Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tükenmiş Ön Lastiğin Sürüşe Etkisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba, hepimiz lastiklerimizi üretim tarihi eskidiğinde ve diş kalınlıkları inceldiğinde değiştiriyoruz. peki arka lastiğimiz yeni olsun ve ön lastiğimiz tarihi eski (örneğin 2016 üretim)ve 30 bin km yapmış olsun. diş derinliği neredeyse kalmamış olsun.. o derece eskimiş ve derhal değişmesi gereken bir ön lastik ile sürüşte ne gibi eksiklikler ve farklar görülür.
    arka lastik eskidiğinde virajlarda kaymalar, kalkışta lastiğin kolayca sarmaya başlaması, su birikintisinden geçince hemen yalpalamaya başlaması vs. vs. durumlar oluyor, ancak ön lastikte bu durumun sürüşe etkileri nelerdir? ne gibi tehlikelere yol açar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Dönüşlerde her an kayıp düşecekmiş gibi hissettirir.
    ABS varsa frene her dokunduğunuzda ABS devreye girer. ABS yoksa kayar.
    Bence bitik ön lastik bitik arka lastikten bir tık daha tehlikeli. arka kaysa telafi edilebiliyor ama önden bırakırsa telafisi yok
    Thesinner83 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Kilitleyip veya kaydırıp düşebilirsiniz en basitinden, çok eskimiş ve tutmuyorsa ABS bile kurtarmayabilir. Frenlemenin %80-90'ı ön tekerde oluyor. Virajda önden salıp kayarsa da yapacak pek bir şey olmaz. Ön tekerlek arka tekerlekten daha kritik bence.

    Edit: Ben yazana kadar yazmışlar yukarıda zaten

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Arkadaslar tum olabilecekleri yazmiş,

    Bende yorumumda

    Bitik(aşinmiş) tabanli bir lastigin ilk cam kirigi veya yoldaki kesici bir nesne tarafindan daha kolay yarilip patlayabilecegini belirteyim.

    Hatta bu patlama esnasinda kaza yapmakta bir gerçek

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yazdığın kadar kötü olmasada bitik rosso 2 lerde bile 3,5 modunda gittim son 2 aydır viraj ya da su kısmına hiç girmiyorum motorun altında halı varda onu çekiyorlarmış gibi oluyor gazlıyorsun durmuyor virajda kafa dışa atıyor
    U.KALKAVAN bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Tükenmiş Ön Lastiğin Sürüşe Etkisi; sürekli düşmemek için kendinizi sıkacağınız için fıtık olabilirsiniz

    Düşersiniz tehlikelidir....

  7. #7

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Motor hareket halinde iken elleri bırakıp arka koltuğa oturursanız büyük ihtimal kafa sallar. Hatta kafa sallama problemi varsa ön takımdan önce ön lastiğe ve havasına bakarım

  8. #8
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Lastikleri yaşlandıran etkenlerden birisi hava ile temas, o yüzden kullanılmamış ama eski lastik tutuşunu yitiriyor.
    Bir de kullanımdan gelen yıpranma var.

    Bu yıpranma kimyasal anlamda da geçerli.
    Hızlanma ve yavaşlama anlarında lastik daha çok çalışır ve ısınır. Sonra soğur, sonra tekrar ısınır. Bu ısı farkları kimyasal değişikliklere sebep olur.
    Bir süre sonra kimyasal denge bozulur ve yeterince ısınıp yeterince tutuş sağlayamaz lastik.

    Motosiklet lastiğinin ömrü on bin km. olarak söylenir (genel kabul). Bu rakam tabii ki güvenlik payı bırakılarak hesaplanır. Daha uzun kullanan çok kişi var bilindiği üzere.

    Lastiğin (kimyasal olarak) bittiği nasıl anlaşılır?
    Kaymasından.

    Kimyasal özelliğini yitiren lastik ufak ufak da olsa tutuş kaybı yaşamaya başlar. Ben büyük hacimli, ağır motosiklet kullanırken ufak yanal kaymalarla hissediyorum ilk. Çok hafif şekilde de ön arka teker tutuş farkı oluşuyor ama bunu sadece çok iyi asfaltta anlıyorum, normal yolda değil.

    Ufak cc.'de ise, hafifliğinden olacak, ancak fren yapınca anlıyorum, o da her zaman değil

    Açıkçası normal asfalt ve normal sürüşte lastiğin tutuşunu pek zorlayacak şekilde kullanmıyoruz; bu yüzden anlamak zor. İşin kötü tarafı, tutuşun bize tehlike anında lazım olması. Sertçe gaz açıp tehlikeyi arkada bırakmak için de, kaçı manevrası için de ve illa ki güçlü fren için bize tutuş lazım.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    asfaltta hiç bitik ön lastikle gezmedim birşey diyemem ama bi dönem arazide arka dişli ön sirac şeklinde kullandım. Motosikleti istediğim yöne sevk edemiyordum.

  10. #10

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    tüm cevaplar için teşekkürler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)