eminotomotivden motosiklet alınır mı
Reklamlar
-
Kardeş din zamana göre şekillenmez. Zamanı dine göre şekillendirmek lazımdır. Bak israil'e dünyanın en kökten dinci devleti olduğu halde kimse demez ki şöyleymiş böyleymiş. Katılım bankası kimsenin eline nakit para vermez. Senin yerine mal alır ve sana bir ödeme planı sunar. Kabul edersin veya etmezsin. Ay sonunda ne kadar mal satıp kar ettiyse mudisine bunu karı dağıtır. İhtiyaç kredisi alamazsın. Ortaya alımı satımı yapılmayacak bir şey koymazsan para vermez adama. Alkol konusunu sakın İslam ile bağdaştırma. İslam'ın kuralları vardır. Uyarsan bedeli vardır, uymaz isen gene bir bedeli vardır. Kişi bir haltı yer ve derki bu zaman da harammı olurmuş günahmı olurmuş; o kişi Allah'ın emrine karşı gelmiş olur. Kişi derse ki evet bu yasak, haram ama irademe sahip olamıyorum, yapıyorum bu başka konudur. En son kertede eğer müslümansan İslam'ın kuralları sana göre veya bana göre olmaz. Kural İslam'ın kuralıdır. Bu arada çok dindar biri sayılmam.
Reklamlar
-
herkes bisey yazmis.iyi kotu yorum yapmis.bilende yapmis bilmeyende..konu acan arkadas eger faize bulasmayayim diye ugrasiyorsa dogru bi hareket yapiyor.
eger dini sebeplerden dolayi emin evim yada fuzul oto gibi yerler ile is yapicaksa orada islerin nasil oldugunu kendinin arastirmasi yada guvendigi hocalardan fetva almasi gerek.(ben is yapmadim ama fuzul oto daha duzgun is yapiyor diye duydum) kuranda alisveris helal faiz haram diyor..
bu kurumlarin icinde isini duzgun yapan yerler var.ama bankanin yaptigi gibi faize bulasma olasiliginda var. dogrusu kendin arastirman..ornegin islamda kagitla sozlesmenin bi hukmu yoktur.(tabiki orada kisiye kagit vb. seyler imzalatacaklar ondan bahsetmiyorum) agizla ben su araci sana su kadara paraya sattim demesi gerekiyor.
bazi arakadaslar banka ile bu kurumlarin bi farki yok diyorsa bu mantikla o zaman herkes faiz ile is yapiyor pazarci 2 liraya aldigi domatesi 5 liraya satiyor oda haram o zaman..elma ile armutu karistirmayalim..
-
Bankadan 100.000tl ev kredisi çekip taksitle 120000tl ödemek ile katılım bankasından 100.000 liralık ev gösterip parasını ödetip sonra taksitle 120000 lira ödemek arasında hiçbir fark görmüyorum ben. Alınan mal aynı verilen para aynı sadece isimleri farklı. Laf oyunu yaparak allah'ı mı kandıracağız?
Şarap içmek yasak ama adına "doğal bakteri üretimli etanol içeren meyve suyu" desek serbest mi olacak?
Eğer dindeki bir kural size mantıklı-uygulanabilir gelmiyorsa lütfen adam gibi çıkın "ben bu kurala uymuyorum" deyin. Günahı sevabı size olur kimse laf edemez. Ama laf oyunu yaparak hem dindeki kurala uymayıp hemde uyduğunuzu iddia etmeye kalkışırsanız böyle "allah'ı kandırmaya çalışan kul" olursunuz.
-
her konu dine siyasete kayıyor forumda arkadaş ! şaka gibi.
mustafa bey son derece mantıklı konusmus, kuralları ayetleri revize etmeyi bırakın.
100 liralık mal bu tür organizasyonlarla size 120 e geliyorsa faizdir.
Diyanetin yok koronavirüs var cuma iptal, yok ev için devlet bankasından kredi haram değil, yok kabe virüs nedeniyle offline muhanbbetleri tamamen uydurma ve din ile alakalı olmayan şeyler.
Dini hükümler nettir, yasak ise yasaktır. İşimize gelen ayetin bir parçasının orasını burasını alıp kendinizi kandırıyorsunuz.
Madem inanclısınız, bencede allahı mı kandırmaya calısıyorsunuz da bunlara giriyorsunuz anlamadım.
-
Din meselesi ile para meselesi ne zaman bir araya gelse buna benzer durumlar ortaya çıkıyor.. Faiz in kutsal kitaplarda konumlanma sebebi "hakedişin dışında talep edilen" manasında kullanılmıştır.
Yani sen ticaret yapıyorsan ahalinin ihtiyacı olan bir malı fiyatı artacak diye beklediyorsan oda hakedişin dışında bir durumdur..
Bu ülkede gerçekleşen otomobil & motosiklet tiracetinin büyük bölümünde insanlar yalan ve sahtekarlık içinde kusurlu mallarını kusursuz diye pazarlıyor..
Faize bulaşmam diyen hacı suriyeli geldi diye evin kirasını birde 2-3 katına çıkartabiliyor ve bunu serbest piyasa helal ticaret olarak yorumluyor..
Bu kadar az okuyan ve okuduğunu anlamakta zorluk çeken bir toplumun "faiz" konusunda bu kadar sığ kalması zaten normal..
Meselenin özü "olması gerekenin üzerinde kazanç elde ederek satın alanın hakkına girmektir.."
Bu milletin ekseriyeti dürüst ticaretten çok uzak yaşar ve bizden binlerce kat düzgün ticaret yapan avrupalıyı eleştirir.. Ticaret hayatında defalarca şahit olduğum en önemli husus Avrupa ile ticaret yapıyorsan ( bulgaristan , romanya hariç ) siparişini verirsin paranı gönderirsin adamlar sana malını gönderir.. Yada sana sipariş verirler parasını peşin öderler.. Türkiye de ticaret yaparken parası olduğu halde parasını ödemeyenmi istersin , her tarafı işlem görmüş arası sadece temizlik boyası var diye satmaya çalışanımı istersin.. Herkese çek yazıp o çekleri hiç ödemeyecek olanmı dersin..
Biz din konusunu tamamen yanlış anladığımız için bu haldeyiz.. Sürekli kendi yaptığına kılıf hazırlayarak tertimiz tavsiye edileni sürekli bozmaya çalışıp düzinelerce fıkıh masalları yazmanın kendisi sahtekarlıktır.. Din sosyo ekonomik açıdan en çok bilgelikle sadeleştirilmesi gereken konudur..
-
Gayet tabi alabilirsiniz. Eminevim ve birevim gibi firmalardan çevremden defalarca ev ve araba alan oldu. 25 yıllık firma.
kardeşim 40.000 TL lik araç için başvurdu, kurada aracını 7 ay sonra aldı. %6-%10 arası işlem ücreti var, peşin olarak alınır. Bu oran vadeye göre değişebilir. 2800 TL işlem ücreti verdi, 40.000 TL yi 36 ayda ödeyecek. 24 taksit bitti.
Misal şimdi Hangi banka 40.000 TL için 36 ay vadeye 3. 000 lira faiz alıyor.
Burda önemli olan sen kura çekilişindeki çıkma süresini göze alacaksın. Hesabını ona göre yaparsın beklemem dersen banka mantıklı.
-
kısaca eskiden ev hanımlarının yaptıgı altın gununden farkı olmayan bir sistem...
-
Arkadaşlar tek tek alıntı yapmayacağım. Uzun uzun yazmayacağım da tekrar. Ancak dediğim gibi olay yine "yarıştırma" işine dönüyor. O yüzden ben bırakıyorum burda meseleyi. Sadece apaçık görünen bir gerçeği benim söylemediğim bir örnek üzerinden değerlendirmek çok vicdanlıca bir değerlendirme olmasa gerek. Ben hacı diye geçinip insanları kazıklayqnlarla ilgili hiçbir şey yazmadım. Yanlışı kimin yaptığı önemli değil. Yanlış yanlıştır. Ancak bu dini değiştirmez. Yapanın günahıdır. Sizden tek ricam eğer "Müslümanım ben" diyorsanız araştırın, güvenilir olana sorun soruşturun. Zira bize "öyleymiş gibi" geldi diye dinin kuralları "günümüze uydurma" bahanesiyle değiştirmek kendimizi kandırmaktan fazlası değildir. İnşallah herkesin sonuçları gözüyle göreceği günden önce hepimiz en doğrusunu öğrenir, anlarız.
Azim olan Allah en doğrusunu bilendir.
-
Ben başımdan geçeni yazayım. 2016 yılında yeni iş bulmuştum. O zaman kuveyt türk'e gidip sordum. "10 bin lira civarı motorsiklet almak istiyorum finanse eder misiniz?" diye. Gişedeki memur "biz motorsiklete finansman vermiyoruz ama ihtiyaç kart verebiliriz. O kart ile satın alırsınız sonra onu ödersiniz" demişti. Yani istediğin motoru ikinci el alamazsın gene galericiden vesaire ya da sıfır alman gerek. Büyük ihtimalle de o karta ödenecek masraf aynı miktar krediye bankanın istediği masrafdan daha fazladır. Ayrıca istediğin fiyata galericiden vesaire bulman biraz zor. O yüzden o işler biraz zor. Ayrıca bu ev alma araba alma oluşumlarında bir de bekleme süresi/çekiliş süresi vesaire varsa o iş daha da saçma olur. İstediğin zaman alamadıktan sonra ne yapayım ben o motoru? Hem para ödemeye başla hem de sıra bekle. O iş yaş bence.
-
Diyanet, konut kredilerinde çekilen kredinin faizi haram değildir diye açıklama yaptı.
Dağılın şimdi..
-
Bir işe faiz demeyle faiz olmaz, faize de, faiz değil demekle o iş faizlikten düşmez. Fıkıh kaidelerinde ticaretin ne şekilde olacağı bellidir o kaidelere uyuyorsa sıkıntı yok, uymuyor ise sıkıntılıdır. Bir mal (araç,eşya vs) alımında en başından peşin veya vadeli ödeme şeklinde anlaşırsanız, sıkıntı olmuyor araştırdığıma göre.
Mesela bir motosiklet alacağız; satıcı peşin fiyatına 10000 tlye veririm fakat 12 ay vade ile alırsan 12000 tl ye satarım diyor.
2. Kısım vadeli satış oluyor . Mesele en başından anlaştığın şartlara fiyata riayet etmen. Tabi yinede iyi bilen birine sormak icap eder.
-
darkmotor adlı üyeden alıntı
...Tabi yinede iyi bilen birine sormak icap eder.
Bir sey diyeyim mi, kimse iyi bilmiyor. Hatta, kimse bilmiyor...
-
Beyler bayanlar size kafa açacak bir örnek vereceğim şimdi. İyi dinleyin.
Benim elimde 1.000.000.000 adet plastik şişe var. Bu şişeler normal şişelere benzemekle her biri aslında özel üretim. Seri numarası barkod filan koydum üzerlerine. Bunların tanesisini bugün 1 tl den satıyorum. İsteyen herkes satın alabilir. Ve aldıktan sonra bana geriye aynı fiyattan satabilir. Aynı fiyattan geri alacağımın garantisini veriyorum.
Buraya kadar problem yok değil mi? Düz ticaret. Tamamiyle caiz.
Şimdi şişeleri ben sattığım için gelecekteki fiyatlarını da söylüyorum. Diyorum ki her ay şişenin fiyatı %1 artacak. Satış fiyatımı bu yönde düzenleyeceğim ve alış fiyatım da satış fiyatımla hep aynı olacak. Yani şişeyi şimdi alırsanız 1 tl. 1 ay sonra 1,01 tl. Şimdi alıp 1 ay sonra bana satarsanız 0,01 tl kar elde edeceksiniz. Tabi şişeleri kendi aranızda istediğiniz fiyattan alıp satabilirsiniz. Piyasaya karışmıyorum sadece kendi alış satış fiyatımın garantisini veriyorum.
Bunda da sıkıntı yok dimi. Sonuçta sadece şişe alıp satıyoruz. Şişelerin fiyatlarının ne olacağı belli. Dürüst bir tüccar olarak size garanti veriyorum. Şişeyi şimdi alıp sonra getirseniz zarar etmeyeceğiniz kesin.
Bu sırada yandaki bankaya para yatırırsanız size aylık %1 faiz veriyor. 1 tl yatırırsanız 1 ay sonra 1,01 tl oluyor.
Şimdi benim yaptığımla bankanın yaptığı arasındaki fark nedir? Neden biri caizken diğeri haram?
-
Konu faize gelmiş çok garip, eski bankacı olarak şunu söyleyebilirim ki Türkiye'de katılım bankacılığı yapılmıyor. Yani sizin bildiğiniz manada değil. İslami bankacılık enstrümanları yok, bildiğin faiz bu sistem, yarım Müslümanların vicdanını kandırması tamamen. Kimseye bir şey dediğim de yok ancak isteyen araştırsın ve kıyaslasın enstrümanları anlayacaktır konuyu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)