Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Nc serisi bu isi nasil basariyor

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir motosikleti siz sevmiyorsunuz diye alanlar enayi olmak zorunda değil. Tercihleri sizden farklıdır?

    NC serisi İtalya'da en çok satılan motosiklet modeli. Zevk degil ama ulaşım amacıyla kullanan için gayet güzel bir seçim olabilir.

    Honda'ya tümden kalitesiz demek te yanlış, sonuçta BMW'nin dahi rekabet edemediği Goldwing gibi bir araç üretiyorlar, H2'den yüksek fiyatına rağmen de deli gibi satılıyor...

    İlle de bir markayı gömmek ya da yüceltmek zorunda mıyız? "ben sevmiyorum, tercih etmiyorum" lafının nesi yetersiz geliyor ki "tercih edenler şöyledir, böyledir" demek zorunda hissediyoruz?
    blueway2 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir motosikleti siz sevmiyorsunuz diye alanlar enayi olmak zorunda değil. Tercihleri sizden farklıdır?

    NC serisi İtalya'da en çok satılan motosiklet modeli. Zevk degil ama ulaşım amacıyla kullanan için gayet güzel bir seçim olabilir.

    Honda'ya tümden kalitesiz demek te yanlış, sonuçta BMW'nin dahi rekabet edemediği Goldwing gibi bir araç üretiyorlar, H2'den yüksek fiyatına rağmen de deli gibi satılıyor...

    İlle de bir markayı gömmek ya da yüceltmek zorunda mıyız? "ben sevmiyorum, tercih etmiyorum" lafının nesi yetersiz geliyor ki "tercih edenler şöyledir, böyledir" demek zorunda hissediyoruz?
    Yaa hasmet tumden kalitesiz ne demek ya ..

    Sanki yuzde 90 i kalitesizmis de yuzde 10 u idare eder gibi konusmusun.

    Honda kalitesiz is yapsa dunyada satabiliir mi ?
    Bunu soyleyince de dedikleri honda ucuzzzz.

    Papagan bunlar,abilerinden ogrenmisler honda ucuz diye oyle saniyolar...cahillere laf anlatilmazzzz.

  3. #43
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    daha önce 1 yıl 19999 km nc 700 kullandım sonra satıp 660 aldım evet tenere tek silindir titreşimli nc den 1 lt fazla yakıyor aynı hız ile
    4 yıl kullandım sattım nc 750 x aldım şehir içi uzun yol tek motosiklet kullanıyorum
    ön bagaj yakıt tüketimi sarf malzemesi ucuz
    siz diyorsuznuz ki tüü kaka 135 km/h ile siz 3.5 lt hangi motosiklet ile tüketiyorsunuz ?
    eğer nc den az tüketen bi motor varsa alın gelin deneyelim eğer aynı hız ile aynı tüketimi yakalayın ben nc yi yakarım eğer benden çok tüketirseniz siz yakabilirmisiniz? nee 190 ile giden ss nc den az yakıyormuş yalancıyı dilenci öpsün
    siz ss ile 190 km/ h ile gidin 10 lt altına düşsün ben bikini giyerim 1000 RR ile 180 km/h yol gidin 11 13 arası yakıyor
    neymiş fazer nc den az yakıyormuş neymiş er6 f az yakıyormuş gelin deneyelim motoru yakmayan ön teker gibi olsun
    çift disk olsa iyi olur muş arkadaş makina zaten 55 hp yani güç olarak orta sınıfın altında iki değil 3 tane disk koysan da aynı fazlası zarar boşuna balata masrafı
    yani nc kendi sınıfı değil top yekün motosiklet aleminin en ekonomik yakıt tüketen motosikleti
    daha az tüketen olsun gider onu alırım
    blueway2 bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce 1 yıl 19999 km nc 700 kullandım sonra satıp 660 aldım evet tenere tek silindir titreşimli nc den 1 lt fazla yakıyor aynı hız ile
    4 yıl kullandım sattım nc 750 x aldım şehir içi uzun yol tek motosiklet kullanıyorum
    ön bagaj yakıt tüketimi sarf malzemesi ucuz
    siz diyorsuznuz ki tüü kaka 135 km/h ile siz 3.5 lt hangi motosiklet ile tüketiyorsunuz ?
    eğer nc den az tüketen bi motor varsa alın gelin deneyelim eğer aynı hız ile aynı tüketimi yakalayın ben nc yi yakarım eğer benden çok tüketirseniz siz yakabilirmisiniz? nee 190 ile giden ss nc den az yakıyormuş yalancıyı dilenci öpsün
    siz ss ile 190 km/ h ile gidin 10 lt altına düşsün ben bikini giyerim 1000 RR ile 180 km/h yol gidin 11 13 arası yakıyor
    neymiş fazer nc den az yakıyormuş neymiş er6 f az yakıyormuş gelin deneyelim motoru yakmayan ön teker gibi olsun
    çift disk olsa iyi olur muş arkadaş makina zaten 55 hp yani güç olarak orta sınıfın altında iki değil 3 tane disk koysan da aynı fazlası zarar boşuna balata masrafı
    yani nc kendi sınıfı değil top yekün motosiklet aleminin en ekonomik yakıt tüketen motosikleti
    daha az tüketen olsun gider onu alırım
    Hacim arada banada saplamişsin,

    Çift disk kaliper olayindan kastim,55 hp lik gücten değil,

    230-240kg ağirliğinda makinaya çift disk sistemi daha iyi otururmuş.

    Nc serisini severim,çok arkadaşimada öneriyorum.
    F54 bunu beğendi.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaa hasmet tumden kalitesiz ne demek ya ..

    Sanki yuzde 90 i kalitesizmis de yuzde 10 u idare eder gibi konusmusun.

    Honda kalitesiz is yapsa dunyada satabiliir mi ?
    Bunu soyleyince de dedikleri honda ucuzzzz.

    Papagan bunlar,abilerinden ogrenmisler honda ucuz diye oyle saniyolar...cahillere laf anlatilmazzzz.
    Yaw sana da laf anlatamiyoruz ama

    Herkesin tercihi ayni olsa dunyada tek marka olurdu.

    Bak son motosikletime kadar hep Honda kullanmistim. Ama baktim eskisi gibi dogru duzgun bir yuksek hacimli naked yapacagi yok, KTM'ye gectim. Honda'dan daha sorunlu degil mi? Evet. Daha 1 yasini doldurdu gidip silindir piston degistik. Ama pisman miyim? Hayir. Cok daha zevkli cunku. Motosiklet kullandigimi anliyorum. Ama touring motosikleti alacak olsam direk Honda Goldwing alirim. Cruiser icin de Kawasaki VN1600 ararim...

    Markaciligin bir alemi yok. Hepsinin iyi yaptigi bir sey var. Yoksa rekabet edemezler, silinirler giderler piyasadan... Anlamiyorum amaciniz nedir. Takim tutar gibi marka tutmanin alemi nedir yahu? N'apti Honda, KTM, Kawasaki size? Paranizi alip motosiklet verdi. Memnunsaniz ne ala. Degilseniz gecin baska markaya. Bitti gitti.

  6. #46
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav kim honda kalitesi diye baslik aciyo ?

    Sizin gibi amatorler hondayi kotuluyor tofas mofas diye ona istinaden bir baslik acmistim sadece.

    Sen simdi neden gelip burda nc yi kotuluyosun yahu ? Sen begenmedin diye nc kotu motor mu oluyor ? Yaptigin nc alalizi ise bastan asa zirva!

    Honda ise alemin kraliii,kawasski denen butik uretinin kicini her turlu tekmeler..
    Lan bi kaybol amatörmus ne kullandın ne kullanıyorsun da konuşuyorsun. Benim kullandığım makineler burada.








    Daha eklemedigim bir sürü fotoğrafım var ne zirvaliyorsun.

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lan bi kaybol amatörmus ne kullandın ne kullanıyorsun da konuşuyorsun. Benim kullandığım makineler burada.

    https://imageshack.com/i/pnXsc2msj
    https://imageshack.com/i/pnQz4cRwj
    https://imageshack.com/i/plzrpSgFj
    https://imageshack.com/i/pliR76EOj
    https://imageshack.com/i/plU6pZJKj
    https://imageshack.com/i/pn1nnlC9j

    Daha eklemedigim bir sürü fotoğrafım var ne zirvaliyorsun.
    Ahahaa adam ciddi ciddi foto atiyor yahu..
    Ben cok motora bindim,en cok bana soracaksiniz sendromu..

    Valla sen amator bile degilsin,nc ile yorumlarindan sonra seni super amator listeme ekledim..

    Tamam ozur diler yanilmisim demek yerine israrla ve yuzsuzlukle dandik göruslerini savunmaya devam et sen..

    Bi de lan falan demisin,ben sana lan lun demedim dogru konusmayi ogren.konusmayi beceremiyosan da sesini kes otur.

  8. #48
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Git kumda oyna hadi senin gibi bi b*k bildiğini sananlar yüzünden bu forumdan çok kişi ayrıldı

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Leons Salih'in yüzlerinden biri mi acep, ben ciddi şüphelendim; NC'yi gidip ciddi ciddi 250cc makine ile kıyaslayıp 250 daha iyi diyen biri ciddiye alınabilecek gibi değil gerçekten.
    F54 bunu beğendi.

  10. #50
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Yok dostum salih kimdir tanımam etmem, neyse ben size tecrübelerimi paylaştım isteyen ders alır isteyen sallamaz umrumda da değil artık, detaylı bilgi paylaşmam muhattap bile olmam ne yaparsanız yapın yardım etmek sizlere fazla gidin çöplerle uğraşın. Anlıyorum şimdi, 2011 den beri bu forumdayım ve bir sürü değerli üyenin daha foruma giriş yapmamasını sebebini yeni çaylaklar iş öğretiyor

  11. #51
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok dostum salih kimdir tanımam etmem, neyse ben size tecrübelerimi paylaştım isteyen ders alır isteyen sallamaz umrumda da değil artık, detaylı bilgi paylaşmam muhattap bile olmam ne yaparsanız yapın yardım etmek sizlere fazla gidin çöplerle uğraşın. Anlıyorum şimdi, 2011 den beri bu forumdayım ve bir sürü değerli üyenin daha foruma giriş yapmamasını sebebini yeni çaylaklar iş öğretiyor
    şimdi bir kros motor kullanıcısı, senin kullandığını söylediğin tüm motorlara çöp diyecektir ve kendince haklı olacaktır. o motorlarda ruhmu var ufacık bir tümsekten bile sıçrayamıyor eşşek gibi de ağır diyecektir ve sonuna kadar haklı olacaktır.
    ama nc serisinin motosiklet pazarına çok farklı bir teknikle girdiğini kabul etmek gerekir. bu motoru düz yolda 190-200 basayım diyen adam almıyor zaten. rahat yol alayım yakıtıda üzmesin diyen adamın motoru(farketmediysen hala satış rakamlarına bak çoğunluk bunu istiyormuş) ve gerçekten az yakıyor
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19

  12. #52
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    çünkü birisi motosiklet motoru, diğeri honda jazz ın ortadan kesilmiş araba motoru.

  13. #53

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam haklisin,ayni devirde uretilen tork afrika daha fazla.

    Fakat hala anlamadigim bir nokta var.

    Ayni devirde uretilen ve kullanmadigim bu fazladan torka ihtiyacimiz var mi ?

    İvmelenmiyorum,daha fazla yuk de tasimiyoruz fakat ortada bosa harcanmis bir enerji var sanki.

    Yani benzetme yanlis olabilir belki ama profesyonel bir bisikletci ile ayni kiloda siradan bir kisiyi ele alalim.

    İkiside ayni bisikletle ayni vites ve devirde giderken ayni enerjiyi harcamasini bekleriz sanırım.

    Ama gerektiginde prof bisikletci elbet daha fazla guc uretecek ve buna bagli olarak da daha fazla enerji kullanacak.

    Ama mekanikte bu is boyle olmuyor herhalde,ilginc.
    Ben torktan bahsetmedim, güçten bahsettim. İkisi aynı hızda giderken ne kadar güç üretiyorlar ? Yakıt tüketimini güç yapar, tork değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onlardan biri benim; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Power-to-weight_ratio
    "...It is also used as a *measurement of performance of a vehicle as a whole*..."

    Kendi motosikletlerimden örnek vereyim; NC motosikletim çalındığında yerine bir CB500F aldım. NC 55bg 220kg idi, CB500F 47bg 190kg. Oranlarına bakarsanız hemen hemen aynı çıkıyor ve performans olarak ben NC'den CB500F'e geçtiğimde bir azalma hissetmedim, tamamen aynı geldi. (Zaten NC'nin bazı insanlarca yerden yere vurulmasının tam sebebi de budur; nisbi olarak 750cc'den ancak bir A2 performansı çıkarması...)
    O tamamen farklı karakterde motorlar olmalarından ve NC'nin dişli oranlarından ötürü ortaya çıkan bir durum. Kg başına düşen tork dense anlarım ama kg başına düşen gücün F1'de veya MotoGP'de yarışıp vitesi devrin sonunda değiştirmediğiniz sürece bir anlamı yoktur. Wikipedia sayfasında bu konu için başta aracın değil sadece gücü üreten motorun ağırlığından yola çıkıldığı yazıyor. Daha sonra araç üreticileri bunu en yüksek güç için araca uyarlamışlar. Özetle daha hafif bir motor ile daha yüksek güç üretmek marifettir. Bunu araca yayabilmek için araçların aynı F1'de olduğu gibi birbirlerine yakın ağırlıklarda olması gerekir ki bir şey ifade etsin. NC ve CB'deki performans hissi yakın olabilir ama bir de aynı deneyi her iki motosikleti de iki kişi, tam yüklü ve yokuş yukarı durumda yaparsak ne demek istediğim daha net anlaşılabilir. 68 Nm torklu bir motosiklet ile 43 Nm torku bir motosikletin gidiş hissi aynı olamaz.
    blueway2 bunu beğendi.

  14. #54
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Piyasadaki hiç bir 250cc, 300cc motosiklet nc ile kıyaslanamaz güç olarak. Hangi 250cc 150-160km lere rahat rahat çıkıyor? Hafif rampada en hafif en güçlüsü bile tıkanıyor. Uzun yolda hiç biri sabit 150 ile gidecek kapasite de değil. Canı çıkıyor bende nc'nin hissiyatını vermedim virajlarda çok korkuttu beni ancak uzun yolda 150-160 kesintisiz zorlanmadan gidiyor.

  15. #55

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Soruya çok basit bir şekilde net bir cevap vereyim: Bu iki motor yan yana giderlerken o esnada NC750 20 BG, Africa Twin 30 BG üretiyorsa Africa Twin daha çok yakacaktır.
    F54 bunu beğendi.

  16. #56
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacim arada banada saplamişsin,

    Çift disk kaliper olayindan kastim,55 hp lik gücten değil,

    230-240kg ağirliğinda makinaya çift disk sistemi daha iyi otururmuş.

    Nc serisini severim,çok arkadaşimada öneriyorum.
    NC NİN frenleri şöyle diyeyim agresif kullanıcı değilim ekşın yapmam takarım 6 ya yol elverdiğince 110 125 km/h arası giderim ve emin ol 700 de olan fren cbs yani 1 defa abs devreye girmedi
    tenere aldım aynı şartlar da aynı tarz kullanıyorum abs siz önde teknoloji harikası çift disk yav frene basıyorum durmuyor aga motor nereye kaçacağımı şaşırıyorum çünkü tutmuyor
    nc nin frenleri orta yaş sakin kullanıcı için gayet yeterli çok performanslı kullanıcı için yetmeyebilir
    ben dediğim gibi yakıt bagaj sarf malzeme uygun diye tercih ettim
    isteyen istediğine binsin fakat kullanmadan sallamasın
    ha 100 200 km kullanıpta şöyle böyle diyebiliyorsa zaten fazla sallamıyoruz böyleleri
    blueway2 bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #57
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Orta ağırlıktaki motosikletlerde önde çift disk kullanılması, durma gücünden ziyade arka arkaya sürekli fren yapıldığında ortaya çıkan ısıyı daha iyi kontrol etmek için var, ki virajlı yol ve pist demek deli gibi fren kullanımı demek. Yoksa aynı motosiklet tek diskle de iyi durur. Ama 5 kez arka arkaya acı fren koyarsanız, 6. seferde eskisi gibi tutmayabilir.

  18. #58

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Az yakması tabiki takdire şayan ona zaten kimse laf edemez,ama onun dışındaki herşey uydurmasyon süspansiyonlarında ne konfor var ne viraj yeteneği,herşeyden az az konmuş ama ortaya pilav çıkmamış,bulamaç çıkmış.

  19. #59

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Özetle daha hafif bir motor ile daha yüksek güç üretmek marifettir. Bunu araca yayabilmek için araçların aynı F1'de olduğu gibi birbirlerine yakın ağırlıklarda olması gerekir ki bir şey ifade etsin. NC ve CB'deki performans hissi yakın olabilir ama bir de aynı deneyi her iki motosikleti de iki kişi, tam yüklü ve yokuş yukarı durumda yaparsak ne demek istediğim daha net anlaşılabilir. 68 Nm torklu bir motosiklet ile 43 Nm torku bir motosikletin gidiş hissi aynı olamaz.
    Tabi ki 68Nm ile 43Nm arasında fark var. Açın bakın NC ile ilgili hep "tren gibi katır gibi çeker" belki 4-5 sefer ayrı ayrı yerlerde yazmışımdır. Ağır yük, yüksek eğim vb. durumlarda torku yüksek olan kolayca ilerlerken düşük olan zorlanabilecek hatta vites düşürülmezse durabilecektir bile. Bununla birlikte CB500F ile NC'nin her birininin ayrı ayrı bana verdiği performans hissinde anlamlı bir fark hissedemedim, kendi kullanım şartlarımda hissedilir bir fark oluşmadı. (Şehir içinde işe git gel; 90 km/s sürati günde toplam 3-5dk - en iyi ihtimalle 10dk - ancak geçebiliyordumdur...)

    Tek binerim, laptop ve ekipmanımla 110kg çekerim.
    NC: 55 / (220 + 110) = 0.17, CB500F: 43 / (190 + 110) = 0.14.
    Ağırlığımı da katınca arada NC lehinde 0.17 / 0.14 * 100 = %21'lik bir fark oluşuyor.

    Buna göre genel hissiyatta bir fark algılanmasa bile pratikte kafa kafaya getirildiklerinde NC pis döver. Bunu denemeden nasıl bilebiliyorum? Güç ağırlık oranı karşılaştırmasıyla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az yakması tabiki takdire şayan ona zaten kimse laf edemez,ama onun dışındaki herşey uydurmasyon süspansiyonlarında ne konfor var ne viraj yeteneği,herşeyden az az konmuş ama ortaya pilav çıkmamış,bulamaç çıkmış.
    Süspansiyonlara biraz para harcayınca iyi oluyor. Stok hali berbat evet.
    F54 bunu beğendi.

  20. #60
    HerveauX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2019
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 2021
    @foxtrot sen neden yazmadın brom


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)