Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Custom vitesli başlangıç motosikleti

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ocak 2020
    Merhabalar.

    1500 KM kadar elektrikli scooter tecrübem var. Nihayet cihazı sattım ve üzerine bir miktar daha ekleyerek artık vitesli motosiklete geçiş yapmaya hazırlanıyorum.

    Her insanın motosiklete başlarken bazı takıntı ve beklentileri var. Elektrikliyi işten eve, evden işe amaçlı almıştım. Bu noktada işimi görüyordu ancak keyif vermiyordu bana. Hissiyatsız bir motordu ve ayrıca tarzıma hitap etmiyordu. Hız tutkunu değilim, özellikle sakin bir insanım, hız yapma imkanı olan bir motor sahibi olsam bile yapmayacağımı biliyorum.

    Benim takıntım ise keyif alarak binebileceğim bir motora sahip olmak. Çinli yerine Japon almak ve benzeri teknik anlamda haklı olduğunuz ama elde edeceğim şeyin beni mutlu etmeyeceği alternatifler istemiyorum. Elbette Japon tercih sebebidir ancak bütçem ile alacağım Japonlar benim tarzıma uygun değil.

    Sonuçta motor işi keyif işidir çoğu insana göre. Keyif alamadıktan sonra motorun ne kadar iyi olduğunun benim açımdan önemi yok. Pek tabii bu demek değil ki sanayi premium üyelik paketi manasına gelen 30 bin kilometrede Çinli motor alayım. Hayır.

    Şahsen cafe racer, scrambler ve cruiser tarzı motorlardan hoşlanıyorum. Sıfır veya çok temiz bir Çinliden modifikasyon için uygun bir model bularak eksilte ekleye kendi istediğim tarzı yakalamak istiyorum. Yaptığım araştırmalar sonucu ise iki modelde yoğunlaştım.

    Birincisi Lifan Lion 125, motor hem boyuyla hem de şasi yapısı ile, hem yakıt deposunun duruşu Cafe racer selenin kolaylıkla yedirilebileceği, far, stop, körük gibi eklemeler ile de istenen custom görüntüye sahip olabilecek bir motosiklet. Modelin fotoğrafları üzerine bir photoshop çalışması bile yaptım altta görebilirsiniz.

    https://i.hizliresim.com/va0OgO.jpg

    İkincisi ise yurtdışında Cafe Racer projelerinin gözdesi olan Suzuki Gn250'nin Çinli imitasyonları. Örneğin Kuba Kb150, Mondial 150 KT Bu motorlar depo yapısı itibariyle bir cruiserı andırsa da kısa şasisi ve sele yapısıyla cruiser standartlarının dışına çıkıyor. Bu görüntünün sebebi daha çok kısalığın üzerine eklenmiş arka çanta bağlamalık, sisy bar ve benzeri unsurların fazlalığı. Sele de kaba olduğu için motor hantal bir mini crusier gibi duruyor. Eğer şasi kısaltılıp, bobbera yakın kısalıkta bir sele veya bir cafe racer selesi ile motor güzel bir görünüme hatta iyi bir cafe-cruiser hibritine dönüşüyor. Benzeri körük, gidon, far, stop modifikasyonları da geçerli elbette.

    https://i.hizliresim.com/4pdEg0.jpg

    Maksat normlara sıkı sıkıya bağlı kalarak old school bir Cafe veya chopper yaratmak değil tabii. Hem süreçten, hem de sürüşten keyif alacağın günde 5 kilometre git gel yaptıracak, keyif veren bir motor modifikasyonu yapmak. Benzer şasi yapısına sahip Bajajlar da mevcut. Ortalama 20 bin kilometrede olanları kondüsyon olarak nasıldır bilmiyorum. Eğer iyi ise onlar da kafadan listeye giriş yapar.

    Bu konuda siz tecrübeli dostların da fikirlerini almak bu konudaki vizyonuma çok şey katacaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Aralık 2019
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Fiddle 2 , Cbr250r , Lifan xplore 200m
    boşver bunları hyosung gt 250 naked bak , customa çok müsait

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Uygun fiyat, göreceli olarak sağlamlık, basit yapısı, bulunabilirlik ve tariflerinize uygun tarz açısından Bajaj Boxer' a mutlaka bakmanızı öneririm. Yaş açısından da sorun yoksa A2 ehliyet ile kolaylıkla kullanabilirsiniz.

  4. #4
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Eskizler çok güzel ancak şöyle bir durum var iyi araştırmak lazım
    shopla yerleştirdiğin seleler tek kişilik muayenede bir problem oluşturuyor mu bende hala araştırıyorum. Custom yapan garajlar muayeneye göre ayarlıyoruz diyor ama nasıl ayarlandığından bahsetmiyor. Şasede kesme yaptıktan sonra nasıl eski sele takılır veya muayene için çözümü nasıl sağlanıyor hala merak konusu benim için

    Eğer bir cevap bulabilir isen buradan bilgilendirme yaparsan harika olur

    Ayrıca mondial 150 kt üzerine custom yapmayı düşünürsen 150 mr vultureye de bak derim, kt biraz daha chopper tarzı mr vulture ise daha çok scramblera yakın bence

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bizim iş merkezinde çocuğun tek 1992 model bir Gn 250'yi Cafe Racer'a dönüştürmüş. Gerçekten ortaya çok güzel bir ürün çıkmış. Ne zaman motora denk gelsem hayran hayran inceliyorum. Ben senin yerinde olsam Mondial Kt 150 ile bu işe girişirdim ama bildiğim kadarıyla onun vites sistemi farklıdır. Bir de aşağıda linkini bıraktığım konuya da bakabilirsin, geçmişte bir forum üyesi yapmıştı.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...projesi-2.html

  6. #6

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    hız merakın yoksa ve şasi olarak sağlam birşeyler arıyorsan kesme biçmeye uygun

    150cc chopperlar var
    jinluin 150
    zongshen 150
    zealsun 150
    keeway 150 gibi

    bunları kesip biçebilirsin

  7. #7

    Üyelik
    29 Ocak 2020
    Alıntı emirkul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boşver bunları hyosung gt 250 naked bak , customa çok müsait
    Bunu da değerlendireceğim. Gv250 bobber projesi için düşünülebilir, ayriyeten Kore olması da bir avantaj. Tek eksisi motor alımı ve üzerine yapılacak masraflar ile astarı yüzünden daha pahalıya gelebilir benim açımdan.

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygun fiyat, göreceli olarak sağlamlık, basit yapısı, bulunabilirlik ve tariflerinize uygun tarz açısından Bajaj Boxer' a mutlaka bakmanızı öneririm. Yaş açısından da sorun yoksa A2 ehliyet ile kolaylıkla kullanabilirsiniz.
    Yaş konusunda problem yok ve Bajaj Boxer benim de çok üzerinde durduğum bir motor şu an. Düşük kilometre uygun fiyat bulsam gerçekten kaçırmam Lifan düşüneceğime Boxer düşünürüm. Boxer konusunda tetikteyim, uygun fırsatta doğrudan çakabilirim. Şasinin sele kısmının düzlüğü zaten bulunmaz nimet. Doğrudan Bratstyle bir hale geliyor sele değişimi ile.

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim iş merkezinde çocuğun tek 1992 model bir Gn 250'yi Cafe Racer'a dönüştürmüş. Gerçekten ortaya çok güzel bir ürün çıkmış. Ne zaman motora denk gelsem hayran hayran inceliyorum. Ben senin yerinde olsam Mondial Kt 150 ile bu işe girişirdim ama bildiğim kadarıyla onun vites sistemi farklıdır. Bir de aşağıda linkini bıraktığım konuya da bakabilirsin, geçmişte bir forum üyesi yapmıştı.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...projesi-2.html
    Aynen hocam Gn250 kasa motorlar custom için biçilmiş bir kaftan. Güzel bobber projeleri de yapılabilir. Çamurluk şasiye iyi yedirildiğinde artçılı da güzel bir hale gelebilir bu kasa motorlar. Tek eksisi Cruiser ve Cg arası arada kalmış halleri. Yine de çoğu motordan daha kalıplı ve güçlü görünseler de alakasız iki motor tarzının buluştuğu bir nokta olarak çok ikonik bir tarz yakalamak isteyenleri zorlayabilecek bir yapı.

    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskizler çok güzel ancak şöyle bir durum var iyi araştırmak lazım
    shopla yerleştirdiğin seleler tek kişilik muayenede bir problem oluşturuyor mu bende hala araştırıyorum. Custom yapan garajlar muayeneye göre ayarlıyoruz diyor ama nasıl ayarlandığından bahsetmiyor. Şasede kesme yaptıktan sonra nasıl eski sele takılır veya muayene için çözümü nasıl sağlanıyor hala merak konusu benim için

    Eğer bir cevap bulabilir isen buradan bilgilendirme yaparsan harika olur

    Ayrıca mondial 150 kt üzerine custom yapmayı düşünürsen 150 mr vultureye de bak derim, kt biraz daha chopper tarzı mr vulture ise daha çok scramblera yakın bence
    Bunu öğrendiğim iyi oldu. Çift seleli alternatifler de düşünüyorum ancak muayeneden nasıl geçilir bilgisini elde etmek de önemli bilen varsa aydınlatırsa çok iyi olur. Sele için gerçekleştireceğim tasarımı bu işi yapan kişilere yaptırmayı düşünüyorum. Umarım gerekli bilgileri alabilirim.

    Mondial 150 KT ve Vulture'yi ben birbirine çok yakın görüyorum açıkçası. KT aksam olarak krom çamurluk ve diğer aksesuarlar ile daha geleneksel bir çizgideyken, Vulture ve benzeri kasa motorları daha grenaj ağırlık sportif bir çizgide görüyorum. Bu motorlar giyisi değiştirmiş gibi adeta. Halbuki boyları, selenin çamurluk üzeri yükseltisine kadar aynı görsel olarak. Aks mesafeleri de hemen hemen aynı. Sportif ve klasik olarak ayrılıyorlar.

    İkisinin de olamamış birer cruiser olarak görüyorum. Çizgileri çok net ikonik bir tasarımı ne kadar kaldırırlar açıp şaseye bakıldığında anlaşılır bence. Açıkçası ben cruiser-chopper tarzına daha yakın olmak isterim. KT tarzı bir motorda yine bir Photoshop çalışması, bu sefer choppera daha yakın hale gelecek şekilde gerçekleştirdim. Sele değişti, çamurluk biraz aşağı indi, çamurluklar siyaha kaplandı. Kayda değer major değişiklikler bunlar.

    https://i.hizliresim.com/dMzOmQ.jpg

    Vulture'a da bu uyacaktır. Ancak sele değişimi kesinlikle şart. Bu arada Vulture'un kasasından birçok Çinli marka sahip. Arora Ar-180 16c, Motoran Fabio, Falcon Crown 150, Asya Elegant 150 aslında hepsi aynı motorlar. Ben burada hem Çin, hem de ülkelerde toparlanırken çalışan üretim bandı işçilerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Mondial kaliteli diyorlar, ben bunu çalışan adamlara bağlıyorum. Aslında bu markaların hepsi üç aşağı beş yukarı aynı. Yurt dışında Loncin, Sonlink, Zongshen, Tianma gibi bir ton Çinli'nin varyantları. Teknoloji değil de insan gücünün baskın olduğu üretim noktalarında da o noktada çalışan adamın morali bile önemli oluyor. Bu nedenle aynı markanın aynı modeli arasında bile dağlar kadar fark olmasını buna bağlıyorum.

    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hız merakın yoksa ve şasi olarak sağlam birşeyler arıyorsan kesme biçmeye uygun

    150cc chopperlar var
    jinluin 150
    zongshen 150
    zealsun 150
    keeway 150 gibi

    bunları kesip biçebilirsin
    Saydığın motorlar on yaşından büyük çinliler olmasa inan gözüm kapalı birini alır Bobber çalışırdım. Bu motorların temizini bulmanın zor olduğu hatta imkansıza yakın olduğu kanaatindeyim. Ancak tersi durumlar söz konusuysa ikna edilmeye de hazırım.

  8. #8
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Alıntı Nimrodel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu da değerlendireceğim. Gv250 bobber projesi için düşünülebilir, ayriyeten Kore olması da bir avantaj. Tek eksisi motor alımı ve üzerine yapılacak masraflar ile astarı yüzünden daha pahalıya gelebilir benim açımdan.



    Yaş konusunda problem yok ve Bajaj Boxer benim de çok üzerinde durduğum bir motor şu an. Düşük kilometre uygun fiyat bulsam gerçekten kaçırmam Lifan düşüneceğime Boxer düşünürüm. Boxer konusunda tetikteyim, uygun fırsatta doğrudan çakabilirim. Şasinin sele kısmının düzlüğü zaten bulunmaz nimet. Doğrudan Bratstyle bir hale geliyor sele değişimi ile.



    Aynen hocam Gn250 kasa motorlar custom için biçilmiş bir kaftan. Güzel bobber projeleri de yapılabilir. Çamurluk şasiye iyi yedirildiğinde artçılı da güzel bir hale gelebilir bu kasa motorlar. Tek eksisi Cruiser ve Cg arası arada kalmış halleri. Yine de çoğu motordan daha kalıplı ve güçlü görünseler de alakasız iki motor tarzının buluştuğu bir nokta olarak çok ikonik bir tarz yakalamak isteyenleri zorlayabilecek bir yapı.



    Bunu öğrendiğim iyi oldu. Çift seleli alternatifler de düşünüyorum ancak muayeneden nasıl geçilir bilgisini elde etmek de önemli bilen varsa aydınlatırsa çok iyi olur. Sele için gerçekleştireceğim tasarımı bu işi yapan kişilere yaptırmayı düşünüyorum. Umarım gerekli bilgileri alabilirim.

    Mondial 150 KT ve Vulture'yi ben birbirine çok yakın görüyorum açıkçası. KT aksam olarak krom çamurluk ve diğer aksesuarlar ile daha geleneksel bir çizgideyken, Vulture ve benzeri kasa motorları daha grenaj ağırlık sportif bir çizgide görüyorum. Bu motorlar giyisi değiştirmiş gibi adeta. Halbuki boyları, selenin çamurluk üzeri yükseltisine kadar aynı görsel olarak. Aks mesafeleri de hemen hemen aynı. Sportif ve klasik olarak ayrılıyorlar.

    İkisinin de olamamış birer cruiser olarak görüyorum. Çizgileri çok net ikonik bir tasarımı ne kadar kaldırırlar açıp şaseye bakıldığında anlaşılır bence. Açıkçası ben cruiser-chopper tarzına daha yakın olmak isterim. KT tarzı bir motorda yine bir Photoshop çalışması, bu sefer choppera daha yakın hale gelecek şekilde gerçekleştirdim. Sele değişti, çamurluk biraz aşağı indi, çamurluklar siyaha kaplandı. Kayda değer major değişiklikler bunlar.

    https://i.hizliresim.com/dMzOmQ.jpg

    Vulture'a da bu uyacaktır. Ancak sele değişimi kesinlikle şart. Bu arada Vulture'un kasasından birçok Çinli marka sahip. Arora Ar-180 16c, Motoran Fabio, Falcon Crown 150, Asya Elegant 150 aslında hepsi aynı motorlar. Ben burada hem Çin, hem de ülkelerde toparlanırken çalışan üretim bandı işçilerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Mondial kaliteli diyorlar, ben bunu çalışan adamlara bağlıyorum. Aslında bu markaların hepsi üç aşağı beş yukarı aynı. Yurt dışında Loncin, Sonlink, Zongshen, Tianma gibi bir ton Çinli'nin varyantları. Teknoloji değil de insan gücünün baskın olduğu üretim noktalarında da o noktada çalışan adamın morali bile önemli oluyor. Bu nedenle aynı markanın aynı modeli arasında bile dağlar kadar fark olmasını buna bağlıyorum.



    Saydığın motorlar on yaşından büyük çinliler olmasa inan gözüm kapalı birini alır Bobber çalışırdım. Bu motorların temizini bulmanın zor olduğu hatta imkansıza yakın olduğu kanaatindeyim. Ancak tersi durumlar söz konusuysa ikna edilmeye de hazırım.
    Kesinlikle haklısın çinli motorlarda bırak fabrikayı mağazadaki o an sök tak yapan personelin psikolojisi bile etkiliyor motorun durumunu.
    Aslında neredeyse tüm modellerde sadece kasa değiştiriyor. Aynı skodanın motorun üstündeki sembolün altıntan vw sembolü çıkması gibi.
    Bu arada benimde şöyle bir eskizim var(photoshopu harika kullanırım :D)
    https://i.hizliresim.com/AGQDOr.jpg
    Gidonum takılı sinyallerim takılı, stop hazırda bekliyor
    Ön çamurluğu komple söküp seleyi attıktan sonra iş çözülecek ama şu muayene olayından dolayı bir türlü seleye cesaret edemiyorum

  9. #9

    Üyelik
    29 Ocak 2020
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle haklısın çinli motorlarda bırak fabrikayı mağazadaki o an sök tak yapan personelin psikolojisi bile etkiliyor motorun durumunu.
    Aslında neredeyse tüm modellerde sadece kasa değiştiriyor. Aynı skodanın motorun üstündeki sembolün altıntan vw sembolü çıkması gibi.
    Bu arada benimde şöyle bir eskizim var(photoshopu harika kullanırım :D)
    https://i.hizliresim.com/AGQDOr.jpg
    Gidonum takılı sinyallerim takılı, stop hazırda bekliyor
    Ön çamurluğu komple söküp seleyi attıktan sonra iş çözülecek ama şu muayene olayından dolayı bir türlü seleye cesaret edemiyorum
    Vulture'da arka çamurluğun pozisyonunu değiştirebilme ihtimali nedir? Koltuğu söküp şaseye bakabilme şansın oldu mu hiç? Bu arada bu bratstyle seleler gayet iki kişi binebilecek kadar yayvan ve uzun. Muayene de bunu geçirmeme parametresi nedir çözebilmiş değilim.

    Bence çamurluk da etkili olabilir. Çamurluğun üzerine gelen koltuk artçı koltuğu olarak gösteriliyor olabilir. Bratstyle olsa bile bence sökümü takımı kompakt bir çamurluk ayarlamak lazım sele altı şase parçasına.

    Sorun uğraşmalı bir süreç olması. Her muayenede bu süreci tekrarlamak işkence gibi bir şey. Bence en iyisi çamurluklu alternatifler düşünmek. Hele Türkiye'deki yolları düşününce çamurluk bence bir gereklilik. Taşı, çamuru pisliği eksik değil.

  10. #10

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Sahbinden.com da bir adet suzuki van van 125 var. Çok kaliteli ve sağlam bir motor. Tam sana göre.İnternetten yapılan dönüşümleride görebilirsin....

  11. #11
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Çok faydalı olacağını düşündüğüm bir kaç yazı paylaşayım:

    - Özel Yapım Motosiklet Nasıl Tasarlanmalı?
    - Proje Nasıl Yapılır (Teknik İşler)?
    - Honda CB550 Winter Project – Teknik İşler Nasıl Yapılır?

    son olarak da zamanında yaptığımız bir projenin web sitesini paylaşayım Café Racer 02 (Greenpiece) (siteye gitmek için buraya tıklayınız)

    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  12. #12
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Alıntı Nimrodel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vulture'da arka çamurluğun pozisyonunu değiştirebilme ihtimali nedir? Koltuğu söküp şaseye bakabilme şansın oldu mu hiç? Bu arada bu bratstyle seleler gayet iki kişi binebilecek kadar yayvan ve uzun. Muayene de bunu geçirmeme parametresi nedir çözebilmiş değilim.

    Bence çamurluk da etkili olabilir. Çamurluğun üzerine gelen koltuk artçı koltuğu olarak gösteriliyor olabilir. Bratstyle olsa bile bence sökümü takımı kompakt bir çamurluk ayarlamak lazım sele altı şase parçasına.

    Sorun uğraşmalı bir süreç olması. Her muayenede bu süreci tekrarlamak işkence gibi bir şey. Bence en iyisi çamurluklu alternatifler düşünmek. Hele Türkiye'deki yolları düşününce çamurluk bence bir gereklilik. Taşı, çamuru pisliği eksik değil.

    Tam nasıl bir pozisyon istiyorsun? Resimle göstereyim Orijinal vulture fotoğrafı Arka amortisörün olduğu yerden arka çamurluğu komple sökebiliyorsun. Bükme işlemi yaparak aşağı veya yukarı eğilebileceğini düşünüyorum. Resim2 resim 2 de beyaz ile üstünden geçtiğim yer şasenin devamı ve bittiği yer. kırmızı ile çizdiğim yer ise şasenin kollarından birisi. brat/caferacer tarzı koltuk için beyaz ile kırmızı arasına bir dolgu yapmak gerek.

    Ve şöyle bir şey var orijinal sele 63cm 2 kişi anca sığıyoruz hatta artçılarım genelde çanta demirleri çok batıyor diye söylüyor.
    Brat veya caferacer veya scrambler koltuklar aliexpress genelinde 50-55 cm arasında. Gözle görülür bir kısalma oluyor. 2 kişilik selede var ama malum tarza çok uygun değil. Kendi yaptığım eskizde 55cm tam koltuğun bittiği yere geliyor Eskiz

  13. #13

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    Hocam Rks cafe 152 modeli var, ayrıca mondial buccaneer 250 modeli var, superlight 200 modelinden de çok güzel bobber tasarımları çıkıyor yeni k light 202 modeli de gayet güzel ve bence bu motorlar üzerlerinde oynanmaya çok müsait motorlar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler