Bunu da değerlendireceğim. Gv250 bobber projesi için düşünülebilir, ayriyeten Kore olması da bir avantaj. Tek eksisi motor alımı ve üzerine yapılacak masraflar ile astarı yüzünden daha pahalıya gelebilir benim açımdan.
Yaş konusunda problem yok ve Bajaj Boxer benim de çok üzerinde durduğum bir motor şu an. Düşük kilometre uygun fiyat bulsam gerçekten kaçırmam Lifan düşüneceğime Boxer düşünürüm. Boxer konusunda tetikteyim, uygun fırsatta doğrudan çakabilirim. Şasinin sele kısmının düzlüğü zaten bulunmaz nimet. Doğrudan Bratstyle bir hale geliyor sele değişimi ile.
Aynen hocam Gn250 kasa motorlar custom için biçilmiş bir kaftan. Güzel bobber projeleri de yapılabilir. Çamurluk şasiye iyi yedirildiğinde artçılı da güzel bir hale gelebilir bu kasa motorlar. Tek eksisi Cruiser ve Cg arası arada kalmış halleri. Yine de çoğu motordan daha kalıplı ve güçlü görünseler de alakasız iki motor tarzının buluştuğu bir nokta olarak çok ikonik bir tarz yakalamak isteyenleri zorlayabilecek bir yapı.
Bunu öğrendiğim iyi oldu. Çift seleli alternatifler de düşünüyorum ancak muayeneden nasıl geçilir bilgisini elde etmek de önemli bilen varsa aydınlatırsa çok iyi olur. Sele için gerçekleştireceğim tasarımı bu işi yapan kişilere yaptırmayı düşünüyorum. Umarım gerekli bilgileri alabilirim.
Mondial 150 KT ve Vulture'yi ben birbirine çok yakın görüyorum açıkçası. KT aksam olarak krom çamurluk ve diğer aksesuarlar ile daha geleneksel bir çizgideyken, Vulture ve benzeri kasa motorları daha grenaj ağırlık sportif bir çizgide görüyorum. Bu motorlar giyisi değiştirmiş gibi adeta. Halbuki boyları, selenin çamurluk üzeri yükseltisine kadar aynı görsel olarak. Aks mesafeleri de hemen hemen aynı. Sportif ve klasik olarak ayrılıyorlar.
İkisinin de olamamış birer cruiser olarak görüyorum. Çizgileri çok net ikonik bir tasarımı ne kadar kaldırırlar açıp şaseye bakıldığında anlaşılır bence. Açıkçası ben cruiser-chopper tarzına daha yakın olmak isterim. KT tarzı bir motorda yine bir Photoshop çalışması, bu sefer choppera daha yakın hale gelecek şekilde gerçekleştirdim. Sele değişti, çamurluk biraz aşağı indi, çamurluklar siyaha kaplandı. Kayda değer major değişiklikler bunlar.
https://i.hizliresim.com/dMzOmQ.jpg
Vulture'a da bu uyacaktır. Ancak sele değişimi kesinlikle şart. Bu arada Vulture'un kasasından birçok Çinli marka sahip. Arora Ar-180 16c, Motoran Fabio, Falcon Crown 150, Asya Elegant 150 aslında hepsi aynı motorlar. Ben burada hem Çin, hem de ülkelerde toparlanırken çalışan üretim bandı işçilerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Mondial kaliteli diyorlar, ben bunu çalışan adamlara bağlıyorum. Aslında bu markaların hepsi üç aşağı beş yukarı aynı. Yurt dışında Loncin, Sonlink, Zongshen, Tianma gibi bir ton Çinli'nin varyantları. Teknoloji değil de insan gücünün baskın olduğu üretim noktalarında da o noktada çalışan adamın morali bile önemli oluyor. Bu nedenle aynı markanın aynı modeli arasında bile dağlar kadar fark olmasını buna bağlıyorum.
Saydığın motorlar on yaşından büyük çinliler olmasa inan gözüm kapalı birini alır Bobber çalışırdım. Bu motorların temizini bulmanın zor olduğu hatta imkansıza yakın olduğu kanaatindeyim. Ancak tersi durumlar söz konusuysa ikna edilmeye de hazırım.