2. EL Motosiklet Piyasası (2020)
Reklamlar
-
Distribütör den kaynaklı olduğuna inandığım bir konu bu benim.
Ülkemizde de oluşan bir Bayi Çıkışlı Araç Daha İyidir Mantığı var.
Zaten bayilerin getirdiği sıradan donanımlı araçları almak istemeyen kullanıcılar belli bir süre beklemek zorunda.
Bu yüzden ben ithal araç tercih ediyorum.
Hem dilediğim şekilde konfigürasyon etme şansım oluyor, hem bekleme süresi çok daha az. En önemlisi de bayi satış fiyatına oranla ( araçtan araca değişiyor ortalama vereceğim ) % 15 daha az bir maliyetle sahip oluyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------
Bu arada bayiler dilediği zaman %20 oranında bir indirim kullanabiliyor.
Örnek veriyorum, Audi satın almak istiyorsunuz,
Eğer o yıl siz o bayiden bilmem ne kadarlık araç alımı yaptıysanız bayi size aynı oranda indirim kullanıyor.
Reklamlar
-
Sonra olası bir geri çağırmada, ithal aracı göndermek işkenceye dönüyor. Bayi çıkışlı araca yönlenme sebebi bu yüzden zaten. Garanti kapsamında sorun çıkarsa, hızlıca çözebilmek.
Olmaz olmaz demeyin. Benim amcamın Golf 6’sının tavanı çürüdü. Onu bile garantiden değiştirmek bay bir sıkıntı oldu. Nasıl oldu diyeceksiniz. Boya kaparıp attı
Yeniden boyarız falan oldu. En son tüketici mahkemesinden yenisi ile değiştirilmesi kararlaştırıldı. Sıfır arabayı 3000-5000km kullanıp sonra sattılar. İthal olsa idi o iş biraz yaş idi.
-
Bu yüzden genelde insanlar, kendi çevreleri dahilinde araçlarını aynı isim veya firma üzerinden satın almayı tercih ediyor.
Aracı Ahmet kullanacaksa dahil, Mehmet satın alıp Ahmet'e veriyor.
Çevre içinde kullanılan Mehmet sayesinde kişilerin tamamı alacakları araçlara piyasanın altında sahip olabiliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
İthal aracı şayet doğru prosedür ile satın alırsanız. Garanti kapsamında olduğu süreç boyunca Dünyanın herhangi bir bölgesinde yetkili bayide tamir ettirme şansına sahip olmuş oluyorsunuz. Ama ithal aracı, buzdolabı veya farklı donanım model seçenekleri ile gümrükten geçiren arkadaşlarınız varsa, değil sorun sırasında aracı tamir ettirmek üstüne birde araçtan olursunuz.
Günümüzde çok yoğun uygulanmıyor bu tarz şeyler.
2000' yıllarda ise ülkeye sokulan ithal araçların %90'ı buz dolabıydı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------
Özellikle İtalyan modeller ve G Wagon.
-
Bak G wagon’u bilmiyorum işte. Adını bile duymadım daha önce.
Mercedes g serisi ise; tipsiz arabaların derhal trafikten kaldırılmasını talep ediyorum.
-
Tipsiz demeyelim de ne yazık ki üretim amacı ile kullanan insan sayısı ülkemizde tıpkı rubicon da olduğu gibi parmakla gösterilebilecek kadar az.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------
Gerçi biraz işten anlayan insan araziye bile çıkacaksa gidip bir G serisi almak yerine 5 de 1 fiyatına, Pajero tercih edecektir.
-
Uğur adlı üyeden alıntı
Aptalın biri sıfırı 14'e satılan bir commuteri 18den ilana koyuyor.
Bunu gören diğer aynı motosiklet sahibi bu 18 ederse benim 7 lira eden 2.elim en az 10 eder diyor.
Böylece makas aralığı genişliyor.
Bu "üzüm üzüme baka baka fiyatların artması" mantığını sık sık duyuyorum ama, bana makul gelmiyor açıkçası, çünkü:
1. motosiklet alacak insanlar aptal değil.
2. motosikletin sıfır fiyatı da belli.
Öyleyse fahiş fiyattaki ikinci el araçların satılmaması lazım. Çünkü:
1. Ciddi satma niyeti olmamasına rağmen "belki" deyip yüksek fiyattan ilan koyup bekleyen tipler tüm piyasayı oluşturuyor olamaz.
2. Çünkü Türkiye kadar büyük bir pazarda illa ki belli bir süre içinde motosikletini satmak durumunda olan insanlar vardır.
E kimse gidip ikinci el motosiklete sıfırından yüksek meblağ vermeyeceğine göre, "üzüm üzüme baka baka fiyatların artması" nasıl mümkün olabilir?
-
Abiler harbiden serbest piyasa ekonomisini "bu motor bu kadar ediyorsa benimki şu kadar eder." mantığına indirdiniz ya, bişey diyemiyorum.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
2. el piyasası aşırı pahalı olduğu için, gidip sıfır 250'lik aldım. Sıfıra verdiğim parayla 2. el 600'lük alabilirdim ama aradığım temizlikte ve uygun bir model olmadığından dolayı, 250'lik ile yetinmek durumunda kaldım. 2016'da ortalama 600'lüklerin fiyatı 30-40.000 TL arasındaydı. Şimdiyse bu fiyata anca 250'lik alabiliyoruz...
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Egzoz, Elcik, Sticker, Ön Cam,Manet fala takıp Full Aksesuarlı diye 3K 4K Fazla yazıyor 25.000 TL ye R25 alacaktık arkadaşa onun yerine İkna edip MT-07 Aldık 250CC motorlar gereksiz pahalandı. Hafraya R6 Alıyorum bende R25 fiyatına.
-
İnsanlar astronomik fiyattan mallarını satışa koyuyor, pazarlık sırasında neredeyse yarı yarıya düşüyorlar. Kim kimi "yapabilirse" ortadoğulu mantığı. Yoksa kimse o fiyatlara motor ya da araç satamıyor emin olunuz.
-
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
İnsanlar astronomik fiyattan mallarını satışa koyuyor, pazarlık sırasında neredeyse yarı yarıya düşüyorlar. Kim kimi "yapabilirse" ortadoğulu mantığı. Yoksa kimse o fiyatlara motor ya da araç satamıyor emin olunuz.
İşte bu pazarlık mantığını hiç anlamıyorum. İyi ki elimde sonsuz yetkileri olan bir diktatör değilim, her hangi bir alışverişte pazarlık yapmaya yelteneni çalışma kamplarına sürdürürdüm.
İşin şakası bir yana, bu pazarık konus saçma. Satıcı bir malı kaça satmak istiyorsa o fiyat söylemeli, aıcı da kabul ediyorsa alır kabul etmiyorsa başka satıcıya yönelir. Baştan yüksek fiyat söyleyip pazarlıkla daha azına satabiliyorsa bu demektir ki pazarlık yapmakla uğraşmayacak alıcılara daha yüksek fiyata satma derdinde.
Dünyanın her yerinde pazarık bir şekilde var ama bu ortadoğu coğrafyasında en beteri var.
-
-
Valla ben emektar mondial i piyasanın altına sattım. piyasayı yükseltmedim
-
motosiklet piyasasından ziyade diğer motosiklet giderleri yüzünden insanlar kaçak göçeğe yöneliyor, bakın motosiklet ehliyetinin 2 bin lira civarı bir paraya satılması ve sonrasında yapılacak olan "trafik sigortası" + "muayene parası" ve ve ekipman giderleri der iken millet bunalıyor ve sonra gidip plakasız ve markası çan çin çon olan scooter modellerden alıyor...
yani şu motosiklet üzerine oynanan oyunu artık kaldırmaları lazım, vergi işini bir ayarlasınlar, ankara beni bulsun, beni duy ankara, presidın presınt, 175 lira muayene parası mı olur len! 15 dakika motorun lambasına frenine bakıyor ver 175 kağıt oh ne güzel dünya...
2017 yılında yediğim kazığı da unutmuyorum, 1400 lira sigorta ücreti ödedim, şimdi sigorta biteli kaç sene oldu ve cezalı hali bile 640 lira... be yavşaklar zamanında ekonomi ve paramızın değeri yüksek iken benden 1400 lira almıştınız, niye kazıkladınız lan beni?
bütün türk siyasilerini buradan kınıyorum, çok ayıp ediyorlar, teesüf ederim, incindim, a.... sizin ben teşekkürler saygılar,
not: konuyla alakasız ama dün bir paket çekirdek alırken fiyatının 4 katına çıktığını gördüm ve küfür edip almaktan vazgeçtim, bakkalcı ağzını bile açmıyor, olay bu, oda küfür etse sorun çözülecek ama sanırım belli bir kesimin sorunlar diğer bir kesimin pek umurunda değil.
-
KoronaVirüs muhabbetine nakite kaçmak isteyenler 2. el motosiklet fiyatlarına %15-20 daha üstüne koydular. Bu fiyattan o motorları alan aptalları ifşa edin de başka fırsatçılar da yararlansın bu sağım ineklerinden.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu "üzüm üzüme baka baka fiyatların artması" mantığını sık sık duyuyorum ama, bana makul gelmiyor açıkçası, çünkü:
1. motosiklet alacak insanlar aptal değil.
2. motosikletin sıfır fiyatı da belli.
Öyleyse fahiş fiyattaki ikinci el araçların satılmaması lazım. Çünkü:
1. Ciddi satma niyeti olmamasına rağmen "belki" deyip yüksek fiyattan ilan koyup bekleyen tipler tüm piyasayı oluşturuyor olamaz.
2. Çünkü Türkiye kadar büyük bir pazarda illa ki belli bir süre içinde motosikletini satmak durumunda olan insanlar vardır.
E kimse gidip ikinci el motosiklete sıfırından yüksek meblağ vermeyeceğine göre, "üzüm üzüme baka baka fiyatların artması" nasıl mümkün olabilir?
Son derece haklısınız.Ama 2. Sırada yazdığınız
motosikletini bir an önce satmak isteyen vatandaşların motosikletleri temiz ve makul ise ilana bile konmadan gidiyor. Bu sebeple fiyatlar şişiyor yani ciddi satıcının malı ilana girmeden gidiyor. Sağa sola haber bırakıyor anında gidiyor.Misal ben pcx imi satıp xmax 250 alacağımda mesai arkadaşım bunu biliyordu ilana koyma ben alırım dedi makul fiyata verdim ve gitti.
Işte bu yüzden üzüm üzüme bakarak kararıyor.
-
moonspell07 adlı üyeden alıntı
Son derece haklısınız.Ama 2. Sırada yazdığınız
motosikletini bir an önce satmak isteyen vatandaşların motosikletleri temiz ve makul ise ilana bile konmadan gidiyor. Bu sebeple fiyatlar şişiyor yani ciddi satıcının malı ilana girmeden gidiyor. Sağa sola haber bırakıyor anında gidiyor.Misal ben pcx imi satıp xmax 250 alacağımda mesai arkadaşım bunu biliyordu ilana koyma ben alırım dedi makul fiyata verdim ve gitti.
Işte bu yüzden üzüm üzüme bakarak kararıyor.
Bizimkiler kararmayı bile geçtiler zifte döndüler. İş satıcılıktan çıktı dolandırıcılık oldu. Benim gözümde malum sitedeki satıcıların %90'ı dolandırıcı. Gider 0 alırım bunlara tek kuruş kazandırmam.
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
2. el piyasası aşırı pahalı olduğu için, gidip sıfır 250'lik aldım. Sıfıra verdiğim parayla 2. el 600'lük alabilirdim ama aradığım temizlikte ve uygun bir model olmadığından dolayı, 250'lik ile yetinmek durumunda kaldım. 2016'da ortalama 600'lüklerin fiyatı 30-40.000 TL arasındaydı. Şimdiyse bu fiyata anca 250'lik alabiliyoruz...
2020 Mt25 güzel olmuş fakat fiyatlar korkunç. halen almadım motor göz ucuyla mt25 e bakıyorum sadece. bayiden ne kadara çıktı merak ettim doğrusu. Allah kaza bela vermesin güle güle kullan.
-
uykucusirin adlı üyeden alıntı
Bizimkiler kararmayı bile geçtiler zifte döndüler. İş satıcılıktan çıktı dolandırıcılık oldu. Benim gözümde malum sitedeki satıcıların %90'ı dolandırıcı. Gider 0 alırım bunlara tek kuruş kazandırmam.
Aynen öyle yapmak lazım, birde başka türlü arkadaş dolandırıcılığıda başladı, bundada dikkat etmek lazım.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
TurboTastic adlı üyeden alıntı
2020 Mt25 güzel olmuş fakat fiyatlar korkunç. halen almadım motor göz ucuyla mt25 e bakıyorum sadece. bayiden ne kadara çıktı merak ettim doğrusu. Allah kaza bela vermesin güle güle kullan.
Teşekkür ederim hocam, daha iyileri sizin olsun. İlk gelen seriyi aldığım için 31.950 TL'ye mal oldu. Full set koruma takozları, ruhsat, sigorta ve plaka hariç. Şu an 33.300 TL'den satılıyor 2020'leri. Maalesef piyasa çok pahalı...
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)