Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motora Topcase Takınca Kafa Sallıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Mondial Drift orjinal portbagaj demirine 47 L çanta taktım gidonu bir bırakıyorum deli gibi kafa sallıyor motor. Çıkarınca denemedim. Bu sorunun bir çözümü var mıdır? Önde de büyük koruma demiri var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidonu bir bırakıyorum deli gibi kafa sallıyor motor. Bu sorunun bir çözümü var mıdır?
    Bu konuda yegane sorun , gidonu bırakman.
    atillatopal9 bunu beğendi.

  3. #3
    alicebbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25+RKS Freccia
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda yegane sorun , gidonu bırakman.
    sesli güldüm :D
    Güç ona sahip olamayanı kendine esir eder. Ali Cebbar

  4. #4
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Benim motorda da arka çantayı bağladıktan sonra aynı problem başladı. yüksek ihtimalle problem ondan kaynaklanıyor. Aerodinamiği bozduğu için olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda yegane sorun , gidonu bırakman.
    Bazen bende yapıyorum. Zannetmiyorum problem çıkaracağını. Tabi gidipte akan trafikte yapmıyorum bunları.

  5. #5
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda yegane sorun , gidonu bırakman.
    Alıntı alicebbar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sesli güldüm :D
    Yav eldivenleri düzeltcek oluyorum falan o esnada zangır zangır :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda da arka çantayı bağladıktan sonra aynı problem başladı. yüksek ihtimalle problem ondan kaynaklanıyor. Aerodinamiği bozduğu için olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------



    Bazen bende yapıyorum. Zannetmiyorum problem çıkaracağını. Tabi gidipte akan trafikte yapmıyorum bunları.
    La tek eli bırakınca bile yapıyor arada yaavv aboo. İnterkoma elimi uzatıyom bazen sallıyor.

  6. #6
    alicebbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25+RKS Freccia
    Çanta takılan motorlarda kafa sallama normal kardeşim. Senlik bir sorun değil sadece biraz dikkatli olmak lazım.

  7. #7

    Üyelik
    27 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul / Caddebostan
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    gidon denge topuzu takman lazım
    mustafaat bunu beğendi.

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Aynı sorun bende de var. Tamamen ağırlık dengesiyle ilgili. Taktığın ağırlık ne kadar uçta olursa denge o kadar bozuluyor. Aynı ağırlığı arka seleye bağlasam kafa sallamıyor ama 40 cm gerideki çantanın içine koysam kafa sallama başlıyor.

    Benzin deposunu dolu tutmak, gidona ağır topuzlar takmak, gidon borusunun içini kumla doldurmak, arka süspansiyonun ön yükleme ayarını arttırmak bu dengeyi sağlamana yardımcı olabilir.
    Kural [ Z ] ve fatih.met bunu beğendiler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    1. Geometri: Rake açısı ve trail uzunluğu yüksek motosikletlerde olmaz kolay kolay...
    2. Ağırlık dengesi: ağırlığın üstte ve arkada olması sorun. Top case yerine yan çantalar daha sağlıklı.

    Problem kötü aslında. Motosiklet stabil değil demek. Gidonu bırakınca titremesi hiç normal değil.
    drtayfun bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Hocam 100 kiloluk motora 10kg çanta takılırsa normaldir. Kafana takma.
    Çantayı çok fazla geride konumlandirdiysan onu biraz öne çekebilirsin. Bu da biraz iyileşme sağlar.
    Güle güle kullanın.

  11. #11
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    arka amortisoru sertlestirin. %70 oraninda düzelecektir. kesilmez ama deli gibi sallamaz.
    Kural [ Z ] ve nyk bunu beğendiler.

  12. #12
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    TOPCASE ruzgar alıp dengelemeyi yanlış yaptığı için sallaması normal. hemen hemen her motorda var bu sorun. özellikle yuksek hızlarda deli gibi gidon sallıyor

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Aynı sorun bende de vardı. Gidonu bırakmayınca kafa sallamıyor, sorunu bu şekilde çözdüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... özellikle yuksek hızlarda deli gibi gidon sallıyor
    Tam tersi genelde 50-70 km arası elleri bırakınca kafa sallar. Daha yüksek veya daha düşük hızlarda topcase kaynaklı kafa sallama olmaz ( elleri bırakınca).
    fatih.met bunu beğendi.

  14. #14
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Bende ellerimi hiç bırakmayarak çözdüm olayı. Kesin bilgi yayabilirsiniz
    Hanım rahat etsin diye çok arkaya taktım sanırım çantayı. Biraz öne alıp bir de öyle deneyeceğim üşenmediğim bir zaman.

  15. #15

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Gidon köşelerine ağırlık takılıyor diye biliyorum, lastik dandikse sorun daha çok yaşanıyor. Eski lastiğimle motora 2 kişi+ topcase binerken kafa sallıyordu ufak ufak. Lastik değiştirince düzeldi.

  16. #16

    Üyelik
    09 Eylül 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    SYM WOLF 250
    Bunun fiziksel olarak açıklamasıdır. Rüzgarın önden size uyguladığı kuvveti en aza indirgemek için motorun bütün hatları ona göre tasarlanır. bizlerde motorun üzerinde bir bütün olarak yol alırız. Makinelerin üzerine ekstra olarak taktığımız herşey aerodinamiğimizi bozmaktadır.

    Topcase Olmadan:
    Motosikletimiz hareket halindeyken hangi süratle olursa olsun rüzgarın bize uygladığı bir kuvvet bulunmaktadır. Bu akım ilk olarak motorunun varsa ön camına çarpar. Ön Cam da bulunan kavis ile birlikte rüzgar yön değiştirir. 4 yöne ayrılan rüzgar yanlardan, alttan ve üstümüzden geçmek için çaba sarfeder. Bizi ilgilendiren kısım üstten geçen havadır. Daha sonra kaskına çarpar ve sırtından aşağıya doğru yol alır. Topcase bulunmayan bir motosiklet için havanın bizim üzerimizdeki yolculuğu burada sonlanır ve rüzgar motorun arkasından rahatça serbest kalır.

    Topcase İle:
    Sırtımızdan aşağıya doğru inen rüzgar tekrar bir dirençle karşılaşır ve aşması gereken heybetli bir kütle bulur. Bu kütlenin hertarafından serbest kalmak için arkaya doğru senin gittiğin süratle devam eder.

  17. #17
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Anlaşıldı sorunumu gidonu pek bırakmamaya çalışarak çözdüm. :D
    Bi ağırlık topuzu takarım belki tamam. Önde koruma demiri var halbuki ama o da dengelemiyor demek ki. Topcase i harbiden baya uca taktım çünkü drift lerin koltuğu geriye doğru çıkıyor. Koltuğu çıkarmaya pay bıraktığım için uca taktım baya.

  18. #18
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Gidonu bırakmamaya çalışmak çözüm değil.Motosikletin hafif bir motosiklet.

    Topcase in ağırlığından dolayı ön tekerlek yere iyi basmıyor. Hele bir de Topcase e

    bir şeyler koyduğun zaman durum daha da kötüleşir. Riskli bir durum.

    Bence ya küçük 35 lik br topcase takıp sadece kask koymak, yada daha

    iyisi hiç topcase takmamak .

    Bende Ybr vardı. Aynı durumu onda yaşadım.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Topuz takıp gidon somununu 1/8 tur sıkarsan sallantı baya keser , en azından eldivenini , kaskını düzeltirken veya telefona bakarken ilk 10 15 saniye sallamaz , sonra yavaşça artarak sallantıya başlar , arkadaş elini bırakıp kilometrelerce gitmiyor niye bu kadar abarttınız el bırakma mevzusunu

  20. #20

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Topuz takıp gidon somununu 1/8 tur sıkarsan sallantı baya keser , en azından eldivenini , kaskını düzeltirken veya telefona bakarken ilk 10 15 saniye sallamaz , sonra yavaşça artarak sallantıya başlar , arkadaş elini bırakıp kilometrelerce gitmiyor niye bu kadar abarttınız el bırakma mevzusunu
    Vallahi ben de anlayamadım, herkes işini durup hallediyor sanırım


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)