Arkadaşlar Rs200'ün arka lastiğini büyütme kalınlaştırma gibi bir şey yapılabilir mi yapılırsa makinaya sürüşe bir sakıncası olur mu ?
Arkadaşlar Rs200'ün arka lastiğini büyütme kalınlaştırma gibi bir şey yapılabilir mi yapılırsa makinaya sürüşe bir sakıncası olur mu ?
hızlı zamanlarımda ninja 250r motorumun 140 olan lastiğini 160 yapmıştım
pişman etti beni ne yatıyodu ne gidiyodu..
sende yapma
140 dan fazla büyütme. ama yakitin articak virajlarda daha dengesiz olacak motorun.
Yaptığına değmeyeceğini test etmen için ben önerini destekliyorum
Faydası olmaz zararı olur.
1- Aynı janta büyük lastik takınca lastiğin formu bozulacak yol tutuşu düşecek.
2- Lastik dengesiz şekilde aşınacak
3- Çamurluğa sığmayacak
4- Büyük lastiğe fazladan para vermiş olacaksın
İlla büyük lastik takacağım diyorsan 130 yerine 140 takabilirsin fazla zararı olmaz.
48 hp lik cbr500 195-200kg
Arka 160 taban
54 hp lik nc750x 220-230kg
Arka 160 taban.
Yani üretici bu motorlarda bile 160 taban kullaniliyor,
Sizin hesaba gore pulsardan iki kati guclu.olan ve 50-70 kg daha agir olan makinalara
Arkaya 190-200 tabanli lastik takilabilir.
Orjinal ebat neyse bozmayin.gerek yok.
Bende duke 250 var geçen hafta 170 ebat metzeller taktırdım ve aşırı yol tutuşu virajlarda sağlam bir güven hissi verdi. Ön yargım çoktu bende motoru yorar yada virajda yatmaz diyordum ama ne beygirden çaldı nede yol tutuşuna bir sıkıntı oldu. Görünüş olarak motoru çok değiştirdi en az 600 CC gibi duruyor
Sen şuan amiyane tabir ile işkembeden sallıyorsun. Demekki ne yol almasını ne de viraj almasını biliyorsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
Arka lastiğe duke 250'de 170 takınca o motor viraja yatmaz. Heleki ön lastiği 110 arkası 170 olunca düşünmek bile istemiyorum...
160 taksan da sende 160 gibi durmaz zaten, nereden baksan hüsran.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Edit,
Bu arada yukarida yazdigim
Rs200 ve duke 250 yorumunu editlerken alintilandigi icin
Duzeltiyorum
İki motorunda aks araligi birbirine çok yakin.
Ön lastik 120 ebat olduğunda 160 ve sonrasını destekliyor. Ön lastik ince, arkası ise daha büyük olduğu zaman sence o motor virajda dengesiz iken daha fazla dengesiz olmaayacak mı?
170 lastiği dengeleyecek ön ebat 120 olmalı. Ben şahsen bir viraj videosu çekip paylaşmasını bekliyorum.
her şeyin orjinali güzel. OLduğu kadar yetinmesini bilmeliyiz. İllaki güzel görünsün heybetli görünsün diyorsan gidip büyük motor alacaksın. Ama param yok alamam diyorsan da bu tarz fantezilere girmiyeceksin.
Rs 200 arka janta 150-60-17 taktim virajlarda zerre dengesizlik olmadi yakıtı da hicbir sey farketmedi. Takmayi dusunenler hiç terettut etmeden taksin ben taktim cok memnunum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)