Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

A sınıfı ehliyet ve 2.el motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Herkese selamlar.

    İki farklı sorum olacaktı. Bilgilendirirseniz memnun olurum.

    1-A sınıfı ehliyet almak için bazı sitelerde 2 yıl A2 ehliyet sahibi olmak yazarken bazı sitelerde ve bu sitede ki sürücü kursu bölümünde ki resimde de 24 yaş şartına bağlı olarak direkt alınabildiğini anladım. 31 yaşındayım A sınıfını direkt olarak alabilir miyim?

    2-İkinci el 250 lik veya 600 lük motor alacağım. 250 lik motor için R25 düşünüyorum ancak R25 lerin 2018 öncesi olan ilk versiyonları çok yakıt yakıyormuşlar bu nedenle 2018 hele de 2018 abs li lerin fiyatına bakınca almışken 600 lük mü alsam diye düşünüyorum.

    İkinci el motor alırken nelere dikkat etmem lazım acaba? Rahmetli Barkın abinin bir videosu var ancak biraz eski video günümüz şartları göz önüne alındığında 2.el motor alırken nelere dikkat etmek lazım. 600 Lük temiz bir motorun ortalama ederi ne kadardır? Hangi motorları önerirsiniz.

    Herkese yorumu için şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar. Kazasız belasız günler dilerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AsiTürK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar.

    İki farklı sorum olacaktı. Bilgilendirirseniz memnun olurum.

    1-A sınıfı ehliyet almak için bazı sitelerde 2 yıl A2 ehliyet sahibi olmak yazarken bazı sitelerde ve bu sitede ki sürücü kursu bölümünde ki resimde de 24 yaş şartına bağlı olarak direkt alınabildiğini anladım. 31 yaşındayım A sınıfını direkt olarak alabilir miyim?

    2-İkinci el 250 lik veya 600 lük motor alacağım. 250 lik motor için R25 düşünüyorum ancak R25 lerin 2018 öncesi olan ilk versiyonları çok yakıt yakıyormuşlar bu nedenle 2018 hele de 2018 abs li lerin fiyatına bakınca almışken 600 lük mü alsam diye düşünüyorum.

    İkinci el motor alırken nelere dikkat etmem lazım acaba? Rahmetli Barkın abinin bir videosu var ancak biraz eski video günümüz şartları göz önüne alındığında 2.el motor alırken nelere dikkat etmek lazım. 600 Lük temiz bir motorun ortalama ederi ne kadardır? Hangi motorları önerirsiniz.

    Herkese yorumu için şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar. Kazasız belasız günler dilerim.
    1. A sınıfı için yaş sınırını aştığınız için doğrudan başvurabilirsiniz, herhangi bir ön öhliyet şartı aranmaz.

    2. R25' de yakıtla ilgili ciddi sorun yaşamazsınız. Abartılanın aksine doğru şekilde kullanıldığında yakıt tüketimi sizi üzmeyecek değerlerdedir. ancak hacim ve güç konusundan öte alacağınız motosikletin türü, cinsi, gücü, kullanım maksadı, aldığınız eğitim ve toplam trafik tecrübesi gibi etkenler çok daha belirleyicidir.

    * 600cc motosiklet (motor demiyoruz...) için ortalama değer herşeye ama herşeye göre değişir. Bunun için ilk iş ehliyetinizi alın. Bu arada ekipman konusunu kesinleştirmeye çalışın. Bunları yaparken zaten aklınızda bir fikir oluşacak, eğitmeniniz ve arkadaşlarınız ile yapacağınız sohbetlerde netleşecektir. İşin sonunda da aradığınızı istediğiniz fiyata bulmak kalır.

    İstanbul' da ikamet ediyorsanız, bana özel mesaj atmanız durumunda ehliyet konusunda da yardımcı olabilirim
    ...

  3. #3
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. A sınıfı için yaş sınırını aştığınız için doğrudan başvurabilirsiniz, herhangi bir ön öhliyet şartı aranmaz.

    2. R25' de yakıtla ilgili ciddi sorun yaşamazsınız. Abartılanın aksine doğru şekilde kullanıldığında yakıt tüketimi sizi üzmeyecek değerlerdedir. ancak hacim ve güç konusundan öte alacağınız motosikletin türü, cinsi, gücü, kullanım maksadı, aldığınız eğitim ve toplam trafik tecrübesi gibi etkenler çok daha belirleyicidir.

    * 600cc motosiklet (motor demiyoruz...) için ortalama değer herşeye ama herşeye göre değişir. Bunun için ilk iş ehliyetinizi alın. Bu arada ekipman konusunu kesinleştirmeye çalışın. Bunları yaparken zaten aklınızda bir fikir oluşacak, eğitmeniniz ve arkadaşlarınız ile yapacağınız sohbetlerde netleşecektir. İşin sonunda da aradığınızı istediğiniz fiyata bulmak kalır.

    İstanbul' da ikamet ediyorsanız, bana özel mesaj atmanız durumunda ehliyet konusunda da yardımcı olabilirim
    1-Hocam Erzurum'da ikamet ediyorum. Bugün 10 tane sürücü kursu aradım ve sadece bir tanesi A sınıfı ehliyet veriyor 1650 TL ye felan mal oluyor.

    2-Motoru tamamen zevk için ve yaz aylarında günlük toplam 120 km yol gidip gelmek için kullanmayı düşünüyorum ve açıkçası hiç vitesli motor tecrübem yok bu yüzden R25 e yöneldim ancak bir kaç videoda 2018 R25 lerin(yeni jenerasyon öncesi) 100 km de 7 lt kadar yaktığını söylüyorlar. Bu yakıt tüketimi araçlardan bile çok O nedenle R25 den soğudum açıkçası çünkü 20.000 TL ye R25 alacağıma biraz daha zorlar 600 lük eski model alırım diye düşündüm.

    3-Ekipman konusunda henüz hiç düşünmedim. Zaten motoru da krediyle alacağım ve kış ayında olduğumuz için ehliyeti en erken mayıs da ki sınavda alabilirmişim kurstan öyle söylediler. O zamana kadar illa ki bir şeyler kararlaştırırım o yüzden bu konuyu şimdilik hiç düşünmedim.

    Vitessiz motor sürmüşlüğüm var ancak vitesli motor hiç sürmedim. Bulunduğum ili göz önüne alınca 125--250--600 lük şeklinde alamam çünkü motor konusunda insanlar haklı olarak biraz uzaklar mevsimsel şartlardan dolayı. O nedenle servis, yedek parça vs durumunu da göze alarak sıfır tecrübeye siz ne önerirsiniz?

  4. #4

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    İlk motor olarak r25 gayet perf. açısından yeterli olucaktır. 600 lük ile başlarsanız o motor sizin mezarınız olur kusuruma bakmayın ama. Bir de eski model düşünüyormuşsunuz. Abs si traction control olmuyacağını varsayarsak. hatta sürüş modu bile olmaz. Virajda açacağınız %5 lik fazla gaz motoru altınızdan atar hocam yapmayin.

  5. #5
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı Symbolic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motor olarak r25 gayet perf. açısından yeterli olucaktır. 600 lük ile başlarsanız o motor sizin mezarınız olur kusuruma bakmayın ama. Bir de eski model düşünüyormuşsunuz. Abs si traction control olmuyacağını varsayarsak. hatta sürüş modu bile olmaz. Virajda açacağınız %5 lik fazla gaz motoru altınızdan atar hocam yapmayin.

    Hocam haklısınız ben de o nedenle 250 lik R25 düşünüyorum ama malum sitede mi çok fahiş fiyatlar var yada fiyatları normal mi bir türlü anlayamadım. ABS li 2017 R25 21.000 TL en ucuzu. Sırf parası yüzünden 600 lük deneyeyim diyorum. Çok riskli ve çok sakat olduğunun farkındayım ama 2017 model 250 lik motor için çok fazla değil mi o fiyat? Bunun bir de ekipmanını felan hesaba katarsak çok uçmadan ortalama bir şeyler ile 25.000 TL demek

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Hocam bence ilk başta eğitici videolar izlemenizi tavsiye ederim. O arada da ehliyet ekipman halledin. Çünkü motosiklet mevzusunu 250lik 600lük diye sınıflandırmak bence mümkün değil. Sevdiğiniz tarzları belirleyin, beklentilerinizi belirleyin, ağırlıklı olarak ne amaçla kullanacağınızı belirleyin mesela. Sonra maddi durumunuzu yoklayın, zira tek silindir bakımıyla çift silindir bakımı arasında fark var. Ayrıca 600cc hacim civarında tek silindirli endurolar olduğu gibi 4 silindirli ssler de var yani siz 600cc deyince benim aklımda çok geniş bi skala canlanıyo ve motordan ne beklediğiniz anlaşılmıyo.

    Kesinlikle önce bilgi dağarcığınızı yükseltmenizi tavsiye ederim, motorcu olacaksanız halk nezdinden bi tık daha bilgili olmanız gerekiyo.

    Edit: Bu arada motor piyasası çok arttı hocam yani 20 25bin liralara yüksek hacimli temiz motor bulmak artık pek mümkün değil.

  7. #7
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bence ilk başta eğitici videolar izlemenizi tavsiye ederim. O arada da ehliyet ekipman halledin. Çünkü motosiklet mevzusunu 250lik 600lük diye sınıflandırmak bence mümkün değil. Sevdiğiniz tarzları belirleyin, beklentilerinizi belirleyin, ağırlıklı olarak ne amaçla kullanacağınızı belirleyin mesela. Sonra maddi durumunuzu yoklayın, zira tek silindir bakımıyla çift silindir bakımı arasında fark var. Ayrıca 600cc hacim civarında tek silindirli endurolar olduğu gibi 4 silindirli ssler de var yani siz 600cc deyince benim aklımda çok geniş bi skala canlanıyo ve motordan ne beklediğiniz anlaşılmıyo.

    Kesinlikle önce bilgi dağarcığınızı yükseltmenizi tavsiye ederim, motorcu olacaksanız halk nezdinden bi tık daha bilgili olmanız gerekiyo.

    Edit: Bu arada motor piyasası çok arttı hocam yani 20 25bin liralara yüksek hacimli temiz motor bulmak artık pek mümkün değil.


    Hocam yorumunuz için teşekkürler. Her gün bir sürü video izliyorum. Gerek rahmetli Barkın abi gerekse diğer arkadaşların eğitici videolarına bakıyorum. Özellikle şuan R25 düşünüyorum dediğim gibi yaz aylarında (Erzurumda zaten çok kısa ) günlük 120 km işe git gel için düşünüyorum bunun dışında da vakit kaldıkça gezip tozmak istiyorum. Özet olarak sürekli üzerinde olacağım. Bu nedenle özellikle R25 ile ilgili bir çok video izledim ve şuanlık hem çok hayati tehlike oluşturmadan hem de maddi olarak R25 iyi gibi ancak yukarıda da belirttiğim gibi yakıt konusunda çok yaktığını söyleyenler var bu nedenle ortalama 600 cc lik motor kadar yakması çok mantıklı gelmiyor. Tabi ki bu işte yeniyim ancak hevesliyim bir şekilde ehliyet alana kadar öğrenebildiğim kadar bir şeyler öğreneceğim. Öğrenmenin sınırı yoktur gerek buradan gerek youtube gibi mecralardan çokça şey öğreneceğim diye ümit ediyorum. Sizin de söylediğiniz gibi halk seviyesinin biraz üstü bir şeyler gerekli ben de zaten onun için uğraşıyorum inşaAllah öğrenirim

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    250cc bir scooterle başla
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    R25 i alın zarar etmezsiniz. Birde hala hayatta kalırsınız. Asla 600 lük supersport veya naked almayın.

  10. #10

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Kardeş sen hayatını düşünmüyosun PARA düşünüyosun ilginç ben yaşadığım kadar yaşadım. Zaten bu hayatı sevmiyorum sırf motosiklet için yaşıyorum 600cc 1000cc bir kere biniyim ondan sonra ne olursa olsun diyosan evet r25 parasına 600cc var alabilirsin. Ama hayatıma devam edicem diyosan 150 200cc motor alıcaksın 4 5 yıl binicen bu süre içinde hem gelişicen hem para biriktiricen ondan sonra istediğin 600 1000 alıcan bizde öle yaptık direk 600 başlamadık seçim senin Hayata devammı Ölmekmi

  11. #11

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Alıntı AsiTürK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam haklısınız ben de o nedenle 250 lik R25 düşünüyorum ama malum sitede mi çok fahiş fiyatlar var yada fiyatları normal mi bir türlü anlayamadım. ABS li 2017 R25 21.000 TL en ucuzu. Sırf parası yüzünden 600 lük deneyeyim diyorum. Çok riskli ve çok sakat olduğunun farkındayım ama 2017 model 250 lik motor için çok fazla değil mi o fiyat? Bunun bir de ekipmanını felan hesaba katarsak çok uçmadan ortalama bir şeyler ile 25.000 TL demek
    2017 model ama yeni jenerasyon euro 4 motorlu absli r25 aldım 1 hafta önce 24 bine.

  12. #12

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı AsiTürK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yorumunuz için teşekkürler. Her gün bir sürü video izliyorum. Gerek rahmetli Barkın abi gerekse diğer arkadaşların eğitici videolarına bakıyorum. Özellikle şuan R25 düşünüyorum dediğim gibi yaz aylarında (Erzurumda zaten çok kısa ) günlük 120 km işe git gel için düşünüyorum bunun dışında da vakit kaldıkça gezip tozmak istiyorum. Özet olarak sürekli üzerinde olacağım. Bu nedenle özellikle R25 ile ilgili bir çok video izledim ve şuanlık hem çok hayati tehlike oluşturmadan hem de maddi olarak R25 iyi gibi ancak yukarıda da belirttiğim gibi yakıt konusunda çok yaktığını söyleyenler var bu nedenle ortalama 600 cc lik motor kadar yakması çok mantıklı gelmiyor. Tabi ki bu işte yeniyim ancak hevesliyim bir şekilde ehliyet alana kadar öğrenebildiğim kadar bir şeyler öğreneceğim. Öğrenmenin sınırı yoktur gerek buradan gerek youtube gibi mecralardan çokça şey öğreneceğim diye ümit ediyorum. Sizin de söylediğiniz gibi halk seviyesinin biraz üstü bir şeyler gerekli ben de zaten onun için uğraşıyorum inşaAllah öğrenirim
    R25 güzel bi seçenek sizin için hocam. Hele 2018 absli alabilirseniz tadından yenmez. Yakıt konusunu çok dert etmeyin o 7lt yaktıranlar motoru sürekli kesicide ve limitlerinde kullananlar(bakın agresif demiyorum) , yoksa 250cc bi motorun yakabileceği maksimum 5 5buçuk litredir o da düşük cc olduğu için gücü bazı yerlerde yetmeyebiliyo.

    Alın kullanın korkmayın yakıtından da verdiğiniz paradan da. Hem piyasası tavan bi motosiklet hem de agresif bile kullansanız 5lt anca yaktırırsınız ki o kadar zorlayacağınızı düşünmüyorum. İlk başlangıç için motor tepesinde olmak bile yeterli gelecektir zevk almanız için

    Tek diyeceğim o fiyatlara eski model motor almayın.

  13. #13
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25 i alın zarar etmezsiniz. Birde hala hayatta kalırsınız. Asla 600 lük supersport veya naked almayın.
    Muhtemelen öyle olacak gibi. Tecrübeli olan herkes aynı şeyi söylediğine göre bu kadar insan yanılıyor olamaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

    Alıntı gökay77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş sen hayatını düşünmüyosun PARA düşünüyosun ilginç ben yaşadığım kadar yaşadım. Zaten bu hayatı sevmiyorum sırf motosiklet için yaşıyorum 600cc 1000cc bir kere biniyim ondan sonra ne olursa olsun diyosan evet r25 parasına 600cc var alabilirsin. Ama hayatıma devam edicem diyosan 150 200cc motor alıcaksın 4 5 yıl binicen bu süre içinde hem gelişicen hem para biriktiricen ondan sonra istediğin 600 1000 alıcan bizde öle yaptık direk 600 başlamadık seçim senin Hayata devammı Ölmekmi

    Hocam parayı düşünmek demeyelim de benimkisi sadece bir kıyaslama. Şimdi 20.000 e 600 cc almak var 20.000 e 250 cc almak var. Hani güç olarak bile kıyaslayınca 2 katından fazla o nedenle kafam karıştı. Ama az çok fikrim sabitleşiyor artık. R25 olacak tercihim. Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------

    Alıntı Symbolic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2017 model ama yeni jenerasyon euro 4 motorlu absli r25 aldım 1 hafta önce 24 bine.
    Allah kaza bela göstermesin hocam. Ben ehliyeti alıncaya kadar belki piyasa az da olsa ucuzlarsa ben de yeni jenerasyon düşünüyorum ve mümkünse abs li olsun acemiler için abs çok iyi diyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------

    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25 güzel bi seçenek sizin için hocam. Hele 2018 absli alabilirseniz tadından yenmez. Yakıt konusunu çok dert etmeyin o 7lt yaktıranlar motoru sürekli kesicide ve limitlerinde kullananlar(bakın agresif demiyorum) , yoksa 250cc bi motorun yakabileceği maksimum 5 5buçuk litredir o da düşük cc olduğu için gücü bazı yerlerde yetmeyebiliyo.

    Alın kullanın korkmayın yakıtından da verdiğiniz paradan da. Hem piyasası tavan bi motosiklet hem de agresif bile kullansanız 5lt anca yaktırırsınız ki o kadar zorlayacağınızı düşünmüyorum. İlk başlangıç için motor tepesinde olmak bile yeterli gelecektir zevk almanız için

    Tek diyeceğim o fiyatlara eski model motor almayın.

    İşte hocam bilmeyince ve adam da video çekince inanıyoruz ister istemez. O yüzden zaten forumlar var. Siz demeseniz 7 lt yakıyor diye R25 den vazgeçecem mesela En iyisi kullanıcısının yorumu. Belki ileride yüksek devir yada hızlara çıkarım ancak başlarda o kadar hız mantıklı değil [COLOR="Silver"]

  14. #14
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Sıfır tecrübeyle 600 cc bir motosiklete başlarsanız (4 silindir bir SS olursa), bu yılı atlatamadan mezara girme olasılığınız %99 olur. Piyasa aşırı pahalı. Ülkemizde paranın değeri kalmadı. 5 yıl önceki motosiklet piyasası ile şu anki piyasa bir değil.

    Naçizane tavsiyem, vitesli sürmek istiyorsanız eğer 150-250 cc 2. el bir motosiklet alıp alışmanız yönünde olacaktır. 1-2 yıl kullandıktan sonra yavaş yavaş CC yükseltilebilir, mevcut tecrübenizin ilerlemesi ve maddiyatınızın artmasına bağlı olarak da CC büyütebilirsiniz.
    espresso bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  15. #15
    fatih.r6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2020
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    cbr 125
    bende aynı dertten muzdaripim cbr125 ten 600lük bişeye geçeyim dedim ama gerçekten çok pahallı ve temizi neredeyse yok (uygun fiyata) hem yeni süreceğin için en iyisi r25 olur çekiş ve son hızı senin memnun eder diye düşünüyorum

    not : arkadaşlar sağolsunlar belki beni mezardan kurtardı 2020de mefta olabilirdim 600 cc sevdasından

  16. #16
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır tecrübeyle 600 cc bir motosiklete başlarsanız (4 silindir bir SS olursa), bu yılı atlatamadan mezara girme olasılığınız %99 olur. Piyasa aşırı pahalı. Ülkemizde paranın değeri kalmadı. 5 yıl önceki motosiklet piyasası ile şu anki piyasa bir değil.

    Naçizane tavsiyem, vitesli sürmek istiyorsanız eğer 150-250 cc 2. el bir motosiklet alıp alışmanız yönünde olacaktır. 1-2 yıl kullandıktan sonra yavaş yavaş CC yükseltilebilir, mevcut tecrübenizin ilerlemesi ve maddiyatınızın artmasına bağlı olarak da CC büyütebilirsiniz.


    Haklısınız hocam. Peki A2 ehliyet 250 lik sürüyor muydu? Ehliyet alana kadar araştırırım güzel temiz uygun bir R25 bulursam R25 alacağım inşAllah

  17. #17
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ehliyeti almışken A alın, sonradan bir daha uğraşmamış olursunuz.

    250cc motor A2 ile sürülebilir ama 2-3 yıl içinde daha büyük motora geçeyim derseniz bir daha ehliyet ile uğraşırsınız. A2 ehliyetim var deyince A ehliyeti alma masrafınız çok düşmeyecek. O masraf yerine ekipmana para harcayın. Öyle bi rmont bir kask takayımla olmuyor bu işler. 250cc SS motosiklet düşünüyorsanız en az 5-6 bin lira da ekipmana gideceğini hesaplayın.

  18. #18
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehliyeti almışken A alın, sonradan bir daha uğraşmamış olursunuz.

    250cc motor A2 ile sürülebilir ama 2-3 yıl içinde daha büyük motora geçeyim derseniz bir daha ehliyet ile uğraşırsınız. A2 ehliyetim var deyince A ehliyeti alma masrafınız çok düşmeyecek. O masraf yerine ekipmana para harcayın. Öyle bi rmont bir kask takayımla olmuyor bu işler. 250cc SS motosiklet düşünüyorsanız en az 5-6 bin lira da ekipmana gideceğini hesaplayın.

    Teşekkürler hocam sağolun. Ben de öyle düşünüyorum bari ehliyeti A alayım motoru zamanla büyütürsek sorun yaşamayız en azından.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Öncelikle birkaç küçük açıklama yapmak isterim.

    Elimin altında bolca motosiklet mevcut. Bunların içinde CB125ACE gibi bisikletvari ama dayanıklı motosikletlerden +70hp motosikletlere kadar mevcuttur, her ne kadar çeşitli nedenlerle bunu forumda belirtmemiş olsam da ben de uzun süredir motosiklet eğitmeniyim ve eğitimlerime uzak mesafelerden katılımcılarım olmakta. Buna şehrin öbür ucundan gelen adaylarım da dahildir ki kendilerine buradan da teşekkür etmek isterim. Bunu neden şimdi belirttiğimi ise izah etmek istiyorum.

    Malumunuz bu bir forum ortamı. Karşınızdakinin kaç yaşında olduğunu, gerçek tecrübesini, verdiği bilgilerin doğruluğunu, kıyaslama yapabilme beceri ve tecrübesinin seviyesini, kaç farklı motosikleti ne şekillerde kullandığını, teknik bilgi ve becerilerini, farklı marka modellere olan yakınlığını ve yaşanılan sorunlara şahitliğini, yaşanan sorunlara kulaktan dolma bilgi ile mi yoksa tecrübe edindikleri ile mi cevap verdiğini bilmeniz çok mümkün olamaz.

    Forumda konu altında cevapları incelediğinizde yorum yapan çoğunluğun 250cc hacimde motosikletler kullandıklarını göreceksiniz. Biraz da bunun etkisi ile düşük hacim önerilmekte ve bu arkadaşların (lütfen yanlış anlamasınlar, genelleme yapıyorum, herkes üzerine alınmasın) büyük çoğunluğu hayatında orta veya yüksek hacimli motosiklet kullanmamışlar.

    Çoğunluk ise yazdıklarınızın tamamını okumadan veya anlamadan yorum yapıyorlar ve bunun sonucunda yanlış yönlendirilebiliyorsunuz.

    Durum değerlendirmesi yapmak gerekirse;

    * +30 yaşındasınız. Zihinsel olarak yapı oluşmuş, karakter oluşmuş ve yaşamın bilincine erişilmiş durumda. Psikolojik bir sorun yoksa genel olarak ani ve agresif hareketlerden kaçınılacağı var sayılabilir.

    * Günde 120km yol yapacağınızdan bahsetmişsiniz.

    * Bunu iş için her gün ortalama 60+60km şeklinde yapacaksınız ve şehir içi/dışı aralığında kullanılacağını düşünüyorum. Yani otoban kullanımı söz konusu olacak.

    * İş için kullanılacaksa sizin ekipmanlarınızı motosiklette bırakmanız için ortalama 46-48lt' lik topcase ihtiyacınız olacak. Biraz garantici birisiyseniz yanınıza alacağınız küçük tedbirler (kuru bez, zincir, disk kilidi, lastik şişirme tüpü) ile bu ihtiyaç az da olsa artacak ve en azından bir adet de yan çantaya ihtiyaç duyacaksınız. Aksi halde bunları sırtınızda taşırsınız ki 120km her gün bunu yapmak özellikle de zincir taşımak(R25' de zincir bağlayacak yer bulamazsınız) zorunda kalmak sizi riske eder ve sağlık sorunları yaratır. Kullanacağınız motosiklete topcase ve yan çanta uygulanabilir, uygulandığında ise sırıtmayacak bir motosiklet olması tercih sebebidir.

    * Otoban kullanımı veya uzun yol yapılacaksa kullanılacak motosikletin ortalama 125km/h hızda yüksek sayılmayacak devirlerde ve az titreşimle size yanıt verebilmesi gerekir.

    * 250cc süpermoto veya ss tarzı bir motosiklette bunu yapabilmeniz mümkün olmaz. Bu motosikletler sizi o hızlara ortalama 8.000-9.000 d/dk' da ulaştırabilir ki bu da hem motor ömrü hem de yakıt tüketimi açısından çok avantajlı değildir.

    * 250cc bir motosiklette otobanda 120 km/h hızla seğrederken kritik bir durumda gaz açmanız gerekirse motosikletin buna hızlıca cevap verebilmesi, bu durumda aniden hızlanabilmesi önemlidir. Motosiklette esas olan max.hız değil istenen hızlarda doğru şekilde ivmelenebilmesidir ki bunu da genellikle orta ve yüksek hacimli motosikletlerde bulabilirsiniz.

    Bu durumda size önerilerim;

    - Honda CBF600

    - Yamaha Tracer700

    - Honda NC700-NC750

    gibi motosikletlerdir.

    Her ne kadar ilk başlangıç için uygun görünmeseler de genel olarak düşük devirlerde stabil kullanımları, alım ve satımdaki kolaylıkları, düşük yakıt tüketimleri (+500cc oldukları halde ortalama 120 km/h hızla emsal kıyaslayacağınız R25' den daha az tüketeceklerdir), çanta takılabilirliği, genel kullanıma uygunlukları sizi mutlu edecektir eminim.

    Ancak eğitim kısmına biraz daha önem vermeniz gerekir. Trafik tecrübesi noktasında ilk bir kaç ay daha tedbirli davranmanız gerekir. Lastik konusunu, ekipman konusunu ise asla ama asla ikinci plana atmamanız, motosikleti satın almadan önce ekipman konusunu halletmeniz, aldıktan hemen sonra da trafik sigortası ile birlikte lastik konusunu da halletmeniz önemlidir.

    Size kesinlikle R25 gibi bir motosiklet öneremiyorum. Kısa süre içinde size yetersiz gelecek bir motosiklet.

    Bu durum sizin için ve sizin şartlarınız için geçerli. Genel için konuşmak gerekse daha farklı yorum yapardım, bunu da özellikle belirtmek isterim.

    Şimdiden tekeriniz düz bassın, güvenli ve zevkli sürüşler dilerim
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle birkaç küçük açıklama yapmak isterim.

    Elimin altında bolca motosiklet mevcut. Bunların içinde CB125ACE gibi bisikletvari ama dayanıklı motosikletlerden +70hp motosikletlere kadar mevcuttur, her ne kadar çeşitli nedenlerle bunu forumda belirtmemiş olsam da ben de uzun süredir motosiklet eğitmeniyim ve eğitimlerime uzak mesafelerden katılımcılarım olmakta. Buna şehrin öbür ucundan gelen adaylarım da dahildir ki kendilerine buradan da teşekkür etmek isterim. Bunu neden şimdi belirttiğimi ise izah etmek istiyorum.

    Malumunuz bu bir forum ortamı. Karşınızdakinin kaç yaşında olduğunu, gerçek tecrübesini, verdiği bilgilerin doğruluğunu, kıyaslama yapabilme beceri ve tecrübesinin seviyesini, kaç farklı motosikleti ne şekillerde kullandığını, teknik bilgi ve becerilerini, farklı marka modellere olan yakınlığını ve yaşanılan sorunlara şahitliğini, yaşanan sorunlara kulaktan dolma bilgi ile mi yoksa tecrübe edindikleri ile mi cevap verdiğini bilmeniz çok mümkün olamaz.

    Forumda konu altında cevapları incelediğinizde yorum yapan çoğunluğun 250cc hacimde motosikletler kullandıklarını göreceksiniz. Biraz da bunun etkisi ile düşük hacim önerilmekte ve bu arkadaşların (lütfen yanlış anlamasınlar, genelleme yapıyorum, herkes üzerine alınmasın) büyük çoğunluğu hayatında orta veya yüksek hacimli motosiklet kullanmamışlar.

    Çoğunluk ise yazdıklarınızın tamamını okumadan veya anlamadan yorum yapıyorlar ve bunun sonucunda yanlış yönlendirilebiliyorsunuz.

    Durum değerlendirmesi yapmak gerekirse;

    * +30 yaşındasınız. Zihinsel olarak yapı oluşmuş, karakter oluşmuş ve yaşamın bilincine erişilmiş durumda. Psikolojik bir sorun yoksa genel olarak ani ve agresif hareketlerden kaçınılacağı var sayılabilir.

    * Günde 120km yol yapacağınızdan bahsetmişsiniz.

    * Bunu iş için her gün ortalama 60+60km şeklinde yapacaksınız ve şehir içi/dışı aralığında kullanılacağını düşünüyorum. Yani otoban kullanımı söz konusu olacak.

    * İş için kullanılacaksa sizin ekipmanlarınızı motosiklette bırakmanız için ortalama 46-48lt' lik topcase ihtiyacınız olacak. Biraz garantici birisiyseniz yanınıza alacağınız küçük tedbirler (kuru bez, zincir, disk kilidi, lastik şişirme tüpü) ile bu ihtiyaç az da olsa artacak ve en azından bir adet de yan çantaya ihtiyaç duyacaksınız. Aksi halde bunları sırtınızda taşırsınız ki 120km her gün bunu yapmak özellikle de zincir taşımak(R25' de zincir bağlayacak yer bulamazsınız) zorunda kalmak sizi riske eder ve sağlık sorunları yaratır. Kullanacağınız motosiklete topcase ve yan çanta uygulanabilir, uygulandığında ise sırıtmayacak bir motosiklet olması tercih sebebidir.

    * Otoban kullanımı veya uzun yol yapılacaksa kullanılacak motosikletin ortalama 125km/h hızda yüksek sayılmayacak devirlerde ve az titreşimle size yanıt verebilmesi gerekir.

    * 250cc süpermoto veya ss tarzı bir motosiklette bunu yapabilmeniz mümkün olmaz. Bu motosikletler sizi o hızlara ortalama 8.000-9.000 d/dk' da ulaştırabilir ki bu da hem motor ömrü hem de yakıt tüketimi açısından çok avantajlı değildir.

    * 250cc bir motosiklette otobanda 120 km/h hızla seğrederken kritik bir durumda gaz açmanız gerekirse motosikletin buna hızlıca cevap verebilmesi, bu durumda aniden hızlanabilmesi önemlidir. Motosiklette esas olan max.hız değil istenen hızlarda doğru şekilde ivmelenebilmesidir ki bunu da genellikle orta ve yüksek hacimli motosikletlerde bulabilirsiniz.

    Bu durumda size önerilerim;

    - Honda CBF600

    - Yamaha Tracer700

    - Honda NC700-NC750

    gibi motosikletlerdir.

    Her ne kadar ilk başlangıç için uygun görünmeseler de genel olarak düşük devirlerde stabil kullanımları, alım ve satımdaki kolaylıkları, düşük yakıt tüketimleri (+500cc oldukları halde ortalama 120 km/h hızla emsal kıyaslayacağınız R25' den daha az tüketeceklerdir), çanta takılabilirliği, genel kullanıma uygunlukları sizi mutlu edecektir eminim.

    Ancak eğitim kısmına biraz daha önem vermeniz gerekir. Trafik tecrübesi noktasında ilk bir kaç ay daha tedbirli davranmanız gerekir. Lastik konusunu, ekipman konusunu ise asla ama asla ikinci plana atmamanız, motosikleti satın almadan önce ekipman konusunu halletmeniz, aldıktan hemen sonra da trafik sigortası ile birlikte lastik konusunu da halletmeniz önemlidir.

    Size kesinlikle R25 gibi bir motosiklet öneremiyorum. Kısa süre içinde size yetersiz gelecek bir motosiklet.

    Bu durum sizin için ve sizin şartlarınız için geçerli. Genel için konuşmak gerekse daha farklı yorum yapardım, bunu da özellikle belirtmek isterim.

    Şimdiden tekeriniz düz bassın, güvenli ve zevkli sürüşler dilerim

    Hocam öncelikle Allah razı olsun. Resmen destan yazmışsın ve çok güzel açıklamışsın.

    Şimdi benzer şekilde yanıt vermeye çalışayım.

    * Yaş itibariyle tabi ki birazcık daha durgunluk var en azından kanımız yukarı yukarı atmıyor


    * Gülük 60 gidiş 60 geliş şeklinde yol yapmak istiyorum çünkü zaten yaz mevsimi kısıtlı ve en önemlisi motor zevkini tatmak istiyorum ancak yol otoban değil % 70 i bölünmüş yol

    * Gidiş dönüşlerde sadece korumalık giysiler(kask, mont, eldiven, dizlik ve bot) gibi ekipmanlarla gidip gelirim çünkü çalıştığım kurumda giysi değiştirmek çok zor olmaz. Bu nedenle motor için gerekli herhangi bir ekipman varsa da (zincir veya başka herhangi bir şey) onları da zaten tamirinden vs anlamam. Bana zaten sorun sıkıntı çıkarmayacak bir motor lazım. Bakımlarını vs düzenli olarak yaptırırım.

    * Yakıt çok aşırı sorun değil ama tabi ki ben de isterim ki yakıtı az olsun. Örneğin 100 TL lik benzin ile 100 km gitmek yerine 200 km gitmeyi herkes ister. O nedenle araba gibi düşünecek olursak zorlanan araç çok yakar mantığından bakınca yolun 15 km si rampa ve 250 lik motor yetersiz kalırsa zaten su gibi içer yakıtı.

    * CBF 600 malum sitede çokça var 60,000 km ve üzeri.Böyle bir motor alırken nelere dikkat etmek lazım inanın bilmiyorum.

    Son olarak eğitim mevzusu için size ö.m atacağım oradan konuşuruz. Tüm yardımlarınız, yorumlarınız, açıklamalarınız için çok çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. Kazasız belasız bir ömür dilerim herkese.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)