Mübalağa milli sporumuz. "Bir şeyler yapmaya çalışıyorum, Başarabilirsem harika performansı olan ekonomik bir motor üretmiş olacağım" demek çok zor. Ozan Arif der ya "iki rekât kıldık diye uçmağa kalkıyoruz..."
Mübalağa milli sporumuz. "Bir şeyler yapmaya çalışıyorum, Başarabilirsem harika performansı olan ekonomik bir motor üretmiş olacağım" demek çok zor. Ozan Arif der ya "iki rekât kıldık diye uçmağa kalkıyoruz..."
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatı ile Avcıoğlu ile görüşüp, motor üzerinde inceleme yapan heyet, ön raporunda olumlu görüş bildirmiş.
Avcıoğlu'nun tasarımını Demirören Haber Ajansı'nın (DHA) gündeme getirmesinin ardından kendisine yoğun ilgi gösterilirken, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Tekirdağ Valiliği, Namık Kemal Üniversitesi devreye girdi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatı üzerine AK Parti Tekirdağ il yönetiminden Bekir Kiremitçi, Bayram Başelma, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Fahrettin Akçıl ile Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Güney Genel Müdürü Prof.Dr. Bülent Eker, Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Motor Bölümü bölümü öğretim üyesi, Dr. Erdal Kılıç, KOSGEP Tekirdağ Güney İl Müdürü Esin Sayın, sanayi sitesine giderek, Halit Avcıoğlu ile görüştü. Avcıoğlu, tasarladığı motorun tüm ayrıntılarını heyete anlattı.Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Bülent Eker, hazırladıkları raporu Valiliğe sunduklarını söyledi.
"Prof. Dr. Bülent Eker,Bu incelemeler sonucunda motor aksamını krank mekanizması ve yanma ünitesinin özgün özellikte olduğu ve bunun seri imalat aşamasında geliştirilmesi durumunda motor veriminin benzer özellikte bulunan motorlara oranla avantajlı olabileceği düşünülüyor. Motorun diğer aksamları ve motorun araç üzerinde yerleştirileceği yer, göz önüne alındığında boyutsal açıdan avantajlar içereceği ve bunun yanın da yerli ve milli imalatın yapılması ile birlikte ülkemizi uluslararası alanda başarı ile temsil edebilir.Yapılan değerlendirme sonucunda motorun çalışma karakteristikleri elde edildikten sonra daha net görüşler ortaya çıkacağı umulmaktadır. Ancak bu aşamada emek ve düşüncenin birleştirilerek yıllardır bu konu da çalışan ve çalıştığı ortamlarda zorlukla karşılaşan Halit Avcıoğlu'nun bu çabasının desteklenmesi gerektiği ve bilimsel açıdan takviye edilerek Ar-Ge özelliklerinin artırılması ile ülkemiz önemli bir kazanıma kavuşacaktır.Hali hazır da bu motor üzerinde çeşitli kaynaklara ilgi odağı olması pazarda da önemli kazanımları beraberinde getireceği ve yine şehir içi ulaşımda kullanılacak küçük yapılı otomobillerin motor aksamı olarak değerlendirilebileceği görülmüştür. Üzerinde çalışmaların sürdürülebilmesi ile sanayimize motor boyutun da önemli katkılar yapacağı tahmin edilmektedir."dedi
KAYNAK:DHA
Medyada peyderpey, ara ara bu tür haberler çıkar. Teorik bir altyapıya dayanmayan, basit kopyalardır bunlar.
Gülüp geçiniz..
Neymiş o motordaki özgün özellik söyleseler de bizde öğrensek. Ben baktığımda gereksiz yere ağırlıklar eklenmiş verimsiz ve kısa ömürlü olacak bir motor görüyorum. O heyetteki ahbap-çavuşların motor konusunda çok bilgili olduklarını da sanmıyorum. O 7 kişiden anca meslek yüksekokulu hocası olan kişi içten yanmalı motorlar hakkında bilgi sahibidir.
Devletin bu adama vereceği destek anca kosgeb ile kredi verip birde o krediyi kullandırtmamak için bir ton evrak işi kitleyip adamın burnundan getirmek olur. Bu ülkede devletin üretim yapan insana destek olduğu nerede görülmüş. Anca sırtına biner kazandığı paradan tonla vergi alır.
Şimdi demesinler yerli otomobilde elektrikten vazgeçtik, aha bunu kullanacağız, yeni prototip yaptıracağız diye.
Maalesef memlekette haber bulamayınca ya aynı haberleri tekrar tekrar koyuyoruz ya da böyle saçma sapan tamamen gelişine haber olsun diye yapılmış şeyleri görüyoruz.
Sadece merak ettiğim bu motor bir arza verdiğinde rektefiye sürecinde rektefiye ve honlamayı nasıl yapıcakları.
Birileri içten yanmalı motorlardan bahsederken gücü iki katına çıkarmak veya yakıt tüketimi yarıya düşürmek gibi ifadeler kullanıyorsa okumadan geçiniz.
Evet üzerinden yaklaşık 45 gün geçti .Ne oldu bizim motor işi?Coronavirüs mü vurdu bu işi de?
Son paragrafta yazdıklarınızı malesef acı bi şekilde tecrübe ettim bende yakın zamanda.aklımda güzel bi üretim fikri vardı öyle süpersonik bi şey değildi eğri oturup doğru konuşmak lazım ama fena bişey de değil.ilk etapta 10 kişiye istihdam sağlıcak bi yer.konuşuyorum adamla bana diyo ki harcamayı siz yapıcaksınız kredi çıktıktan sonra onlar bana geri ödeme yapcaklarmış.şaka gibi ama böyle.bunun adına kredi diyolar :D ulan cebimde paranın tamamı olsa senin ağız kokunu çekermiyim direk yaparım yatırımımı işte durum bu.üretim yapıcak adam desteklenmiyo malesef
Honda firması 80 li yıllarda NR750 motosikletinde oval piston denedi fakat daha sonra bundan vazgeçti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/201528-nr750-motor-blok-ic-yapisi-oval-piston.html
usta henüz yapmamış ve test etmemiş, peki neye dayanarak 1 litre ile 100 km diyor? neye dayanarak net rakamlar veriyor? piston da aşırı bir sürtünme olacak ve segman olmadan kompressyonu nasıl verimli kılacak?
dayı muhtemelen bir bahane ile milletten para koparma peşindeydi.
İşte örnekteki 'hayır'cı bazı kafadar lar yüzünden bu ülkede birçok mekanik üretilemedi. Kendisi yapmadı yapmaya çalışanı endelledi beğenmedi eleştirdi köstel oldu..
Bu başlığa cevap yazan herhangi biri amcaya engel olduysa çok büyük ayıp ve yanlış yapmış. Ayıp. Bırakın n'aparsa yapsın adam yahu. Ne diye engel oluyorsunuz ki?
Ama beğenmeme ve eleştirme olayında sorun nedir anlamadım? Herşeyi beğenip "süper harika muhteşem" demek zorunlu mudur? Kimi beğenir kimi beğenmez. "Birileri beğenmedi, alay geçtiler benle, kaka dediler" diye projesinden vazgeçecek insanın başarılı olma şansı var mı? İlkokulda mıyız yahu?
Bu ustayı engelleyen kimse yok hani nerede motor? Aylar önce motor neredeyse hazır diyordu şimdiye arabaya takmış yıpranma testlerini tamamlamış olması gerekirdi.
Öyle her sallayana destek verilecekse bende bir proje sallayayım o zaman;
Bende uçak motoru yapıyorum normal uçak motorundan daha fazla güç üretecek ama yarısı kadar yakıtla gidecek. Tabi birkaç milyon dolar arge masrafımız olacak ama motoru yapınca havacılık sektörünü ele geçireceğiz. Nasıl yapacağımı sormayın sırdır söylemem. Siz parayı verin yeter. Ha bu arada bana engel olmaya çalışan yerli üretim düşmanları olduğunu da söylemiş miydim? Bana karşı olanlar fetöcü ateist komünist ve animecidir. Hadi el birliğiyle bu vatan hayinlerini alt edelim. İBAN: TR 231562 0000 3400124387650034
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)