Honda fiyat güncelleme pcx 20 bini geçti...
Reklamlar
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bu nasil bir tasarimdir arkadas yaa
A B C D sütun lari resmen altin oran.
Hemde 13 sene önce..
İtalyanlarin dizaynina hastayim.
Şunu beğenmeyen kendini ve zevkini sorgulasin..
https://i.hizliresim.com/qy1d93.jpg
Çok güzel ama İtalyan yahu...
Çarpıcı bir örnek:
2012 Maserati Quattroporte S...
4.2 litre 425 beygir V8 Ferrari motor ve 6 ileri otomatik şanzıman. Hemen hemen her türlü lüks. 425 beygir. 75 bin km'de. Fiyat: $23000 (autotrader.com)
Bunu yeni alan $140000 verdi ama...
Değer kaybını hesap edin...
Reklamlar
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Baktimda 98 Gli special duzgunleri,45-47bin tl arasi.
Hee,verilir mi?hastasi verir.
Yoksa biraz daha ekleyip alfa 159 da alinabilir.farlari yeter..
Veya seat exeo alinir,Audi A4 le ayni şasi ve kasayi kullaniyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
Bu nasil bir tasarimdir arkadas yaa
A B C D sütun lari resmen altin oran.
Hemde 13 sene önce..
İtalyanlarin dizaynina hastayim.
Şunu beğenmeyen kendini ve zevkini sorgulasin..
https://i.hizliresim.com/qy1d93.jpg
Alfa 159 un tasarımı bugün bile birçok sedan arabaya nal toplatır. Zamanının çok ötesinde ve eskimeyen, harika bir görünüşü var.
Ama gel gelelim güzellik de bir yere kadar. Eski iş yerimde Alfa 159 sahibi bir arkadaş vardı. Arabası üzerine az konuştuk, kronik problemlerinden illallah etmiş.
"İyi de maden bu kadar sorunlu neden satıp kurtulmuyorsun?" diye sordum.
"Bu 2. 159um, daha önce sorunlarından bıkıp sattım ama yine dayanamayıp gidip 159 aldım" diye ibretlik bir cevap vermişti
Araba güzel hoş ama kullanmaya gelince işler değişiyor. Resmen kötü kalpli bir kadına aşık olup hayat boyu eziyet çekmek gibi bir şey bu alfa sevdası.
Bir sorunu bitse diğer sorunu başlıyor
-
Maalesef bizde araç statü sembolü olarak görüldüğü için daima en iyisi ve en pahalısını almak için ömrümüzü yiyip bitiriyoruz.
Fakat bu bir aşamadır. Yirmi otuz yıl sonra insanlar otomobilin sadece bir ulaşım aracı olduğu gerçeğini kabullenebilirler.
Aynı şey motosiklet için de geçerli. Hep daha iyisini aramak yerine mutlu olduğumuz ve isteklerimizi karşılayabilen bir motorla haşır neşir olmak fevkalade tatmin edici bir his.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Alfa 159 un tasarımı bugün bile birçok sedan arabaya nal toplatır. Zamanının çok ötesinde ve eskimeyen, harika bir görünüşü var.
Ama gel gelelim güzellik de bir yere kadar. Eski iş yerimde Alfa 159 sahibi bir arkadaş vardı. Arabası üzerine az konuştuk, kronik problemlerinden illallah etmiş.
"İyi de maden bu kadar sorunlu neden satıp kurtulmuyorsun?" diye sordum.
"Bu 2. 159um, daha önce sorunlarından bıkıp sattım ama yine dayanamayıp gidip 159 aldım" diye ibretlik bir cevap vermişti
Araba güzel hoş ama kullanmaya gelince işler değişiyor. Resmen kötü kalpli bir kadına aşık olup hayat boyu eziyet çekmek gibi bir şey bu alfa sevdası.
Bir sorunu bitse diğer sorunu başlıyor
Alfa159 forumunda birisi yazmiş,silecek çaliştirma koluna basinca,camlar açiliyormuş,
Cruise control kendiliğinden devreden çikip,sapitiyormuş vs.
Gaz pedali,potansiyometre arizasi
Demek ciddi elektriksel problemleri var.
İşin kötü tarafi,bir elektrik/elektronik kablo demeti var arap saçi gibi..sorunu bul bulabilirsen..
Tamam italyanlar nazlıdır ama bu kadar naz da aşik usandirir yahu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Çok güzel ama İtalyan yahu...
Çarpıcı bir örnek:
https://images.autotrader.com/border...dc8111c330.jpg
2012 Maserati Quattroporte S...
4.2 litre 425 beygir V8 Ferrari motor ve 6 ileri otomatik şanzıman. Hemen hemen her türlü lüks. 425 beygir. 75 bin km'de. Fiyat: $23000 (autotrader.com)
Bunu yeni alan $140000 verdi ama...
Değer kaybını hesap edin...
Doğrudur,
Orada lexus ve subaru piyasasi ne durumda?
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Orada lexus ve subaru piyasasi ne durumda?
Cok bilmiyorum acikcasi. Genel olarak Japonlar degerini iyi koruyor. Ama Subaru ve Nissan, Honda ve Toyota'dan geride bu konuda.
Yine genel olarak luks arabalarin deger kaybi daha fazla oluyor. En cok deger kaybi Mercedes, BMW ve Audi'nin luks modellerinde. Amerika'ya gecici sure gelen arkadaslar da kendilerini tutamayip ediniyorlar illa ki. Otoyolda duman icinde yolda kalani mi ararsin, donuyorken araci satamayip gideni mi... Velhasil acisi cikiyor illa ki ama onlar da hakli bir acidan. Alsalar bir Honda Accord ya da Toyota Camry, bir gunde satilir halbuki. Ama yakin fiyata bir A6, 530 ve E350 cekici geliyor haliyle.
Subaru 4 ceker oldugu icin kuzey eyaletlerde iyi satiyor. Cunku daha ucuza duzgun 4 ceker araba bulmak zor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Cok bilmiyorum acikcasi. Genel olarak Japonlar degerini iyi koruyor. Ama Subaru ve Nissan, Honda ve Toyota'dan geride bu konuda.
Yine genel olarak luks arabalarin deger kaybi daha fazla oluyor. En cok deger kaybi Mercedes, BMW ve Audi'nin luks modellerinde. Amerika'ya gecici sure gelen arkadaslar da kendilerini tutamayip ediniyorlar illa ki. Otoyolda duman icinde yolda kalani mi ararsin, donuyorken araci satamayip gideni mi... Velhasil acisi cikiyor illa ki ama onlar da hakli bir acidan. Alsalar bir Honda Accord ya da Toyota Camry, bir gunde satilir halbuki. Ama yakin fiyata bir A6, 530 ve E350 cekici geliyor haliyle.
Subaru 4 ceker oldugu icin kuzey eyaletlerde iyi satiyor. Cunku daha ucuza duzgun 4 ceker araba bulmak zor.
Premium segment araclarin,yaş itibariyle malzeme ve yuruyen sistem yorgunlugu çok oluyor.
Haliyle bu da sorunsuzluk ilkesine ters.
Bilhassa avrupa modellerinde
Ornek,
530 2 ton a yakin bir arac,ama bir camry 1.5-1.6 ton.(haliyle 75kg bir yolcu baz alinir genelde,camry nin dolusu)bmw nin bos agirligina denk gelir
Bir yerde okumuştum,araclarin yurur agirliginin malzeme omrune olan avantaji/dezavantaji hakkinda.
Hatta dikkat edin,artik ureticiler,10kg larin derdine duştu,tamam yakit ekonomisi ama perde arkasinda malzeme dayanimi soz konusu.
-
Subaru ABD'de oldukça iyi gidiyor diye biliyorum. (Tabi göreceli...) Benim bir Impreza'm vardı, müthiş bir şeydi yahu. Full mekanik full 4 çeker. Ön arka sağ sol %10-90 arası çekişi mekanik ayarlamak ne demek yahu!? Mühendisliğe saygıdan alınır vallahi. Tren gibi rayda gibi giderdi kerata...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Subaru ABD'de oldukça iyi gidiyor diye biliyorum. (Tabi göreceli...) Benim bir Impreza'm vardı, müthiş bir şeydi yahu. Full mekanik full 4 çeker. Ön arka sağ sol %10-90 arası çekişi mekanik ayarlamak ne demek yahu!? Mühendisliğe saygıdan alınır vallahi. Tren gibi rayda gibi giderdi kerata...
Subaru'yu test surusu yaptim ama uzun sureli kullanmadim. Ama evet, cogu hesapli "4 ceker" arac (Honda CR-V mesela) sadece lafta oyle. Evet guc her tekere gidiyor ama tek teker buz uzerinde oldugunda arac hareket edemiyor. O zaman ne anladik 4 cekerden?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Subaru'yu test surusu yaptim ama uzun sureli kullanmadim. Ama evet, cogu hesapli "4 ceker" arac (Honda CR-V mesela) sadece lafta oyle. Evet guc her tekere gidiyor ama tek teker buz uzerinde oldugunda arac hareket edemiyor. O zaman ne anladik 4 cekerden?
Diferansiyel kilitli bir sistem şart.(surekli Awd olmayan)
Buz uzerindeki tekerin aks milini kilitle.
Veya olay quattro ya gidiyor.
Yada dinamik TCU ne.
Neyse gece gece kafalar şişmesin.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Premium segment araclarin,yaş itibariyle malzeme ve yuruyen sistem yorgunlugu çok oluyor.
Haliyle bu da sorunsuzluk ilkesine ters.
Bilhassa avrupa modellerinde
Ornek,
530 2 ton a yakin bir arac,ama bir camry 1.5-1.6 ton.(haliyle 75kg bir yolcu baz alinir genelde,camry nin dolusu)bmw nin bos agirligina denk gelir
Bir yerde okumuştum,araclarin yurur agirliginin malzeme omrune olan avantaji/dezavantaji hakkinda.
Hatta dikkat edin,artik ureticiler,10kg larin derdine duştu,tamam yakit ekonomisi ama perde arkasinda malzeme dayanimi soz konusu.
Mutlaka etkisi vardir ama Japonlar'in luks versiyonlari (Acura, Lexus, Infiniti) Almanlar kadar deger kaybetmiyor. Halbuki onlar da hafif degil. Bana oyle geliyor ki Japonlar daha cok dikkat ediyorlar aracin uzun donemde dayanikli olmasina. Kolay kolay sorun cikarmiyor araclar.
Mesela elektronik yonden guclu olmalari da neden gosteriliyor sorun cikarmalarina. Ama luks Japonlar da yine guclu elektronik ve mekanik olarak. Yine kolay kolay bozulmuyor heriflerin yaptiklari arabalar... Mesela Acura RLX ve MDX ful elektromekanik diferansiyel kullaniyor bazi modellerinde, torkun tamamini sag veya sol tekere verebiliyor direksiyon acisina gore. Kayikta saga donmek icin sol kuregi calistiririz ya, onun gibi kocaman SUV spor araba gibi donuyor savrulmadan. Acaip komplex bir sey olmasina ragmen yillarca sorunsuz calisiyor sistem, SH-AWD diye geciyor (Super Handling All Wheel Drive). Bir ara sanziman sorunu cikti Acura'lar da, meger herifler alman ZF sanziman kullanmislar. Bir kac yil sonra Honda kendi DCT sanzimanini uretmeye basladi, bitti sorun.
Velhasil yapinca oluyor... Almanlar dayanikliliktan ziyade daha performansli, daha luks, daha yakisikli yapmaya odaklaniyorlar, ki mantikli da. Zaten alan da 5 seneden fazla kullanmiyor, hatta bazilari lease ediyor; sonrasinda da aracin degeri 4'te birine iniyor zaten...
-
Bu fiyatlar nedir böyle ya. Yurt dışında birim para olarak S1000RR daha ucuz bu nedir ya.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Az bekle, amerika dünyaya tekrar dolar pompalamaya başladığı zaman dolar düşer. O zaman alırsın bir tane..
istediği kadar pompalasın, hükümet bize pompalarken zor o iş.
Lucas adlı üyeden alıntı
Ben 1990-2000 kombinasyonundan 2000-2010 arasına yeni terfi ettim.
2030 gelmeden de, 2010-2020 model seviyelerine bakamam.
Otomobilde ise direk -30 yıl modele sahibim.
kelepir bulursan ses et bari.
bu arada tebrik ederim otomobilin varmış, ben hala dolmuş
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynen. @Arndiol "yeri geliyor insan bir motoru 5 sene kullanıyor" demis...
Yahu insanlar Turkiye'de niye zirt pirt motosiklet ve arac degistiriyor anlamiyorum dogrusu...
Arabam 14 yasinda. 2 yasindayken ikinci el almistim. Halen severek kullaniyorum. Degistirme planim yok.
Motosikletim de 5 yasinda. Onu da halen severek kullaniyorum, ve degistirme planim yok... Belki yanina baska motosiklet alabilirim, ama degistirmem cunku memnunum simdikinden.
Ucuz seyler degil bunlar. Sinirli butceye sahipken habire yenisini ve yuksek modelini almak mantiksiz bence... Yahu yirmi kusur senedir Amerika'da yasiyorum, daha 4 silindir uzeri arabam olmadi. Halbuki istesem bugun ogleden sonra gidip sifir 5000cc V8 Mustang'i alabilirim pesin parayla. Ama ne gerek var?
Aynı özelliğe sahip şeylerin bir tık farklısı almayı seviyoruz. telefonun üst modeli cıkıyor, cok basit bir özellik farkı var ama direk "almalıyız" kısmına yöneliyor insanlar
otomobil kısmını hiç çözemiyorum, birebir özellikle aracı alıyorlar kredi cekip cekip.
motosiklet olarak genelde kullanım tarzı ve cc yükseltme hariç aynı kategoride alım yapan pek görmedim. Forumda genelde 125 cc al vs. vs. diye öneriler yapılıyor, ekonomik güç belli, benim gibi bazı kesimler için bu zor oluyor mesela. düşük cc motor aldım satamadan yükseltemiyorum
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Moderatör
levend84 adlı üyeden alıntı
Erdem abi,
Univ.samimi iki arkadaşim var halen goruşurum,
Birisi,alamanya`da
Digeri,avusturya`da.
Yakin zamanda bir muhabbet açilmişti,
Calistigi fabr.bölüm yöneticisi station wagon 2001 model octavia(combi) ye digerinin alt komşusuda eski kasa Renault scenic e biniyormuş.
Demem o ki,adamlar bazi şeyleri aşmiş.
Araç ile Amaç olayini bitirmişler.
İşin tuhafi bu arkadaşimin birinde,bmw,digerinde leon sw var.
Laf arasinda firçayida bastim emme.
Alsaniza len 2001 model passat diye okkali çemkirdim..
Tüketim çılgını biri değilim öyle anlaşıldıysam eğer
Ama bir otomobil eğer klasik değilse 30 yaşındayken pek de sağlıklı yürütemiyorsun. Bir tarafını yaptırıyorsun diğer tarafı bozuluyor. Yaptırman gerekeni zamanında yaptıramıyorsun, parça bulamıyorsun vs.vs.
Dolayısıyla hiç gidip bayiden jelatinleri üzerinde otomobil veya motosiklet almak gibi hayallerim olmadı, sağlam olsun gerisi teferruat
Zaten 0 km araç alıp o paraları vermek için deli olmak lazım.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Tüketim çılgını biri değilim öyle anlaşıldıysam eğer
Ama bir otomobil eğer klasik değilse 30 yaşındayken pek de sağlıklı yürütemiyorsun. Bir tarafını yaptırıyorsun diğer tarafı bozuluyor. Yaptırman gerekeni zamanında yaptıramıyorsun, parça bulamıyorsun vs.vs.
Dolayısıyla hiç gidip bayiden jelatinleri üzerinde otomobil veya motosiklet almak gibi hayallerim olmadı, sağlam olsun gerisi teferruat
Zaten 0 km araç alıp o paraları vermek için deli olmak lazım.
Kim ne derse desin eski arac pis sey. (25+ yil)
Zaten bir noktadan sonra yurutmek icin yapilacak masraf, aracin ederini geciyor ve cop oluyor alet.
Bu arada guncel araclar eskilerine gore bir cok acidan daha guvenli.
Milletin hayalini kurup begendigi klasiklerin duzgun restorasyonunun 2-3 sifir araba maliyetinde oldugundan haberi yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)