Motorsiklette kaza istisnalar kaideyi bozmaz suretiyle ŞART mıdır?
Reklamlar
-
Motosiklette kaza istisnalar kaideyi bozmaz suretiyle ŞART mıdır?
Ben motosiklete başlarken etrafımda ki klasik çok bilgili insan nüsvettelerinin ağzında dolaşan şu cümleler için sizin de fikrinizi,varsa tecrübelileri(şanslıları(!)) merak ediyorum.
1-) Motosiklet kullanıpta kaza yapmayan yoktur,henüz kaza yapmamış olan vardır.
2-) Motosikleti uzun süre kullanıpta (görecelidir ama 2-3 sene kafii) biyerinde platin olmayan yoktur.
3-) Bizim şeyimin şeysinin şeysi motosikletten öldü veya sakat kaldı gibi cümleler.
Son olarak farklı bir sorum daha var (ve yine istisnalar hariç)
Motosiklet bırakılmaz ara verilir.O toto seleye değdiyse elbet geri binersin ona!
Yaklaşımlarıyla ilgili yorumlarınızı paylaşırsanız belki ben de bu insanların cümlelerine hak veririm.
Kazasız sürüşler.
Reklamlar
-
1 Kesinlikle doğru. Ufak tefek de olsa düşme çarpma oluyor.
2 Şahsen Allaha şükür bir yerimde yok.
Evet motosiklete alışınca kutulara, toplu taşımaya bindiğinde lanet okuyabiliyor insan. Bırakmak çok çok zor ama imkansız da değil
-
AB ve ABD'de yapılan istatistiksel araştırmalara göre katledilen km başına bir motosikletlinin ölümlü kazaya karışma riski, arabaya göre 25 ile 40 kat daha fazla.
Neden öyle olduğunu anlamak ta zor değil. Görünmesi daha zor, daha seri, ve emniyet kemeri yok...
Velhasıl kimin ne düşündüğü çok da önemli değil. Veriler ortada. Akıllı insan bu veriyi alır, hesabını yapar, alacağı riske karar verip uygular...
-
Ecnebiler ne der born to die biz ne deriz atın ölümü arpadan olsun o zaman varsa kaderde düzelmek neye yarar üzülmek :D Çok düştük üzerimize çıkmaya çalışan oldu da kimsenin üzerine çıkmaya çalışmadık.Dişimiz hariç başka yerimizde değerli metal yok.Zaten 3.olay ile ilgili özlü sözleri ilk başta belirttim. Allah sağlık ve imkan verdikçe motosikleti bırakmam bir Allahın kuluda buna engel olamaz.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
varsa kaderde düzelmek neye yarar üzülmek :D
Topu kadere atmak yanlış...
Kader o demek değil zaten.
Yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölen insanın kaderi, "yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölmek" olur. Bu noktada kendinden başka mesul aramasın. Allah iradeyi bunun için vermiş. Gerektiğinde reddedebilmek için.
Hayatımızı taşıyoruz iki teker üzerinde. Özlü sözlerle değil, akıl ve mantıkla karar veren motosikletten zevk almaya devam eder...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Topu kadere atmak yanlış...
Kader o demek değil zaten.
Yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölen insanın kaderi, "yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölmek" olur. Bu noktada kendinden başka mesul aramasın. Allah iradeyi bunun için vermiş. Gerektiğinde reddedebilmek için.
Hayatımızı taşıyoruz iki teker üzerinde. Özlü sözlerle değil, akıl ve mantıkla karar veren motosikletten zevk almaya devam eder...
O işin espirisi :D Motor üzerinde iken daha dikkatliyim.Aha bu yola zıplar,bu şimdi sinyal vermeden döner vs vs gereksiz risk almam arada kaçamak yaparım ama o da olsun yav :D yanlış zamanda yanlış risk almak intihardır intiharda haramdır, bunun hep farkındayım, farkinda da olmak gerekir.Kaza ve intihar arasındaki ince çizgiyi kaybetmemek lazım.
-
şart olsa kimse motora binmez bence.
Kesin olarak motorla kazaya karışıp platine mağruz kalıp en son sakat kalacaksak ya da öleceksek ve bu kesin olsa zaten alet yasaklanır.
Uslu uslu bin, ekipmanlarını giy, apaçilik yapma minimum riskle sürüşe dikkat et, prensip bu
-
arndiol adlı üyeden alıntı
şart olsa kimse motora binmez bence.
Kesin olarak motorla kazaya karışıp platine mağruz kalıp en son sakat kalacaksak ya da öleceksek ve bu kesin olsa zaten alet yasaklanır.
Uslu uslu bin, ekipmanlarını giy, apaçilik yapma minimum riskle sürüşe dikkat et, prensip bu
Sen enes 200 ü al göreceğim ben usluyu ussuzu :D
-
hasmet adlı üyeden alıntı
AB ve ABD'de yapılan istatistiksel araştırmalara göre katledilen km başına bir motosikletlinin ölümlü kazaya karışma riski, arabaya göre 25 ile 40 kat daha fazla.
Neden öyle olduğunu anlamak ta zor değil. Görünmesi daha zor, daha seri, ve emniyet kemeri yok...
Velhasıl kimin ne düşündüğü çok da önemli değil. Veriler ortada. Akıllı insan bu veriyi alır, hesabını yapar, alacağı riske karar verip uygular...
ABD de öyle ise bizde durum herhalde çok daha vahim..Zira sürücü kalitemiz belli. Ancak şimdi motosiklet kullananlar sütten çıkmış ak kaşıkta değil.. Kazaların önemli bir bölümü motosikletin trafiğe aykırı seyir ve hareketlerinden geliyor.
-
20 seneden fazladır kullanıyorum , ilk kullanırken denge problemi yaşayıp düştüklerimi saymazsak henüz kazam yok. Sırrı ne ? Adrenalin sevmem , çok sakin kullanırım asla hız yapmam. Sanırım bunlar.
-
Bence artık foruma her yeni üye kime olduğunu nereden katıldığını nekadar süredir binici olduğu gibi bilgileri konu açmadan önce paylaşmalı. Bu sayede forumdan defalarca uzaklaştırılıp kolayca yeni konular açmadan önce belki bir caydırıcılık olur. Gerçi hergün yeni bir kimlikle aramıza katılan bukadar azimli birini böyle şeylerin durdurabileceğinden de emin değilim.
Cevabını düşünerek bulabilirsin. Bugün dünya genelinde motosiklete binen %50 kaza yaptıysa %50 de yapmamıştır. Yani bu bir istisna değil. Tamamen kişinin alabileceği risk boyutlarıyla değerlendirilebilir. Biri 20 yaşında motosiklete biner 21 yaşında kaza yapabilir. Diğeri 15 yaşında motosiklete binip 80 yaşında hiç kaza yapmayabilir.
-
drtayfun adlı üyeden alıntı
20 seneden fazladır kullanıyorum , ilk kullanırken denge problemi yaşayıp düştüklerimi saymazsak henüz kazam yok. Sırrı ne ? Adrenalin sevmem , çok sakin kullanırım asla hız yapmam. Sanırım bunlar.
Üstad bahsetmiş olduğunuz "sakin kullanırım" eminim sizi çok defa muhtemel kazalardan korumuştur. Ancak benim bir kazam seyir halindeyken acemi bir hanım sürücünün 30 yaşındaki bir arabayla sinyalsiz aniden önüme kırması ile gerçekleşti. Yani burada sakin kullanmak vs beni kurtaramazdı. 4 tekerlekli araçlarda sürekli kazaya karışıyor ama çoğu kaporta eziği , sürtmesi vs ile kapanıyor. Motosiklette bu hatalar insan bedeninde önemli hasarlara neden oalbiliyor..
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Sen enes 200 ü al göreceğim ben usluyu ussuzu :D
alamadım hala nalet olsun
fıtı fıtı gitcem olm işte, korkuyom fazla hızlanınca
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
rollcycle adlı üyeden alıntı
Bugün dünya genelinde motosiklete binen %50 kaza yaptıysa %50 de yapmamıştır.
Böyle olduğunu biliyor musunuz, yoksa kafanızdan uydurdunuz mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------
drtayfun adlı üyeden alıntı
20 seneden fazladır kullanıyorum , ilk kullanırken denge problemi yaşayıp düştüklerimi saymazsak henüz kazam yok. Sırrı ne ? Adrenalin sevmem , çok sakin kullanırım asla hız yapmam. Sanırım bunlar.
Sırrı ne?
Hepsinden önemlisi şanslıymışsınız. Size denk gelmemiş.
Bana geyik çarptı yahu...
AEA'ya otoyolun ortasında gezinen biri...
Daha neler neler...
İnsana ya da geyiğe arabada çarpınca yaşıyorsunuz. Motosiklet öyle değil ama...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Böyle olduğunu biliyor musunuz, yoksa kafanızdan uydurdunuz mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------
Sırrı ne?
Hepsinden önemlisi şanslıymışsınız. Size denk gelmemiş.
Bana geyik çarptı yahu...
AEA'ya otoyolun ortasında gezinen biri...
Daha neler neler...
İnsana ya da geyiğe arabada çarpınca yaşıyorsunuz. Motosiklet öyle değil ama...
Tanıdığım çevreme göre kafamdan uydurdum . Mantık olarak risk alabilecek herkesin herzaman kaza yapabileceğini söyledim. Verdiğim örnekte oladuğu gibi 10 kişi tanıyorsam 5 i uzun yıllar kaza yapmadan motosikletten emekli olmuş bir kısmıda motosikleti aldıktan hemen sonraki yıllar içerisinde kaza yapmış bir kitle. Yoksa kayıtlı kayıtsız böyle resmi bir veriye benim ulaşmam imkansız.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Sırrı ne?
Hepsinden önemlisi şanslıymışsınız. Size denk gelmemiş.
Bana geyik çarptı yahu...
AEA'ya otoyolun ortasında gezinen biri...
Daha neler neler...
Mutlaka. Ama güzergahım az hız yapılan ve bölünmüş yol , trafik sıkışık değil , hayvan yok , onun da etkisi vardır. Sıkışık trafiğe girmemeye çalışırım. Mümkün olduğunca az risk var işte.
-
Kesin oran vermek zor,
Yaşanilan şehir
Motosiklet kullanim yoğunluğu/adedi
Trafik kultur seviyesi
Nufus Yogunlugu
Kullanici gorunurluğu(ekipman,aksesuar vb)
Motosiklet cinsi
Trafik düzeni
Vb.
-
Motosikleti, Dur şuradan geçerken insanlar bana bakacak artislik yapayım/ gözükeyim diye kullanmadıktan sonra şeytan dürtmelerine karşı YA NE GEREK VAR diyebildikten sonra bir zararı yok bence..
Üstteki arkadaş da çok haklı bir yere değinmiş, yaşanılan şehir ve kültür de önemli
-
drtayfun adlı üyeden alıntı
Mutlaka. Ama güzergahım az hız yapılan ve bölünmüş yol , trafik sıkışık değil , hayvan yok , onun da etkisi vardır. Sıkışık trafiğe girmemeye çalışırım. Mümkün olduğunca az risk var işte.
Gayet akıllıca. Açıkçası bu ve benzeri şartlarda kullanmaya özen gösteriyorum ben de.
-
Emniyet kemeri takıyor musunuz?
Evet, motosiklet düşer. Evet motosiklet kaza yapar.
Emniyet kemeri takmakla aynı mantık; araba kaza yapar: "Bizim şeyimizin şeyi araba kazasında öldü."
Peki bu "motosiklet delilik" kısmının haklı tarafı var mı? Evet var çünkü motosiklet sürücüsünün kendisi çarpıyor doğrudan ve hasar her durumda arabaya göre büyük oluyor; ve de trafikte olduğumuz sürece kaza her zaman yakın olasılık.
Motosiklet Kazalarında Bilmemiz Gerekenler: HURT RAPORU (Motosiklet Kazaları İstatistikleri)
“HURT Motosiklet Kaza Araştırması” ABD, Kaliforniya Eyaleti’nde Güney Kaliforniya Üniversitesi (USC) tarafından 4000’in üzerinde motosiklet kazası üzerinde yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkmış, 1981’de sonuçlanmış bir rapordur. Motosiklet kazaları ve güvenliği hakkında yapılan en kapsamlı raporlardan birisi olan HURT Raporu çok önemli çünkü: “En çok kaza nerelerde, ne zaman, nasıl oluyor?” sorularına cevap veriyor.
Amerika Milli Otoyol Trafik Güvenliği Müsteşarlığı araştırmacısı Harry Hurt, sadece Los Angeles civarında gerçekleşen 900 kazayı bütün yönleri ile incelemiş ve bu araştırmaya önderlik etmiştir. Hurt Raporu, bütün dünyada motosiklet sürüş güvenliği konusunda önderlik etmiş; bugünkü kurallar, motosiklet – güvenlik donanımı, tasarımları, güvenlik önlemleri ve otomobil – motosiklet sürücü eğitimi bu rapor sayesinde günümüzdeki şeklini almıştır.
Rapor 700 sayfa, fakat bu sayfada önemli noktaları özeti var, görmek isteyenler: https://www.motorhikayesi.com/hurt-r...statistikleri/
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)