Merhaba uzun zamandır İnternet de böyle bir konu var peki bu durum tek ve çift silindirli motosikletlerde de geçerli mi ?
Merhaba uzun zamandır İnternet de böyle bir konu var peki bu durum tek ve çift silindirli motosikletlerde de geçerli mi ?
Tüm enjeksiyonlu araçlarda geçerli olduğunu biliyorum, karbüratörlüler konusunda emin değilim.
Çok yakma durumu enjeksiyon sisteminde geçerli.
Hee,yakiti falan geçtimde,
Boşta sallanmak motor kompresyonunu kesip,tüm yükün frenlere bineceginden dolayi sakat iş diyorum.
Boyle bir maceraya hiç girmeye değmez..
Anlik tuketim gosteren bir otomobilde,
Ayagini gazdan kaldirip,boşa al,ve tuketimi gozlemle.
Birde 5 veya 6. Viteste yokuş aşagi ayagi gazdan kaldir birde boyle gozlemle.
Ben bu şekilde 0 tuketim ve 0.7 tuketim yakaladim.
Tersinde ise,
2.5/3.5
2019 Mazda 3
enjeksiyondan hemen önce üretilen son karbüratörlerde de bu sistem var , ingilizcesi cut off türkçeye nasıl devşirilmiş bilmiyorum , enjeksiyonda ecu tarafından yakıt kesilirken karbüratörde kapanan gaz kelebeği manifold iç vakumunu artırır ve mekanik bir valf yakıt yolunu kapatır..
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Enjeksiyonluda boşta iniş çok yakar karbirayörlüde az yakar
Yokuşuna göre değişir aslında boşa atıp frene basacaksanız vitesle kalmak daha tasarruflu ama fren kullanmayıp boşta hızlanıp düzdede o enerjiyi kullanacaksanız boş daha tasarruflu olabilir.
rampa aşşağıya boşta salmak çok tehlikeli
çok benzin yaksa bile viteste inmek güvenlik için şsrt
Bu iki durum arasindaki yakit tukemi farki konusulmaya degecek bir oranda degildir, fakat yine de yakit orani bosta iken daha fazladir.
Bu durumu kendime ispatladigim yontem ise basit.
Motosiklet durur vaziyette bosta iken kill switch off konumuna getirirseniz motosiklet stop eder. Yani atesleme ve benzin akisi kesilir.
Fakat yokus asagi inerken viteste kill switch kapatirsaniz motosiklet durana kadar stop etmez ve kill switch i actiginizda kadiginiz yerden devam edersiniz.. Bu durumda kill switch ateslemeyi kesiyor ise, viteste iken yakit sarfiyati bosta calismasina nazaran daha azdir diyebilir miyiz? Bence deriz.. ama bu bence, bilimsel birsey degil.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Karburatorlu motosiklette,
Yokuş aşaği Kill switch kapali durumda iken motosiklet tamamen stop ediyor.kompresyondan dolayi bir muddet gidiyor.(yanma odasinda kalan yakit/hava karisimi sebebiyle)
Buton,Off konumuna geldigi an,3-5 sn aksirip öksuruyor ve stop ediyor.
Enkeksiyon olayinda durum farkli,
Şöyle anlatayim,enjeksiyonlu motorda,kill sw.kapali bile olsa kontak anahtari cevrildigi zaman yakit pompasi çalişir(sesi duyabilirsiniz).ayrica ateşleme hazirda bekler,
Ayrica boyle bir durumda,gaz kolunu cevirseniz bile iwmelenme olmaz,hiz yukselmez.
Deneyebilirsiniz
Zirâ,guvenlik açisindan olmasi gereken bir durum.
Hem enjek.hemde karb.lu motosiklet sahibi oldum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
İçten yanmali,su soğutmali bir motosiklette,
Boşta yokuş inmenin faydasindan çok zarari olacaktir.
Otomobilden ornek vereyim,
Boşta inerken,araç rolantide çalişacak,
Şarj sistemi
Yağ pompasi
Soğutma sistemi(devirdaim)
Sağlikli olarak gorevini yapamayacaktir.
Ayrica sanzimanla motor momenti ayrilacagi için,atalet senkronu bozulacaktir.(volan ömru açisindan)
Damlanın da damlasını hesaplamak bu nedir ya?
Arkadaşlar söylemiş zaten güvenlik açısından boşta yokuş inilmez 100ml benzin hayatınızdan değerli değil saçma sapan hesaplara gerek yok
Konuya son noktayi koyuyorum,
Karburatorlu araçlarda genelde olmaz.
Enjeksiyonlu araclar icin gecerlidir.
Bosta gitmek veya viteste gitmek duruma gore yakit tasarrufu saglar.
Yokusun sonunda fren yapip yavaslaman gerekiyorsa (viraj vs sebeple) viteste iniceksin.
Yokusun sonunda ayni hizla devam edeceksen bosta iniceksin
Vw grubunda sailing mode var. Ayni hesap.
Bosta daha uzaga gideriz. Viteste ise aracimiz yakmaz. Ancak hizimiz azalir ve ayni hiza ulasmak icin tekrar gaza yuklenmek gerekir. Uzun uzun orneklemeye gerek yok isin ozeti bu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)