Mondial Drift orjinal portbagaj demirine 47 L çanta taktım gidonu bir bırakıyorum deli gibi kafa sallıyor motor. Çıkarınca denemedim. Bu sorunun bir çözümü var mıdır? Önde de büyük koruma demiri var.
Mondial Drift orjinal portbagaj demirine 47 L çanta taktım gidonu bir bırakıyorum deli gibi kafa sallıyor motor. Çıkarınca denemedim. Bu sorunun bir çözümü var mıdır? Önde de büyük koruma demiri var.
Benim motorda da arka çantayı bağladıktan sonra aynı problem başladı. yüksek ihtimalle problem ondan kaynaklanıyor. Aerodinamiği bozduğu için olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
Bazen bende yapıyorum. Zannetmiyorum problem çıkaracağını. Tabi gidipte akan trafikte yapmıyorum bunları.
Yav eldivenleri düzeltcek oluyorum falan o esnada zangır zangır :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
La tek eli bırakınca bile yapıyor arada yaavv aboo. İnterkoma elimi uzatıyom bazen sallıyor.
Çanta takılan motorlarda kafa sallama normal kardeşim. Senlik bir sorun değil sadece biraz dikkatli olmak lazım.
gidon denge topuzu takman lazım
Aynı sorun bende de var. Tamamen ağırlık dengesiyle ilgili. Taktığın ağırlık ne kadar uçta olursa denge o kadar bozuluyor. Aynı ağırlığı arka seleye bağlasam kafa sallamıyor ama 40 cm gerideki çantanın içine koysam kafa sallama başlıyor.
Benzin deposunu dolu tutmak, gidona ağır topuzlar takmak, gidon borusunun içini kumla doldurmak, arka süspansiyonun ön yükleme ayarını arttırmak bu dengeyi sağlamana yardımcı olabilir.
1. Geometri: Rake açısı ve trail uzunluğu yüksek motosikletlerde olmaz kolay kolay...
2. Ağırlık dengesi: ağırlığın üstte ve arkada olması sorun. Top case yerine yan çantalar daha sağlıklı.
Problem kötü aslında. Motosiklet stabil değil demek. Gidonu bırakınca titremesi hiç normal değil.
Hocam 100 kiloluk motora 10kg çanta takılırsa normaldir. Kafana takma.
Çantayı çok fazla geride konumlandirdiysan onu biraz öne çekebilirsin. Bu da biraz iyileşme sağlar.
Güle güle kullanın.
arka amortisoru sertlestirin. %70 oraninda düzelecektir. kesilmez ama deli gibi sallamaz.
TOPCASE ruzgar alıp dengelemeyi yanlış yaptığı için sallaması normal. hemen hemen her motorda var bu sorun. özellikle yuksek hızlarda deli gibi gidon sallıyor
Aynı sorun bende de vardı. Gidonu bırakmayınca kafa sallamıyor, sorunu bu şekilde çözdüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Tam tersi genelde 50-70 km arası elleri bırakınca kafa sallar. Daha yüksek veya daha düşük hızlarda topcase kaynaklı kafa sallama olmaz ( elleri bırakınca).
Bende ellerimi hiç bırakmayarak çözdüm olayı. Kesin bilgi yayabilirsiniz
Hanım rahat etsin diye çok arkaya taktım sanırım çantayı. Biraz öne alıp bir de öyle deneyeceğim üşenmediğim bir zaman.
Gidon köşelerine ağırlık takılıyor diye biliyorum, lastik dandikse sorun daha çok yaşanıyor. Eski lastiğimle motora 2 kişi+ topcase binerken kafa sallıyordu ufak ufak. Lastik değiştirince düzeldi.
Bunun fiziksel olarak açıklamasıdır. Rüzgarın önden size uyguladığı kuvveti en aza indirgemek için motorun bütün hatları ona göre tasarlanır. bizlerde motorun üzerinde bir bütün olarak yol alırız. Makinelerin üzerine ekstra olarak taktığımız herşey aerodinamiğimizi bozmaktadır.
Topcase Olmadan:
Motosikletimiz hareket halindeyken hangi süratle olursa olsun rüzgarın bize uygladığı bir kuvvet bulunmaktadır. Bu akım ilk olarak motorunun varsa ön camına çarpar. Ön Cam da bulunan kavis ile birlikte rüzgar yön değiştirir. 4 yöne ayrılan rüzgar yanlardan, alttan ve üstümüzden geçmek için çaba sarfeder. Bizi ilgilendiren kısım üstten geçen havadır. Daha sonra kaskına çarpar ve sırtından aşağıya doğru yol alır. Topcase bulunmayan bir motosiklet için havanın bizim üzerimizdeki yolculuğu burada sonlanır ve rüzgar motorun arkasından rahatça serbest kalır.
Topcase İle:
Sırtımızdan aşağıya doğru inen rüzgar tekrar bir dirençle karşılaşır ve aşması gereken heybetli bir kütle bulur. Bu kütlenin hertarafından serbest kalmak için arkaya doğru senin gittiğin süratle devam eder.
Anlaşıldı sorunumu gidonu pek bırakmamaya çalışarak çözdüm. :D
Bi ağırlık topuzu takarım belki tamam. Önde koruma demiri var halbuki ama o da dengelemiyor demek ki. Topcase i harbiden baya uca taktım çünkü drift lerin koltuğu geriye doğru çıkıyor. Koltuğu çıkarmaya pay bıraktığım için uca taktım baya.
Gidonu bırakmamaya çalışmak çözüm değil.Motosikletin hafif bir motosiklet.
Topcase in ağırlığından dolayı ön tekerlek yere iyi basmıyor. Hele bir de Topcase e
bir şeyler koyduğun zaman durum daha da kötüleşir. Riskli bir durum.
Bence ya küçük 35 lik br topcase takıp sadece kask koymak, yada daha
iyisi hiç topcase takmamak .
Bende Ybr vardı. Aynı durumu onda yaşadım.
Topuz takıp gidon somununu 1/8 tur sıkarsan sallantı baya keser , en azından eldivenini , kaskını düzeltirken veya telefona bakarken ilk 10 15 saniye sallamaz , sonra yavaşça artarak sallantıya başlar , arkadaş elini bırakıp kilometrelerce gitmiyor niye bu kadar abarttınız el bırakma mevzusunu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)