HERKESE SELAM.
MOTORUM(2016 MT25) 19BİN KM'Yİ GEÇTİ.BU CUMARTESİ 20BİN AĞIR BAKIMINI YAPTIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM. BAKIMDA MUTLAKA DEĞİŞMESİ GEREKEN, KONTROL EDİLMESİ GEREKEN ŞEYLER HAKKINDA TAVSİYE VE TECRÜBELERİNİZİ PAYLAŞABİLİRMİSİNİZ...
HERKESE SELAM.
MOTORUM(2016 MT25) 19BİN KM'Yİ GEÇTİ.BU CUMARTESİ 20BİN AĞIR BAKIMINI YAPTIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM. BAKIMDA MUTLAKA DEĞİŞMESİ GEREKEN, KONTROL EDİLMESİ GEREKEN ŞEYLER HAKKINDA TAVSİYE VE TECRÜBELERİNİZİ PAYLAŞABİLİRMİSİNİZ...
arkadaşlar burada acıklamıs.
https://www.motosiklet.net/forum/mot...00-bakimi.html
bakım dedikleri de yağ hava filtresi değişimi, yağ değişimi. onun dışında bi bok yaptıkları yok. eğer garantin devam ediyor sa seve seve bayılacaksın. yoksa kendiniz yapın.
Başkan 20 bin bakımında
Yağ
Yağ Filtresi
hava filresi
Bunlara işcilik dahil 500 tl fiyat cıkartıyorlar.
buji : değişimi bu fiyata dahil mi bilmiyorum ancak 20bin de %90 buji de değişecek.
ekstra : fren balata kontrolü, eğer sıkıntılıysa onlarda değişir.
Ekstra : Zincir dişli seti
Ekstra : Herhangi diğer kusurlar
bunlar için de üstüne ilave para alacaklardır.
Garanti yok ise götür iyi bi ustaya yaptır, servise kazıklanma.
ilk 3 kısmı kendin yapabilirsin basit zaten.
Periyodik bakım detayları
Parça Birim Fiyatı Adet Toplam
YAMALUBE YARI SENTETİK 10W-40 47.79 ₺ 2.10 100.36 ₺
YZF-R25/MT-25 BAKIM KİTİ 20.000/KAT. KM 219.48 ₺ 1.00 219.48 ₺
HİZMET BEDELİ 181.60 ₺
Genel Toplam:
501.44 ₺
zincir bakımlıdır. düzgün temizlemişindir yağlamışındır. sağşlamdır. neden değiştireysin.
keza dişli 20 bind emi değişirmiş? yok 10 binde zincir dişli değiştir bçyle bi saçmalık olamaz. o kadar da kısa ömürlü değil bu parçalar. bu parçaların değişmesi için kilometre bakılmaz. yıptanma düzeyi bakılır.
özellikle zincir kullanımla yani bakımla temizlenmesiyle alakalıdır.
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
Yağ, yağ filtresi, bujiler, hava filtresi,fren balataları, zincir, fren hidroliği geçen yaz 1000 TL tuttu
Motordan çok anlamıyor isen serviste yaptırmanı öneririm.
https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/se...bakim-tablosu/
Bakım kiti diye genel bir tabir kullanmışlar. Bakım kiti dedikleri de Buji, hava filtresi, yağ filtresi, karter tapa pulu. başka bir şey değiştirdiklerini sanmıyorum zaten periyodik bakım tablosunda da farklı bir şey yazmıyor. Zincir dişli lastik vs bunlar özel hususlar olduğu için sizin ya da ustanızın kontrol edip bakımını ya da değişimini sağlamanız gerekir.
Dikkat; " Serviste parça ücreti hariç hizmet bedeli 181,60 TL "
Yaşlanarak değil yaşayarak tecrübe kazanılır, zaman insanları değil armutları olgunlaştırır.
Zincir dişliyi kontrol edin. Öyle direk kmsi geldi değiştireyin yapmayın. Eğer zincir son sıkılık ayarında bile bolluk yapıyorsa ve dişlinin de uçlarıda yapısını kaybettiyse iyice o zaman değiştirin. Yoksa fuzuli masraf yapmayın derim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)