Kare pistonlu motor! Piston aşağı indi
Reklamlar
-
Arkadaşlar ilginç bir habere denk geldim ve burada paylaşmak istedim, eski bir motor ustası yıllar önce aklındaki fikri ancak emekli olduktan sonra hayata geçirme fırsatı bulmuş.
Yurt dışından emekli abimiz/dayımız turkiyrde bu işi yapnak istemiş,
Motor tasarımının farklı özellikleri var, kartere basınç vermemesi, segman olmaması ve pistonun yuvarlak yerine dörtgen olması v.s.
Dünyada o kadar mühendis akıl edemedi mi diye aklımızdan geçiyor tabi ama ben gidişatı merakla takip ediyor olacağım
Haber linki
https://www.hurriyet.com.tr/galeri-k...cak-41443810/9
Reklamlar
-
Her sene böyle haberler çıkar. Boşuna takipte olma cidden
Ayrıca “square piston engine” yazarsan örneklerinin olduğunu göreceksindir.
Yine de emek var, emeğine saglik abimizin.
-
Aynen böyle ahmak ahmak haberler sürekli çıkıyor. Basın kuruluşları gerçek haberleri sunamadığı için böyle saçmalıkları haber diye ortada dolandırıyorlar. Daha önce de su ile çalışan motor yapmıştı elemanın birisi yok patentini alacam 1 ay sonra hazır falan diyordu, ne oldu ?
-
Bir de 1978'de LPG'yi icad ettim dedi amcamız. Toyota 1966'dan beri LPG ile çalışan araba üretiyor...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine
-
Motosiklet Eğitmeni
Kaynak haberi kare piston olarak vermiş ama arkadaş ondan bahsetmiyor.
Karbüratör, enjeksiyon yok diyor ve yakıt tasarrufundan bahsediyor.
Aynı zamanda da gücü iki katına çıkartmaktan bahsediyor.
İşin o kısmına odaklansalardı da biraz bilgi sahibi olsaydık.
Bu lpg muhabbeti gerçekten de haber olarak 70'lerde tvde izlediğimiz bir mevzu.
Fakat benim aklımda lpg ile çalışan aracın geri geri gittiği kalmış.
Şimdi 40 seneden fazla oldu hafızam beni yanıltıyor olabilir.
O yüzden iddia etmeyceğim ama trtde çıkan haberde lpg takılı araç nasıl becerdilerse sadece geri gidebiliyordu.
Sonradan bir haber daha yapıldı ve bu kez araç ileri hareket edebilmişti. (Uzun zaman sonra)
Yine de sanırım 90'lara kadar bu yönde bir ilerleme olmadı.
Neyse;
sanırım mevzu kare ya da yuvarlak piston değil.
Ama haberi yapanın bundan haberi yok!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Ben haberi izledim, doğru olmayan teoremler söz konusu olduğu için hiç bir dediği mantıklı gelmedi bana. Bir sürü cevaplanmayan sorularda çabası... Boş bir video/iş.
-
1 hafta sonra çalıştıracağım diyor bekliyorum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
Ayrıca dünyada o kadar mühendis bulamıyor bazı arızaları da ustalarımız buluyor ve ödül alıyor vede bedavaya neredeyse bayilik veriliyor :D
-
Lpg'yi ben buldum deyince kapattım.
He dayı sen buldun sonra patladı gitti.
-
İnsanlar hep böyle bir şeylerin olabileceğine inanır. Bu kadar kolay olsa ya yapılırdı ya yapılma zamanı gelmedi demektir
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Toyota'yı da geçtik yanlış bilmiyorsam LPG ilk kez 1928 yılında Amerika'da bir kamyona uygulandı.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Tekirdağ'lı emmi Tekirdağ'ı fazla kaçırınca yabmış bi şey beyaa. Dokanmayın.
-
Gamer filminde alkol alan abimiz arabanın benzin deposuna kusup calıstırıyordu.
o geldi aklıma bi an.
https://www.youtube.com/watch?v=urceNR5j49Q
-
COQ adlı üyeden alıntı
Kaynak haberi kare piston olarak vermiş ama arkadaş ondan bahsetmiyor.
Karbüratör, enjeksiyon yok diyor ve yakıt tasarrufundan bahsediyor.
Aynı zamanda da gücü iki katına çıkartmaktan bahsediyor.
İşin o kısmına odaklansalardı da biraz bilgi sahibi olsaydık.
Bu lpg muhabbeti gerçekten de haber olarak 70'lerde tvde izlediğimiz bir mevzu.
Fakat benim aklımda lpg ile çalışan aracın geri geri gittiği kalmış.
Şimdi 40 seneden fazla oldu hafızam beni yanıltıyor olabilir.
O yüzden iddia etmeyceğim ama trtde çıkan haberde lpg takılı araç nasıl becerdilerse sadece geri gidebiliyordu.
Sonradan bir haber daha yapıldı ve bu kez araç ileri hareket edebilmişti. (Uzun zaman sonra)
Yine de sanırım 90'lara kadar bu yönde bir ilerleme olmadı.
Neyse;
sanırım mevzu kare ya da yuvarlak piston değil.
Ama haberi yapanın bundan haberi yok!
Çok genç olanlar tabiki de bilmez ama bende sizin dediklerinizi tv de seyrettiğimi hatırlıyorum. Hatta bagajda büyük mutfak tüpü ile dolaşıyorlardı.
O yıllarda memleketimizde lpg li araçlar yoktu. Amca 'ben buldum' demekle sanırım bunu kastediyor.
-
Bu amca her ne kadar cahil cesareti ile konuşsa da tamamen kör cahil değil. Motor yapmayı öğrenmiş ama hesap yapmayı öğrenememiş. Mazda mühendislerinin yaptığı değişken sıkıştırma oranlı motoruna benzer bir krank piston konumlanaması yapmış fakat fotoğrafta kırmızı ile işaretlediğim yere hareketli bir parça koyması gerekiyordu onu koymamış.
Yaptığı motor için 2 kat güç üretecek demiş. Bunu yapmak için de bir kaldıraç mekanizması ile piston ve krankı ayırmış. Yani pistonda oluşan kuvvetin iki katı kranka iletiliyor. Bu durumda krankta normal bir motora göre 2 kat tork elde edilecektir. Ancak amcanın gözden kaçırdığı çok önemli bir sorun var; kranka iki kat kuvvet vermenin karşılığında pistonun iki kat uzun mesafe hareket etmesi gerekiyor. Yani yaptığı şey krank milinin çapını 2 kat arttırmakla aynı şey.
Şimdi bu amca krank olarak normal binlik motor krankı çapında bir krank kullanmış ise pistonu iki kat mesafe hareket edeceği için 2000cc lik bir motor yapmış olacak. Haliyle o piston kolları 1000lik bir motor ile aynı devri çeviremeyecek. Düşük devirde çalışan daha verimsiz bir motor elde edilmiş olacak. Krankın çapını yarıya düşürürse eğer 1000lik bir motor elde edecek fakat bu durumda yaptığı motorun normal bir 1000 cc motordan güç olarak hiçbir farkı kalmayacak. Tabi fazladan eklediği parçadan dolayı ekstra ağırlık ve arıza ihtimali de olacak.
Amcaya automation isimli araba üretim simulasyon oyununu tavsiye ediyorum.
-
Baştan sona “Ziyaaaaaaaa” diyesim geldi de muhabir adam gibi bir sorar die bekledim. Muhabir, muhabirliğini yapamazken, tabiki oto motor Ustası kalkıp makine mühendisi olduğunu iddia edecek.
-
Benzinden LPG’ye çevrilen ilk araba 1932 yılında yapılmıştır. Algas adlı şirketin ürettiği lpg tankı arabanın iç kısmına yerleştirmek için oldukça büyüktü ve bagajın üzerine takılmıştı. Bu nedenle pek ilgi görmedi. Los Angeles’ta Carnation Company şirketi 1936 yılında Ford kamyonu LPG ye çevirmiş, yakıt masraflarındaki düşüşü gördükten sonra şirkete ait 200 adet aracı daha LPG ye çevirtmiştir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
Kare köşelerindeki gerilme yığılmaları ve rijitlikler hesaba katıldığında köşeleri çok çabuk deforme olacak ve kompresyon kaybına uğrayacak motor çeşididir. Pistonların silindirik yapılmasının bir sebebi bu gerilme yığılmalarıdır. Diğerleri soğutma, yağlana, sürtünme vs şeklinde gider. Daire kesit, alanına oranla çevresi en küçük olan temel geometrik şekildir ve sürtünme bu yüzeyde olur. Sadece piston değil, gemi-uçak pencereleri, tüpler, borular vs de benzer sebeplerle dairesel yapılır. Piston içi yerel hava akış hizlarına ve köşelerdeki yanma hızlarına hiç girmiyorum. Amcacım umarım bir şekilde başarılı olursun.
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Piston içi yerel hava akış hizlarına ve köşelerdeki yanma hızlarına hiç girmiyorum. Amcacım umarım bir şekilde başarılı olursun.
Zamaninda GM yanma odasini mumkun oldugunca verimli hale getirmek icin silindir baslarini bile yari kure ("hemi"sphere) seklinde yontmustu... Hala oyle bazi modelleri. Amcam standart silindir seklindeki yanma odasina koseler ekleyip verimi mahvettiginin farkinda degil...
Amca belli ki alayli. Termodinamik, mekanik, akiskanlar dinamigi bir yana, orta okul seviyesinde fizik bilgisine sahip oldugu bile supheli...
-
hevesimi kırdınız daha takip falan etmem, bende kendi çapımda eleştiriler yaptım ama telefondan açtım konuyu yani fazla yazamadım, zaten saat geç olmuştu uyumam gerekiyordu.
aklımdan geçipte dile getirmediklerim;
birincisi segman olmazsa kompressyon olayı zayıf olur,
ikincisi silindir gömlek yerine kare gömlek kullanılması daha sağlam yada kalın bir metal kullanımına itecek çünkü basın her vurduğunda köşelerden ziyade kenarlar zorlanacaktır,
üçüncüsü "güç 2 kat olacak, yakıt %70 düşecek ve yağ bakım süresi uzayacak" denilmesi; daha protatip bitipte testi yapılmamış bir şey için neden böyle kesin rakamlar veriliyor? gücü ikiye katlamak zaten mantıken yakıtı yarıya düşürmek ile eş değerdir.
-
Süper Moderatör
Madem bir hafta sonra marşa basılacak, haberi niye şimdi yapmışlar?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Zamaninda GM yanma odasini mumkun oldugunca verimli hale getirmek icin silindir baslarini bile yari kure ("hemi"sphere) seklinde yontmustu... Hala oyle bazi modelleri. Amcam standart silindir seklindeki yanma odasina koseler ekleyip verimi mahvettiginin farkinda degil...
Amca belli ki alayli. Termodinamik, mekanik, akiskanlar dinamigi bir yana, orta okul seviyesinde fizik bilgisine sahip oldugu bile supheli...
evet dediğiniz gibi kübik yanma odası tasarımı fark yaratmıştı.. ama o ünlü HEMI chrysler'in motorudur yani dodge/plymouth.. GM de başka isimle ya da isimlendirmeden yaptıysa bilemiyorum zira aklın yolu bir.. sadece oval pistonlu bazı motorlar yapılmış ama kare ne
https://images.app.goo.gl/KkYxtYRiLkyUpnAm6
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)