cb125 ace motosikletimin yağ değişim vakti geldi bu zamana kadar hep motul kullanıyordum acaba daha iyi marka var mı pek anlamamda tavsiyeniz ne olur
cb125 ace motosikletimin yağ değişim vakti geldi bu zamana kadar hep motul kullanıyordum acaba daha iyi marka var mı pek anlamamda tavsiyeniz ne olur
motul 3000 yeterlidir. motul 5100 iyidir.
castrol kullanip memnun kalmadim.
Hangi yağ ucuzsa onu al cb125 ACE gibi bir motosiklette farkı hissetmen mümkün değil
İyi günler, başka bir başlıkta cevap yazdım, ama ona kimse cevap yazmadı, buraya tekrar yazıyorum. Deneyimlerini paylaşan olursa sevinirim.
"Arkadaşlar herkese iyi akşamlar ve hayırlı sürüşler. Arkadaşın paylaştığı videoyu dinledim ama katılmadığım bir nokta var. O da kışın ya da yazın farklı özellikte yağ kullanmak. Bence eğer farklı viskozite yağ kullanmak uygun olsaydı. Üreticiler kullanma kılavuzuna yazarlardı. İşte "hava sıcaklığı 20 derecenin altında seyrediyorsa şu yağı kullanabilirsiniz" diye. Ama yazmıyorlar. Neyse bu hamur çok su götürür.
Benim asıl sorum şu motorum KTM Duke 250 2017. Kullanma kılavuzu 7500 kilometrede veya her yıl yağı değiştirin diye yazıyor. Ama ben 20 000 kilometre olunca yağı ve yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorum. Aldıktan sonra ilk yağ değişimini 16500 civarında yaptım. Mobil 1 racing 15w50 yağ koydum.
Bu konuyu çok araştırdım ama bulduğum şeyler genelde birbiriyle çelişiyor. Liqui Moly street ya da Castrol Power 1 kullanmayı düşünüyordum. Ama son günlerde Motul 7100 ya da Motul 300V mi kullansam acaba diye düşünmeye başladım.
Aslında bu yağ değişiminden önce Liqui Moly Engine Flush ile motoru temizlemeyi düşünüyorum. Videolarını izledim motorun içini gerçekten ilk günkü gibi tertemiz yapıyor. Ondan sonra da gene Liqui Moly'nin Ceratec yağ katkısını kullanmayı düşünüyorum. Aynı markanın olsun diye Liqui Moly kullanabilirim ama aklıma Motul 300v düştü bir kere.
Forumlarda okuduğumda birisi Motul 300V yarış yağıdır. O yüzden diger sokak kullanımı için yağa eklenen katkılar yoktur. Onların olmaması ve yarış motorlarının yağının sürekli değiştirilmesi o yağın sokak kullanımı için uygun olmamasına sebep olur yazmış. Ama başka forumlarda da tam tersi 300V diger yağlardan çok daha uzun süre dayanır ve onlardan daha iyidir vesaire yazmış. Açıkçası hangisine inanacağımı şaşırdım.
Belki buradan 300V kullanmış birisi çıkar ve sorularıma cevap verir diye umuyorum.
Ayrıca bir sorum daha olacak Eneos 15w50 yağ kullanan var mı hiç? Varsa nasıl olduğuna dair yorum yapar mısınız?
Farklı vizkozite yağ kullanmak konusunda bence üretici ne öneriyorsa onu kullanmak gerek.
Bu yağlar ile alakalı tecrübesini paylaşabilecek arkadas olursa çok sevinirim.
Güvenli sürüşler."
300v dediğimiz yağ yüksek basınçlara dayanması, yüksek ısılarda akışkanlık yani vizkozitesini kayıp etmemesi içindir. eger cc farketmeksizin(lütfen üreticinin istedigi jaso vb. onayları karşiladıgından emin olun.) motorunuzu yuksek devirlerde kullanıyor iseniz, 300v gayet kullanılabilir bir yağdır. fakat ömür konusunda kullanım amacı uzun süreler icin degil track days ve otoban gazlamaları oldugundan BENCE gunluk kullanima uygun degildir.
eger yağ degisimini kendiniz yapiyor iseniz 2.5k veya 3k icerisinde yagin renginin, akışkanlığının degistigini gayet rahat farkedersiniz. ulkemizde satilan motorlarin kullanim klavuzlari ile avrupadakileri inceler iseniz burada daha sık degisim periyotları verildigini goreceksiniz.
kimisi bunu servis politikasi olarak gorur kimisi ulkemiz kullanim sartlari goz onunde bulundurularak yazildigini soyler.
cogu motorun kullanım klavuzunu incelerseniz bir tablo bulacaksınız. hangi dereceler arasi hangi vizkosite de yag kullanilacagini belirten bir tablo.
İyi akşamlar, öncelikle cevap için teşekkürler. Motorun yağ değişim aralığı 7500 kilometre diyor. Ama ben içinde oluşan kir çıksın ve motor daha temiz olsun diye 3500 kilometre yani 20 bin olunca değiştirmeyi düşünüyorum.
Yağ değişimini kendim yapıyorum ve açıkçası bunun için servise götürmeyi gereksiz buluyorum. Hem araba gibi yükseğe kaldırmaya gerek yok, hem de motorla biraz zaman geçirmek hoşuma gidiyor.
Motorun hangi özellikte yağ lazım olduğu ile alakalı sorum değildi. Sorum ilk yazdığım mesajdaki yağ markalarını ve o markaların farklı model yağlarını kullanmış ve tecrübesini aktarabilecek birisi var mı diye sordum.
Özellikle motul 300V kullanmış olan varsa yağın kullanım ömrü ile alakalı tecrübe paylaşabilecek varsa diye düşündüm.
Dediğim gibi bu sefer motor yıkama yapacağım ve ceratec ekleyeceğim yağa, bakalım neler olacak. Ben de tecrübe paylaşırım artık. Elimde kalan Mobil1 sentetik yağ var 850-900 ml kadar, onu motul 300V ile karıştırıp kullanacağım bakalım neler olacak. Ondan sonra da 4000 kilometre sonra gene değiştireceğim.
Şimdiye kadar tüm motorlarımda ve arkadaşlarımın motorlarına da Shell Advance 10w-40 yağ kullandım. Herhangi bir eksisini ya da artısını görmedim. Fakat bilinen bir marka ve fiyatının nisbeten ucuz olduğu için bence güzel bir f/p ürünü. N11'de 38 liraya falan bulunabiliyor ağustos 2019 üretim yağlar. Tavsiye ederim. Motul'a fazla para vermenin gereksiz olduğunu düşünenlerdenim. Ayrıca Motul 3100 mineral yağı olduğu için her motor iyi karşılamıyor diye biliyorum.
İyi sürüşler.
20 bin kilometrede ki motor için motor içi temizleyici kullanmanıza gerek yok. motor içi temizleyiciler çok çok yüksek kilometrede ki motorlar için, uzun süre motor yağı değişmemiş veya uzun yıllar çalıştırılmamış motorların içinde ki balçık haline dönmüş yağ kalıntılarını temizlemek için kullanılır. düzenli olarak yağ değişimi yapılan bir motorda kullanılmasına gerek yoktur. mevcut motorunuza koyduğunuz motor yağlarında da motor içi temizleme sağlayan deterjan katkıları bulunur. yani düzenli yağ bakımı yapılan araçlarda ekstra katkı kullanmaya gerek yok. kullanacağınız her hangi bir katkı motor yağında da bulunuyor. duke 250 için motul 300v kullanmanıza gerek yok. 300v yarış yağıdır ve 2-3 pist gününde özelliğini kaybeder ve değiştirilmesi gerekir.
bu forumda kimse motor yağları arasında ki farkı sana söyleyemez. günlük kullanımda anlamak mümkün değil. şu yağı koydum vites geçişleri sertleşti gibi şeyler altında hiçbir bilimsellik yatmayan hikayelerden ibaret. hissetmeyle yağın iyi kötü olduğu anlaşılmaz. yağın iyi olup olmadığıyla alakalı bir fikir oluşturması açısından friction testlerine bakabilirsin.
motul 7100
https://www.youtube.com/watch?v=YZhhinFJlws
motul 300v
https://www.youtube.com/watch?v=ZR5ajywzzYo
aynı kanalda bir sürü yağın friction testi var. aklında olan yağların sürtünme testlerine bakarak kafanda bir fikir oluşturmasını sağlayabilirsin. hangi yağı koymam gerekli diye bu kadar kafa yormana gerek yok çünkü kafa yorulacak bir konu değil. bilinen markalardan bir tanesinin tam sentetiğini koy geç. motor senin tabi benimkisi sadece öneri.,
bu arada motor yağının petrol tabanlı bir kimyasal olduğunu unutmayın. farklı marka yağlar bir birine karıştırılmaz.
Niye pahalı alıyorsun daha ucuz satan siteler var. İki adet al kargo bedavaya gelsin
https://www.hepsiburada.com/motul-51...SABEgJ61PD_BwE
F/P olarak LIQUI MOLY iyidir, hatta bence gizli kahramandır. 10w30 ya da 10w40 olanlara bakabilirsin.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Diğer marka yağlarda, 2dk 1 kilo ile testlerde ortalama 0.40 gibi bir sonuç var. Motul 7100'de 5dk 1kg ile 0.01 çıkıyor. Bu kadar iyi olmasının sebebi ne acaba? Motul bu kadar iyiyken neden başka marka yağ kullanalım?
Başka bir videosunda motul ve shell'in ısınma sürelerini karşılaştırmış, shell biraz daha hızlı ısınıyordu. Testleri yapmışken, yağları 30sn süre ile ısıtıp öyle ölçseymiş günlük kullanıma daha uygun olurmuş.
O kadar derinlemesine araştıracak vaktim yok açıkçası, ama motul 7100 almayı düşünüyorum bundan sonra. Bence çok kalitesiz bir yağ olmadığı sürece, yeterince ısındıktan sonra motor üzerinde gözle görülür bir tahribat bırakmayacaktır ve rektifiye etmeden 1.000.000 kilometreleri bile görebilirsiniz düzgün bakım, yağlama ve kullanım ile.
Bence Motul 3000 yeterlidir.
Ben farklı bir öneride daha bulunayım.
Yerli LUBEX markasını tercih edebilirsiniz. Şuan ben kullanıyorum, oldukça memnunum ve herhangi bir eksisini görmedim.
Fason gibiymiş görünen bu marka, 50 yıllık Belgin madeni yağlar Türk şirketine ait. Belgin madeni yağlar aynı zamanda TSK'nın yağ ihtiyacını karşılayan ana firmadır. Araştırmanızı tavsiye ederim.
Ne yazık ki isim seçimini yanlış yapmışlar. Bir çok benzer isim arasından sıryılamıyor. Lubco, Lukoil, Uberlub, Lubrico, Lubex hepsinin ismi "Lub" lu ve birbirine girmiş durumda. O yüzden kalite algısı yaratmıyor, insana öznel gelmiyor.
Kullanmakta olduğum yağ budur, API SL/CF JASO MA sertifikalarına sahip, yarı sentetik bir yağ. Motul 7100'den geçtim, herhangi bir fark hissetmedim.
Özellikle yüksek cc kullanmayanlar rahatlıkla şans verebilir diye düşünüyorum.
https://urun.n11.com/motor-yagi/lube...tre-P102799177
İpone de öneririm. Güzel yağ. Eski motorumda titreşimi ve vites geçişlerini güzel etkilemişti
Dediğiniz gibi 45 50 liraya getirilen ithal ürün, vergisi ve yurtdışı üretim maaliyetleri göz önünde bulundurulunca, aynı ya da yakın kalitede bir ürünün yarı fiyatı civarına mal edilmesi olası gibi. Açıkçası ben memnunum. Almadan önce araştırdım, marka bana güven verdi. Lubex hakkında da tek kötü yorum görmeyince hemen aldım. Kesinlikle şans verilebilir. Kutusunun arkasındaki etiketi de aynı Motul gibi yapmışlar, çift yapraklı. Kalite adına birşeyler yapmaya çalışıyorlar.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)