızda daha relax gidersiniz. benzer şekilde 250'lik makine de arabaların arasından pekala sıyrılıp geçer, fakat küçük scooter kadar kıvrak değildir.
-
Öncelikle merhabalar. Ben de çok kararsız kalmıştım. Bir Honda Forza 250 satın aldım. Kendim öğretmenim. Benim hayatımda çok kolaylık sağlıyor. Konforu ve Bagajı bunun en önde gelen nedenlerinden biri. Kısaca bas gaza yoluna devam et. Aynı zamanda şehir dışı turlarımda da çok kullandım. 110-120 ile konforlu bir şekilde yolculuk yapabiliyorsunuz. Bu şekilde gidemeyeceğin yer yok gibi. Scooterla Bayburt Soğanlı geçidinden geçen kullanıcılar bile var. En kötü karar kararsızlıktan iyidir. İnsanların ne düşündüğü bence hiç önemli değil. Önemli olan sizin mutluluğunuz.
-
Scooter işinde iki handikap var, biri küçük lastik biri de yetersiz amortisör .. Yani scooter maalesef bozuk yollarda rahat ya da çilesiz değil, çok severek tahmini 40.000 km scooter kullandıktan sonra, yolu çok hissettiğim için tekrar vitesliye geçmiştim.
Ancaaaak .. Tmax ya da Burgman 650 alırsan, ne sürüş keyfin bozulur ne de konforu dert edersin .. işte o zaman vitesli bir motosiklet aramazsın .. yok " depo bacakların arasında olacakmış " falan filan hepsi fasa fiso ..
Yani Premium scooter haricinde konfor anlamında bence bi süre sonra rahatsız olacaksın, kasisler olsun, çukurlar olsun fazlasıyla hissedeceksin .. ha mükemmel bir yol güzergahın vardır mesela sadece asfalt .. o zaman olur ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
...........Tmax ya da Burgman 650 alırsan, ne sürüş keyfin bozulur ne de konforu dert edersin .. işte o zaman vitesli bir motosiklet aramazsın..............yok " depo bacakların arasında olacakmış " falan filan hepsi fasa fiso.........
siz yazınca banada cesaret geldi düşüncemi yazayım bugüne kadar niye yazmadın dersen valla hep okuyorum şu bacakların arasında depoyu hissetme mevzusu nedir bende hiç anlamadım ve sorgulamaktan vazgeçtim , 170.000 km kadar vitesli motosiklet tecrübem var çok dik bir yokuşdan inerken frenleme harici depoyu dizlerimle sıkma ihtiyacı hissetmedim iyimi , ya ben biyerlerde yanlış yapıyorum yada bu insanlarda depo fetişi var :D
yalnız büyük hacim 270 kg maksi sukuter mevzusuna katılmıyorum , bana göre sukuter en fazla 250 cc olmalı , yüksek hacimli ve ağır motorlar uzun rotalarda idealdir , şehir içi kullanılacaksa Burgman gibi bir kütle eziyet verir..
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Scooter işinde iki handikap var, biri küçük lastik biri de yetersiz amortisör .. Yani scooter maalesef bozuk yollarda rahat ya da çilesiz değil, çok severek tahmini 40.000 km scooter kullandıktan sonra, yolu çok hissettiğim için tekrar vitesliye geçmiştim.
Ancaaaak .. Tmax ya da Burgman 650 alırsan, ne sürüş keyfin bozulur ne de konforu dert edersin .. işte o zaman vitesli bir motosiklet aramazsın .. yok " depo bacakların arasında olacakmış " falan filan hepsi fasa fiso ..
Yani Premium scooter haricinde konfor anlamında bence bi süre sonra rahatsız olacaksın, kasisler olsun, çukurlar olsun fazlasıyla hissedeceksin .. ha mükemmel bir yol güzergahın vardır mesela sadece asfalt .. o zaman olur ..
Manuel bir motosiklette,vites oranlari ile devri her durumda kullanabilirsin.
Bende zamaminda 15 bin km 250 xmax kullanmiştim.
Tamam sele alti bagaji
Bacaklari ruzgardan,yagmurdan nisbeten koruyor
Pratik ama manuel bir motosiklet gibi vucut butunlugu olmuyor.
Hee,öyle kullanicilar var ki scooter ile virajlarda duman attiran.
Yanliş anlaşilmasin,scooter lere karşi bir düşmanligim yok,
16 jant ebatli ve kisa aks aralikli her scooter benim favorimdir.
Xenter155
Xctiy 250
Gibi..
-
Merhabalar. Ben Gürkan Güler. İstanbulda yaşıyorum ayağım sandalyeden değdiğinden beri motosiklete biniyorum. Her türlü motosiklet kullandım ve son aldığım 11 motosiklet scooter. Şehir içini geçtim şehir dışında bile uzun yollarda scooter kullandım. Bende sizin düşündüğünüz gibi vitesli motoru angarya görüyorum ne uğraşıcam dedim scooter kullanmaya başladım birde baktım ki bagajı var kullanımı rahat dizlerime daha az rüzgar geliyor ön camı var. Dedim ki bundan sonra scooter aklın yolu bir. Tavsiye de ederim. Hepsi o kadar kullanışlı ve teknolojik donanıma sahip ki alıştığınız zaman bırakamayacaksınız.
-
chaqalqarlos adlı üyeden alıntı
Motor kullanmanın verdiği zevki scooter da bulamayacağını kabul ederek scooter a geçiş yaparsanız geri kalan herşey için avantaj sağlamış olursunuz. Konfor bagaj vs.
İşte takıldığım nokta bu, onun için müsait bir zamanda scooter kiralayıp test edeceğim.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
myagdi adlı üyeden alıntı
günlük kullanımınızda
- tem otoyolu gibi trafiğin hızlı aktığı yolları fazla kullanacaksanız 250 cc maksi scooter
- trafiğin durduğu yerlerde, arabaların arasından sıyrılıp geçmek daha önemliyse 150 cc ve altı bir scooter tercih etmeniz yerinde olur.
150'lik scooter tem'de elbette gider, lakin motoru tam gaz zorlayarak yarım saat sürmek hem motoru hem süreni yorar. 250'likle aynı hızda daha relax gidersiniz. benzer şekilde 250'lik makine de arabaların arasından pekala sıyrılıp geçer, fakat küçük scooter kadar kıvrak değildir.
125&150 arası yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Dodurgali_20 adlı üyeden alıntı
Öncelikle merhabalar. Ben de çok kararsız kalmıştım. Bir Honda Forza 250 satın aldım. Kendim öğretmenim. Benim hayatımda çok kolaylık sağlıyor. Konforu ve Bagajı bunun en önde gelen nedenlerinden biri. Kısaca bas gaza yoluna devam et. Aynı zamanda şehir dışı turlarımda da çok kullandım. 110-120 ile konforlu bir şekilde yolculuk yapabiliyorsunuz. Bu şekilde gidemeyeceğin yer yok gibi. Scooterla Bayburt Soğanlı geçidinden geçen kullanıcılar bile var. En kötü karar kararsızlıktan iyidir. İnsanların ne düşündüğü bence hiç önemli değil. Önemli olan sizin mutluluğunuz.
Haklısınız.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Scooter işinde iki handikap var, biri küçük lastik biri de yetersiz amortisör .. Yani scooter maalesef bozuk yollarda rahat ya da çilesiz değil, çok severek tahmini 40.000 km scooter kullandıktan sonra, yolu çok hissettiğim için tekrar vitesliye geçmiştim.
Ancaaaak .. Tmax ya da Burgman 650 alırsan, ne sürüş keyfin bozulur ne de konforu dert edersin .. işte o zaman vitesli bir motosiklet aramazsın .. yok " depo bacakların arasında olacakmış " falan filan hepsi fasa fiso ..
Yani Premium scooter haricinde konfor anlamında bence bi süre sonra rahatsız olacaksın, kasisler olsun, çukurlar olsun fazlasıyla hissedeceksin .. ha mükemmel bir yol güzergahın vardır mesela sadece asfalt .. o zaman olur ..
Dikkate alacağım hocam.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
siz yazınca banada cesaret geldi düşüncemi yazayım
bugüne kadar niye yazmadın dersen valla hep okuyorum şu bacakların arasında depoyu hissetme mevzusu nedir bende hiç anlamadım ve sorgulamaktan vazgeçtim , 170.000 km kadar vitesli motosiklet tecrübem var çok dik bir yokuşdan inerken frenleme harici
depoyu dizlerimle sıkma ihtiyacı hissetmedim iyimi , ya ben biyerlerde yanlış yapıyorum yada bu insanlarda depo fetişi var :D
yalnız büyük hacim 270 kg maksi sukuter mevzusuna katılmıyorum , bana göre sukuter en fazla 250 cc olmalı , yüksek hacimli ve ağır motorlar uzun rotalarda idealdir , şehir içi kullanılacaksa Burgman gibi bir kütle eziyet verir..
Depoyu kavrama olayını bende anlamıyorum şahsen, benimde bacaklar serbest şekilde kullanıyorum..
Yorumunuz için teşekkür ederim.
levend84 adlı üyeden alıntı
Manuel bir motosiklette,vites oranlari ile devri her durumda kullanabilirsin.
Bende zamaminda 15 bin km 250 xmax kullanmiştim.
Tamam sele alti bagaji
Bacaklari ruzgardan,yagmurdan nisbeten koruyor
Pratik ama manuel bir motosiklet gibi vucut butunlugu olmuyor.
Hee,öyle kullanicilar var ki scooter ile virajlarda duman attiran.
Yanliş anlaşilmasin,scooter lere karşi bir düşmanligim yok,
16 jant ebatli ve kisa aks aralikli her scooter benim favorimdir.
Xenter155
Xctiy 250
Gibi..
Sağolasın hocam teşekkür ederim
Gürkan GÜLER adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Ben Gürkan Güler. İstanbulda yaşıyorum ayağım sandalyeden değdiğinden beri motosiklete biniyorum. Her türlü motosiklet kullandım ve son aldığım 11 motosiklet scooter. Şehir içini geçtim şehir dışında bile uzun yollarda scooter kullandım. Bende sizin düşündüğünüz gibi vitesli motoru angarya görüyorum ne uğraşıcam dedim scooter kullanmaya başladım birde baktım ki bagajı var kullanımı rahat dizlerime daha az rüzgar geliyor ön camı var. Dedim ki bundan sonra scooter aklın yolu bir. Tavsiye de ederim. Hepsi o kadar kullanışlı ve teknolojik donanıma sahip ki alıştığınız zaman bırakamayacaksınız.
Anladım ilk fırsatta test edeceğim.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
-
Scooterin rahatlığı hoşuma gidiyor uğraş yok dediğin gibi bas gitsin çek dursun ayrıca koltuk altı bagajı ve ön boşluğu bir şeyler taşımada da kolaylık sağlıyor ama debriyajlı motorda oturuş pozisyonundan sürüşe daha fazla hakim olmak beni debriyajlıya itiyor
-
Bafrali adlı üyeden alıntı
Hocam SYM cruism de herhangi bir işlem var mı, yoksa stock mu?
Fabrika çıkışı neyse o. Her hangi bir işlem yapmadım. Bunu sorma nedeniniz 130-140 Km otobanda yaptığımı söylediğim için mi? Youtube testlerinde de 142-145 civarı yapıyor. Bende topcase olduğu için düz otobanda 138' i gördüm. Topcase olmasa muhtemelen 145 leri görürdüm diye düşünüyorum.
-
Roland-Kane adlı üyeden alıntı
Scooterin rahatlığı hoşuma gidiyor uğraş yok dediğin gibi bas gitsin çek dursun ayrıca koltuk altı bagajı ve ön boşluğu bir şeyler taşımada da kolaylık sağlıyor ama debriyajlı motorda oturuş pozisyonundan sürüşe daha fazla hakim olmak beni debriyajlıya itiyor
Kullanmadan anlayamayacağım
Yorumunuz için teşekkür ederim.
-
vandamme adlı üyeden alıntı
İşte takıldığım nokta bu, onun için müsait bir zamanda scooter kiralayıp test edeceğim.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Anladım ilk fırsatta test edeceğim.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Motordan beklenti de önemli tabi.Kimisi rüzgardan hoşlanır rüzgarın yüze vurması bile mest eder. Kimisi vites geçişleri bir an da motorun sprint yapması hoşuna gider. Genel olarak vitesli motorun verdiği güveni ve zevki vermeyeceği ortak düşünce. Deneyin siz de hak vereceksiniz.
-
chaqalqarlos adlı üyeden alıntı
Motordan beklenti de önemli tabi.Kimisi rüzgardan hoşlanır rüzgarın yüze vurması bile mest eder. Kimisi vites geçişleri bir an da motorun sprint yapması hoşuna gider. Genel olarak vitesli motorun verdiği güveni ve zevki vermeyeceği ortak düşünce. Deneyin siz de hak vereceksiniz.
Teşekkür ederim.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
siz yazınca banada cesaret geldi düşüncemi yazayım
bugüne kadar niye yazmadın dersen valla hep okuyorum şu bacakların arasında depoyu hissetme mevzusu nedir bende hiç anlamadım ve sorgulamaktan vazgeçtim , 170.000 km kadar vitesli motosiklet tecrübem var çok dik bir yokuşdan inerken frenleme harici depoyu dizlerimle sıkma ihtiyacı hissetmedim iyimi , ya ben biyerlerde yanlış yapıyorum yada bu insanlarda depo fetişi var :D
yalnız büyük hacim 270 kg maksi sukuter mevzusuna katılmıyorum , bana göre sukuter en fazla 250 cc olmalı , yüksek hacimli ve ağır motorlar uzun rotalarda idealdir , şehir içi kullanılacaksa Burgman gibi bir kütle eziyet verir..
Xmax 250 kullanıcısıyım ve memurum. İşe giderken motorum la gidiyorum yağış yoksa ve hava 10 derece altında değilse ama geç kalınca bazen 10 derece altında yada yağışta bindiğim oluyor. Bu yüzden scooter ın temizliği bagajı benim için önemli sizin öncelikleriniz bazen zevkinizin önüne geçiyorsa o zaman ikisini de yaşatabilecek bir scooter seçmelisiniz ve bu 250 cc den düşük olmamalı bence. Zannımca depoyu bacakların arasında hissetmekten kasıt şu. Kendim konforu sevdiğim kadar viraj yapmayı da seviyorum. Xmax süspansiyonu sert tarafta olduğu için gayet güzel viraj yapıyor. Fakat viraja girdiğimiz de hızı iyi ayarlayamazsak dengemizi sağlamak için bacağın iç kısmıyla destek alabileceğimiz bir yer olmadığı için bazen ister istemez gidondan destek alıyoruz bu da motorun dengesini bozabiliyor. Ama sürat ve yatış açısına alıştığımızda bu bir sorun olmaktan çıkıyor.
-
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Xmax 250 kullanıcısıyım ve memurum. İşe giderken motorum la gidiyorum yağış yoksa ve hava 10 derece altında değilse ama geç kalınca bazen 10 derece altında yada yağışta bindiğim oluyor. Bu yüzden scooter ın temizliği bagajı benim için önemli sizin öncelikleriniz bazen zevkinizin önüne geçiyorsa o zaman ikisini de yaşatabilecek bir scooter seçmelisiniz ve bu 250 cc den düşük olmamalı bence. Zannımca depoyu bacakların arasında hissetmekten kasıt şu. Kendim konforu sevdiğim kadar viraj yapmayı da seviyorum. Xmax süspansiyonu sert tarafta olduğu için gayet güzel viraj yapıyor. Fakat viraja girdiğimiz de hızı iyi ayarlayamazsak dengemizi sağlamak için bacağın iç kısmıyla destek alabileceğimiz bir yer olmadığı için bazen ister istemez gidondan destek alıyoruz bu da motorun dengesini bozabiliyor. Ama sürat ve yatış açısına alıştığımızda bu bir sorun olmaktan çıkıyor.
Xmax'i her yönüyle beğeniyorum ama maxiscooter'lar bütçemi fazlasıyla aşıyor.
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)