çin malı alırsan elin motorun üstünde olmalı deyişi hala geçerli ne yazık ki. bir mala para vereceğim ve elim ve gözüm sürekli üzerinde olacak? böyle bir saçmalığı ben kabul edemem. ama bunlar emsallerine göre çok ucuzlar diye bir savunmayı da kabul edemem. çünkü canımı emanet ediyorum. mutfak robotu değil bu, motosiklet.
bazı çin markaları kalitede diğerlerine göre bir iki tık daha iyiler bunu kabul ediyorum. ancak çin motorları 10 sene sonra japon kalitesinde olmayacaklar. bir gün olabilirler mi? evet olabilir ama bu on sene sonra olmaz. telefon ile motosiklet elma ile armut. motosiklet mekanik, telefon ise elektronik. tamamen farklı sektörler. çin'in elektronikte ilerlemesi çok normal çünkü batılı şirketler ucuz işçilik var diye elektronik şirketlerinin fabrikalarını uzun yıllar önce çin'e taşımışlardı. yani know how çin'in ayağına gelmişti. göre göre öğrendiler.
mekanik bir şey üretmek, elektronik üretmekten daha zor günümüzde. eskiden tam tersiydi. tabi bir de japon'ların mekanik dünyasında ne kadar iyi oldukları gerçeği var. her zaman iyiydiler. bugün 1980 üretimi bir walkman bul, koy pili çalışır. çok basit bir örnek verdim ama adamlar bu konularda iyiler. japon'lar otomotiv sektörüne girdiğinde millet bir tarafıyla gülmüştü ama japon'ların mekanik işlerde ne kadar iyi olduğu gerçeğini göz ardı etmişlerdi. şimdi bakıyorsun dünyanın en çok satan arabalarını japon'lar üretiyor. bir de iş disiplini çok acaip japon'lar da. çin'liler de o kadar değil. bu yüzden çin malı motorlar belki de asla japon'lar kadar iyi olamayacak.
Valla ben şöyle diyeyim, mümkün olsa da bir CFMoto 250NK ve rakiplerine sürücülerin gözünü kapayıp sürüş testi yaptırsak, 250 NK'nin Çin motoru olduğunu kimse anlayamaz. BN251 veya TNT 249-S'i anlayabilirler ama diğerini anlayamazlar ki o motor CFMoto'nun son geliştirdiği modeldir. 650'ler zaten yıllardır vardı ve ER-6N taklitiydiler. Dolayısıyla adamlar kendilerini geliştiriyorlar. Taklitle başlayıp, ondan sistematik olarak dersler çıkartırsanız, öğrenirseniz bir yerlere varırsınız. Bakın bizim için gerçekten imkansızdır biz bazı şeyleri asla öğrenemeyecek bir milletiz, yapımız müsait değil ama Çinliler yaparlar. Son 10 yılda geldikleri nokta bunu gösteriyor.
Diğer yandan şuna da tamamen katılıyorum, hiç kimse motoruna kendisi bakım yapabilmek zorunda değil. Bazı arkadaşlar ısrarla motorcunun elinin anahtar tutması gerektiğini söyleseler de ben aynı fikirde değilim. Bunu kabul etmememiz gerekiyor. Yapmak isteyen yapsın ama adam gibi servis almak herkesin hakkıdır. Firmalar bunu vermek zorundalar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
36 bin TL gerçekten çok para ama motorun çok sorunsuz bir motor olduğunu düşünün. Yağ değiştirmekten başka bir masraf yapmıyorsunuz diyelim. O zaman değmez mi ? Bunu motor satışa sunulup 2 sene geçmeden bilemeyiz tabi. Doğrudur, ikinci elde alternatifi çok var.
Alinmaz 36000 TL....cok fazla....crf 250 veya suzuki v Storm 250 var 43.000 TL
Ben yeni çıkan modeli kullanmadım ama ilk çıktığında adı TNT 250 iken kullanmıştım. O modelde tutuk bir gidiş vardı, motor yağ gibi akmıyordu, biraz da titriyordu, ağırdı. O ara bende CBF 150 vardı, alt devirlerde onun gibi gidiyordu. Japon gibi değildi yani ama malzeme kalitesi iyiydi. O gün için parasını hak etmediğini düşünmüştüm, hatta hemen ardından bununla ilgili olarak bir motor bayisi ile muhabbet ettiğimizde adam bana "Odun gibi bir motor o" demişti.
Üzerinden çok zaman geçti, son modelde bunları iyileştirmiş olabilirler. Bu arada eleştiriyorum ama ben de motoru beğeniyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)