Turkiye de yasayip Honda yi kotuleyen nankor motorcular
Reklamlar
-
14 Eylül 2023, 15:01
#101
Hocam ayrıca bir model değilde bir model yılında böyle bir sorun olmuşta olabilir
Bu ürünün tasarım hatası veya ucuz malzeme kullanma politikasına girmezki
Sadece o sene krank üretiminde yapılmış olan bir bant imalat hatasına girerki bu dünyada tüm markalarda olabilir
Bir arkadaş bmw örneği vermiş ve yağ eksiltme olayında topu bmw ye atmış oysa boxer motorlar yatay çalışma prensiplerinden dolayı konstrüksiyon olarak dik motorlardan fazla yağ eksiltirler bu zaten o dizaynın bilinen karakteristik özelliğidir bunu da markaya yormamak gerekir
Ona bakarsak moto guzzi nin de debriyaj problemi vardı ve bir modelinde kranka baskı yaparak bloğu bozup kullanılmaz hale getiriyordu ama bu kusuru hemen düzelttiler o zaman moto guzzi de dandik ama gel gör ki 5 sene yağmur altında kışın bıraksan pas bile tutmaz
Nasıl olacak o zaman bu iş ?
Önemli olan giderilmeyen dizayn hatası olmaması ve malzemeden çalmaması değil mi bir markanın
Yoksa sorun gösteremeyeceğin tek bir marka yok zaten dünyada
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Birader yukarda paylaşıldı Honda sorunu kabul etmiş bilmem kaç bin motoru geri çağırmış sen hala safsata diyorsun
Honda da hissen mi var :D
Klasik değil mi
Hemen Honda'da hissen mi var ?
Hayır hissem yok sadece bir yanlıştır tutturmuş gidiyorsunuz böyle şehir efsanelerine de bayılıyorsunuz
Hoş istediğiniz kadar bayılın ben ne ise olay onu yazdım isteyen okur durumları öğrenir isteyen de ne derse der
Reklamlar
-
14 Eylül 2023, 15:07
#102
enolaguy adlı üyeden alıntı
Hocam ayrıca bir model değilde bir model yılında böyle bir sorun olmuşta olabilir
Bu ürünün tasarım hatası veya ucuz malzeme kullanma politikasına girmezki
Sadece o sene krank üretiminde yapılmış olan bir bant imalat hatasına girerki bu dünyada tüm markalarda olabilir
Bir arkadaş bmw örneği vermiş ve yağ eksiltme olayında topu bmw ye atmış oysa boxer motorlar yatay çalışma prensiplerinden dolayı konstrüksiyon olarak dik motorlardan fazla yağ eksiltirler bu zaten o dizaynın bilinen karakteristik özelliğidir bunu da markaya yormamak gerekir
Ona bakarsak moto guzzi nin de debriyaj problemi vardı ve bir modelinde kranka baskı yaparak bloğu bozup kullanılmaz hale getiriyordu ama bu kusuru hemen düzelttiler o zaman moto guzzi de dandik ama gel gör ki 5 sene yağmur altında kışın bıraksan pas bile tutmaz
Nasıl olacak o zaman bu iş ?
Önemli olan giderilmeyen dizayn hatası olmaması ve malzemeden çalmaması değil mi bir markanın
Yoksa sorun gösteremeyeceğin tek bir marka yok zaten dünyada
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
Klasik değil mi
Hemen Honda'da hissen mi var ?
Hayır hissem yok sadece bir yanlıştır tutturmuş gidiyorsunuz böyle şehir efsanelerine de bayılıyorsunuz
Hoş istediğiniz kadar bayılın ben ne ise olay onu yazdım isteyen okur durumları öğrenir isteyen de ne derse der
Başka ne yazabilirim ki sana , benim bu konuya yazma sebebim Hırbonen le atışmamdı , Honda ile bir sorunum yok Honda sevici de değilim ;)
-
14 Eylül 2023, 15:08
#103
Ya simdi biri cikmis demiski(ismini vermiyim,pek sevmem)honda hatali uretilen kranklari turkiyeye gonderdigi motorlara mi iteledi !
yuhhhh artik.bizim millet ne kadar cok seviyor komplo teorilerini.
Akil biraz.
-
14 Eylül 2023, 15:09
#104
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Enolaguy, oncelikle niki ustad bir abimizdir.hakli oldugu bazi yerler var.
Ama senin yazdiklarin da cok hosuma gidiyor adsfdf
Bence orta yolda bulusalim.
Bir kere ortaya cikti ki, bu bloklarda kullanilan kranklarda bazilari hatali.
Amerikada 2015-2016 model 11000 kusur motora recall gelmis(crf yok)bu kesin bilgi yani.
Hakli olarak diyolar ki; Honda acaba Turkiye ye bu hatali krankli motorlari gonderdi mi ?
Gonderdiyse, doğru duzgun recall programi baslatti mi ?
Daha da kotusu,eger gonderdiyse ve bu hatayi bilip ses etmemis olabilir mi ?
Son soruya ben o kadar da olmaz diyorum.cunku bu cok ciddi bir konu ve kaza yaptirabilir.
Alt tarafi krank yavv, yeni motor vermeyecek.5 saatlik bir ismis bu.
Honda nin bundan kacinacigi dusunmuyorum,dusunmek istemiyorum.
Ve bir sorum var, 2015 model cbr250 si olan bir adam(3.sahibi)
boyle birsey duymadiysa nerden bilecek recall oldugunu ?
Honda servisine gitmiyorsa hayatta haberi olmaz.gerci yetkili servise gitse bile servis bunu arastirmaz cunku servisteki adam da Turk.
Aslında bir önceki mesajı size yazmıştım ama alıntı yapmayı unutmuşum
Kısaca tekrarlayayım belli bir model yılında krank problemi gibi ağır bir problem de olabilir ama bu bir dizayn veya ucuz malzeme hatasını göstermez o yılda yapılmış bir bant hatasını gösterir tabiki hoş değil ama bunun üzerinden markaya yürünmez
Öyle yaparsak her markaya yürüyebiliriz hepsinin geçmişte bant hataları recall durumları mevcut çünkü
-
14 Eylül 2023, 15:15
#105
enolaguy adlı üyeden alıntı
Aslında bir önceki mesajı size yazmıştım ama alıntı yapmayı unutmuşum
Kısaca tekrarlayayım belli bir model yılında krank problemi gibi ağır bir problem de olabilir ama bu bir dizayn veya ucuz malzeme hatasını göstermez o yılda yapılmış bir bant hatasını gösterir tabiki hoş değil ama bunun üzerinden markaya yürünmez
Öyle yaparsak her markaya yürüyebiliriz hepsinin geçmişte bant hataları recall durumları mevcut çünkü
Kesinlikle.
Burdan hondaya cakmamak lazim.
Hele hele motomania nin bilimsellikten son derece uzak yaglama problemi olabilecegi iddialari bana gore yuzde yuz safsata.
Ama ne yalan soyliyim, bize de bu hatali kranktan bol miktarda gelmis olabilir(2015-2016)
Ve honda turkiye gerekli aksiyonu almamis veya uzerine yeterince egilmemis(kullanicilari bilgilendirmek) olabilir.
-
14 Eylül 2023, 15:16
#106
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Başka ne yazabilirim ki sana , benim bu konuya yazma sebebim Hırbonen le atışmamdı , Honda ile bir sorunum yok Honda sevici de değilim ;)
Tamam bende seni hedef alarak yanıt vermedim zaten
Ama bu arada yine de BMW nin ABS problemi ve (fren gibi önemli bir durum) bunun üzerine recall ları hakkındaki mesajımı da es geçtin
Bunu da BMW dandik diye yazmıyorum
Demek ki BMW de de böyle şeyler oluyormuş diye yazıyorum
-
14 Eylül 2023, 16:28
#107
enolaguy adlı üyeden alıntı
Tamam bende seni hedef alarak yanıt vermedim zaten
Ama bu arada yine de BMW nin ABS problemi ve (fren gibi önemli bir durum) bunun üzerine recall ları hakkındaki mesajımı da es geçtin
Bunu da BMW dandik diye yazmıyorum
Demek ki BMW de de böyle şeyler oluyormuş diye yazıyorum
https://www.advpulse.com/adv-news/bm...shaft-failure/
Bu ne yaaaa.bmw bu isi ogrenemedi hala
https://7news.com.au/lifestyle/recal...ving-c-9617056
"The regulator has reported the defect could increase the risk of an accident causing injury or death to road users."
Vay vay yeni haber..Gs1250 kullanicilari kelle koltukta suruyor...japon gibisi yok abi sfddsdz
-
14 Eylül 2023, 16:34
#108
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Bmw de de sorunlar var ama müşterisini üzmüyor , alemin kralı Honda da gerekeni yapsın , bana Tr Honda işte hede höde demeyin , Türkiye de Honda falanca distribütör ile faaliyette değil.
-
14 Eylül 2023, 16:40
#109
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bmw de de sorunlar var ama müşterisini üzmüyor , alemin kralı Honda da gerekeni yapsın , bana Tr Honda işte hede höde demeyin , Türkiye de Honda falanca distribütör ile faaliyette değil.
Dogru diyosun.avrupa da jant telleri kararan(crf1000 2016-2017) motorlarin tellerini degistirdiler(yine kararma oldu sdsdas) biz de kullanici hatasi dediler
Bi yavsaklik var maalesf
-
14 Eylül 2023, 16:45
#110
İster adına "dandik motor" diyelim ister "kullanıcı hatası" diyelim, ister "belirli bir yılda üretilen kranklarda bant problemi olmuş olabilir" diyelim. Adı ne olursa olsun 2. el Cbr 250 R Türkiye'de patlamaya hazır bombadır.
Bu blok ya da bu bloğun geçmiş serileri Honda'nın global imajına yakışır şekilde Japon dayanıklılığında değildir.
-
14 Eylül 2023, 16:51
#111
Aaaa niki dur dur
2018 2020 africa adv de depo icinde yapilan bir kaynak zamamla asinip tortular benzin filtresini tikayip motorun gucunun dusmesine ve hatta surus esnasinda stop etmesine neden oluyordu.
Bizim grupta bu model olan herkes gitti servise honda depoyu temizleyip yeni benzin pompasi takti.
Yani diyecegim o ki, bence ciddi sorunlarda yavsaklik yapmazlar.
Buna inaniyorum,inanmak istiyorum.
Ama jant telleri gibi kozmetik sorunlar olursa hapi yuttumuz,hayatta degistirmezlrr
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
İster adına "dandik motor" diyelim ister "kullanıcı hatası" diyelim, ister "belirli bir yılda üretilen kranklarda bant problemi olmuş olabilir" diyelim. Adı ne olursa olsun 2. el Cbr 250 R Türkiye'de patlamaya hazır bombadır.
Bu blok ya da bu bloğun geçmiş serileri Honda'nın global imajına yakışır şekilde Japon dayanıklılığında değildir.
HYdaaaa
Mr.wind, ne diyor bizim tommyy ;)
-
14 Eylül 2023, 16:54
#112
İyide krank kırılması da ciddi bir sorun , seyir halinde bunu yaşayan olmuşmu bilmiyorum ama tehlikeli sonuçları olabilir..
-
14 Eylül 2023, 16:59
#113
Hırbonen adlı üyeden alıntı
HYdaaaa
Mr.wind, ne diyor bizim tommyy ;)
Bugün fakir fukaranın sesiyim, ezilen gundilerin sesiyim, pamuk tarlalarında zorla çalıştırılan Afro-Amerikalıların sesiyim, kıt kanaat parasıyla Cbr 250R alıp ilk hafta bloğu kucağına alan Anadolulu kardeşimin isyanının sesiyim.
Tabi ki alemin kralı Honda'nın Nc, AT ve diğer motorlarında kullandıkları uzun ömürlü bloklara lafımız yok. Laf edersek çarpılırız
-
14 Eylül 2023, 17:03
#114
İlla niye motor yağlamasına takılıyorsunuz ki. Metalurjik (Doğru yazdım mı acaba?) sebeplerde olabilir. Yani metalini de Honda üretmiyorya? Döküm esnasında oluşabilecek malzeme kaynaklıda olabilirmiki?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
14 Eylül 2023, 17:50
#115
tommygun adlı üyeden alıntı
Bugün fakir fukaranın sesiyim, ezilen gundilerin sesiyim, pamuk tarlalarında zorla çalıştırılan Afro-Amerikalıların sesiyim, kıt kanaat parasıyla Cbr 250R alıp ilk hafta bloğu kucağına alan Anadolulu kardeşimin isyanının sesiyim.
https://i.hizliresim.com/mj6b6m0.jpg
Tabi ki alemin kralı Honda'nın Nc, AT ve diğer motorlarında kullandıkları uzun ömürlü bloklara lafımız yok. Laf edersek çarpılırız
Ya mesaji editledin mi bilmiyirum ben cb250 anladim.
O yuzden mr wind e pas attim
Evet ben de hayatta cbr250 almam.2017 de almam ne olur ne olmaz 2018 alirim ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İyide krank kırılması da ciddi bir sorun , seyir halinde bunu yaşayan olmuşmu bilmiyorum ama tehlikeli sonuçları olabilir..
Yok tabi ciddi.ben sadece ciddi problemlerde o kadar da olu taklidi yapmiyor firma demek istemistim.
-
14 Eylül 2023, 19:05
#116
Konuyu neden Honda'nın kabiliyetleri açısından ele alıyorsunuz ki?
Honda'nın kırılmayacak bir krank (bu da ne salak bir tabir de neyse) yapamayacak kapasitede olduğunu düşünen yok sanırım.
Döndük mü tekrar 2004'e? Honda Vtec'te litre başına 100hp çıkartıyor, 120hp çıkartıyor. Mercedes bunu yapamıyor mu mesela?
Bunlar ebilme konusu değil. Bir de yani kranktan ötürü recall yemiş bir motorla ilgili de 78 sayfa düşünmeye gerek mi var? Geri çağırmanın kaydı atılmış, bunun neyi şehir efsanesiymiş safsataymış yahu?
Honda: "Bu motorda sorun var geri getirin"
Cevap: "Şehir efsanesi bunlar inanmayın"
*
Memlekette tek tecavüze uğrayan motor CBR250 sanki Buyrun size Yamaha'nın 250'lik motoru, 15bin devir çeviriyor, 7 sülalesine tecavüz edilmiş motorlar ortalıkta kol geziyor. Üç arkadaşım bir fiil Türkiye şampiyonasında yüksek km ikinci el aldıkları R25'lerle yarışıyorlar, canavar gibi çalışıyor hala bloklar.
Bu Yamaha vs Honda kıyaslaması yaptıracak bir şey değil. Cıbırın krankı da bilinmeyen bir konu değil. Yaktın bizi @Cyan..
@Nikk,
Seyir esnasında yaşayanlar da var, tam sayı açıklanmamış sanırım 48 tane kırılan motor gelmiş ABD ve Thailand'dan diye hatırlıyorum, ilk şikayet yolda değildi ama ikinci partide yolda susan vardı, recall kararından önceki en son ABD'den gelen bildirim de seyir esnasında olan bir durumdu. Benim esas dikkatimi çeken ilk bildirimden 1,5 yıl sonra recall kararının çıkması. Bilemedim bana biraz uzun geldi ama yanılıyor da olabilirim.
-
14 Eylül 2023, 19:55
#117
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Aaaa niki dur dur
2018 2020 africa adv de depo icinde yapilan bir kaynak zamamla asinip tortular benzin filtresini tikayip motorun gucunun dusmesine ve hatta surus esnasinda stop etmesine neden oluyordu.
Bizim grupta bu model olan herkes gitti servise honda depoyu temizleyip yeni benzin pompasi takti.
Yani diyecegim o ki, bence ciddi sorunlarda yavsaklik yapmazlar.
Buna inaniyorum,inanmak istiyorum.
Ama jant telleri gibi kozmetik sorunlar olursa hapi yuttumuz,hayatta degistirmezlrr
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
HYdaaaa
Mr.wind, ne diyor bizim tommyy ;)
Ahah Tommygun birsey derse dogru der
Bu arada cbr250 de bu kadar sikinti olup, cb250r da sikinti olmamasi da zaten Caaanim Hondacigimin hatasindan ders alip daşş gibi motor yaptiginin kanitidir
-
14 Eylül 2023, 20:29
#118
Arkadaslar, vallahi yargisiz infaz yapiyosunuz.
https://www.hondaprokevin.com/2015-2...port-bike-news
Oncelikle bu sorun neymis bi anlamak lazim..
"What could happen if your crankshaft fails? If the connecting rod bearing retainer breaks, the engine may stall and/or not restart. An engine that stalls while riding increases the risk of a crash."
Eyyyyy yargisiz infaz yapanlar, sizce bu bizdeki "krank kirilma" sorunu mu ?
Bir ikincisi, bu sorun "2015-2016" modellerde oldugu apacik ortada iken sanki cbrlerin alayinin sorunlu oldugunu soylemek abes degil mi ?
Dikkatinizi cektimi bilmiyorum,hatali uretimlerin turkiyeye gelip gelmedigini bilmedigimize değinmedim bile.
Ayrica,bazen adi geciyor CRF250/300 bu konunun tamamen disinda.,ama motonania ya gore crf de sorunlu(ben izlemedim,niki izlemis)
Ayrica, "hatali uretilen kranklari bize gonderecekleri motorlara mi taktilar!!" diyen komplocu arkadasa soyleyin raporlanan "issue" krankin kirilmsasi degil. "Stall" bu.
Stall:
(of a motor vehicle or its engine) stop running, typically because of an overload on the engine.
Krankin kirilmasindan bahsediyorsan kaynak verde biz de okuyalim.
https://www.motoron.com.tr/motosikle...-geri-cagirma/
https://enginepatrol.com/honda-cbr300r-common-problems/
4 numara,yine ayni konu.
-
14 Eylül 2023, 21:54
#119
Konunun üstüne geldi bugün yayımlandı paylaşmak istedim..
Hondacılara gelsin ;)
https://youtu.be/CpJ8kG461lE?si=s0wgXCpQA-8sE4pH
-
14 Eylül 2023, 22:22
#120
Çok da şiyapmayalım.
Şu forumda HONDACI olması gereken tek kişi varsa o da benim. Sadece bir harf farkla 1934'ten beri HODANCI'yım.
Mernis pırocesi devreye girene kadar 12 yıl boyunca kaydı ilk girenin sığırlığından mütevellit resmi kayıtlarda soyadım HONDACI olarak geçti.
Tam da gerçekten HONDACI olacakken sarı siteden annaştığımız CB250R satıcısı yavşağın son dakikada yavşaması nedeniyle kızıp mutlu oldum, mutluyum.
Netice: "Çükü olanın Dükü olur!" Hemi de gıpraşımlı.
"Hodan ne dimek loo?" diyenler için: "Ottur, günahı yoktur."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)