Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Nc serisi bu isi nasil basariyor

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bunu çok detaylı açıklarım ama şimdi yazamayacağım. Sadece şunu araştır; o iki motor aynı hızla giderlerken (hadi devir de aynı olsun) bulundukları devirde ne kadar güç üretiyorlar ? Motor güç eğrilerinden bulabilirsin. Bunu yaz sonra devam ederiz.

    Genele yazıyorum, şu arka teker gücü saçmalığını bir bırakın. Amma çok anlam yüklüyorsunuz buna... Bir de kg başına düşen BG meraklıları var, o ayrı bir komedidir.
    HUN bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Bir de kg başına düşen BG meraklıları var, o ayrı bir komedidir.
    Onlardan biri benim; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Power-to-weight_ratio
    "...It is also used as a *measurement of performance of a vehicle as a whole*..."

    Kendi motosikletlerimden örnek vereyim; NC motosikletim çalındığında yerine bir CB500F aldım. NC 55bg 220kg idi, CB500F 47bg 190kg. Oranlarına bakarsanız hemen hemen aynı çıkıyor ve performans olarak ben NC'den CB500F'e geçtiğimde bir azalma hissetmedim, tamamen aynı geldi. (Zaten NC'nin bazı insanlarca yerden yere vurulmasının tam sebebi de budur; nisbi olarak 750cc'den ancak bir A2 performansı çıkarması...)
    blueway2 bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    her 2 motosikletin motorunu verdiği max hp/devir, max tork/devir. rüzgar sürtünme direnci göz önüne alındığında max hp yi ve max torku kişinin kullandığı sürati devrine daha yakın veren motor daha az yakar. max tork atıyorum 5 nm / 2000 d/d diğeri 5 nm/ 2500 d/d. matematiksel olarak 1. daha az yakar 5nm tork aldığı devirde.

  4. #24
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav hocam siz kulaktan dolma bilgilerle yaziyosunuz haberiniz olsun.260 la giderken daha az yakiyomus vayyyy anasini..

    Gecen de honda basliginda atip tutuyodunuz sonra uzdum sizi..yine uzulursunuz,yapmayin

    Kawasaki nin honda nin muadili bir motor soyle ki daha az yaksin..tek bir motor.

    Ama bana berber ali nin soyledigi veya kawasaki forumundan jason in dedikleriyle gelme.ciddi bir kaynak bekliyorum.
    Ya hırbo, dostum bak ben sana göstereyim kendi resimlerimi tüm kullandığım makineleri a dan z ye istersen görelim kim rezil oluyor. Kabul mü ? Arkadaşlar Nc750x dediğiniz çöp 180 km üstünde 6 7 Litre yakıyor ki 636 240km üstünde 7 Litre yakan bir araç

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu çok detaylı açıklarım ama şimdi yazamayacağım. Sadece şunu araştır; o iki motor aynı hızla giderlerken (hadi devir de aynı olsun) bulundukları devirde ne kadar güç üretiyorlar ? Motor güç eğrilerinden bulabilirsin. Bunu yaz sonra devam ederiz.

    Genele yazıyorum, şu arka teker gücü saçmalığını bir bırakın. Amma çok anlam yüklüyorsunuz buna... Bir de kg başına düşen BG meraklıları var, o ayrı bir komedidir.
    Tamam haklisin,ayni devirde uretilen tork afrika daha fazla.

    Fakat hala anlamadigim bir nokta var.

    Ayni devirde uretilen ve kullanmadigim bu fazladan torka ihtiyacimiz var mi ?

    İvmelenmiyorum,daha fazla yuk de tasimiyoruz fakat ortada bosa harcanmis bir enerji var sanki.

    Yani benzetme yanlis olabilir belki ama profesyonel bir bisikletci ile ayni kiloda siradan bir kisiyi ele alalim.

    İkiside ayni bisikletle ayni vites ve devirde giderken ayni enerjiyi harcamasini bekleriz sanırım.

    Ama gerektiginde prof bisikletci elbet daha fazla guc uretecek ve buna bagli olarak da daha fazla enerji kullanacak.

    Ama mekanikte bu is boyle olmuyor herhalde,ilginc.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecen de honda basliginda atip tutuyodunuz sonra uzdum sizi..yine uzulursunuz,yapmayin
    Forumun en çok kalp kıran üyesi...

    Kızım olursa ismini Hırbonaz koyacam

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya hırbo, dostum bak ben sana göstereyim kendi resimlerimi tüm kullandığım makineleri a dan z ye istersen görelim kim rezil oluyor. Kabul mü ? Arkadaşlar Nc750x dediğiniz çöp 180 km üstünde 6 7 Litre yakıyor ki 636 240km üstünde 7 Litre yakan bir araç
    Valla hocam bu is ben kullandim boyledir iste diyerek olmuyor maalesef.

    Tekrar ediyorum,super sport olur,enduro olur hic farketmez.bir tek model goster bana kawasakinin daha az yaktigi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:29 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumun en çok kalp kıran üyesi...

    Kızım olursa ismini Hırbonaz koyacam
    Oyle ama honda anca cbf satiyo ehiehi dedi,sayilari verdim sesi kesildi,isi dalgaya vurdu.

  8. #28
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla hocam bu is ben kullandim boyledir iste diyerek olmuyor maalesef.

    Tekrar ediyorum,super sport olur,enduro olur hic farketmez.bir tek model goster bana kawasakinin daha az yaktigi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:29 ----------



    Oyle ama honda anca cbf satiyo ehiehi dedi,sayilari verdim sesi kesildi,isi dalgaya vurdu.
    şimdi öyle deyince kawasaki çok yakıyor diye bi algı oluşuyor.
    gerçi düşündüm de sanırım yakıyor
    benim versys 650 üzerinden konuşayım. şehir içi düşük devir kullanırsam hem az yakıyor 4.5 litrelere kadar düşüyor.
    hemde ihtiyaç fazlası enerjiyi de kullanmamış oluyorum.
    ama 6 bin devir üzerine çıkınca çıldırıyor ve 5 litreyi geçmeye başlıyor.
    bide şöyle diyim.
    afrikayla nc den daha az yakara ta kullanabilirsin.
    since 1987

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar ediyorum,super sport olur,enduro olur hic farketmez.bir tek model goster bana kawasakinin daha az yaktigi.
    Kawasaki daha çok performansı öne alıyor sanki

    Motosikleti zevk için kullanan insan için araba motorlu bir motosiklet çok kötü bir tercih. AEA da belirtmişti bunu zamanında incelemesinde. Konservatif eksantrik mili profili, performans beklediğin anda motorun nefesinin kesilivermesi demek.

    1300 kiloluk Prius, 200 kiloluk motosikletimden az yakıyor... Böyle rezillik ve başarısızlık olur mu? Hem de nasıl

  10. #30
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki daha çok performansı öne alıyor sanki

    Motosikleti zevk için kullanan insan için araba motorlu bir motosiklet çok kötü bir tercih. AEA da belirtmişti bunu zamanında incelemesinde. Konservatif eksantrik mili profili, performans beklediğin anda motorun nefesinin kesilivermesi demek.

    1300 kiloluk Prius, 200 kiloluk motosikletimden az yakıyor... Böyle rezillik ve başarısızlık olur mu? Hem de nasıl
    senin 1290 dan bi zahmet az yaksın zaten :D
    since 1987

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki daha çok performansı öne alıyor sanki

    Motosikleti zevk için kullanan insan için araba motorlu bir motosiklet çok kötü bir tercih. AEA da belirtmişti bunu zamanında incelemesinde. Konservatif eksantrik mili profili, performans beklediğin anda motorun nefesinin kesilivermesi demek.

    1300 kiloluk Prius, 200 kiloluk motosikletimden az yakıyor... Böyle rezillik ve başarısızlık olur mu? Hem de nasıl
    Ya ben bu tartismaya neden cekildim bilmiyorum.

    Honda kawasakiden az yakar veya kawa cok verimsiz motor yapiyor demedim.

    Birisi reaktor falan uretiyor digeri ise formula 1 motoru.

    Birisi motogp nin acimasiz rekabetinde kaybolup giderken digeri tarih yaziyor.

    Kim motor isinde daha uzman sizlerin takdirine birakiyorum..

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birisi reaktor falan uretiyor digeri ise formula 1 motoru.

    Birisi motogp nin acimasiz rekabetinde kaybolup giderken digeri tarih yaziyor.
    NC'nin az yakmasindan yola cikip bunlari yazdigina gore Honda fanboyuyum diyosun? Kabul. Bir araya gelip Honda överseniz beni de cagirin, musait olursam katilirim belki ben de

    Gerci virus var bu ara. Siz duzenleyin ama, cok takmayin virusu kafaya...

  13. #33
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Adamların kim bilir ne kadar hesaplamalarla az yaktırmaya çalıştığı bloğu burdan biri şu yüzden diyemez.

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya hırbo, dostum bak ben sana göstereyim kendi resimlerimi tüm kullandığım makineleri a dan z ye istersen görelim kim rezil oluyor. Kabul mü ? Arkadaşlar Nc750x dediğiniz çöp 180 km üstünde 6 7 Litre yakıyor ki 636 240km üstünde 7 Litre yakan bir araç
    NC'yi 180km/s ve üzerinde kullanmaya çalışmak da çöp beyinlilik olabilir aslında. NC'yi uygun yolda 140-160 arası kullan üstünü de isteme. (Yapar mı yapar ama underbone üzerine yatan apaçi konumuna inersin...) Hatta 120-140 arası kullan koklaya koklaya götürsün. Kaslı uzun yol da yapabilen commuter bu o kadar.

  15. #35

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Tamamen torkla ilgili olduğunu düşünüyorum. Sonuçta 1000cc ile 750cc arasında fark var. 110 ile giderken benim 1000ccye ihtiyacım yok 500cclik güç üret diyemezsiniz motora. Yine o yüksek torku verecektir isterseniz 2bin devirle ilerleyin. Motor teknolojilerinin de etkisi var tabi ama asıl mesele torkla alakalı olmalı.

  16. #36
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bakış açınızdaki bir hatayı düzelteyim: farklı iki motor değil, aynı motoru düşünün. bu motorun 6. vites ve 3000 devirde giderken yanma odasına her devirde püskürttüğü benzin miktarı
    - düz yolda giderken
    - yokuş inerken
    - yokuş çıkarken farklıdır.

    ikinci düzeltme, bir motor kendisinden ihtiyaç duyulduğu kadar güç üretir. kataloglarda verilen maksimum gücüdür. düz yolda 70 km/h hızında gitmesi için x beygir gücüne ihtiyaç duyuyorsa, buna denk gelen miktarda benzin püskürterek o gücü ayarlar.

    enjeksiyon sistemleri yanma odasına x devir için sabit miktarda benzin püskürtmez. motordan çekilen gücü çeşitli sensörleri kullanarak "algılar", ayrıca gaz kolunun konumuna göre kullanıcının hızlanmak isteğini "algılar" ve buna göre benzin miktarını belirler. karbüratör bile, karbüratör boğazındaki vakum ve gaz kelebeğinin konumundaki değişiklikle motora ihtiyaç duyduğu kadar yakıt gönderir.

    nc serisi özellikle yakıt tasarrufu için yapılmış bir model. otomobil motorundan "dönüştürülmüş". teknik ifade ile, daha fakir yakıt karışımları ile çalışmaya uygun bir motor tasarımı var. bu tasarımın detaylarını bilemeyeceğim, ancak subap zamanlaması, yanma odası geometrisi, vesaire farklı. gaz koluna daha yavaş tepki veriyor. bu yüzden piyasadaki çoğu modelden daha az yakıt tüketiyor.

    aynı sebepten; yani piyasadaki motosikletlerden "farklı" olduğu için bazı kullanıcılar severken, bazıları da "uzamıyor, gitmiyor" diye tanımlıyorlar.

  17. #37
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC'yi 180km/s ve üzerinde kullanmaya çalışmak da çöp beyinlilik olabilir aslında. NC'yi uygun yolda 140-160 arası kullan üstünü de isteme. (Yapar mı yapar ama underbone üzerine yatan apaçi konumuna inersin...) Hatta 120-140 arası kullan koklaya koklaya götürsün. Kaslı uzun yol da yapabilen commuter bu o kadar.
    120 140 km gideceğim diye niye kasıp kendimi 750 cc makineye mal gibi 50 lira vereyim çöp beyinli. Gider alırım 250 veya 300 cc enduro. Arkadaşlar boşa savunmayın şu motoru ben size sadece hondanin sizi kazıklamak için satışa sunduğu bir çöpten bahsediyorum. Sırayla sayayım.

    1- 2011 model cbr250 düz yol ve bayır yukarı kalkışta ondan daha hızlı ve torklu, üzerinde aynı ağırlıklar olmasına rağmen 120 km hıza kadar.

    2-Enduro rahatlığı sıfır sele 5 dk sonra taş gibi,amortisör yerine demir direk var.

    3-Abs olmasına karşın on frenler 750 cc motora göre rezalet.

    4-Yakıt cimriside 120 km hızın altında kullanacaksam daha uygun fiyattaki endurolar aynı hızlarda daha az yakıyor.

    5-Viraj dengesi sıfır virajda g*tü başı ayrı oynuyor.2006 model fazer 1000 ile bugün sıfır yatıyordum virajlarda. Biri 2018 biri 2006.

    6-Motor aşırı yakıyor yüksek hızlarda hesaplama yaptım uzun yolda bile 150 190 arası 100 km de 7 lt. Fazer 800 de 200 240 arasi 7.5 Litre yakıyor 100 kmde. Biri 4 silindir. Biri çift.

    7-Aracin ağırlığı fazla olmasına rağmen aynı ağırlıktaki fazer 800 ikiside 225 kilo olması lazim hatırladığım kadarıyla 190 ile rüzgar direnci daha zayıf. 240 km ile giden fazer 800 ok gibi.

    Ben aldım birinden 2800 km de 1000 km kullandım aldığıma lanet ettim. Bu para yazık günah o araca resmen patates bir araç enayi yerine konuyorsunuz haberiniz yok.

    Alttaki resimler bana ait benim ikinci el aldığım dct. Çizigi daha yoktu 4 Aylık araçtı





  18. #38

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 140 km gideceğim diye niye kasıp kendimi 750 cc makineye mal gibi 50 lira vereyim çöp beyinli. Gider alırım 250 veya 300 cc enduro. Arkadaşlar boşa savunmayın şu motoru ben size sadece hondanin sizi kazıklamak için satışa sunduğu bir çöpten bahsediyorum. Sırayla sayayım.

    1- 2011 model cbr250 düz yol ve bayır yukarı kalkışta ondan daha hızlı ve torklu, üzerinde aynı ağırlıklar olmasına rağmen 120 km hıza kadar.

    2-Enduro rahatlığı sıfır sele 5 dk sonra taş gibi,amortisör yerine demir direk var.

    3-Abs olmasına karşın on frenler 750 cc motora göre rezalet.

    4-Yakıt cimriside 120 km hızın altında kullanacaksam daha uygun fiyattaki endurolar aynı hızlarda daha az yakıyor.

    5-Viraj dengesi sıfır virajda g*tü başı ayrı oynuyor.2006 model fazer 1000 ile bugün sıfır yatıyordum virajlarda. Biri 2018 biri 2006.

    6-Motor aşırı yakıyor yüksek hızlarda hesaplama yaptım uzun yolda bile 150 190 arası 100 km de 7 lt. Fazer 800 de 200 240 arasi 7.5 Litre yakıyor 100 kmde. Biri 4 silindir. Biri çift.

    7-Aracin ağırlığı fazla olmasına rağmen aynı ağırlıktaki fazer 800 ikiside 225 kilo olması lazim hatırladığım kadarıyla 190 ile rüzgar direnci daha zayıf. 240 km ile giden fazer 800 ok gibi.

    Ben aldım birinden 2800 km de 1000 km kullandım aldığıma lanet ettim. Bu para yazık günah o araca resmen patates bir araç enayi yerine konuyorsunuz haberiniz yok.

    https://imageshack.com/i/pmxHwibZj
    https://imageshack.com/i/po1jqg7Ij
    https://imageshack.com/i/pnMhmQigj
    https://imageshack.com/i/podR8jPWj
    Hacim,torklu ve devirli makinadan sonra nc seni bayar ki öyle olmuş.

    Ama makinada cidden gevrekmiş hee.tertemiz..

    Bu şekilde nc alip kisa surede crossrunner a geçen çok kişi var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

    Nc nin öne çift diskli kaliper fren tam olurmuş aslinda.

    Aks araligi uzun oldugu icin viraj anlaminda,mt7-duke390-vstrom,versys gibi olamaz zaten.

  19. #39
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacim,torklu ve devirli makinadan sonra nc seni bayar ki öyle olmuş.

    Ama makinada cidden gevrekmiş hee.tertemiz..

    Bu şekilde nc alip kisa surede crossrunner a geçen çok kişi var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

    Nc nin öne çift diskli kaliper fren tam olurmuş aslinda.

    Aks araligi uzun oldugu icin viraj anlaminda,mt7-duke390-vstrom,versys gibi olamaz zaten.
    Daha öncesinde Nc750x vardı, artı avantajı yok tek avantajı bagajı. harici herseyi vasat o paraya en lüzumsuz honda fanatiklerinin ovmesini bitiremediği bir çöp başka bisey değil.

    Başlik acanlar Hondada kullandığım tek düzgün motor cbr1100xx idi onunda frenler vasat ve 2006 modeldi. Honda kalitesi diye başlık açmayın artık kusma noktasına geldi

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha öncesinde Nc750x vardı, artı avantajı yok tek avantajı bagajı. harici herseyi vasat o paraya en lüzumsuz honda fanatiklerinin ovmesini bitiremediği bir çöp başka bisey değil.

    Başlik acanlar Hondada kullandığım tek düzgün motor cbr1100xx idi onunda frenler vasat ve 2006 modeldi. Honda kalitesi diye başlık açmayın artık kusma noktasına geldi
    Yav kim honda kalitesi diye baslik aciyo ?

    Sizin gibi amatorler hondayi kotuluyor tofas mofas diye ona istinaden bir baslik acmistim sadece.

    Sen simdi neden gelip burda nc yi kotuluyosun yahu ? Sen begenmedin diye nc kotu motor mu oluyor ? Yaptigin nc alalizi ise bastan asa zirva!

    Honda ise alemin kraliii,kawasski denen butik uretinin kicini her turlu tekmeler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)