Forumun sistemsel işleyişine aykiri..
Neden?
Haftada en az 2 kere model konusuyla ilgili başlik açip,surekli hortlatman lazim.
Akabinde,
Forumun âkil uyelerinin senin bu motoru alip alamayacagina kanaat getirmeleri gerek.
Ve finalde nc750 almadan hayatina devam etmen icâp edecek.
Hatta bütçem yetmedi diyerek aradan sıyrılman,havlu atman daha isabetli olur.
Velhasili,
Senin bu motosiklet degistirme/yukseltme heyecanini ve seruvenini bizlere yaşatman gerek.
Bu çalışmaya bağlı bir aşınma değil gibi , fotoğrafda görünen oyuklar Pitting denilen bir çeşit korozyon şeklidir , genellikle içinde sıvı barındıran ve hareketsiz yatan metallerde yaşanır , çelik üretilirken içerisinde molibden maddesi yoksa yada eksikse daha hızlı oluşur..
kaide ve rotor arasına sentil sokup servis limiti içinde mi değil mi kontrol edebilrsiniz anacak çok pahalı değilse değiştirilmesi gerek bence yağ pompası motordaki EN önemli parçadır
iki tane pompa var, kuru karter olduğu için 500tl falan tutar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------
Dediğinizi araştırdım aynı o şekilde korozyonlanma var ama çiziklerde var, problem oluşturur mu pompa açısından emin değilim, sonuçta en 500.000km gidecek şekilde yapılıyor bu aletler daha motor 20.000km de, o çizikten parça değişitirilse çok saçma geliyor ama bilemedim.
Bu pompanın içinden cüruf geçmiş. Sadece kendi yüzeyi değil bloktaki yerinde de çizik görülebiliyor. Bu motorda değil ama Avusturya üretimi Rotax bir motorda başıma geldi, ben sizin yerinizde olsam:
-Yağ değiştirirken içinde partikül var mı bakarım.
-Bu pompayı kesinlikle değiştiririm.
-Silindir pistona bir şey olmaz kolay kolay ama kolu tutan yataktan gelir genellikle bu cüruf, kolay olursa silindir kafasını çekip piston kolu kontrolü yaparım.
Yağ ne öneriliyor, siz ne kullanıyorsunuz?
Yağ değiştirirken bir tane metal parça çıktı zaten, fakat motorun 2 yerinde ek filtre daha var. pompanın olduğu bölümde de bir tanesi diğeri yağ boşaltma tapasında.
yağ tapasındaki filtreden çıktı o metal parça. Forumda paylaşmıştım normal dediler bana zamanla oluyor öyl şeyler diye.
Ben şöyle bir salaklık yaptım, Herkes övdü 300v kullan diye o yağı kullandıktan sonra böyle problemler yaşamaya başladım. Kitapçıkta yarı sentetik yağ kullan diyordu, ona rağmen 7100 gittim kullandım, bir şey olmaz ondan kaynaklı değil diyorlardı ama bilmiyorum.
Arkadaşlar Barış Tok'a götürdüm ben motorumu. Problemim şuydu, Motor soğukken yağ lambası yanmıyordu, ikinci kez çalıştırdığımda düşük devirlerde yağ lambası yanıyordu. Hatta usta baktı yağ haznesinden yağın azalmadığını gördü.
Motorun yanlarını açtı pompayı inceledi çizikler var dedi. Bunlar basınç kaybına sebep olabilir dedi. Bunları değiştirmemiz gerekiyor dedi. Birde Yağ sensörünü değiştireceğiz dedi. Bunlar olmazsa motorun yağ kanallarında plastik sıvı conta kalıntıları tıkandırmışta olabilir dedi. O zaman motoru açmamız gerekebilir dedi. Ama öncesinde ben yağ kanallarını balata spreyi ile temizleyeceğim dedi olmazsa ondan sonra bakarız dedi.
Bu konu canımı sıkmaya başladı. Pompaya bakıyorum okadar büyük çizikler yok. Öyle büyük çizikler gibi gelmedi ama bilmiyorum.
Yani aman aman bi motor bilgim yok ama ben o çiziklerin pompa basıncını etkileyeceğini düşünmüyorum. Hadi etkilesin %2-3 etkiler. Bence ilk yapılması gereken sensör değişimi ve bunun sizin sorununuzu çözeceğini düşünüyorum. Ama dediğiniz gibi motorunuzda sıvı conta kullanmış ve bunu kullanırken olması gerekenden fazla kullanıp bu fazlalıklar zamanla yağ kanallarına birikmiş ise akış debisini etkileyecek boyuta gelebilir.
Bi sensör her şeyi halleder bence
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)