Neden sorun açan Ktm den yana kullanıyorsunuz oyunuzu. Hiçbir zaman iç çekmedim istemedim. Yedek parça yok servis zaten yok servis olsa adam gibi usta yok. Al bi japon tatlı tatlı takıl abicim.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Kendi adıma konuşacak olursam:
Piyasadaki en iyi naked'i yapıyor adamlar. Yamaha dışında hiç bir Japonun naked'i da kıyaslanabilecek özellikte değil.
Genel olarak ta gördüğüm KTM'ler Japonlardan daha teknolojik, zevkli ve bütüncül motosikletler. Malum Japonlar, evet daha dayanıklı, ama süspansiyona ve teknolojiye gelince aşırı konservatifler. Öyle olunca motosikletler dışarıdan güzel görünüyor ama kullanımı daha zevkli ve güvenli olmuyor. Bu açıdan bakacak olursanız KTM bariz daha iyi ve bütüncül motosiklet üretiyor.
Mesela KTM'in 200cc'lik modeline bile ABS koyduğu zamanda Honda 1000cc'lik naked'ını ABS'siz satıyordu Amerika'da. Süslü püslü gösterge mi önemli, ABS mi? Honda'nın süspansiyonu da aşırı yumuşaktı. Her frende öne kaykılıyordu alet. Muhtemelen belli bir performans kriterine göre üretmişler, ancak test edilen sürücü ağırlığı 65 kilo falan olmasi lazım... Yahu yepyeni 1000cc motosiklet alıp üstüne $3000 da süspansiyona mı harcayacağiz? Olur mu öyle şey? Hidrolik debriyaj, tek arka maşa koyacağına adamakıllı süspansiyon koysana alete?
En acaibi de 1000cc alette vites göstergesi yoktu yahu... Yaw bu kısılacak bir şey mi? Anlatabiliyor muyum? Koskoca Honda, piyasaya 1000cc alet sürüyor, ancak üç müşteriye denetip "bakalım ne dicekler?" araştırması yapmadan... Kusura bakmayın ama böyle motosiklet üretilmez.
Sonradan Japonlar da toparladılar tabii ki ama yerleşik kültür halen aynı. Aletler dayanıklı ve güzel dizayn edilmiş, ancak olmadık yerlerden ödün veriyorlar. Bu da acemilerin gözüne ilk başta çarpmasa da, deneyim kazandıkça rahatsız ediyor.
Ve tabii ki bunlar genellemeler... Yoksa Japonların da acaip güzel modelleri mevcut (Goldwing, Vmax, Vulcan, vs.) KTM ve diğer Avrupalıların sorun çıkarma oranları daha yüksek, vs. İsteklere göre akıllıca bir tercih yapmak lazım. Bazen Japon ağır basıyor, bazen KTM![]()
Vallahi günlerdir KTM kullanıcısı arıyorum, çevremde-wp gruplarında-fb gruplarında
BULAMIYORUM ARKADAŞ..
Ürünler hakkında kullanmadan yorum yapan insanlardan da haz etmiyorum ki direkt kullanıcısına sorayım..
BEN KTM RC 390 düşünüyorum, forum üzerinde blok patlatan hatta 3 defa motor bloğu çatlayan bir arkadaş mevcut, 390 dan çok çektiğini söylüyor herkes.. bu konuda görüşünüz nedir ? üzer mi beni ?
Vallahi Haşmet abi dediklerinden haklısın ama burda 10 kişiye sorsak 2-3 kişiyi geçmez KTM diyen.Sebep olarakta yedek parça ve servis durumundan mütevellit. ARkadaşımın 1290 superduker R modelini kullandım. Dediğin gibi harika bir alet. Durum ortada distribütör'ün de katkısı var bu konuda. 790, rc390 kullandığım modeller.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Merhaba dostum, Sen onlara inanmaBen bu konuyu çok daha detaylı araştırdım. reddit'e konu açtım, biz böyle problemler yaşadık siz yaşadınız mı diye adamlar şaşırdı. Biz hiç böyle problemlerle karşılaşmadık diye. Kullanıcı hatası yada fabrikasyonda hata olmuş olabileceğini söylediler. Ama şöyle bir durum var, 390 ve alt segmanttaki motor blokları özellikle top speed amaçlı yapılan motor blokları değil. Hassas aletler. RC390'a gelirsek aynı bloğu kullanıyor haritalandırma yazılımı vs herşeysi değişiyor. RC390 bu konuda sıkıntılı. Bu tavsiye etmem. Ben duke 390 kullanıyorum, titreşim var. Diğer motorlara göre gürültülü çalışıyor bu alet, bmw gibi...
O yüzden alacaksan bile bir test et, grubumuza bekleriz, test eden arkadaşlar var. Daha detaylı bilgi edinen arkadaşlar vardır. Sana şöyle bir tavsiye vereyim, hiçbir zaman benim/senin/onun ağzına bakarak iş yapma, kendi vicdanın, dğşüncelerin neyi söylüyorsa onu yap. Bende iyi olan makina sana kötü gelebilir. Bizler belli yaşadığımız, tecrübelerimizi aktarırız, tartması sana kalmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------
Değerli dostum, avrupada ve asyada deli gibi kullanılıyor bu aletlerAdamlar bildiğin karakteristik motor yapmışlar. Motor sürekli agresif kullan beni diyor. Parçaları vs. pahalı ne yazık ki şöyle oluyor avrupa araçları, önce dolar ile sonra euro üzerinden bize çıkış yapıyor. Benim motorun grenajı burada 600tl, abd'de 20$
Zaten avrupa araçları bize hep pahalıya mal oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
Zaten param olsa direk alacağım motor, 790 Duke. İşsizim şuan. 2-3 sene sonra anca. Fiyat farkıda bayağı açıldı, 2-3 sene sonrada iyice açılır, artık motor alınmaz. Bakalım yaşayıp göreceğiz.
Bunlar da gözardı edilmemesi gereken etkenler tabii ki, özellikle de bu motorların bakıma daha hassas olduğu göz önünde bulundurulacak olursa.
Şahsen yedek parça sıkıntısı hiç bir büyük marka ve modelde yaşanmıyor burada ama bana en yakın KTM servisi 1 saatten daha uzak... Bu da sorun.
690 da 790 da titriyor.
Diger üst segmentleri bilmiyorum
Ktm,yürür hafiflikten yana iddiali oldugu icin.
Şasi,motor baglantisi ve diger kompenantlarda hafif ve ince profil kullandigi icin el mecbur rezonans kacinilmaz.
Deltabox şasi kullansin,ve 20kg daha ağir olsun bak bakalim o zaman titriyor mu?
Bu arada,ktm nin tüm nakedleri,rakiplerine gore hem kivrak hemde atlamaya ziplamaya uygundur,stuntcı`larin vazgecilmez motoru..
Street bike segmentinin tam karşiligi
reddit'te kimsenin şaşırdığını sanmıyorum. yabancı forumlarda, reddit'te blokta sorun olduğu, conta yaktığı, yağa radyatör suyu karıştırdığının örnekleri çokça mevcut. motorcyclist editörü ari henning bile incelemede rc390'la övgüyle bahsederken 1 sene sonra "sikerler" deyip race spec motorunu saldı.
https://www.motorcyclistonline.com/l...gasket-repair/
https://www.motorcyclistonline.com/l...-final-update/
https://www.reddit.com/r/KTM/comment...0_head_gasket/
https://www.reddit.com/r/motorcycles..._ktm_duke_390/
https://www.reddit.com/r/motorcycles...n_head_gasket/
https://www.reddit.com/r/motorcycles..._when_we_were/
blokta sorun olduğu aşikar, bende almayı çok istiyorum ama ateş olmayan yerden duman çıkmaz. çok örneği var.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Bir tarafımdan uydurmadığım içinBen reddite baktım bulamadım açtığım postu, neyse ktmduke390forum' da iki tane ktm usta ile tanıştım ben onlarada bu durumu sordum. birisi avusturaylıydı diğeri hintli idi. (Bu arkadaşlar ne anlar diyeceksin içinden, benim burada yaşadığım problemi ktm bayisi, ktm ustaları çözemedi, onlar uzaktan çözdü, bir cevapla), Neyse onlara bu durumu sordum, çünkü millet kol çıkarma tabir ettiği şeyi bende yaşarmıyım diye endişeli biniyordum motora. Facebookta, KTM gruplarına sordum, çoğu kişi yazdı öyle problem yaşayan yok diye. Çünkü bu süreç benim 3-4 ayımı aldı araştırmak. Bazen ara verdim, sonra bbaşka nereye sorayım vs. Hatta youtuber vardı iki tane onlara sordum, ktm ile uğraştıkları için. Onlarda bazen fabrika hatası olabildiği ve genellikle kullanıcı hatası olduğu söylediler. O ustalar hatta bana dedi ki, hiç karşılaşmadık, tuhaf bir durum dedi, ben bir arkadaşlarımla konuşayım dedi. İstiyorsan sana bunları ispatlıyım konuşmaları ama çok vaktimi alacak içerisinden mesajları ayıklamak. Genelde başka şeylerde konuştum çünkü. Benim sorduğum şey, kol çıkarma gibi durumlardı. Kronik problemler var mı diye sormuştum ama arada kaynadıydı mesajlarda öyle hatırlıyorum.
Birde senin bahsettiğin o motor bloğun problemiden kaynaklı bir şeyler değil ki, fabrikasyon ve kullanıcı hatası. Motor durduk yere conta yakar mı? Zaten bu blokların yüksek sıkıştırma oranı olduğu için diğer motorlara göre çabuk ısınıyor, çabuk ısındığı için soğutma işleminin eksiksik yapması lazım. Yapmıyorsa tabi conta yakar. SÜtüne birde sensör arızalı değilse!
Şöyle bir durum var, aynı motor bloğunu, 2017 den beri duke,husqvarna kullanıyor. Hatta aynı motor bloğunu adventure yaptılar. Böyle büyük problem olsa firma riske girer mi? Blokun problem olduğu değilde, fabrikasyonluk durumların problem olduğunu düşünüyorum.
Buradaki son demlerim benim düşüncelerim. Ama araştırma ile çok büyük bir kronik probleme ulaşmadım ben ne yazık ki. Bilgine sunarım.
Titremesi normaldir.hayvan gibi güçlü makina.
690r duke
102 mm çap(buraya dikkat)
84.5mm kurs var
Tek silindir
148 kg agirlik var.
Gayet normal bir durum,usa,avrupada kimse titresimi dert etmiyor,alt devirdeki torku ile yan yan keyfine bakiyor.
3.viteste bile teker,az daha guclu olsa 4.te bile teker yapacak..
Ktm yi severim,
En duşuk hacimli olan
Mt125 kullan
Git birde duke 125 kullan farki gorursun.
Ureticisi
2T deki tork ruhunu,4T modellerinde bile yaşatmaya calişiyor
Daha ne olsun..
Bizim aydında MT25 olan bir arkadaş vardı, yeni almıştı motoru(kaç model onu bilmiyorum) motorsiklet kulübunde tanışmıştım arkadaş o kadar nefret ediyordu ki, motor bloğu patlamış. Garanti kapsamını konuştuk mu hatırlamıyorum ama çok para gitti falan dediydi o zaman, yurtdışından parça getirtmişler ucuza araya torpil faan sokup parçaları aldırmışlar gümrükten.
Ben buradan MT25 çok kötü bir motordur diyebilir miyim? Bir iş, kronikleştirecek kadar büyük bir problem ise, zaten gerekli müdhalaleler yapılır ve herkesin haberi oluyor.
mesajım agresif algılandıysa özür dilerim. sadece bir çok örneği var demek istedim. kimseye yalancı demek haddime değil.
muhtemelen kalite kontrol kaynaklı bir durum. blok sorunlu derken bunu kast ettim aslında. 2017 sonrası problemin çözüldüğü ve ya minimize edildiği kesin.
Zaten alt devirleri canli ve torklu makinalari zorlamak akla zarar..
Çap buyuk
Strok uzun
Duke 690 icin,
Motor zaten 6.500 rpm de max torkunu veriyor.
Hp yide 8.000rpm de veriyor.
Sen kalkar,devir kesiciyi iptal edersen,kat iptali yaparsan,PC atarsa (power commander)surekli 10-11 bin lerde gaz acarsan ne krank kalir,ne biyel,ne de supap..
Saf isveç çeliğide olsa dayanmaz..
Malzeme bilimine alaşim kurallarina aykiri..
Ondan sonra,
Keçede patlatir
Contadan terletmede yapar
Statorde yakar
Yag pompasida patlar(muhendis (tolerans dahilinde)max 8.500rpm e gore pompa debisini ayarlamis,ona gore dizayn yapmiş)
Yaparda yapar..
Yuksek devirli cigerli makina arayan gitsin,
(Ktm sdr litrelikler hariç)
Mt07-09-10
Bmw s1000xr/s1000rr
Ducati
Suzuki
Kawa
Alsin..
Mevzu bundan ibaret..
Yeni bir KTM 990 Adventure R kullanıcısı![]()
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)