Turkiye de yasayip Honda yi kotuleyen nankor motorcular
Reklamlar
-
motomaniadaki abiden geriliyorum ben. bilgili olduğu aşikar ama konuşma tarzı çok sert :D
bu arada marka sevdası çok ergence birşey. bazı markaların kaliteli oldugu aşikar, honda iyidir, bmw iyidir. dunya turuna cıkacaksan bmw ile cıkacaksın vs. vs.
Ancak şu açıdan bakın; adam 2 kere honda marka motor almış sıfır, ikisinde de problem yaşamış. o adama desen ki dünyada sadece senin başına geldi, fark etmez o adama göre honda sıkıntılı motordur ve haklıdır da. herkes kendi tecrübesine göre yazar.
Mesela CF moto bence dandik; ancak kullanılar 1-2 motoru ile km yapıp hiçbişey yaşamamış ve servisinden memnun kalmıştır o adama göre CF moto kötü motor değildir.
İnsanları kutuplaştırma huyundan vazgeçmek lazım.
Reklamlar
-
[/COLOR]
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Yav zileli orhan, ben seni cidden kalkamis saniyodum.
Bunun icin ozur dilerim,valla kotu bir niyetim yoktu. hayvanli basliklarin yuzunden oldu ama hep.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
Yanlış anlaşılmaktan Allah'a sığınırım. Ey müminler, birbiriniz yanlış anlamayın. Cehennem, birbirini yanlış anlayanlar ile doludur. İçinizde en hayırlısı, diğer müminleri yanlış anlamayandır.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Evet,sadece niki degil eminim aranizdaki sayisiz honda dusmani google i taradi ama bisey bulamadi diye anliyorum..
Bizde(honda) hata olmaz arkadaslar,
Yaginiz sahte degilse(dogru viskozite olmasi da onemli)bakimi zamaninda yapiliyorsa,kullanicisi surekli redline da zorlayan istisnai bir yaratik degilse motorumuz patlamaz.
Honda bosuna Honda olmadı.Avrupali mi olm bu patlasin catlssin ?
Biraz mantik,lutfen
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Evet,sadece niki degil eminim aranizdaki sayisiz honda dusmani google i taradi ama bisey bulamadi diye anliyorum..
Bizde(honda) hata olmaz arkadaslar,
Yaginiz sahte degilse(dogru viskozite olmasi da onemli)bakimi zamaninda yapiliyorsa,kullanicisi surekli redline da zorlayan istisnai bir yaratik degilse motorumuz patlamaz.
Honda bosuna Honda olmadı.Avrupali mi olm bu patlasin catlssin ?
Biraz mantik,lutfen
Olm ben Honda düşmanı değilim ama en çok Suzuki yi severim çünkü 200.000 km neredeyse sıfır sıkıntı tecrübem var yinede fanı falan değilim , şu an kullandığım Bmw den sürüş anlamında memnunum ama nerde ne çıkartacak korkutuyor yazdım biliyorsun , sende Honda yı o kadar gözünde büyütme sürekli Honda güzellemesi yaptığın için buyur bak senin Honda ne hallerde diyoruz ;) bu kadar çok satan bir makinada bu kadar yüksek oranda krank kırılması ciddi bir sorun ve böyle büyük bir markaya yakışmıyor , bak Bmw 15-20 yaşında motorlarına bile sahip çıkıyor , daha bir iki hafta önce bir arkadaşın 2014 model GS nin şaftı komple garantiden değişti , site üyesi Ramazan arkadaşın arka teker poryası recall dan değişecek motoru 2006 model , yav Honda da Bmw den azcık örnek alsın , mesela 250 cıbır alanlara yanında bir tanede krank hediye etsin :D
-
Bu forumda gördüğüm çok yanlış bir şey var. Arkadaşlar, Anekdotlar sadece anekdotların ispatıdır.
Hiçbir markaya bağlılığım yok. Şu an favori motorum 2014 model Bajaj Discover 125st . Ben size veriyle geliyorum:
En az 12 ay kullanılmış 12,300 motosiklet ve 11.000 sürücüsüne yapılmış bir anketten alınan veriye göre:
Yamaha kullanıcıların sadece %11'i motosikletini tamire götürmek zorunda kalmış.
Suzuki ve Honda, %12 ile 2. sırada denkler.
Ondan sonra Kawasaki, %15 ile geliyor.
Harley-Davidson %26, Triumph %29, Ducati %33 ve BMW %40 ile peşlerinden geliyorlar.
(https://www.consumerreports.org/cro/...ycle/index.htm.)
AMA!
Motosikletin güvenilirliği ile kullanıcı memnuniyeti çoğu zaman paralel gitmiyor. Kullanıcı memnuniyeti devreye girdiğinde, bu listedeki motosikletlerden, en yüksek memnuniyete sahip olunanı %72 ile Harley-Davidson. Hemen peşisıra da %70 ile Honda. Unutmayalım ki memnuniyet aşırı soyut bir kavramdır. Erkeklere çük boyunu sormak gibi, kimse "Yok abi benimki kötü ya" da demeyebilir.
Yine de kaynak atıyorum. (https://www.consumerreports.org/cro/...tion/index.htm)
Vardığım sonuç:
Motosiklet almayın, maceralar alın. Çok sevdiğim bir abimin de söylediği gibi: Motosiklet sürmek, ruhunun kanatlarını açmaktır.
Deneme yazısı yeteneğim çok iyi değil. Bir gün neler yazacağımı toparlarsam, her firmanın nasıl bugünlere geldiği üzerine yazılar yazmak isterim. Belki o zaman, modern markaların neden burada olduklarını daha iyi anlarız. (BMW'yi anlatırsam yasaklanmam di mi modlar)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Olm ben Honda düşmanı değilim ama en çok Suzuki yi severim çünkü 200.000 km neredeyse sıfır sıkıntı tecrübem var yinede fanı falan değilim , şu an kullandığım Bmw den sürüş anlamında memnunum ama nerde ne çıkartacak korkutuyor yazdım biliyorsun , sende Honda yı o kadar gözünde büyütme sürekli Honda güzellemesi yaptığın için buyur bak senin Honda ne hallerde diyoruz ;) bu kadar çok satan bir makinada bu kadar yüksek oranda krank kırılması ciddi bir sorun ve böyle büyük bir markaya yakışmıyor , bak Bmw 15-20 yaşında motorlarına bile sahip çıkıyor , daha bir iki hafta önce bir arkadaşın 2014 model GS nin şaftı komple garantiden değişti , site üyesi Ramazan arkadaşın arka teker poryası recall dan değişecek motoru 2006 model , yav Honda da Bmw den azcık örnek alsın , mesela 250 cıbır alanlara yanında bir tanede krank hediye etsin :D
Yav niki istersen honda dusmani ol, sana uyuz olacagimi pek sanmiyorum
Bak hala krank diyosun..bu motor crf250 de dahil kullanildi.tum dunyada zibil gibi satildi.
Dukati divael degil bu 50 100 tane satsin.
Diyorum ki,madem bu kadar bariz bir hata var ve turkiyede kullanicilar perisan,o zaman bu sorun tum dunyada bilinen bir konu olmasi gerekirdi.
Yok abi,yok..bu kadar cok satmis bir modelde hata olsa kan govdeyi goturur, recallar olurdu.
honda 10w30 koyun dedikce bunlar izmir sicaktir 15w50 yakisir falan mi diyolar acaba ?
-
Bu konuda Hırbo ile aynı saftayım: Kalıbımı basarım bu krank konusu %100 bizim olağanüstü tırt kullanıcı ve dahi servis / usta profili ile ilgili. Ben bu CBR250R'ları insan gibi kullanan ve düzgün bakan ne gördüm, ne duydum ne de biliyorum. CB250R'larda neden yok bu sorun? (Varsa da CBR'lara göre çok daha azdır...) (Yukarılarıda CRF lafı geçmiş, o da iyi bakılmayıp arazide bir şekil zorlanmış motordur eminim. CRF light arazi motoru bence; 2T hardcore arazi motorları gibi braaap braaap braaap bağırtarak kullanmaya kalkarsan o biyel kolunu adamın bir tarafına geçiriverir elbet.)
-
Bu krank kırma mevzusu Honda'nın Cbr 125'inde bildiğim kadarıyla gözlenmiyor ama Cbr 250'de bol bol gözleniyor. Ben Cbr 125'in de it gibi kullanıldığını ve bakımlarının iyi yapılmadığını tahmin ediyorum. Bu konuya Motomania Gökhan Cbr 125'in krankının rulman içinde döndüğünü ama Cbr 250'nin de krankının yatak takımı değimiz bir parça içinde döndüğünden kaynaklı olduğu gibi bir yorum yapmış. Haliyle rulman sistemini kullanan Cbr 125'te sıkıntı yaşanmazken Cbr 250'ler daha çabuk aşınıyormuş.
Bu blokları tasarlayan mühendislere "siz tasarım hatası yapmışsınız" demek tabi ki haddime değil ama bazı blokların saçma sapan huyları var. Cbr 250'de kullanılan tek silindir 250 cc blok ya da mesela bizim Er6 F/N, Versys'lerde kullanılan bloklar için de böyle bir yorum yapabilirim.
Bu kadar yatak sarıyorsa, insan krank kırıyorsa bence bunu sadece bakımsızlık ve hor kullanmaya bağlamamalıyız. Aynı sıkıntının Cb250R'da ya da Crf'de olmamasının sebebini bilemiyorum ama belki önümüzdeki yıllarda Cb250R'da da yaşanacaktır.
-
para veripte aldığın malları babanın fabrikasında üretiliyormuş gibi savunma komik oluyorsun !
honda dediğin marka japon un tofaş ı ne gücü var ne teknolojisi var ? hangi sınıfta 1 motoru kendi sınıfında lider misal nc az yakıyor ama gitmiyor neden az yakıyor gitmediği için tracerla da aynı hız ile git oda aynı yakıyor v storm gibi güçlü değil nc ye de koy 70 beygir i o zaman bakalım 3.5 lt yakacak mı
gel afrika ya kendi sınıfının en ağır motosikleti bak triump bmw ktm ye kaç beygir e kaç kg düşüyor ön yaylar zayıf zıplaya zıplaya gidiyor jant telleri paslanıyor şase paslanıyor 7 yaşında 1000 cc adventure motosiklette bunlar kabul edilemez malzeme kalitesi leş çöp plastikten yapılmış egzoz civarında ki plastikler solmuş sıcağa dayanıklı değil 20 yaşında avrupalı motor ile 20 yaşında honda yı yan yana koy farkı gözünle gör
ama AT gözlüklerin olmadan bak
honda nın en büyük ayrıcalığı dct si diğer bütün konularda hep arkadan gelir büyük yenilikler göremeyiz honda da
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu konuda Hırbo ile aynı saftayım: Kalıbımı basarım bu krank konusu %100 bizim olağanüstü tırt kullanıcı ve dahi servis / usta profili ile ilgili. Ben bu CBR250R'ları insan gibi kullanan ve düzgün bakan ne gördüm, ne duydum ne de biliyorum. CB250R'larda neden yok bu sorun? (Varsa da CBR'lara göre çok daha azdır...) (Yukarılarıda CRF lafı geçmiş, o da iyi bakılmayıp arazide bir şekil zorlanmış motordur eminim. CRF light arazi motoru bence; 2T hardcore arazi motorları gibi braaap braaap braaap bağırtarak kullanmaya kalkarsan o biyel kolunu adamın bir tarafına geçiriverir elbet.)
28.000 km de krank kırılıyorsa o blokta bir sorun vardır bence , 128.000 değil 100.000 değil daha 28.000 km!....ustanın söylediğine göre motor startta yağlamayı çok geç başlatıyormuş , ciddi motor arızaları için sebeptir hatırlarsanız Castrol Magnetic reklamlarında motorların startta ilk bir kaç saniye yağsız çalıştığı ve ömrüne çok büyük etkisi olduğu vurgulanıyordu , usta video da bu motorda mutlaka Castrol kullanın diyor ama Magnetic diye belirtmiyor , Magnetic in motosiklet versiyonu yok ama faydası olabilir , yine videoda kendi müşterisi olan birinden bahsediyor , adamda Crf 250 var çok sakin kullanıyor bakımlarını asla aksatmıyor ama onunda krank kırılıyor...
-
cbr250r krank kirma konusunda motorcu muhabbetinin bir videosu var:
https://youtu.be/WdHBzyG1h2Y?si=pSissMt4IaUwhxPn
ozetle bitik debriyaj sebep oluyor demis.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Kalıbımı basarım bu krank konusu %100 bizim olağanüstü tırt kullanıcı ve dahi servis / usta profili ile ilgili.
12 Temmuz 2016
11424 adet CB300F ve CB300R(A) (Türkiye için 250) hatalı krank üretimi nedeniyle geri çağırıldı.
https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=16V528000#recalls530
Önceki kasada da debriyajı çekip geri bırakıldığında stop etme sorunu vardı, buna bir recall yayınlandı mı bilmiyorum. Elektrik arızası nedeniyle başka bir recall vardı o kasada ama bunun bir recall'u var mı bilmiyorum. Kullanıcıların tırt yoğunluklu olması ve herhangi bir Honda servisinde iyi bir usta olmamasına katılıyorum ayrı olarak.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
12 Temmuz 2016
11424 adet CB300F ve CB300R(A) (Türkiye için 250) hatalı krank üretimi nedeniyle geri çağırıldı.
https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=16V528000#recalls530
Önceki kasada da debriyajı çekip geri bırakıldığında stop etme sorunu vardı, buna bir recall yayınlandı mı bilmiyorum. Elektrik arızası nedeniyle başka bir recall vardı o kasada ama bunun bir recall'u var mı bilmiyorum. Kullanıcıların tırt yoğunluklu olması ve herhangi bir Honda servisinde iyi bir usta olmamasına katılıyorum ayrı olarak.
Aboooo... Teşekkürler @killingroad. 300'lükler ile 250'liklerin krank mili aynı mıdır ki? Eğer öyle ise Türkiye'de bir geri çağırma yapılmamış olması sahtekarlık olmaz mı?
@Hırbonen ne diyorsun bu duruma? Ödevini iyi çalışmamışsın galiba. Gemine bindik battık vallahi.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aboooo... Teşekkürler @killingroad. 300'lükler ile 250'liklerin krank mili aynı mıdır ki? Eğer öyle ise Türkiye'de bir geri çağırma yapılmamış olması sahtekarlık olmaz mı?
Bilmem ona bakmadım, US gibi güzel recall veritabanı yok maalesef başka bir yerde. Ama bildiğim kadarıyla Thailand'da da CBR250R adıyla geçiyor ve zaten recall'un teknik geçmişine baktığımızda ilk bildirim de Thailand'dan geliyor, başka bir çok bildirim de var.
Aynı krank olmasa da ülke çapında cılkı çıkmış herkes tarafından bayağı bir senedir bilinen bir konu var. Bunu kullanıcı kitlesine bağlamak anlamlı olmaz. (ki sonrasında global olarak 300R olup Türkiye'nin gudubetliği yüzünden burada 250R olarak kaldı, eski motoru kakalamadılar yani. R25-R3 mevzusu gibi olması lazım)
R25'in de kullanıcı kitlesi katil gibi, ama Yamaha Türkiye bunu bir süre "siz teker yapmışsınız" diyerek iteledi insanlara. Sonra globalde yağ pompasının yetersiz kaldığını kabul edip değiştirdiler.
Türkiye'de Honda bir recall yapmış olabilir/olmayabilir ama Honda Türkiye garanti kapsamında işlem yapma konusunda sanırım ülkemizdeki en kötü marka. O yüzden garipsemem de. O güzelim 2008 Fireblade'lerin ilk sahiplerine neler çektirdiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
Ki yani, olsa ne olur, olmasa ne olur. Honda'da recall olmaz diye bir şey mi var ki?
2020-2022 GOLD WING (GL1800) MANUAL TRANSMISSION - THE ENGINE MAY STALL, INCREASING THE RISK OF A CRASH OR INJURY.
2021 NC750XD EQUIPPED WITH 6-SPEED DCT - THE VEHICLE MAY POTENTIALLY STALL, INCREASING THE RISK OF CRASH OR INJURY.
2021 CBR1000RR SP - THE OIL COOLER PIPE MAY MELT DUE TO HEAT - MAY LEAK OIL ONTO THE EXHAUST PIPE AND/OR THE REAR TIRE, INCREASING THE RISK OF A FIRE, CRASH, OR INJURY.
2020-2021 CRF1100 AFRICATWIN - IMPROPER SOFTWARE SETTING IN THE ECU - IF THE ECU IS RESET, THE ENGINE MAY STALL OR LOSE MOTIVE POWER
Burada kötü bir şey de yok.
İlk incident'tan sonra 1,5 yıl geçmiş ve recall yayınlamışlar, belki buna uzun diyebiliriz.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aboooo... Teşekkürler @killingroad. 300'lükler ile 250'liklerin krank mili aynı mıdır ki? Eğer öyle ise Türkiye'de bir geri çağırma yapılmamış olması sahtekarlık olmaz mı?
@Hırbonen ne diyorsun bu duruma? Ödevini iyi çalışmamışsın galiba. Gemine bindik battık vallahi.
Ahaha sorma,bosluğuma geldi.250 lik olarak arattigim icin oldu,yoksa ben xde bulurdum aslinda :(
Keske niki bunu bulsaydi, en uzuldugum kisim da pek hoslasmadigim birinin bunu bulmasi oldu sdsddad
Konumuza donecek olursak;
https://www.motorbeam.com/honda-cbr3...square-issues/
Kilinging bshsettigi geri cagirma bu.bu problem incelenip aksiyon alinana kadar toplamda 41 adet saha sorunu gelmis.
Benim bazi sorularim var simdi;
1- burada "stall" diyor, sizce ayni sorun mu bu ?
2- 2015-2016 diyor.Sizce, turkiye de adama kaza yaptiracak kadar ciddi bir sorunu honda turkiye "yavvv nolacak,bosverin" diyerek umursamaz mi ?
3- eger bu ayni sorunsa; sadece 2015-2016 modellerin sorunlu olmasi beklenmez mi ?
4- bizdeki sorun krankin kirilmasi. 1.soruma hayir diyorsaniz; krankin Kirilmasi sorunu tum dunyada buyuk olay olmasi gerekmez mi ? Sadece amerikada 2015 2016 da 11000 motora recall geliyorsa, bu kadar hayvani satis rakamlarina ulasan bir motordaki sorun nicin bizde gorunuyor ?
-
Bizde ciddi bir recall organizasyonu yapmadıkları için kranklar patır patır kırılıyor büyük ihtimal , yurt dışında o aşamaya gelmeden sorunlu partideki üretimler değiştirilmiş olmalı..krank değişimide büyük iş bizim servisler gerektiği gibi bu değişimi yapabilecek mi ?
-
F54 adlı üyeden alıntı
para veripte aldığın malları babanın fabrikasında üretiliyormuş gibi savunma komik oluyorsun !
honda dediğin marka japon un tofaş ı ne gücü var ne teknolojisi var ? hangi sınıfta 1 motoru kendi sınıfında lider misal nc az yakıyor ama gitmiyor neden az yakıyor gitmediği için tracerla da aynı hız ile git oda aynı yakıyor v storm gibi güçlü değil nc ye de koy 70 beygir i o zaman bakalım 3.5 lt yakacak mı
gel afrika ya kendi sınıfının en ağır motosikleti bak triump bmw ktm ye kaç beygir e kaç kg düşüyor ön yaylar zayıf zıplaya zıplaya gidiyor jant telleri paslanıyor şase paslanıyor 7 yaşında 1000 cc adventure motosiklette bunlar kabul edilemez malzeme kalitesi leş çöp plastikten yapılmış egzoz civarında ki plastikler solmuş sıcağa dayanıklı değil 20 yaşında avrupalı motor ile 20 yaşında honda yı yan yana koy farkı gözünle gör
ama AT gözlüklerin olmadan bak
honda nın en büyük ayrıcalığı dct si diğer bütün konularda hep arkadan gelir büyük yenilikler göremeyiz honda da
F54,valla sen bana cevap yazma.yani asiri sacmaliyosun cunku.
seni incitmek de istemiyorum.zor durumda kaliyorum bak.
Valla yazmasan iyi olur bence.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bizde ciddi bir recall organizasyonu yapmadıkları için kranklar patır patır kırılıyor büyük ihtimal , yurt dışında o aşamaya gelmeden sorunlu partideki üretimler değiştirilmiş olmalı..krank değişimide büyük iş bizim servisler gerektiği gibi bu değişimi yapabilecek mi ?
Honda recall yapmayan bir firma degil. 2018 cb250r larin hepsini servise cagirip bi degisim yapmisti ama ne oldugunu hatirlamiyorum.
Yabanci kaynaklardan bi arama yaptim, "crankshaft recall" olarak ayni @killingroad un bahsettigi konuya ulastim.
Eger TR ye gelen cbr250 ler de hatali ise, ki oyle gorunuyor, bu bildigin skandal.
Yurtdisi modellerin recall almasi ve TR kullanicilarinin kaderine terk edilmesi cok kotu coook...
Zaten cbr250 lerin patir patir krank kirmasi ama ayni sorunun cb250r da olmamasi, motorun revizyona ugradigini gosteriyor.
-
Başlığın ilk mesajını görmeyeydim iyiydi.
Şimdi ülkedeki motor kıtlığını Hırbonen'e yöneltmeye çalışıyor aklım. :/ Nasıl dua/beddua ettiyse adam...
-
ben hyosung 650 kullandığımda hyosung 250 kullananların tamamı patır patır krank kırıyor veya kol çıkartıyordu
açın foruma bakın bütün kullanıcılar bangır bangır kendi motorunu öve öve bitirememiş ve diğer 250 lik japonlardan üstün olduğunu savunuyordu.
650 yi satıp 250 liğine geçtim motoru 28 binde sattığımda tek bir arızası dahi yoktu
benden alan gerizekalı 500 km sürmeden kol çıkarttırdı.
çünkü forumların tamamında motorun 180-190 yaptığını iddia eden şerefsiz bir yalancı grup vardı.
motosiklet bende olduğu sürece 1 defa redline soktum ve en fazla düz yolda 140 yaptı.
daha sonra hiç 110'u geçmedim.
bu durum tamamen kullanıcıların gerizekalı oluşundan kaynaklıydı.
Ama honda markası africa twinde sıçtı batırdı
kitapçığında yağ bakımı 12 bin veya 1 sene yazıyor olan at yi 6 bin yada 6 ay la sınırlandırdı
servis fiyatları zaten kalın kalın
hele jant soyulması mevzusunu hiç girmiyorum alan arkadaşım 500 km yapıp garajına koyuyor 2 ay sonra janlardan boyalar sökülüp dökülüyor hiç kullanmadığı motorda
honda türkiye adama kullanıcı hatası dedi
bir sürü kronik arızalarını kullanıcı hatası deyip garanti dışı bırakıyor.
markanın kendisi iyi olabilir ama türkiyedeki yönetim ve servisi berbat
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)