Oha, oha, oha, oha!!!!!!!
Etkin ve rakebetci bir üretim icin teknoloji ve bilime yatırım yapmak gerekiyor.Katma değeri olmayan, teknoloji gerektirmeyen sektorlerde günde 18 saat çalışıp üretim yapsan ne olacak ? Anca Mondial e binersin.
Diyanete egitime ayırdığın kadar kaynak ayırip,her iki okuldan birini imam-hatip yaparak bu işler olmuyor maalesef.
Tek sorun bu değil kuşkusuz ama bence en önemlilerinden biri.
Neyse,öbür dünyada kralizzz ama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
75 hp lik mt7 li angrybirds..
Benim o deli olmadığımi bildiğin halde sırf beni kızdırmak için bunu yazdığını biliyorum.
1 Aralık da güncelenen fiyat bunlar, Forza aldım ordan biliyorum
Bir mal, serbest piyasada, bir fiyata satiliyorsa, o malin ederi odur.
Eger konulan fiyat, o malin gercek ederi degilse, satilmaz zaten.
Motosikletinin fiyati deger kazandiysa insanlar n'apsin? Ederinden ucuza mi satsin?
Ama "neden motosikletlerin fiyati alim gucune gore bu kadar yukseldi?" diye icerlemeniz makul tabii ki...
eşşeke binin şükr edin geçmişte Atatürk zamanında yalın ayak geziyorduk fetöcü bunlar japon dölleri 15 temmuzda vatan millet sakarya alllah
öyle düşünme, onlar aldıkları fiyatın üzerine satıyor gibi görüne bilirler ama sattıkları zaman ellerindeki para ile aynı motorun sıfırını alamayacaklar...
yükselttikleri fiyat aslında eskiden ucuza satılan piyasa fiyatıyla aynı değerde, rakamların farklı olması sizi yanıltmasın, enflasyon ve batan ekonomide durum böyledir.
sonra bana kızıyonuz "aylardır motor arıyorsun alamadın" diye.
napayım la , motor alacam bütçeyi ayarlayana kadar yine zam geliyor yine yükseliyor.
al işte , bütçeyi ayın 10'unda denkleştirecektim bugün tüm fiyatlar ucacak yine.
o değil de milletin çerez parasına aldıgı şeyi 1 yıllık maaşımla alabiliyorum, geldi yine konu fakirliğe.
Ağustos da cbr650r 56 bine satıldı ve bitirildi. Tam zamanında almışım. Bu gidişle son motor olacak gibi. Artık 20 binde motor alınırmı sorusu biter. 30 40 bin olanlar normal sayılır.
Hocam, gözünüzü seveyim yaaa.. Amacım polemik yapratmak değil, ama ekonomide "kâr yapmak" sizin anlattığınız gibi birşey de değil yahu.
Diyelim ki 2015 senesinde sıfırı 100bin tl, ikinci eli ortalama 80bin tl olan bir malı sıfır olarak aldınız, malın fiyatı 2020 senesinde sıfırı 200bin tl, ikinci eli de aynı oranda 160bin tl olmuş olsun. Siz şimdi 2015 senesinde malı 100bin tl'ye aldığınız için 2020'de satarken ikinci el/kullanılmış diye 80bin tl'ye mi satacaksınız?!?! Ya da 160bin tl'ye satarsanız "%60 kar ettim" diye düşünüp sevinecek misiniz?! Var mı böyle bir mantık. Ya da size göre kaça satılırsa adaletli olur, merak ettim.
Ha demek istediğiniz; "yok 80bin'e de satmam ama satan da 2020 senesinde de ikinci eline 160bin yerine 180bin istiyor" ise, hah bakın işte orada haklı olursunuz, o durumda laf edebilecek bir kâr, bir piyasa şişirilme olayı söz konusu.
Enflasyonu %2-3 olan ülkelerde gayet haklı olabilirdiniz, ama söylediklerinizin bizim gibi ekonomisi kötü, enflasyonu %12(öhöm-enaz35-öhöm) olan ülkelerde geçerli olması çok da mümkün değil, mantıklı da değil zaten.
Aslında sıfır alanlara şaşırmam, adamın parası vardır nereye harcayacağını bilmiyordur çeker altına sıfır makine ohhhh
Ama 2. el alanlara çok şaşıracağım .. mesela 2020 yılında Nc 2. el 55.000 - 60.000 olacak ve bunu alan birileri olacak mı ? olursa çok komik gerçekten ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Geçen ay sıfır Mt-25 aldım 2020 yeni kasa olanından. Normal şartlarda asla bu parayı hakeden bir alet değil ama sırf kafam rahat olsun, arıza vs ile uğraşmayayım dedim. Sıfır aldığım fiyata 600'lük aletler de vardı, alabilirdim ama çoğunun km'si yüksek, tiger egzozlu, ufak tefek grenaj hasarlı vb. aletlerdi.
Bir süre sonra büyük ihtimal 250cc normal gelmeye başlayacak ve yine arayışlara girebilirim ama şu an için memnunum. En azından rodajı kendim yapıyorum. Kafamda soru işareti kalmayacak. Motoru ilerleyen dönemlerde satamasam bile binmeye devam edeceğim. 2. araç olarak, tek kullanıyorum. Arabam da var çünkü. 2015-2016 yıllarında çoğu 600 cc motosikletin sıfır fiyatı 30-35bin bandında gidiyordu. O zamanlar hayalim Yamaha XJ6 idi. Sonra da üretimini durdurdular. Şu anki alım gücüm o zamanki yıllara göre biraz daha iyi oldu ama şimdi de o fiyata sıfır 250'lik alabiliyoruz anca. Ülkemizde üretim olmadığı sürece, paramızın değer kaybetmesi devam edecek.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Forumda arada sırada rastlanan bu yanılgıya "hayin yamaha paradoksu" ismini öneriyorum.
Fiyatların artmasının Türkiye nin üretim yapması ile alakası yok. Devletin koyduğu vergilerle ve piyasa dinamiklerini yanlış yönlendirmesiyle alakası var. Türkiye motosiklet pazarı ve otomotiv pazarı nüfusa orantılı olarak çok düşük.. ÖTV denilen saçma sapan verginin kalkması gerekiyor. Bu vergi kalktığında asgari ücret x 24 ay dengesi ile b segmenti bir arabayı 50-60 bine alabiliyor olmamız gerekir.. 250 lik bir motosikletide 15 bin TL ye.. Bu fiyatlarla Türkiyede yılda 500 bin değil 1 milyon adet araba satarsın, 500 bin adette motosiklet satarsın..
Devletin vergi politikaları nedeni ile piyasalar hiçbir zaman gerçek arz talep eşleşmesini bulamamıştır..
Bakın hala güncelleme yazıyorsunuz... Görüyorum, aranızda zam yazan bazıları dahi var. Fiyatların enflasyona uyarlanması diyebiliriz kısaca. Almanya bizi kıskanırken fiyatların arttığı iması yapmak çok alçakça.
Yakın zamanda şöyle bir haber görebiliriz;
A Haber: Ülkemizde çevre bilinci çok geliştiği için artık vatandaşlar motorlu taşıtları tercih etmiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)