Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ pompası çizik ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Arkadaşlar yağ pompasının durumu bu, çizikler normal mi? Yada bu çizikler neyden kaynaklanıyor?





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Ktm bloğunun içinde bile bajaj yaziyor haaa.

    Çiziklerin sebebi,metal tozlarinin ve çapaklarin malzeme yuzeyini aşindirmasindan kaynakli.

    Yuksek devirle çalişan bir sistem

    O degilde benim merak ettigim mevzu,bmw G310R modelinin blok icerisinde de tvs yaziyor mu?

  3. #3

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm bloğunun içinde bile bajaj yaziyor haaa.

    Çiziklerin sebebi,metal tozlarinin ve çapaklarin malzeme yuzeyini aşindirmasindan kaynakli.

    Yuksek devirle çalişan bir sistem

    O degilde benim merak ettigim mevzu,bmw G310R modelinin blok icerisinde de tvs yaziyor mu?
    peki değiştirilmesi mi gerekiyor ? şart mı bu haliyle ?

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki değiştirilmesi mi gerekiyor ? şart mı bu haliyle ?
    Yok yahu,neyini degistircen,dert etme bin kullan..

    Nerde durak orda birak..

    Silindir degil,piston degil,yatak degil,..

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yahu,neyini degistircen,dert etme bin kullan..

    Nerde durak orda birak..

    Silindir degil,piston degil,yatak degil,..
    Silindir piston yatağın sebebi olabilir ama 😊

  6. #6

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir piston yatağın sebebi olabilir ama ��
    Serkan bari sen deme yaw..

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serkan bari sen deme yaw..
    Çizikler değil pompa sorun yaratabilir abi, arkadaşın önceki konusunu hatırlıyorum yağ basınç uyarısı veriyordu makina sanırım. İyi kontrol etmesi lazım.

  8. #8

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çizikler değil pompa sorun yaratabilir abi, arkadaşın önceki konusunu hatırlıyorum yağ basınç uyarısı veriyordu makina sanırım. İyi kontrol etmesi lazım.
    He şimdi oldu serkanim,ben ciziklerle gamzeleri kastetmistim..

    Onceki mevzuyu bilmiyorum..

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Ben de 390ın yağ pompalarını değiştirmek zorunda kalmıştım, bunda birşey yok kullanayım der iş daha kötü bi yere varır. Yağ basıncını ölçmüşmüydün?

  10. #10

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir piston yatağın sebebi olabilir ama ��
    Olamaz çünkü yağ pompasından sonraki adm yağ filtresi. O metal tozlar yağ filtresinden nasıl geçiyor? Geçemez ki. O zaman filtrenin mantığına uymaz. Yanlış mı düşünüyorum?

    Yağ basıncı uyarısı tuhaf motor ısınınca yağ lambası yanıyor öbür türlü iken yanmıyor. Hatta şöyle, motor ilk çalıştığında hiç yanmıyor, yola gidip gel yine yanmıyor, sonra kontağı kapatıp açınca motor sıcaksa yanıyor yağ lambası.

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olamaz çünkü yağ pompasından sonraki adm yağ filtresi. O metal tozlar yağ filtresinden nasıl geçiyor? Geçemez ki. O zaman filtrenin mantığına uymaz. Yanlış mı düşünüyorum?

    Yağ basıncı uyarısı tuhaf motor ısınınca yağ lambası yanıyor öbür türlü iken yanmıyor. Hatta şöyle, motor ilk çalıştığında hiç yanmıyor, yola gidip gel yine yanmıyor, sonra kontağı kapatıp açınca motor sıcaksa yanıyor yağ lambası.
    Burada hic vakit kaybetme,

    Yaz gogel amcaya,

    Ktm 390 india oil pump problems

    İlk çikan hindistan forumuna gir.

    Alayi var,hatta fazlasiyla..

    Hadi ben ekliyorum linki.

    https://www.google.com/amp/s/www.ktm...e.html%3famp=1

    Herşey hazir,baligi tutmak sana kalmiş..

  12. #12

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada hic vakit kaybetme,

    Yaz gogel amcaya,

    Ktm 390 india oil pump problems

    İlk çikan hindistan forumuna gir.

    Alayi var,hatta fazlasiyla..

    Hadi ben ekliyorum linki.

    https://www.google.com/amp/s/www.ktm...e.html%3famp=1

    Herşey hazir,baligi tutmak sana kalmiş..
    Ben araştırdım burdakilerede burdakiler tam bir mal afadersin, bayiye götürün, showroma götürün vs konuyu öyle bir saptırıyorlar ki, quoraa ve forumlar böyle. Neyse teşekkürler hocam.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olamaz çünkü yağ pompasından sonraki adm yağ filtresi. O metal tozlar yağ filtresinden nasıl geçiyor? Geçemez ki. O zaman filtrenin mantığına uymaz. Yanlış mı düşünüyorum?

    Yağ basıncı uyarısı tuhaf motor ısınınca yağ lambası yanıyor öbür türlü iken yanmıyor. Hatta şöyle, motor ilk çalıştığında hiç yanmıyor, yola gidip gel yine yanmıyor, sonra kontağı kapatıp açınca motor sıcaksa yanıyor yağ lambası.
    bir de yağ pompasının yeterli yağ göndermediği senaryo var onu da izlemek lazım. Kafandaki soruları gidermenin en iyi yolu yağ basıncını ölçmek. Pompa işini yapıyor mu? yapmıyor mu?

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben araştırdım burdakilerede burdakiler tam bir mal afadersin, bayiye götürün, showroma götürün vs konuyu öyle bir saptırıyorlar ki, quoraa ve forumlar böyle. Neyse teşekkürler hocam.
    Dostum ilk sayfadaki yorumda,birisi yazmis,servis kontrol etmis ve yag seviyesi normal ise sorun olmadigini hatta pompanin ariza yapma ihtimalinin cok zor oldugunu belirtmis.

    Yuksek ihtimalle,yag müşürunun karter içindeki(havuzdaki yağ)ile olan pozisyonunda(yakinlik/uzaklik) bir dizayn hatasi var.veya muşur kronik sorunlu.

    Zira,

    Normal seviyedeki yaği eksik gosteriyor.

    En kotu senaryo ise,

    Pompanin debisi,motorun devrine yetişemiyor,surekli geriden gelip yaglama yapiyor.

    Bak sende bahsettin,motor isininca yani soguk calisma biterken motorun rpm mi normale donunce yaniyor.

    Birde aklima,

    Kullandigin yagin viskozitesi geliyor.

    Bu durumda yağ yoğunluğuda onemli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    Edit:

    Birde pompayla oturdugu yuzey arasindaki conta kaynakli olabilir mi?

    Basinc kaybi yapmasi muhtemel

    Zor ama,bir ihtimalde,pompa malzemesinin alasimindan(döküm ve talasli imalat,super finis vb) kaynakli(yuzey duzlemselliginde bir hata/vs.olabilir mi?

    Oturdugu yerde,bel verme/atiklik yapabilir,bu da basinc kaybi yapar.

    Gozle gorulmez,ancak 3D cmm olcu aleti lazim(prob ucu ile en az 6-8 noktadan olçu alinacak),mastarla olcmekte zor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------

    Son olarak,

    Rodaj surecinin onemi bir kez daha karşimiza çikiyor.

    Ne diyor,o efsane kullanici kitaplari,

    İlk 750-1000km zorlamayin,tum kompenantlarin tum calisma sicakliginda birbirlerine oturma,alişma sureci vardir.

    Hee,uretici illaki bunlari ongoruyor olabilir ama,istisnalarda kaçinilmaz.

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bazen diyorum ki benim motor bu kadar ilgisizlikte nasıl calısıyor.


    fotoğrafa baktım yepyeni gözüktü bana , o çizikler bizim için "daha yeni bu" anlamına geliyor

  16. #16
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazen diyorum ki benim motor bu kadar ilgisizlikte nasıl calısıyor.


    fotoğrafa baktım yepyeni gözüktü bana , o çizikler bizim için "daha yeni bu" anlamına geliyor
    Halbuki çin motorları Türk kızı gibidir derdi rahmetli hep bir ilgi hep bir alaka ister :D Benbim cbr ın eski yağ pompasını dağıttım baktım çizikler var ama kaşıkların içi temiz.kaşıkların içinde çizik yoksa dert etmeye gerek yok sanki ama sormak lazım.

  17. #17

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Dün konuştuğum bir Duke 390 sahibi söylemişti; düşük yağ basıncı uyarısı verdiği için yağ pompasını değiştirmişler, halen devam ediyormuş. Yağ basınç sensörünü değiştireceklermiş. Debriyaj kapağınım içinde mi göremedim oralarda bi işlem daha yapılmış yağa su karıştırıyormuş. Ona da kronik dedi

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Halbuki çin motorları Türk kızı gibidir derdi rahmetli hep bir ilgi hep bir alaka ister :D Benbim cbr ın eski yağ pompasını dağıttım baktım çizikler var ama kaşıkların içi temiz.kaşıkların içinde çizik yoksa dert etmeye gerek yok sanki ama sormak lazım.

    ahhaha :D benim çinlime laf yok , 2 bin km de bir bakım haric sadece geçen elektrikte sıkıntı olustu onu da 50 liraya yaptırdım.

    Corona kapmış çinliler ile karıştırmayalım


    sende şu cıbırı sat bi r25 al artık
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  19. #19
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahhaha :D benim çinlime laf yok , 2 bin km de bir bakım haric sadece geçen elektrikte sıkıntı olustu onu da 50 liraya yaptırdım.

    Corona kapmış çinliler ile karıştırmayalım


    sende şu cıbırı sat bi r25 al artık
    Dur 2 sene sonra alacağım motor belli NC 750 X :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

    Burada ki honda servisindekiler ölmeden honda dan başka motor çok zor alırım ben :D

  20. #20
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dur 2 sene sonra alacağım motor belli NC 750 X :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

    Burada ki honda servisindekiler ölmeden honda dan başka motor çok zor alırım ben :D
    125 den 750'ye gecince direk seni taşlamak için konu acacagım.

    125 den sonra 200 sonra 250 sonra 400 sonra 650 sonra 750 alacaksın, forumun prensibini bilmiyon mu döveriz seni
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)