Metela adlı üyeden alıntı
Bilgili değil de deneyim diyelim, çünkü bilgili olmak gerçekten baya zaman gerektiriyor, kendimizce 15 senelik deneyimin neticesinde bir şeyler yazmaya çalışıyorum.Bu arada belirteyim senin motorun arkası kampana, ilk motorumun da arka fren kampana idi, kampana fren kapalı bir sistem ve ekonomik bir sistem ancak kilitlenmeye de müsait, hissiyatı az bir fren sistemi, bu yüzden frene basarken bazen kilitlenebiliyor ki ben de ilk motorumda bunu yaşamıştım.
Fren konusunda sana tavsiyem, boş bir alanda panik fren çalışması yapman, ön ve arka freni kombine kullanırken kilitlemeden fren yapman gerekir, asfalt bir alan bulmanı tavsiye ederim, belli bir mesafeye mesela 50 metre sonrasına bir taş koyup bu noktaya gelince aniden basarak değil sanki bir limonu ezer gibi ön ve arka freni ezerek fren yapman, başta düşük hız ve düşük tepkiyle, rahatladıkça da bu tepkileri daha seri hale getirerek ve frenleri kilitlemeden bunu yapman, zemin ne ıslak ne de kumlu topraklı olmamalı temiz bir asfalt olmalı, ayrıca dönüşler, sekizler çalışman, frenlerini bu şekilde daha iyi anlayabilirsin, u dönüşlerinde arka fren kullanılmalı dediğin gibi, bu dönüşlerde ya da frenlemelerde motoru devirme korkusu yaşıyorsan bence motoruna yoksa bir koruma demiri taktırman, o zaman motoruna zarar vermezsin en fazla koruma demirini, düzelttirmen ve boyatman gerekir o kadar, koruma demiri mümkün olduğunca dışa doğru açık olan bir model olmalı ki elcikler grenaj ya da aynalar değmemeli. Ayrıca ön ve arka tekere de takozlar konuyor ki çamurluk ya da egzoz değmesin diye onları da eklersen rahat edebilirsin.
bir arkadaş honda eğitimi demiş, ben de tavsiye ederim, halen de bu kapalı alan eğitimlerine gidiyorum, yalnız 2 gün boyunca doya doya saatlerce dönüp motoru istediğin gibi devirebileceğin bu eğitimler için 840 tl parayı da verecek bir durumun olmayabilir, onun yerine iyi bir koruma demiri ve takozlar daha ucuza gelebilir, ancak paran varsa biraz bütçe ayarlayabiliyorsan, önce honda eğitimi almanı şiddetle tavsiye ederim.