Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsiklet yağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ocak 2020
    Sa arkadaşlar benim kuba dragon 50 cc motorsikletim var ve motorun üstünde her 1000 kilometrede bir yağın değişmesi gerektiği yazıyor bu ne kadar doğru ne kadar yanlış kaç kilometrede bir yağ değiştirmeliyim ve hangi tür yağ katsam daha iyi olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mt-125
    Sadece yağ değil gerekli malzemelerinde değişmesi gerekir her bakımda. Sana önerim servise götürmen olur ama illa kendim yapıcam dersen kitapçıkta kaç kmde neler değişeceği yazar ve hangi tür yağ koyulması gerektiğinide söyler diye biliyorum. Kitapçığına detaylı bir bak derim

  3. #3
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Her bin km iyidir çok km yapıyorsan bunu biraz daha ileri km lere alabilirsin 1500 civarlarina. 10w-40 yarı sentetik yağ idealdir. 10 bin civarida buji degistirirsin. Basit makine zaten

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Kuba gibi bir markada o yağ periyodunu hiç kaçırmamanı öneririm. 1000kö diyorsa 1001km yapma!..

  5. #5
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    1k da bir motul 3000 yeterlidir

  6. #6
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    1000km neymiş ya, oldukça az. Çinli motorların yağ değişimi için genelde 2000km belirtilirdi, şaşırttı.
    Şahsen yağda pahalıya kaçmayın derim, Muhtemelen 10W-40 tavsiye ediyordur, Motul 3000 at geç, düzenli değiştir yeter.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000km neymiş ya, oldukça az. Çinli motorların yağ değişimi için genelde 2000km belirtilirdi, şaşırttı.
    Şahsen yağda pahalıya kaçmayın derim, Muhtemelen 10W-40 tavsiye ediyordur, Motul 3000 at geç, düzenli değiştir yeter.
    Mesela, Mondial Z-One180 Motor yağ değişimi kullanım klavuzu ve motor üzerinde de belirtildiği üzere her 1000km' de birdir.

    Yani, 10.000km' de bir değişen motosikletin bakımı ile kıyaslarsak ucuzdur demek külliyen yalandır

    Sonuçta en ucuzundan 35TL' lik yağ da kullansan, 1,4lt motor yağı(Mondial Z-One180 hesabına göre) 10.000km' de 490TL yapar. Eh hesapla işte

    Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki
    Blackeagletr bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki
    Abi eğer dediğin gibiyse ACE, CB125E'den iyi gidiyor 😁

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi eğer dediğin gibiyse ACE, CB125E'den iyi gidiyor ��
    Gibi gibi
    ...

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Yağ konusu açılmışken kymco dt350 var bende. Yağların üstünde MA ve MB diye bir ibare var. Ben MB almışım en büyük fark kuru (MB) ve ıslak (MA) kavrama için diye biliyorum ama benim motorda kavrama yok, fark etmez sanıyorum?

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Kullanma klavuzunda hangisi öneriliyorsa onu kullanmanı şiddetle tavsiye ederim.

  12. #12
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Yazmıyor SAE 5-50 veya 10-40 vs yazıyor. Bu MA veya MB den bahsetmiyor.

  13. #13
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela, Mondial Z-One180 Motor yağ değişimi kullanım klavuzu ve motor üzerinde de belirtildiği üzere her 1000km' de birdir.

    Yani, 10.000km' de bir değişen motosikletin bakımı ile kıyaslarsak ucuzdur demek külliyen yalandır

    Sonuçta en ucuzundan 35TL' lik yağ da kullansan, 1,4lt motor yağı(Mondial Z-One180 hesabına göre) 10.000km' de 490TL yapar. Eh hesapla işte

    Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki
    Kesinlikle, ne yazık ki öyle. Bu aralık muhtemelen Mondial'in kendi "MONDOİL" yağlarını satmak ve motoru servise sokup servisleri ayakta tutmak için izlenen bir politikadır. Yoksa 1000km nedir ki, inandırıcı değil.
    Bende Drift var, 2000'den aşağı değiştirmem yağı Baktım şimdi, Drift'in kullanım kitapçığında da 1000kmde bir yazıyormuş. Ayıp.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazmıyor SAE 5-50 veya 10-40 vs yazıyor. Bu MA veya MB den bahsetmiyor.
    Dunno. Beni aşar. @Kural [Z] biliyordur ancak

  15. #15
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Bu arada kimse yazmamış motorsiklet değil motosiklet

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    1000kmde bir yağ değişimi isteyen bir motorum olsaydı litrelik şişeye yağcılardan 10 liraya dandik bir araba yağı doldurtur değiştirirdim. bence boşuna marka yağların litresine 40 TL verme.

  17. #17

    Üyelik
    15 Ocak 2020
    Haklısın bencede

  18. #18

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ konusu açılmışken kymco dt350 var bende. Yağların üstünde MA ve MB diye bir ibare var. Ben MB almışım en büyük fark kuru (MB) ve ıslak (MA) kavrama için diye biliyorum ama benim motorda kavrama yok, fark etmez sanıyorum?
    Senin motorunda kuru kavrama var hocam, MB onaylı yağı kullanman daha doğrudur.

  19. #19
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Teşekkür ederim. Neyse cevabı buldum. %2,5 kadar yakıt ekonomisi sağlıyormuş.

    JASO

    Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu (JASO) Japon kökenli benzinli motorlar için performans ve kalite standartları kendi set oluşturdu.



    Dört zamanlı benzinli motorlar için JASO T904 standardı kullanılır ve özellikle motosiklet motorlarıyla ilgilidir. JASO T904-MA ve MA2 standartları, ıslak kavrama kullanımı için onaylanmış yağları, daha yüksek sürtünme performansı sağlayan MA2 yağlayıcıları ayırmak üzere tasarlanmıştır. JASO T904-MB standardı, yaş debriyajı için uygun olmayan yağları ifade eder ve bu nedenle sürekli değişken transmisyonlu scooterlarda kullanılır. JASO MB yağlarına sürtünme modifikatörlerinin eklenmesi, bu uygulamalarda daha fazla yakıt ekonomisine katkıda bulunabilir.



    İki zamanlı benzinli motorlar için JASO M345 (FA, FB, FC, FD) standardı kullanılır [23] ve bu özellikle düşük kül, kayganlık, temizlik, düşük duman ve egzoz engelleme anlamına gelmektedir.



    Bu standartlar, özellikle JASO-MA (motosikletler için) ve JASO-FC, API hizmet kategorileri tarafından ele alınmayan petrol gereksinimlerini gidermek için tasarlanmıştır. JASO-MA standardının bir öğesi, ıslak kavrama kullanımına uygunluğunu belirlemek için tasarlanmış bir sürtünme testidir. [9] [24] JASO-MA'yi karşılayan yağ, yaş debriyaj işlemleri için uygun kabul edilir. Motosiklete özel olarak pazarlanan yağlar JASO-MA etiketini taşıyacak.

  20. #20
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin motorunda kuru kavrama var hocam, MB onaylı yağı kullanman daha doğrudur.
    Xmax 250 sahibiyim. Bildiğiniz üzere kuru debriyajlı. Fakat kullanım kılavuzunda "Tavsiye edilen motor yağı sınıfı:API service SF tipi veya daha yüksek,JASO standart MA" yazıyor. Enteresan şekilde ıslak debriyaja uygun "MA" sınıfı tavsiye ediyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)