Sa arkadaşlar benim kuba dragon 50 cc motorsikletim var ve motorun üstünde her 1000 kilometrede bir yağın değişmesi gerektiği yazıyor bu ne kadar doğru ne kadar yanlış kaç kilometrede bir yağ değiştirmeliyim ve hangi tür yağ katsam daha iyi olur.
Sa arkadaşlar benim kuba dragon 50 cc motorsikletim var ve motorun üstünde her 1000 kilometrede bir yağın değişmesi gerektiği yazıyor bu ne kadar doğru ne kadar yanlış kaç kilometrede bir yağ değiştirmeliyim ve hangi tür yağ katsam daha iyi olur.
Sadece yağ değil gerekli malzemelerinde değişmesi gerekir her bakımda. Sana önerim servise götürmen olur ama illa kendim yapıcam dersen kitapçıkta kaç kmde neler değişeceği yazar ve hangi tür yağ koyulması gerektiğinide söyler diye biliyorum. Kitapçığına detaylı bir bak derim
Her bin km iyidir çok km yapıyorsan bunu biraz daha ileri km lere alabilirsin 1500 civarlarina. 10w-40 yarı sentetik yağ idealdir. 10 bin civarida buji degistirirsin. Basit makine zaten
Kuba gibi bir markada o yağ periyodunu hiç kaçırmamanı öneririm. 1000kö diyorsa 1001km yapma!..
1000km neymiş ya, oldukça az. Çinli motorların yağ değişimi için genelde 2000km belirtilirdi, şaşırttı.
Şahsen yağda pahalıya kaçmayın derim, Muhtemelen 10W-40 tavsiye ediyordur, Motul 3000 at geç, düzenli değiştir yeter.
Mesela, Mondial Z-One180 Motor yağ değişimi kullanım klavuzu ve motor üzerinde de belirtildiği üzere her 1000km' de birdir.
Yani, 10.000km' de bir değişen motosikletin bakımı ile kıyaslarsak ucuzdur demek külliyen yalandır
Sonuçta en ucuzundan 35TL' lik yağ da kullansan, 1,4lt motor yağı(Mondial Z-One180 hesabına göre) 10.000km' de 490TL yapar. Eh hesapla işte
Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki
Yağ konusu açılmışken kymco dt350 var bende. Yağların üstünde MA ve MB diye bir ibare var. Ben MB almışım en büyük fark kuru (MB) ve ıslak (MA) kavrama için diye biliyorum ama benim motorda kavrama yok, fark etmez sanıyorum?
Kullanma klavuzunda hangisi öneriliyorsa onu kullanmanı şiddetle tavsiye ederim.
Yazmıyor SAE 5-50 veya 10-40 vs yazıyor. Bu MA veya MB den bahsetmiyor.
Kesinlikle, ne yazık ki öyle. Bu aralık muhtemelen Mondial'in kendi "MONDOİL" yağlarını satmak ve motoru servise sokup servisleri ayakta tutmak için izlenen bir politikadır. Yoksa 1000km nedir ki, inandırıcı değil.
Bende Drift var, 2000'den aşağı değiştirmem yağı Baktım şimdi, Drift'in kullanım kitapçığında da 1000kmde bir yazıyormuş. Ayıp.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
1000kmde bir yağ değişimi isteyen bir motorum olsaydı litrelik şişeye yağcılardan 10 liraya dandik bir araba yağı doldurtur değiştirirdim. bence boşuna marka yağların litresine 40 TL verme.
Haklısın bencede
Teşekkür ederim. Neyse cevabı buldum. %2,5 kadar yakıt ekonomisi sağlıyormuş.
JASO
Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu (JASO) Japon kökenli benzinli motorlar için performans ve kalite standartları kendi set oluşturdu.
Dört zamanlı benzinli motorlar için JASO T904 standardı kullanılır ve özellikle motosiklet motorlarıyla ilgilidir. JASO T904-MA ve MA2 standartları, ıslak kavrama kullanımı için onaylanmış yağları, daha yüksek sürtünme performansı sağlayan MA2 yağlayıcıları ayırmak üzere tasarlanmıştır. JASO T904-MB standardı, yaş debriyajı için uygun olmayan yağları ifade eder ve bu nedenle sürekli değişken transmisyonlu scooterlarda kullanılır. JASO MB yağlarına sürtünme modifikatörlerinin eklenmesi, bu uygulamalarda daha fazla yakıt ekonomisine katkıda bulunabilir.
İki zamanlı benzinli motorlar için JASO M345 (FA, FB, FC, FD) standardı kullanılır [23] ve bu özellikle düşük kül, kayganlık, temizlik, düşük duman ve egzoz engelleme anlamına gelmektedir.
Bu standartlar, özellikle JASO-MA (motosikletler için) ve JASO-FC, API hizmet kategorileri tarafından ele alınmayan petrol gereksinimlerini gidermek için tasarlanmıştır. JASO-MA standardının bir öğesi, ıslak kavrama kullanımına uygunluğunu belirlemek için tasarlanmış bir sürtünme testidir. [9] [24] JASO-MA'yi karşılayan yağ, yaş debriyaj işlemleri için uygun kabul edilir. Motosiklete özel olarak pazarlanan yağlar JASO-MA etiketini taşıyacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)