Merhaba,
Uzun zamandır girmiyordum. Bilgisayar olmayınca yazmayı çok sevmiyorum. Bu arada evde kaldığımızdan bu konuyu açmak istedim.
Daha önce yazdığım gibi 2 yıldır Sym orbit 125 kullanıyordum. Haziran atında Ölümcül bir kaza atlatmış burada paylaşmıştım. 10 bin km kadar kullandım. Kazadan sonra sağa sola çekme yapmaya başladı. Ön takım düzeltilmesine rağmen milimetrik olmadı ve titreşim çok arttı. Lastikler eskidi kayış eskidi manifoldu eskidi.
Bir yıldır tamircide takip ettiğim Suzuki gn 250 modelini usta geçen hafta bitirmiş. İlan baktım bir tane 17.750 fiyatlı bir tane de 13.500 fiyatlı gördüm. Parçalarına baktım. Bir çok parçası enonbirde var.
Motoru takas edelim dedim. Senin motorun üstüne 5000 ver dedi. 4000 çektim önüne koydum sıcak para işe yaradı her zamanki gibi. Motoru aldım.
1995 model zincir dişli şanzıman egzantrik ve komple motor yapıldı.Bir yıl Süreci ettim. Usta yavaş yavaş bir yılda yaptı.
Aldıktan sonra yaptıklarım:
Koltuk kılıfı :50 TL
Led ön sinyaller :17 TL
Koruma Demir’i siyah: 130 TL
Ön lastik duro: 130 TL
Suzuki yazılıYan kapaklar: 120 TL
Yeni akü : 125 TL
Depo Suzuki yazıları: 25 TL. İki adet
Tank deri pad: ücretsiz.
Sünger bisiklet elciği: 5 TL
Krom gidon topuzları: 50 TL
Far ve sinyal ampülleri: 50 TL
Vites çorabı : 10 TL
Örme heybe : 50 TL
Yaklaşık 800 TL masrafım oldu.
Ayrıca para harcamadan. Egzozu parlattım. Egzoz motor çıkışları ve şanzımanı yanmaz krom boya ile boyadım.
Ön maşaları zımpara yapıp siyaha boyadım.
Pas lekeleri olan direksiyonu da krom boya ile boyayıp, siyah kumaş bant ile sardım. Direksiyonu biraz yukarı kaldırdım.
Lastik yazılarını beyaz Lastik kalemi ile boyadım.
Orta ve yan ayakları siyah boya ile boyadım.
Heybeyi Kaymaması için, iç kısmından cırt ile sabitledim.
Sürüş:
150+ kg
Kalktıktan sonra kuş gibi oluyor.
5 vites (vites göstergesi var)
2. Vitesle bile rahatça kalkıyor. Torku çok iyi.
Büyük vitesle kullanabildiğiniz için Şehir içinde de keyifli.
Vites geçişleri Harika ama boşu bulmak zor.
Olmam gerekenden Bir üst viteste kullanıyorum hep. yakıt ve titreşim çok azalıyor.
Son hız 125. Zaten yasal sınır bu aralarda.
Gösterge ilginç 🤔
Devir saati var, hız göstergesi var. Vites göstergesi ve boş vites ile uzun ile sinyal ışıkları var.
İlginç ama benzin göstergesi yok.
Sürüşü çok keyifli gerçekten. Özellikle uzun yolda çok güvenli ve şık bir sürüşü var.
Dik oturuşta ayarlanabilir Japon amortisötler ile yağ gibi gidiyorsunuz.
Ara hızlanmaları sollama için gayet yeterli. Hız motoru değil gezme motoru.
Koltuk alyan ile sökülerek çıkıyor.
Akü kapağının altında üçgen bir alet kutusu var.
Ben heybe ile işi bitirdim. Yaklaşık 40 litre alıyor.
İşte böyle 24. Motor oldu sanırım. İlk Suzuki motorum oldu. Gençliğimin hayali idi bu makina. Yıllar sonra hayalimi gerçekleştirdim.
Çocukluk hayalim olan Renault 12 TSW arabayı da aldım. Tüplü römork çeki demirli 🤣🤣🤣
Birazdan fotoğraf koyacağım.
Sevgiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------