Nc serisi bu isi nasil basariyor
Reklamlar
-
Yav arkadaslar cok amatorce bir soru olabilir belki ama yine de soracagim.
Simdi elimizde ayni agirliga sahip iki motor var.
Birisi Nc 750x digeri de Africa Twin olsun mesela.
Bu iki motor ayni hizda( 60 km/h veya 120 km/h hic farketmez) ayni devirde kullansak bile nc kadar az yakamiyor cok net.
Neden boyle ? Simdi guc farki diyenler olabilir..ama bakin ayni hiz ve devir diyorum..Africa o esnada arka tekere daha fazla guc veriyor olamaz yoksa daha hizli gitmesi gerekirdi herhalde.
Cok basit bir cevabi olmali ama ben bulamadim acikcasi.
Reklamlar
-
Şimdi ben sana belli bir mesafeden, belli bir salınım ile bir yumruk atayım. Sonra iki gümrüğümü birleştirip,aynı mesafeden aynı salınım ile gene vurayım. Harcadığım enerji aynı ama kaybettiğin diş sayısı?
Harcadığım enerji aynı olduğundan aradaki farkı anlatmış oldum herhalde.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Şimdi ben sana belli bir mesafeden, belli bir salınım ile bir yumruk atayım. Sonra iki gümrüğümü birleştirip,aynı mesafeden aynı salınım ile gene vurayım. Harcadığım enerji aynı ama kaybettiğin diş sayısı?
Harcadığım enerji aynı olduğundan aradaki farkı anlatmış oldum herhalde.
Cevabin icin tesekkurler angrybirds.
Fakat ne anlatmaya calistin gercekten anlamadim.
Birincisi,iki motorun agirligi ayni.İkincisi senin mantiginla yaklasacak olursak africa daha az yakmasi lazim(iki yumruk gucunde)
Ucunsusu,iki yumruk benzetmende harcadigin enerji ayni olamaz.
-
şimdi hesap yanlış bu 2 motoru aynı devirde aynı viteste kullanamazsın.aynı hızda kullanırsın olabilicek en düşük viteste kullanırsın.kaldıki birisi 1000cc üzeri öbürü 750cc yüzde 25 fark var.hadi afrikayı salla en yakın mt07 var onla kıyaslasak bile mt7 4 yaksın nc 3 yakıcaktır sabit gazda.nc çok farklı bir motora sahip ama biraz onu ayırmak gerekiyor.3000 devirde vites atılan fazla motor yok.alt devirde çalışması için yapılan bir motor var.az devir az benzin
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
şimdi hesap yanlış bu 2 motoru aynı devirde aynı viteste kullanamazsın.aynı hızda kullanırsın olabilicek en düşük viteste kullanırsın.kaldıki birisi 1000cc üzeri öbürü 750cc yüzde 25 fark var.hadi afrikayı salla en yakın mt07 var onla kıyaslasak bile mt7 4 yaksın nc 3 yakıcaktır sabit gazda.nc çok farklı bir motora sahip ama biraz onu ayırmak gerekiyor.3000 devirde vites atılan fazla motor yok.alt devirde çalışması için yapılan bir motor var.az devir az benzin
Ben ayni vites demedim.Burda onemli olanin devir oldugunu dusunuyorum.birisi 6 birisi 5 viteste ayni devirde ayni hizda gittigini dusunebiliriz sanirim..
Ve yine nc daha az yakacaktir
-
Tek silindir, 250 cc eski motorum 6. vites ve 6000 devir/dk.da 110 km ile giderken 3 lt gibi yakıyordu. Şu an çift silindir 72 bg ile 6. viteste 110 km aynı hıza daha düşük devirde ulaşıyorum. Ancak yakıt tüketimim daha fazla. Konunun teknik boyutuna hakim arkadaşlar daha doğrusunu söyleyecektir ama daha fazla güç=daha fazla yakıt tüketimi bence. Africa Twin'in beygir gücü 750X'in 2 katı neredeyse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------
Gerçi bu, Nc.nin "özel" bir motoru olduğu gerçeğini değiştirmez.
-
Neyse bu konu yarını da çıkartır. Düşük cc motorun düşük hızda daha az yakmasını ayrı tartışırsınız, otomobil motorunun, motosiklet motorundan daha az yakmasını da ayrı tartışırsınız. Ben pass geçiyorum.
Hırbocuğum sende istediğin gibi at koştur.
-
oldu ki aynı devirde aynı hızda gitmeyi başardın
genede ikiside tekere aynı gücü vermez
afaki yazıyorum
ikiside aynı devirde aynı viteste 90 km hızla gidiyor olsunlar
afrika arka tekere 80 nm tork uygularken
nc arka tekere 40 nm tork uygular
yani aynı hız ile gitmeleri aynı gücü uygulayacakları anlamına gelmez.
öyle olsaydı koca koca kamyonlar arabaların yaktığı benzini yakardı
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Tek silindir, 250 cc eski motorum 6. vites ve 6000 devir/dk.da 110 km ile giderken 3 lt gibi yakıyordu. Şu an çift silindir 72 bg ile 6. viteste 110 km aynı hıza daha düşük devirde ulaşıyorum. Ancak yakıt tüketimim daha fazla. Konunun teknik boyutuna hakim arkadaşlar daha doğrusunu söyleyecektir ama daha fazla güç=daha fazla yakıt tüketimi bence. Africa Twin'in beygir gücü 750X'in 2 katı neredeyse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------
Gerçi bu, Nc.nin "özel" bir motoru olduğu gerçeğini değiştirmez.
Tamam tommy,gucu fazla olan daha cok yaktigi asikar.
Fakat o esnada ben o gucu kullanmiyorum ki.Kafamin basmadigi nokta da orasi.
İkisinin de hizi esit,hadi fazla devir ceviren cok yakar dedik devirleride vitesle oynayarak esitledik..yine olmadi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------
mavzer-i adlı üyeden alıntı
oldu ki aynı devirde aynı hızda gitmeyi başardın
genede ikiside tekere aynı gücü vermez
afaki yazıyorum
ikiside aynı devirde aynı viteste 90 km hızla gidiyor olsunlar
afrika arka tekere 80 nm tork uygularken
nc arka tekere 40 nm tork uygular
yani aynı hız ile gitmeleri aynı gücü uygulayacakları anlamına gelmez.
öyle olsaydı koca koca kamyonlar arabaların yaktığı benzini yakardı
Hmmm,kamyon ornegini unutalim.Kamyon dedigimiz hem hava surtunmesi asiri fazla hem de agirligi arabaya gore cok fazla.
Arka tekere daha fazla tork gonderme konusu ise ilginc.
neden arka tekere daha fazla tork gonderiyor ki ihtiyacim yok o torka.. gazi acarsam gelmesini isterim ama acmiyorum..cok ilginc biraz dusuneyim bunu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Neyse bu konu yarını da çıkartır. Düşük cc motorun düşük hızda daha az yakmasını ayrı tartışırsınız, otomobil motorunun, motosiklet motorundan daha az yakmasını da ayrı tartışırsınız. Ben pass geçiyorum.
Hırbocuğum sende istediğin gibi at koştur.
Alla alla hemen bi laf sokmalar falan.
Soru da sormayalim yani ?
-
NC nin subap açma kapama zamanlaması yani kam profili otomobil motorlarına benziyor , aynı devirde daha az hava ve benzin silindire gönderildiği için tüketimide düşük kalıyor , ne varki böyle bir geometri ile yüksek devir çeviremezsiniz , uzun zamandır NC kullananlar zaten motorun bu karakterine bayılıyor , yüksek devir seven ise tu kaka deyip forumlarda karalıyor
-
ozaman şöyle yapalım.
ikisinin de devir güç beygir grafiğini bul
hangi devirde hangisi ne kadar tork ve beygir üretiyor oradan bi gör.
arka tekere ne kadar tork vereceğini keşke biz belirleseydik ama mühendisler ayarlayıp paket yapıp bize sunuyor
-
Bir işi yapabilmek için gerekli olan güç bellidir, bilimsel olarak kanıtlı ve değişmez.
İşi yapan motorun dizaynında yanlışlıklar, verim kaybı. Misal: ağırlık, sürtünme kayıpları, yakıt-hava oranı gibi.
Ve işi ikisi de yapabiliyor ise ağırlık, lastikler, konulan yağ, çevre koşulları aynı olsa yüksek hacimli motor tüketim açısından daha avantajlı olacaktır.
Sebebi, aynı iş (hız) yüksek hacimli daha az devirde işi başaracaktır.
Yüksek devirin sonucu daha çok tüketim olacaktır.
-
bence motorun hacmine çok takılmayın , hacim küçük olur ama subaplar daha erken açılır veya daha uzun süre açık kalırsa motorun karakteri bambaşka olabilir yahut otomobil motorlarındaki gibi yüksek teknoloji turbo besleme kullanılır 1.0 motor 2.0 gibi çalışır..
-
Dümdüz mantık: Devir aynıyken hacmi çok olan çok az olan az yakar. Neden mi? Çok basit: Hacmi çok olan daha fazla yakıt hava karışımı alacaktır da ondan. (İşi karıştıracak ECU mapping mevzuu falan var aslında da çok düşük veya yüksek devirden bahsetmiyorsak mapping - yani yakıt hava karışım oranını - gözardı edebiliriz...)
-
Bu hesabi birde şöyle yapalim,
Depolarini girtlaga kadar fulleyelim
Africa ile 140km/h ile sabit 100km gidelim
Daha sonra
Nc750 ile sabit 140km/h ile 100km gidelim.
Sonra depolari tekrar fulleyelim
Ve farka bakalim.
Hatta uzunca bir dik rampada nc devir bandini koruyamazken.
Africa ayni devir bandinda haldir haldir rampa cikar.
Bu arada iki modelinde yurur agirligi çok yakin.
Ama gücün agirliga orani var
Africa leylek gibi bir motor,ruzgar direnci var.
Silindir çap,strok
Sıkıstirma orani var
Var oglu var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Dümdüz mantık: Devir aynıyken hacmi çok olan çok az olan az yakar. Neden mi? Çok basit: Hacmi çok olan daha fazla yakıt hava karışımı alacaktır da ondan. (İşi karıştıracak ECU mapping mevzuu falan var aslında da çok düşük veya yüksek devirden bahsetmiyorsak mapping - yani yakıt hava karışım oranını - gözardı edebiliriz...)
Biz ona,
Kurs hacmi olayindaki
Aön
Üön
Bardak=su
hesabi diyoruz.
-
Peki 2018 model 2800 kmdeki 750x dct 6250 devir ile 190 km hız ile giderken, 2015 model 8000 kmdeki zx6r 260 km hızla giderken nasıl aynı yakıyorlar buna birde cevap verin Kawasaki nasıl başarıyor. İki motorunda sahibi olmuş biri olarak, bu hondanin herkesi niye keriz yerine koyması hoşunuza gidiyor onuda merak ediyorum
-
Bir deli bir kuyuya bir taş atmış, millet geyiğe başlamış
Yaw Hırbocan, hem böyle başlıklar açıp, hem de millete amatör deyip duruyorsun ya, oluyor mu ama?
Hem aynı hızda gittiklerini varsayıp, sonra da "daha güçlü olsa daha hızlı giderdi" yazmışsın... Temel mantık kurallarına aykırı bir defa...
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bence motorun hacmine çok takılmayın , hacim küçük olur ama subaplar daha erken açılır veya daha uzun süre açık kalırsa motorun karakteri bambaşka olabilir yahut otomobil motorlarındaki gibi yüksek teknoloji turbo besleme kullanılır 1.0 motor 2.0 gibi çalışır..
Ya da VTEC kullanır
-
hasmet adlı üyeden alıntı
.....Ya da VTEC kullanır
.......
evet vtec , vanos , vvti gibi motoru çift karakterli hale getiren sistemlerde listeye eklenebilir ama yeni tanıtılan Koenigsegg Gemera kam milsiz pinomatik açılıp kapanan subaplara sahip ve bu konuda son nokta , bu sistemde subaplar yüzlerce konfigürasyonda açılıp kapanıyor , vtec de sadece iki adet konfigürasyon olduğunu hatırlatırım , aracın üzerindeki 3 silindirli 2000 cc motor tam 600 bg üretebiliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------
leons adlı üyeden alıntı
Peki 2018 model 2800 kmdeki 750x dct 6250 devir ile 190 km hız ile giderken, 2015 model 8000 kmdeki zx6r 260 km hızla giderken nasıl aynı yakıyorlar
buna birde cevap verin Kawasaki nasıl başarıyor. İki motorunda sahibi olmuş biri olarak, bu hondanin herkesi niye keriz yerine koyması hoşunuza gidiyor onuda merak ediyorum
zx6r 260 ile giderken 12-13000 devir çeviriyordur , tüketimlerinin aynı olması imkansız neredeyse iki katı devir çeviriyor , ölçümü nasıl yaptınız ?
-
leons adlı üyeden alıntı
Peki 2018 model 2800 kmdeki 750x dct 6250 devir ile 190 km hız ile giderken, 2015 model 8000 kmdeki zx6r 260 km hızla giderken nasıl aynı yakıyorlar
buna birde cevap verin Kawasaki nasıl başarıyor. İki motorunda sahibi olmuş biri olarak, bu hondanin herkesi niye keriz yerine koyması hoşunuza gidiyor onuda merak ediyorum
Yav hocam siz kulaktan dolma bilgilerle yaziyosunuz haberiniz olsun.260 la giderken daha az yakiyomus vayyyy anasini..
Gecen de honda basliginda atip tutuyodunuz sonra uzdum sizi..yine uzulursunuz,yapmayin
Kawasaki nin honda nin muadili bir motor soyle ki daha az yaksin..tek bir motor.
Ama bana berber ali nin soyledigi veya kawasaki forumundan jason in dedikleriyle gelme.ciddi bir kaynak bekliyorum.
-
Bu soruya cevap vermeye kalksan termodinamiğe kadar gidersin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)