Arkadaşlar yağ pompasının durumu bu, çizikler normal mi? Yada bu çizikler neyden kaynaklanıyor?
Arkadaşlar yağ pompasının durumu bu, çizikler normal mi? Yada bu çizikler neyden kaynaklanıyor?
Ktm bloğunun içinde bile bajaj yaziyor haaa.
Çiziklerin sebebi,metal tozlarinin ve çapaklarin malzeme yuzeyini aşindirmasindan kaynakli.
Yuksek devirle çalişan bir sistem
O degilde benim merak ettigim mevzu,bmw G310R modelinin blok icerisinde de tvs yaziyor mu?
Ben de 390ın yağ pompalarını değiştirmek zorunda kalmıştım, bunda birşey yok kullanayım der iş daha kötü bi yere varır. Yağ basıncını ölçmüşmüydün?
Olamaz çünkü yağ pompasından sonraki adm yağ filtresi. O metal tozlar yağ filtresinden nasıl geçiyor? Geçemez ki. O zaman filtrenin mantığına uymaz. Yanlış mı düşünüyorum?
Yağ basıncı uyarısı tuhaf motor ısınınca yağ lambası yanıyor öbür türlü iken yanmıyor. Hatta şöyle, motor ilk çalıştığında hiç yanmıyor, yola gidip gel yine yanmıyor, sonra kontağı kapatıp açınca motor sıcaksa yanıyor yağ lambası.
Burada hic vakit kaybetme,
Yaz gogel amcaya,
Ktm 390 india oil pump problems
İlk çikan hindistan forumuna gir.
Alayi var,hatta fazlasiyla..
Hadi ben ekliyorum linki.
https://www.google.com/amp/s/www.ktm...e.html%3famp=1
Herşey hazir,baligi tutmak sana kalmiş..
Dostum ilk sayfadaki yorumda,birisi yazmis,servis kontrol etmis ve yag seviyesi normal ise sorun olmadigini hatta pompanin ariza yapma ihtimalinin cok zor oldugunu belirtmis.
Yuksek ihtimalle,yag müşürunun karter içindeki(havuzdaki yağ)ile olan pozisyonunda(yakinlik/uzaklik) bir dizayn hatasi var.veya muşur kronik sorunlu.
Zira,
Normal seviyedeki yaği eksik gosteriyor.
En kotu senaryo ise,
Pompanin debisi,motorun devrine yetişemiyor,surekli geriden gelip yaglama yapiyor.
Bak sende bahsettin,motor isininca yani soguk calisma biterken motorun rpm mi normale donunce yaniyor.
Birde aklima,
Kullandigin yagin viskozitesi geliyor.
Bu durumda yağ yoğunluğuda onemli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Edit:
Birde pompayla oturdugu yuzey arasindaki conta kaynakli olabilir mi?
Basinc kaybi yapmasi muhtemel
Zor ama,bir ihtimalde,pompa malzemesinin alasimindan(döküm ve talasli imalat,super finis vb) kaynakli(yuzey duzlemselliginde bir hata/vs.olabilir mi?
Oturdugu yerde,bel verme/atiklik yapabilir,bu da basinc kaybi yapar.
Gozle gorulmez,ancak 3D cmm olcu aleti lazim(prob ucu ile en az 6-8 noktadan olçu alinacak),mastarla olcmekte zor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------
Son olarak,
Rodaj surecinin onemi bir kez daha karşimiza çikiyor.
Ne diyor,o efsane kullanici kitaplari,
İlk 750-1000km zorlamayin,tum kompenantlarin tum calisma sicakliginda birbirlerine oturma,alişma sureci vardir.
Hee,uretici illaki bunlari ongoruyor olabilir ama,istisnalarda kaçinilmaz.
bazen diyorum ki benim motor bu kadar ilgisizlikte nasıl calısıyor.
fotoğrafa baktım yepyeni gözüktü bana , o çizikler bizim için "daha yeni bu" anlamına geliyor
Dün konuştuğum bir Duke 390 sahibi söylemişti; düşük yağ basıncı uyarısı verdiği için yağ pompasını değiştirmişler, halen devam ediyormuş. Yağ basınç sensörünü değiştireceklermiş. Debriyaj kapağınım içinde mi göremedim oralarda bi işlem daha yapılmış yağa su karıştırıyormuş. Ona da kronik dedi
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)