Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Turkiye de yasayip Honda yi kotuleyen nankor motorcular

    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Hocam ayrıca bir model değilde bir model yılında böyle bir sorun olmuşta olabilir
    Bu ürünün tasarım hatası veya ucuz malzeme kullanma politikasına girmezki
    Sadece o sene krank üretiminde yapılmış olan bir bant imalat hatasına girerki bu dünyada tüm markalarda olabilir

    Bir arkadaş bmw örneği vermiş ve yağ eksiltme olayında topu bmw ye atmış oysa boxer motorlar yatay çalışma prensiplerinden dolayı konstrüksiyon olarak dik motorlardan fazla yağ eksiltirler bu zaten o dizaynın bilinen karakteristik özelliğidir bunu da markaya yormamak gerekir

    Ona bakarsak moto guzzi nin de debriyaj problemi vardı ve bir modelinde kranka baskı yaparak bloğu bozup kullanılmaz hale getiriyordu ama bu kusuru hemen düzelttiler o zaman moto guzzi de dandik ama gel gör ki 5 sene yağmur altında kışın bıraksan pas bile tutmaz
    Nasıl olacak o zaman bu iş ?
    Önemli olan giderilmeyen dizayn hatası olmaması ve malzemeden çalmaması değil mi bir markanın
    Yoksa sorun gösteremeyeceğin tek bir marka yok zaten dünyada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birader yukarda paylaşıldı Honda sorunu kabul etmiş bilmem kaç bin motoru geri çağırmış sen hala safsata diyorsun Honda da hissen mi var :D
    Klasik değil mi
    Hemen Honda'da hissen mi var ?

    Hayır hissem yok sadece bir yanlıştır tutturmuş gidiyorsunuz böyle şehir efsanelerine de bayılıyorsunuz

    Hoş istediğiniz kadar bayılın ben ne ise olay onu yazdım isteyen okur durumları öğrenir isteyen de ne derse der


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ayrıca bir model değilde bir model yılında böyle bir sorun olmuşta olabilir
    Bu ürünün tasarım hatası veya ucuz malzeme kullanma politikasına girmezki
    Sadece o sene krank üretiminde yapılmış olan bir bant imalat hatasına girerki bu dünyada tüm markalarda olabilir

    Bir arkadaş bmw örneği vermiş ve yağ eksiltme olayında topu bmw ye atmış oysa boxer motorlar yatay çalışma prensiplerinden dolayı konstrüksiyon olarak dik motorlardan fazla yağ eksiltirler bu zaten o dizaynın bilinen karakteristik özelliğidir bunu da markaya yormamak gerekir

    Ona bakarsak moto guzzi nin de debriyaj problemi vardı ve bir modelinde kranka baskı yaparak bloğu bozup kullanılmaz hale getiriyordu ama bu kusuru hemen düzelttiler o zaman moto guzzi de dandik ama gel gör ki 5 sene yağmur altında kışın bıraksan pas bile tutmaz
    Nasıl olacak o zaman bu iş ?
    Önemli olan giderilmeyen dizayn hatası olmaması ve malzemeden çalmaması değil mi bir markanın
    Yoksa sorun gösteremeyeceğin tek bir marka yok zaten dünyada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------



    Klasik değil mi
    Hemen Honda'da hissen mi var ?

    Hayır hissem yok sadece bir yanlıştır tutturmuş gidiyorsunuz böyle şehir efsanelerine de bayılıyorsunuz

    Hoş istediğiniz kadar bayılın ben ne ise olay onu yazdım isteyen okur durumları öğrenir isteyen de ne derse der
    Başka ne yazabilirim ki sana , benim bu konuya yazma sebebim Hırbonen le atışmamdı , Honda ile bir sorunum yok Honda sevici de değilim ;)

  3. #103
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Ya simdi biri cikmis demiski(ismini vermiyim,pek sevmem)honda hatali uretilen kranklari turkiyeye gonderdigi motorlara mi iteledi !

    yuhhhh artik.bizim millet ne kadar cok seviyor komplo teorilerini.
    Akil biraz.

  4. #104

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enolaguy, oncelikle niki ustad bir abimizdir.hakli oldugu bazi yerler var.
    Ama senin yazdiklarin da cok hosuma gidiyor adsfdf

    Bence orta yolda bulusalim.

    Bir kere ortaya cikti ki, bu bloklarda kullanilan kranklarda bazilari hatali.
    Amerikada 2015-2016 model 11000 kusur motora recall gelmis(crf yok)bu kesin bilgi yani.

    Hakli olarak diyolar ki; Honda acaba Turkiye ye bu hatali krankli motorlari gonderdi mi ?
    Gonderdiyse, doğru duzgun recall programi baslatti mi ?

    Daha da kotusu,eger gonderdiyse ve bu hatayi bilip ses etmemis olabilir mi ?

    Son soruya ben o kadar da olmaz diyorum.cunku bu cok ciddi bir konu ve kaza yaptirabilir.
    Alt tarafi krank yavv, yeni motor vermeyecek.5 saatlik bir ismis bu.

    Honda nin bundan kacinacigi dusunmuyorum,dusunmek istemiyorum.


    Ve bir sorum var, 2015 model cbr250 si olan bir adam(3.sahibi)
    boyle birsey duymadiysa nerden bilecek recall oldugunu ?

    Honda servisine gitmiyorsa hayatta haberi olmaz.gerci yetkili servise gitse bile servis bunu arastirmaz cunku servisteki adam da Turk.
    Aslında bir önceki mesajı size yazmıştım ama alıntı yapmayı unutmuşum

    Kısaca tekrarlayayım belli bir model yılında krank problemi gibi ağır bir problem de olabilir ama bu bir dizayn veya ucuz malzeme hatasını göstermez o yılda yapılmış bir bant hatasını gösterir tabiki hoş değil ama bunun üzerinden markaya yürünmez
    Öyle yaparsak her markaya yürüyebiliriz hepsinin geçmişte bant hataları recall durumları mevcut çünkü

  5. #105
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bir önceki mesajı size yazmıştım ama alıntı yapmayı unutmuşum

    Kısaca tekrarlayayım belli bir model yılında krank problemi gibi ağır bir problem de olabilir ama bu bir dizayn veya ucuz malzeme hatasını göstermez o yılda yapılmış bir bant hatasını gösterir tabiki hoş değil ama bunun üzerinden markaya yürünmez
    Öyle yaparsak her markaya yürüyebiliriz hepsinin geçmişte bant hataları recall durumları mevcut çünkü
    Kesinlikle.
    Burdan hondaya cakmamak lazim.

    Hele hele motomania nin bilimsellikten son derece uzak yaglama problemi olabilecegi iddialari bana gore yuzde yuz safsata.

    Ama ne yalan soyliyim, bize de bu hatali kranktan bol miktarda gelmis olabilir(2015-2016)
    Ve honda turkiye gerekli aksiyonu almamis veya uzerine yeterince egilmemis(kullanicilari bilgilendirmek) olabilir.

  6. #106

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka ne yazabilirim ki sana , benim bu konuya yazma sebebim Hırbonen le atışmamdı , Honda ile bir sorunum yok Honda sevici de değilim ;)
    Tamam bende seni hedef alarak yanıt vermedim zaten

    Ama bu arada yine de BMW nin ABS problemi ve (fren gibi önemli bir durum) bunun üzerine recall ları hakkındaki mesajımı da es geçtin

    Bunu da BMW dandik diye yazmıyorum
    Demek ki BMW de de böyle şeyler oluyormuş diye yazıyorum

  7. #107
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam bende seni hedef alarak yanıt vermedim zaten

    Ama bu arada yine de BMW nin ABS problemi ve (fren gibi önemli bir durum) bunun üzerine recall ları hakkındaki mesajımı da es geçtin

    Bunu da BMW dandik diye yazmıyorum
    Demek ki BMW de de böyle şeyler oluyormuş diye yazıyorum
    https://www.advpulse.com/adv-news/bm...shaft-failure/

    Bu ne yaaaa.bmw bu isi ogrenemedi hala

    https://7news.com.au/lifestyle/recal...ving-c-9617056

    "The regulator has reported the defect could increase the risk of an accident causing injury or death to road users."

    Vay vay yeni haber..Gs1250 kullanicilari kelle koltukta suruyor...japon gibisi yok abi sfddsdz

  8. #108
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.advpulse.com/adv-news/bm...shaft-failure/

    Bu ne yaaaa.bmw bu isi ogrenemedi hala

    https://7news.com.au/lifestyle/recal...ving-c-9617056

    "The regulator has reported the defect could increase the risk of an accident causing injury or death to road users."

    Vay vay yeni haber..Gs1250 kullanicilari kelle koltukta suruyor...japon gibisi yok abi sfddsdz
    Bmw de de sorunlar var ama müşterisini üzmüyor , alemin kralı Honda da gerekeni yapsın , bana Tr Honda işte hede höde demeyin , Türkiye de Honda falanca distribütör ile faaliyette değil.
    espresso bunu beğendi.

  9. #109
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw de de sorunlar var ama müşterisini üzmüyor , alemin kralı Honda da gerekeni yapsın , bana Tr Honda işte hede höde demeyin , Türkiye de Honda falanca distribütör ile faaliyette değil.
    Dogru diyosun.avrupa da jant telleri kararan(crf1000 2016-2017) motorlarin tellerini degistirdiler(yine kararma oldu sdsdas) biz de kullanici hatasi dediler

    Bi yavsaklik var maalesf

  10. #110
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    İster adına "dandik motor" diyelim ister "kullanıcı hatası" diyelim, ister "belirli bir yılda üretilen kranklarda bant problemi olmuş olabilir" diyelim. Adı ne olursa olsun 2. el Cbr 250 R Türkiye'de patlamaya hazır bombadır.

    Bu blok ya da bu bloğun geçmiş serileri Honda'nın global imajına yakışır şekilde Japon dayanıklılığında değildir.
    espresso bunu beğendi.

  11. #111
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Aaaa niki dur dur

    2018 2020 africa adv de depo icinde yapilan bir kaynak zamamla asinip tortular benzin filtresini tikayip motorun gucunun dusmesine ve hatta surus esnasinda stop etmesine neden oluyordu.

    Bizim grupta bu model olan herkes gitti servise honda depoyu temizleyip yeni benzin pompasi takti.


    Yani diyecegim o ki, bence ciddi sorunlarda yavsaklik yapmazlar.
    Buna inaniyorum,inanmak istiyorum.


    Ama jant telleri gibi kozmetik sorunlar olursa hapi yuttumuz,hayatta degistirmezlrr

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İster adına "dandik motor" diyelim ister "kullanıcı hatası" diyelim, ister "belirli bir yılda üretilen kranklarda bant problemi olmuş olabilir" diyelim. Adı ne olursa olsun 2. el Cbr 250 R Türkiye'de patlamaya hazır bombadır.

    Bu blok ya da bu bloğun geçmiş serileri Honda'nın global imajına yakışır şekilde Japon dayanıklılığında değildir.
    HYdaaaa

    Mr.wind, ne diyor bizim tommyy ;)

  12. #112
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    İyide krank kırılması da ciddi bir sorun , seyir halinde bunu yaşayan olmuşmu bilmiyorum ama tehlikeli sonuçları olabilir..

  13. #113
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    HYdaaaa

    Mr.wind, ne diyor bizim tommyy ;)
    Bugün fakir fukaranın sesiyim, ezilen gundilerin sesiyim, pamuk tarlalarında zorla çalıştırılan Afro-Amerikalıların sesiyim, kıt kanaat parasıyla Cbr 250R alıp ilk hafta bloğu kucağına alan Anadolulu kardeşimin isyanının sesiyim.



    Tabi ki alemin kralı Honda'nın Nc, AT ve diğer motorlarında kullandıkları uzun ömürlü bloklara lafımız yok. Laf edersek çarpılırız
    sallami, The-Rock, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #114
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    İlla niye motor yağlamasına takılıyorsunuz ki. Metalurjik (Doğru yazdım mı acaba?) sebeplerde olabilir. Yani metalini de Honda üretmiyorya? Döküm esnasında oluşabilecek malzeme kaynaklıda olabilirmiki?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  15. #115
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün fakir fukaranın sesiyim, ezilen gundilerin sesiyim, pamuk tarlalarında zorla çalıştırılan Afro-Amerikalıların sesiyim, kıt kanaat parasıyla Cbr 250R alıp ilk hafta bloğu kucağına alan Anadolulu kardeşimin isyanının sesiyim.

    https://i.hizliresim.com/mj6b6m0.jpg

    Tabi ki alemin kralı Honda'nın Nc, AT ve diğer motorlarında kullandıkları uzun ömürlü bloklara lafımız yok. Laf edersek çarpılırız
    Ya mesaji editledin mi bilmiyirum ben cb250 anladim.
    O yuzden mr wind e pas attim

    Evet ben de hayatta cbr250 almam.2017 de almam ne olur ne olmaz 2018 alirim ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide krank kırılması da ciddi bir sorun , seyir halinde bunu yaşayan olmuşmu bilmiyorum ama tehlikeli sonuçları olabilir..
    Yok tabi ciddi.ben sadece ciddi problemlerde o kadar da olu taklidi yapmiyor firma demek istemistim.
    tommygun bunu beğendi.

  16. #116

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Konuyu neden Honda'nın kabiliyetleri açısından ele alıyorsunuz ki?
    Honda'nın kırılmayacak bir krank (bu da ne salak bir tabir de neyse) yapamayacak kapasitede olduğunu düşünen yok sanırım.
    Döndük mü tekrar 2004'e? Honda Vtec'te litre başına 100hp çıkartıyor, 120hp çıkartıyor. Mercedes bunu yapamıyor mu mesela?

    Bunlar ebilme konusu değil. Bir de yani kranktan ötürü recall yemiş bir motorla ilgili de 78 sayfa düşünmeye gerek mi var? Geri çağırmanın kaydı atılmış, bunun neyi şehir efsanesiymiş safsataymış yahu?

    Honda: "Bu motorda sorun var geri getirin"
    Cevap: "Şehir efsanesi bunlar inanmayın"

    *


    Memlekette tek tecavüze uğrayan motor CBR250 sanki Buyrun size Yamaha'nın 250'lik motoru, 15bin devir çeviriyor, 7 sülalesine tecavüz edilmiş motorlar ortalıkta kol geziyor. Üç arkadaşım bir fiil Türkiye şampiyonasında yüksek km ikinci el aldıkları R25'lerle yarışıyorlar, canavar gibi çalışıyor hala bloklar.
    Bu Yamaha vs Honda kıyaslaması yaptıracak bir şey değil. Cıbırın krankı da bilinmeyen bir konu değil. Yaktın bizi @Cyan..

    @Nikk,
    Seyir esnasında yaşayanlar da var, tam sayı açıklanmamış sanırım 48 tane kırılan motor gelmiş ABD ve Thailand'dan diye hatırlıyorum, ilk şikayet yolda değildi ama ikinci partide yolda susan vardı, recall kararından önceki en son ABD'den gelen bildirim de seyir esnasında olan bir durumdu. Benim esas dikkatimi çeken ilk bildirimden 1,5 yıl sonra recall kararının çıkması. Bilemedim bana biraz uzun geldi ama yanılıyor da olabilirim.
    Mr.wind bunu beğendi.

  17. #117

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aaaa niki dur dur

    2018 2020 africa adv de depo icinde yapilan bir kaynak zamamla asinip tortular benzin filtresini tikayip motorun gucunun dusmesine ve hatta surus esnasinda stop etmesine neden oluyordu.

    Bizim grupta bu model olan herkes gitti servise honda depoyu temizleyip yeni benzin pompasi takti.


    Yani diyecegim o ki, bence ciddi sorunlarda yavsaklik yapmazlar.
    Buna inaniyorum,inanmak istiyorum.


    Ama jant telleri gibi kozmetik sorunlar olursa hapi yuttumuz,hayatta degistirmezlrr

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------



    HYdaaaa

    Mr.wind, ne diyor bizim tommyy ;)
    Ahah Tommygun birsey derse dogru der

    Bu arada cbr250 de bu kadar sikinti olup, cb250r da sikinti olmamasi da zaten Caaanim Hondacigimin hatasindan ders alip daşş gibi motor yaptiginin kanitidir
    tommygun bunu beğendi.

  18. #118
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Arkadaslar, vallahi yargisiz infaz yapiyosunuz.

    https://www.hondaprokevin.com/2015-2...port-bike-news

    Oncelikle bu sorun neymis bi anlamak lazim..


    "What could happen if your crankshaft fails? If the connecting rod bearing retainer breaks, the engine may stall and/or not restart. An engine that stalls while riding increases the risk of a crash."

    Eyyyyy yargisiz infaz yapanlar, sizce bu bizdeki "krank kirilma" sorunu mu ?
    Bir ikincisi, bu sorun "2015-2016" modellerde oldugu apacik ortada iken sanki cbrlerin alayinin sorunlu oldugunu soylemek abes degil mi ?

    Dikkatinizi cektimi bilmiyorum,hatali uretimlerin turkiyeye gelip gelmedigini bilmedigimize değinmedim bile.
    Ayrica,bazen adi geciyor CRF250/300 bu konunun tamamen disinda.,ama motonania ya gore crf de sorunlu(ben izlemedim,niki izlemis)

    Ayrica, "hatali uretilen kranklari bize gonderecekleri motorlara mi taktilar!!" diyen komplocu arkadasa soyleyin raporlanan "issue" krankin kirilmsasi degil. "Stall" bu.


    Stall:

    (of a motor vehicle or its engine) stop running, typically because of an overload on the engine.

    Krankin kirilmasindan bahsediyorsan kaynak verde biz de okuyalim.

    https://www.motoron.com.tr/motosikle...-geri-cagirma/


    https://enginepatrol.com/honda-cbr300r-common-problems/

    4 numara,yine ayni konu.

  19. #119
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Konunun üstüne geldi bugün yayımlandı paylaşmak istedim..
    Hondacılara gelsin ;)
    https://youtu.be/CpJ8kG461lE?si=s0wgXCpQA-8sE4pH

  20. #120
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Çok da şiyapmayalım.
    Şu forumda HONDACI olması gereken tek kişi varsa o da benim. Sadece bir harf farkla 1934'ten beri HODANCI'yım.
    Mernis pırocesi devreye girene kadar 12 yıl boyunca kaydı ilk girenin sığırlığından mütevellit resmi kayıtlarda soyadım HONDACI olarak geçti.
    Tam da gerçekten HONDACI olacakken sarı siteden annaştığımız CB250R satıcısı yavşağın son dakikada yavşaması nedeniyle kızıp mutlu oldum, mutluyum.
    Netice: "Çükü olanın Dükü olur!" Hemi de gıpraşımlı.




    "Hodan ne dimek loo?" diyenler için: "Ottur, günahı yoktur."
    Hırbonen, mertowski ve haluk23 bunu beğendiler.


6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)