250cc ile yeteri kadar tecrübe yaptıktan sonra kaç cc ve hangi makine alınmalı sizce?
250cc ile yeteri kadar tecrübe yaptıktan sonra kaç cc ve hangi makine alınmalı sizce?
251 cc almak lazım, onuda yeterince kullanınca 252cc
yeterince kullanmaktan kastın nedir. km doldurmak mı yoksa kendini geliştirmenmi. 20.000 km ot gibi düz yol git gel yapmak var, 5.000 km teknik olarak kendini geliştirip güvenli sürüş öğrenmek var.
kendini gerçek anlamda geliştirip motoru büyütme aşamasına gelince bu seferde kendi kendine muhasebe yapma aşaması var. motoru ne amaçla kullanıyorsun, büyük hacime geçmeye gerçekten ihtiyacın varmı, maddi olarak artacak külfeti karşılayabilecekmisin, motor tarzında değişme olacakmı, motorda senin için tork mu önemli, hp mi vs. bunlar senin kendi kendine bulacağın cevaplar.
Teşekkürler benim sorma amacım 1000cc SS ye giden yolda hangi motorları sürmemiz lazım SS olarak markalar direk 250cc den sonra direk 600cc makinalar üretiyorlar arada 400-500 cc makinalar yok o yüzden
Motor cc'si pek önemli değil. 500c motosiklet var 47 hp 250 cc var oda 47 hp. Tabi birde ne tarz motosiklet kullandığınızda çok önemli. Naked'mi ? Spor'mu, vs vs?
şöyle de bir durum var,bu ülkede ki 600cc hele ki 1000cc sürenlerin yüzde 80'ni emin ol sadece boş otoban da gazlayıp egosunu tatmin edenler olduğu için hani bizim ülke de o dediğin pek geçerli değil.İster 600 e alta ister 1000'e iki boş otoban da gazla,bir iki top speed gör tamam kralsın.Sonra sağ da sol da yeni başlayanlara tavsiyeler verirken buluyorsun kendini Haa aksini iddia eden varsa çıksın track day'e görelim.
250cc ile 600 1000 delenler var diyim.
aslında var ama memlekette pek yok.sebebi 250cc vergi sistemi.normalde r25 diye bir cihaz yok.r3 var 320cc yada ninja400 alabilirsin yada en bilineni ktm rc390.rc125 r125 ninja 125 aldın r3 ninja400 rc390 aldın 600rr r6 zx6 sonrasında da 1000cc serisi şeklinde gidiyor.ama bu saydığım 4 seride teknik olarak birbirinden hiç bir ilgisi yok.ben r6 ya böyle gidiyorum şöyle gidiyorum diyen biri r1 e binince r1 aklını alır adamın.aynı durum 125cc den ninja 400e geçen biri içinde geçerli.aslında 600 1000 arasında da modeller var ülkemizde de ducati 899 suzuki gsxr 750 mv agusta bilmem bişi 800 gibi.ispanya ya gittim italya yada gittim ülkemizdeki kadar ss motor valla görmedim billa görmedim.alan yok kullanan hiç yok.bildiğim bilmediğim duyduğum herşeyi gördüm r6 cbr600 rr göremedim.bende isterim kapımda r1 dursun ama gerçekten ihtiyaç yok gerekte yok.
Yeterli olmak, bir gün boyunca sürüp bir kere bile: "Oooo!" dememek.
Normal bir gün ve normal bir sürüşte hiç için kalkmadan, hiç tehlike yaşamadan günü tamamlıyorsan büyük hacimlere, daha hızlı motosiklete hazırsın demektir.
Yani "sistemi" uyguluyorsun.
Sistem dediğimiz, sakınarak sürmek. Tehlikelerden sakınarak sürebiliyorsan daha güçlü, daha hızlı bir araca hazırsın.
Yalnız burada bir püf noktası var: acemiysen, sakınarak sürme yaklaşımını bilmiyorsan, tehlikeyi de fark etmiyorsun. O halde bu işin içinden nasıl çıkacağız?
Sistemin sürüş aşamaları :
- Tara (sürüş alanına bak, bütünü algıla, veri topla),
- Tanımla (veriyi işle, bilgi haline getir: tehlikeleri fark et),
- Öngör (kıymetlendir: şu, şu, şu benim için tehlike),
- Hazırlan (kıymetlendir, önceliklendir, tehlikeleri önceliklendir),
- Karar Ver (şunu yapacağım)
ve son olarak,
- Uygula olarak açıklanabilir.
Buna internette ve kaynaklarda: SIPDE ya da TATKU adıyla denk gelirsiniz. Ben daha anlaşılır olması için aşama isimlerini biraz değiştirdim.
Yukarıdakileri yaparak sürüyorsan, her şeyin daha hızlı akacağı, daha kısa mesafede, daha az sürede tepki vermen gereken "büyük motora" hazırsın demektir.
Bu konuyla ilgili yazı, ayrıntılı bilgi burada: https://www.motorhikayesi.com/sipde-hadisesi/
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
600 olmalı, 650 çok 500 az gelir. Ne eksik ne fazla.
cc den ziyade kaç beygirlik motor alınmalı daha uygun olur bence.
600 cc olup 50 beygir olan da var 120 beygir olan da, tabi ki 120 beygirlik olanı almak daha büyük risk.
250ccyi ölene kadar kullanmalısın soruyon bide daha büyüğü öbür dünyada
Türkiye şartlarında önünde 100m, diğer yönlerde 5m mesafe içinde hareket eden herşey (yaya, taşıt farketmez) potansiyel tehlikedir.
600 cc naked biseyle devam edebilirsin. Yani 100 beygire kadar olur bence.
Gardaş 100luk cege al,
Keyfine göre,
125
150
200
250
Kelle attirir bakarsin dalgana.
Dereceli egzantrikle,
250X2 kelle takarsan 500cc olur.
Uzerinede yattinmi,dadina doyaman,alayini deler geçersin.
Ahanda matkap kimin hilti kimin...
Bu parçayida mutlaka dinle..
https://youtu.be/yiOmgpQ8OTQ
x max 300 den mt-09 a geçtim, motosiklet sürüş dinamiklerine alıştıysan ve eğer sürüşüne ve kendine hakim olabilmeye güveniyorsan ara durağa gerek yok direk istediğin motora geçebilirsin. şüphelerin varsa eğer adım adım güçlü motor geçişi yap o zaman.
Dostum Merhaba,
Mt-25'den Tracer700 e geçen biri olarak sana şunları söyleyebilirim. Öncelikle hangi makina (CC/beygir/tarz) önemli değil, nerede ne yapman gerektiğini bilmedikten sonra CC'nin pekte önemi yok. Yapılmaması gereken hareketleri yaparsak sonumuz kaçınılmaz. Hepimizin içinde yeni motor alınca gazlama, top speed vs.. gibi hevesler olabiliyor fakat bunları motoru tanımadan, tecrübemiz el vermeden yaparsak sıkıntı büyük. Ben Tracer 700' de problem yaşamadım çok şükür, uzun yol ve şehir içinde beni yormuyor, üzmüyor. Benim ihtiyaçlarımı karşılıyor. Burada da önemli olan senin ihtiyaçlarını karşılaması. Mt 25'den sonra Tracer 700 ü rahatlıkla kullanıyorum. Mt 25 üçüncü motorumdu 10k km yapmıştım. İnşallah ihtiyaçlarını karşılayacak makineye kazasız belasız, zevkle, sağlıcakla binersin...
Foruma girmeyeli ne kadar boş adam dolmuş. Millet saçma sapan espri yapma niyetinde. Komik olsa içim yanmayacak. Biri demiş 251 ondan sonra 252 ehehe? Diğeri Cg al gardaş demiş. İlginç.
Para sorunun yoksa bol bol inceleme videosu, inceleme yazılarına bak. Kişi kendini bilir. Hakkını vereceğin bir motor vardır. 4 silindir herhangi bir motosiklet bence idealdir.
Ben inazuma dan sonra gsr600 aldım, çok beğenerek kullanıyorum fakat birde address scooter aldım, 250 CC şehiriçi fazla, uzun yol için az geliyordu, yani şimdi tam oldu, şehiriçi de scooter, uzun yolda büyük makine. Büyük motor şehiriçi de rahatsız eder, çok yakar, çok ısınır, ağırdır, kaza riski çoktur, pahalıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)