Hava soğutmalı motorlar nasıl dinlerdirilir
Reklamlar
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Yanlış. Su soğutmalı motorlarda da ateşleme kill switch’den kesilir ve fanın çalışmaya devam edilmesine izin verilir. Böyle olunca daha çabuk soğuma sağlanır.
Yanlış!
Motor çalışmazsa devirdaim olmaz. O zaman da hararet devam eder. Fan çalışması bi anlam ifade etmes devirdaim olmazsan.
Buna en iyi örnek arabalarda triger kayışının kopması. Koptuğu zaman devir daim olmadığı için fan ne kadr da çalışıyor olursa olsun araba aşırı hareret yapar ve sana en iyi ihtimalle 6-7 bin tl cik girer...
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak! 
Reklamlar
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Yanlış!
Motor çalışmazsa devirdaim olmaz. O zaman da hararet devam eder. Fan çalışması bi anlam ifade etmes devirdaim olmazsan.
Buna en iyi örnek arabalarda triger kayışının kopması. Koptuğu zaman devir daim olmadığı için fan ne kadr da çalışıyor olursa olsun araba aşırı hareret yapar ve sana en iyi ihtimalle 6-7 bin tl cik girer...
Trigeri kopan bir araç artık çalışamaz dolayısıyla hararetde yapamaz
ama stop edilmişse su dolaşımı duracağı için motor iç sıcaklığına fanın da bir etkisi olmaz orda haklısın..
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Yanlış!
Motor çalışmazsa devirdaim olmaz. O zaman da hararet devam eder. Fan çalışması bi anlam ifade etmes devirdaim olmazsan.
Buna en iyi örnek arabalarda triger kayışının kopması. Koptuğu zaman devir daim olmadığı için fan ne kadr da çalışıyor olursa olsun araba aşırı hareret yapar ve sana en iyi ihtimalle 6-7 bin tl cik girer...
hararet yapan motorda triger neden kopsun. Arabalarda Triger kayışının devirdaim pompasıyla bir bağlantısıda yok, krank ile egzantirik milini birbine bağlar süpap zamanlamasını düzenler triger kayışı. Sizin bahsettiğiniz V kayışı
Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.
Stop edilen araçta Fan'ın faydası yok değil zaten bir çok otomobilde hatta motosiklette stop ettikten sonra da fan çalışmaya devam eder. Benim motorda kontağı kapatıp anahtarı çıkarsam bile fan çalışmaya devam ediyor mesela. Bir vasfı olmasa bu şekilde tasarlamazlardı diye düşünüyorum.
-
nyk adlı üyeden alıntı
hararet yapan motorda triger neden kopsun. Arabalarda Triger kayışının devirdaim pompasıyla bir bağlantısıda yok, krank ile egzantirik milini birbine bağlar süpap zamanlamasını düzenler triger kayışı. Sizin bahsettiğiniz V kayışı
Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.
Stop edilen araçta Fan'ın faydası yok değil zaten bir çok otomobilde hatta motosiklette stop ettikten sonra da fan çalışmaya devam eder. Benim motorda kontağı kapatıp anahtarı çıkarsam bile fan çalışmaya devam ediyor mesela. Bir vasfı olmasa bu şekilde tasarlamazlardı diye düşünüyorum.
hararet yapan motorda triger kopar demedim. triger koparsa hararet yapar. çüknü arabalarda devirdaim pompasını triger kayışı döndürür.
Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.
bu cümle tamamen yanlış. aç arabaların kitapçığını oku. hararet yapan araba stop edilmez. rölantide çalışır. ısı üsretecek olsa da. devirdaim olacağı ve fan suyu ısıttığından fazla soğutacağı için motor soğmuş olur. ama sen motoru spot edersen. fan çalışsa da devirdağim olmayacağı için motor soğuamaz hemen ve motorun zarar görür hararetten.
google a triger kayışı ne işe yarar diye bi yaz istersen..
Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.
https://www.sekizsilindir.com/2017/0...a-ne-olur.html
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak! 
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
hararet yapan motorda triger kopar demedim. triger koparsa hararet yapar. çüknü arabalarda devirdaim pompasını triger kayışı döndürür.
Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.
bu cümle tamamen yanlış. aç arabaların kitapçığını oku. hararet yapan araba stop edilmez. rölantide çalışır. ısı üsretecek olsa da. devirdaim olacağı ve fan suyu ısıttığından fazla soğutacağı için motor soğmuş olur. ama sen motoru spot edersen. fan çalışsa da devirdağim olmayacağı için motor soğuamaz hemen ve motorun zarar görür hararetten.
google a triger kayışı ne işe yarar diye bi yaz istersen..
Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.
https://www.sekizsilindir.com/2017/0...a-ne-olur.html
ekzantrik mili haraket etmezken krank haraket ederse sizce araç sıcaktan zarar görecek zamanı bulabılır mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Ayrıca araç 40kmh nın ustune cıktıgında fan hiçbir işe yaramaz. Araç hareket halindeyken, radyatöre çok fazla hava girer(fanların ufleyebileceğinden cok fazla) ve fanlardan daha fazla havaya ihtiyaç duyulmaz. Durduğunuz zaman, sıcaklığı kontrol altında tutmak için yeterli hava akışı olmadığı için fanlar devreye girer ve soğutma suyunu soğutur. Rölantide çalışmak yerine yüksek viteste rolantinin bir tık ustunde ve 70+ kmh hızlarda gitmek motoru daha çabuk soğutacaktır.
-
Herkes herkese laf yetiştirmiş :D Bazı arabalarda devirdaim pompası trigere bağlı bazılarında V kayışına. Genelleme yapmak mantıksız. Su devirdaim olmazken fanın çalışması birşey ifade etmez diye düşünüyorum. Sıvı soğutmalıda vites aşağı yokuş aşağı inilmesi bence en mantıklısı. Hem su devirdaim olacak, hem devir rölantinin üstünde olacağı için enjeksiyon sistemi yakıt göndermeyecek, hem fan çalışarak ve de havanın çarpmasıyla su daha çabuk soğuyacak. Eğer yokuş inmiyorsak soğutma sisteminde sorun yoksa fanın susmasını bekleriz. Soğutma sistemi sorunluysa kontağı kapatıp arıza giderilmeli. Hava soğutmalı için 240km yol yaptıktan sonra Bolu Dağı'nın son yokuşunu debriyaja basarak inip benzinliğe girmiştim, ufak ihtiyaç molasından sonra silindir kapağını ellediğimde ılıktı, debriyaj kapağı el yakmayacak derecede sıcaktı. Tek molayla 420km yol geldim durmadan yol boyu debriyaj kapağını elleyip ısısının elimi yakacak dereceye gelince mola vermeyi düşünüyordum.(Şehiriçi sürüşte debriyaj kapağı el yakıyor) Bu da gösteriyor ki hareketli halde iken hava motoru yeterince soğutabiliyor.(ufak cc için)
-
nyk adlı üyeden alıntı
.....Stop edilen araçta Fan'ın faydası yok değil zaten bir çok otomobilde hatta motosiklette stop ettikten sonra da fan çalışmaya devam eder. Benim motorda kontağı kapatıp anahtarı çıkarsam bile fan çalışmaya devam ediyor mesela. Bir vasfı olmasa bu şekilde tasarlamazlardı diye düşünüyorum......
Dikkatli okursan fanın "motor iç sıcaklığına faydası yok" yazılmış..fan niye çalışıyor değil,.çalışmaya devam etmesinin sebebi başka.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Herkes herkese laf yetiştirmiş :D Bazı arabalarda devirdaim pompası trigere bağlı bazılarında V kayışına. Genelleme yapmak mantıksız. Su devirdaim olmazken fanın çalışması birşey ifade etmez diye düşünüyorum. Sıvı soğutmalıda vites aşağı yokuş aşağı inilmesi bence en mantıklısı. Hem su devirdaim olacak, hem devir rölantinin üstünde olacağı için enjeksiyon sistemi yakıt göndermeyecek, hem fan çalışarak ve de havanın çarpmasıyla su daha çabuk soğuyacak. Eğer yokuş inmiyorsak soğutma sisteminde sorun yoksa fanın susmasını bekleriz. Soğutma sistemi sorunluysa kontağı kapatıp arıza giderilmeli. Hava soğutmalı için 240km yol yaptıktan sonra Bolu Dağı'nın son yokuşunu debriyaja basarak inip benzinliğe girmiştim, ufak ihtiyaç molasından sonra silindir kapağını ellediğimde ılıktı, debriyaj kapağı el yakmayacak derecede sıcaktı. Tek molayla 420km yol geldim durmadan yol boyu debriyaj kapağını elleyip ısısının elimi yakacak dereceye gelince mola vermeyi düşünüyordum.(Şehiriçi sürüşte debriyaj kapağı el yakıyor) Bu da gösteriyor ki hareketli halde iken hava motoru yeterince soğutabiliyor.(ufak cc için)
Yeni arabalarda su pompası trigere bağlı ama koptuktan sonra pistonlar subaplar arkadaş olur , gelmeyen suyun eksikliğini hissetmezler , o dakkadan itibaren hararetin önemi bitmiştir
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
hararet yapan motorda triger kopar demedim. triger koparsa hararet yapar. çüknü arabalarda devirdaim pompasını triger kayışı döndürür.
Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.
bu cümle tamamen yanlış. aç arabaların kitapçığını oku. hararet yapan araba stop edilmez. rölantide çalışır. ısı üsretecek olsa da. devirdaim olacağı ve fan suyu ısıttığından fazla soğutacağı için motor soğmuş olur. ama sen motoru spot edersen. fan çalışsa da devirdağim olmayacağı için motor soğuamaz hemen ve motorun zarar görür hararetten.
google a triger kayışı ne işe yarar diye bi yaz istersen..
Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.
https://www.sekizsilindir.com/2017/0...a-ne-olur.html
triger kayışı ne işe yarar biliyorum merak etmeyin. Triger kayışı krank ile egzantirik milini senkronlar süpapların açılıp kapanma zamanlarını ayarlar yani. Başkalarıda yazmış Triger'i kopan bir motor hararet yapacak kadar çalışmaz, pistonlar sübaplara vurur, sübaplar kırılır, pistonlar zarar görür, kopan parçalar muhtemelen silindir gömlerine zarar verir vs. gider yani triger kayışı koptuğu için hararet yapıp bozulan bir araç öyle sanıyorum ki tarihte görülmemiştir.
Bu arada otomobilinizin kullanma kılavunu bilmem ama motosikletimin kullanma kılavuzundan direk fotoğraf koyuyorum. Bakın be yazıyormuş

Ne yazıyor? hararet yükseldiğinde mümkünse düşük hızlarda sürmeye devam ederek soğutma sisteminin motoru soğutmasına izin verin. Trafikten dolayı mümkün değilse durup motoru stop edin yazıyor.
Yani direk yanlış, aç araba kitapçığı oku yazana kadar önce kendiniz okuyun.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yeni arabalarda su pompası trigere bağlı ama koptuktan sonra pistonlar subaplar arkadaş olur , gelmeyen suyun eksikliğini hissetmezler , o dakkadan itibaren hararetin önemi bitmiştir

Gururlandım valla bizim 94 Astra'nın da su pompası trigere bağlı :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)