Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yokuş aşağı boşta inen aracın vitesle inen araca göre daha fazla yakması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Merhaba uzun zamandır İnternet de böyle bir konu var peki bu durum tek ve çift silindirli motosikletlerde de geçerli mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Tüm enjeksiyonlu araçlarda geçerli olduğunu biliyorum, karbüratörlüler konusunda emin değilim.

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Çok yakma durumu enjeksiyon sisteminde geçerli.

    Hee,yakiti falan geçtimde,

    Boşta sallanmak motor kompresyonunu kesip,tüm yükün frenlere bineceginden dolayi sakat iş diyorum.

    Boyle bir maceraya hiç girmeye değmez..

    Anlik tuketim gosteren bir otomobilde,

    Ayagini gazdan kaldirip,boşa al,ve tuketimi gozlemle.

    Birde 5 veya 6. Viteste yokuş aşagi ayagi gazdan kaldir birde boyle gozlemle.

    Ben bu şekilde 0 tuketim ve 0.7 tuketim yakaladim.

    Tersinde ise,

    2.5/3.5

    2019 Mazda 3

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm enjeksiyonlu araçlarda geçerli olduğunu biliyorum, karbüratörlüler konusunda emin değilim.
    enjeksiyondan hemen önce üretilen son karbüratörlerde de bu sistem var , ingilizcesi cut off türkçeye nasıl devşirilmiş bilmiyorum , enjeksiyonda ecu tarafından yakıt kesilirken karbüratörde kapanan gaz kelebeği manifold iç vakumunu artırır ve mekanik bir valf yakıt yolunu kapatır..
    Blackeagletr ve birbilent bunu beğendiler.

  5. #5
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyondan hemen önce üretilen karbüratörlerde bu sistem var , ingilizcesi cut off türkçeye nasıl devşirilmiş bilmiyorum , enjeksiyonda ecu tarafından yakıt kesilirken karbüratörde kapanan gaz kelebeği manifolt iç vakumunu artarır ve mekanik bir valf yakıt yolunu kapatır..
    Teşekkür ettim bilgi için. Bahsettiğiniz karbüratörler Ybr Esd'lerdeki karbüratörlerden sanırım. Çeşit çeşit isim türetmişti bizim millet, yarı enjeksiyon, vakumlu karbüratör gibi. Eksik bilgiyi tamamlamış olduk.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  6. #6

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    Enjeksiyonluda boşta iniş çok yakar karbirayörlüde az yakar

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı AlanyA43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonluda boşta iniş çok yakar karbirayörlüde az yakar
    karbüratör nasıl oluyorda boş viteste daha az yakıyor merak ettim , boş vitesde yani rölantide enjeksiyon fazlamı yakıyor !

  8. #8

  9. #9

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Yokuşuna göre değişir aslında boşa atıp frene basacaksanız vitesle kalmak daha tasarruflu ama fren kullanmayıp boşta hızlanıp düzdede o enerjiyi kullanacaksanız boş daha tasarruflu olabilir.
    computeus bunu beğendi.

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    rampa aşşağıya boşta salmak çok tehlikeli
    çok benzin yaksa bile viteste inmek güvenlik için şsrt

  11. #11
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Bu iki durum arasindaki yakit tukemi farki konusulmaya degecek bir oranda degildir, fakat yine de yakit orani bosta iken daha fazladir.

    Bu durumu kendime ispatladigim yontem ise basit.

    Motosiklet durur vaziyette bosta iken kill switch off konumuna getirirseniz motosiklet stop eder. Yani atesleme ve benzin akisi kesilir.

    Fakat yokus asagi inerken viteste kill switch kapatirsaniz motosiklet durana kadar stop etmez ve kill switch i actiginizda kadiginiz yerden devam edersiniz.. Bu durumda kill switch ateslemeyi kesiyor ise, viteste iken yakit sarfiyati bosta calismasina nazaran daha azdir diyebilir miyiz? Bence deriz.. ama bu bence, bilimsel birsey degil.

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iki durum arasindaki yakit tukemi farki konusulmaya degecek bir oranda degildir, fakat yine de yakit orani bosta iken daha fazladir.

    Bu durumu kendime ispatladigim yontem ise basit.

    Motosiklet durur vaziyette bosta iken kill switch off konumuna getirirseniz motosiklet stop eder. Yani atesleme ve benzin akisi kesilir.

    Fakat yokus asagi inerken viteste kill switch kapatirsaniz motosiklet durana kadar stop etmez ve kill switch i actiginizda kadiginiz yerden devam edersiniz.. Bu durumda kill switch ateslemeyi kesiyor ise, viteste iken yakit sarfiyati bosta calismasina nazaran daha azdir diyebilir miyiz? Bence deriz.. ama bu bence, bilimsel birsey degil.
    Karburatorlu motosiklette,

    Yokuş aşaği Kill switch kapali durumda iken motosiklet tamamen stop ediyor.kompresyondan dolayi bir muddet gidiyor.(yanma odasinda kalan yakit/hava karisimi sebebiyle)

    Buton,Off konumuna geldigi an,3-5 sn aksirip öksuruyor ve stop ediyor.

    Enkeksiyon olayinda durum farkli,

    Şöyle anlatayim,enjeksiyonlu motorda,kill sw.kapali bile olsa kontak anahtari cevrildigi zaman yakit pompasi çalişir(sesi duyabilirsiniz).ayrica ateşleme hazirda bekler,

    Ayrica boyle bir durumda,gaz kolunu cevirseniz bile iwmelenme olmaz,hiz yukselmez.

    Deneyebilirsiniz

    Zirâ,guvenlik açisindan olmasi gereken bir durum.

    Hem enjek.hemde karb.lu motosiklet sahibi oldum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuşuna göre değişir aslında boşa atıp frene basacaksanız vitesle kalmak daha tasarruflu ama fren kullanmayıp boşta hızlanıp düzdede o enerjiyi kullanacaksanız boş daha tasarruflu olabilir.
    İçten yanmali,su soğutmali bir motosiklette,

    Boşta yokuş inmenin faydasindan çok zarari olacaktir.

    Otomobilden ornek vereyim,

    Boşta inerken,araç rolantide çalişacak,

    Şarj sistemi
    Yağ pompasi
    Soğutma sistemi(devirdaim)

    Sağlikli olarak gorevini yapamayacaktir.

    Ayrica sanzimanla motor momenti ayrilacagi için,atalet senkronu bozulacaktir.(volan ömru açisindan)

  13. #13

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Damlanın da damlasını hesaplamak bu nedir ya?

  14. #14
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Arkadaşlar söylemiş zaten güvenlik açısından boşta yokuş inilmez 100ml benzin hayatınızdan değerli değil saçma sapan hesaplara gerek yok

  15. #15

    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Şehir
    Maltepe/İST
    Konuya son noktayi koyuyorum,
    Karburatorlu araçlarda genelde olmaz.
    Enjeksiyonlu araclar icin gecerlidir.
    Bosta gitmek veya viteste gitmek duruma gore yakit tasarrufu saglar.
    Yokusun sonunda fren yapip yavaslaman gerekiyorsa (viraj vs sebeple) viteste iniceksin.
    Yokusun sonunda ayni hizla devam edeceksen bosta iniceksin
    Vw grubunda sailing mode var. Ayni hesap.
    Bosta daha uzaga gideriz. Viteste ise aracimiz yakmaz. Ancak hizimiz azalir ve ayni hiza ulasmak icin tekrar gaza yuklenmek gerekir. Uzun uzun orneklemeye gerek yok isin ozeti bu.

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    boşta inerken hızı kontrol etmek zor oluyor, motoru uzmeye gerek yok zaten


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)