Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

MT 25 Far Ampulünün Patlaması

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    12 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25 ABS- Honda CB650R- Yamaha Tracer 9 GT
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde de yok zaten. Bilindik iki markanın çok pahalı orjinal ürünleri dışında düzgün kesilme çizgisi, homojen aydınlatma sağlayan ürün görmedim. 6000K soğuk rengin dezavantajı da cabası. Bunları gözüyle ayırt edebilen insan da nadirdir zaten.
    Görüştüğüm motosiklet aksesuarcısı şu ürünü önermişti.

    https://urun.n11.com/diger/soundlife-h4-led-xenon-4000-lumen-isik-gucu-ariza-yakmaz-P159705670?&cid=601002&gclid=CjwKCAiA98TxBRBtEiwAV RLqu_kO511pwU79EmfjMhOk93zteCWP6JmC2Ljm8P5_3b1rgBC s18_yiRoC_mgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
    MT 25 ABS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı cuysal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüştüğüm motosiklet aksesuarcısı şu ürünü önermişti.

    https://urun.n11.com/diger/soundlife-h4-led-xenon-4000-lumen-isik-gucu-ariza-yakmaz-P159705670?&cid=601002&gclid=CjwKCAiA98TxBRBtEiwAV RLqu_kO511pwU79EmfjMhOk93zteCWP6JmC2Ljm8P5_3b1rgBC s18_yiRoC_mgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
    Bu ürün düzgün görünüyor mesela. Rengi de 4000K.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde de yok zaten.
    Demek ki varmış... Sonuçta ben de 3 yıldır bizzat kullanmaktayım...

  3. #23

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    Alıntı cuysal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüştüğüm motosiklet aksesuarcısı şu ürünü önermişti.

    https://urun.n11.com/diger/soundlife-h4-led-xenon-4000-lumen-isik-gucu-ariza-yakmaz-P159705670?&cid=601002&gclid=CjwKCAiA98TxBRBtEiwAV RLqu_kO511pwU79EmfjMhOk93zteCWP6JmC2Ljm8P5_3b1rgBC s18_yiRoC_mgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
    bunu ürünü aliexpress den alıp kullandım. halojen ampulden kötüydü ve 3 ay sonra bozuldu. ben tavsiye etmem.
    Selçuk Keleş bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürekli yansa da 10 bin km'de ampul bozulması pek normal değil.
    Titreşim, voltaj dalgalanması, performans artırıcı karışımlar halojen ampullerin ömrünü kısaltır.

    Led ampul önermiyorum, odağı tutmadığı için düzgün aydınlatma sağlayamıyor, karşıdan geleni de rahatsız ediyor. Uzunlarda ise çok başarısız.

    %130 vb performans ampulleri daha iyi ışık verse de daha hassas ve kısa ömürlü oluyorlar. Standarta yaklaştıkça ampulün ömrü artar.

    Philips H4 Vision %30 ya da Osram Standart H4 gibi standart ampuller ömür olarak olabildiğince diğerlerinden iyi dayanacaktır. Bu ampullerin kare karton kutulularından değil, plastik pencereli (blister) olanından alın. Ampul takıldıktan sonra yuvarlak koruma lastiğini mutlaka takın. Far yükseklik ayarını da kontrol edin.
    Şunda bi hem fikir olalım zamanında bilgisayarda başlat menüsü açılmasa ekran kartını güncelledin mi derlerdi. Bu voltaj dalgalanmaları lafı ona benziyor. Performans arttırıcı karışımdan kastınızda sanırım yine aynı şekilde voltaj dalgalanmasına geliyor. Şimdi yanlışım varsa düzeltin fakat zaten alternatör 14 volt civarı bir elektrik üretiyor ve motor çalıştıktan sonra bütün sistemler aküden çıkıp alternatör üstünden çalışıyor. 12 volt akümüzde 14.2 volt civarında bir voltajla şarj oluyor. Bu alternatörün statöründeki sargı belli bunun üreteceği voltaj aralığı belli. Maksimum değerinin üstüne çıkamaz ancak zarar görürse minimumun altında iner. Bunun maksimum değerinden daha geniş bi voltaj aralığını 12 volta sabitleyen konjektörümüz var.

    Yani voltaj dalgalanmaları konjektöre kadardır. Karıştırdığın performans arttırıcıda yine bu parçaların toleranslarının üstünde bi performans sergiletemez.

    Motorun bütün elektrik aksamına güç sağlayan yerde çılgın voltaj yükselmeleri olamaz. Ki bu ampüllerin sigortaları var. Halojen ampüller mv lar ile farklarla patlamazlar.

    İçindeki teller çok hassas ve dediğiniz gibi zamanla ömrünü doldurup inceldiği için sarsıntıların birinde kendilerini salıveriyorlar. Veya sarsıntı olmadan ömür bitirip patlıyorlar.

  5. #25
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ürün düzgün görünüyor mesela. Rengi de 4000K.

    Demek ki varmış... Sonuçta ben de 3 yıldır bizzat kullanmaktayım...
    Kısa ve uzun far ışığınızın -mümkünse beyaz- bir duvarın 5 metre gerisinden fotosunu gönderir misiniz ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunda bi hem fikir olalım zamanında bilgisayarda başlat menüsü açılmasa ekran kartını güncelledin mi derlerdi. Bu voltaj dalgalanmaları lafı ona benziyor. Performans arttırıcı karışımdan kastınızda sanırım yine aynı şekilde voltaj dalgalanmasına geliyor. Şimdi yanlışım varsa düzeltin fakat zaten alternatör 14 volt civarı bir elektrik üretiyor ve motor çalıştıktan sonra bütün sistemler aküden çıkıp alternatör üstünden çalışıyor. 12 volt akümüzde 14.2 volt civarında bir voltajla şarj oluyor. Bu alternatörün statöründeki sargı belli bunun üreteceği voltaj aralığı belli. Maksimum değerinin üstüne çıkamaz ancak zarar görürse minimumun altında iner. Bunun maksimum değerinden daha geniş bi voltaj aralığını 12 volta sabitleyen konjektörümüz var.
    Yani voltaj dalgalanmaları konjektöre kadardır. Karıştırdığın performans arttırıcıda yine bu parçaların toleranslarının üstünde bi performans sergiletemez.
    Motorun bütün elektrik aksamına güç sağlayan yerde çılgın voltaj yükselmeleri olamaz. Ki bu ampüllerin sigortaları var. Halojen ampüller mv lar ile farklarla patlamazlar.
    İçindeki teller çok hassas ve dediğiniz gibi zamanla ömrünü doldurup inceldiği için sarsıntıların birinde kendilerini salıveriyorlar. Veya sarsıntı olmadan ömür bitirip patlıyorlar.
    Performans artırıcıdan kastettiğim ampulün içine konan gaz karışımı. Günümüzde %150'ye kadar fazla ışık verebilen ampuller hem bu gaz karışımı hem de odak noktalarındaki geometrik oynamalarla sağlanabiliyor. Bu daha hassaslaşmaya neden oluyor.
    Voltaj dalgalanması dediğim şey en basitinden kontağı açmanızda yanan farın marşa basmanızdaki kısılıp açılmasını örnek verebilirim.
    Bu nedenlere ek olarak titreşimi de eklerseniz her motorun dizaynına göre ampulün ömrü eksiliyor.
    Standart (%30 diye satılan) ampuller 330 saat ömür verirken %130 olarak satılan performans ampulünde ömür 150 saate düşüyor.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa ve uzun far ışığınızın -mümkünse beyaz- bir duvarın 5 metre gerisinden fotosunu gönderir misiniz ?
    Taktığımda SDR'ın uluslararası forumuna manuel kamerayla çekip atmıştım, aynı şartlarda orijinal halojen ampülüyle karşılaştırmali. Ama 3 sene geçtiği için fotoğraf sitesi silmiş herhalde...

    Led ışıklar, halojen flamanla aynı yerde ve şekilde olduğu için, yolu aydınlatma paterni, orijinal halojen ampülle hemen hemen aynı. Sadece daha fazla ışık veriyor... Ve karşıdan gelenin gözünü almıyor.
    Selçuk Keleş bunu beğendi.

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........yanlışım varsa düzeltin......... fakat zaten alternatör 14 volt civarı bir elektrik üretiyor...........ve motor çalıştıktan sonra bütün sistemler aküden çıkıp alternatör üstünden çalışıyor. 12 volt akümüzde 14.2 volt civarında bir voltajla şarj oluyor. Bu alternatörün statöründeki sargı belli bunun üreteceği voltaj aralığı belli. Maksimum değerinin üstüne çıkamaz ancak zarar görürse minimumun altında iner. Bunun maksimum değerinden daha geniş bi voltaj aralığını 12 volta sabitleyen konjektörümüz var.......

    motosiklet alternatörü 45 volt civarı üretir , konjektor motor devrine göre 14 küsür e sabitlemeye çalışır , yeni nesil elektronik konjektorler kolay bozulmuyorlar ama bozulursa yüksek sarj nedeniyle akü ve sisteme zarar verebilir..

  8. #28
    Quantrell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2019
    Şehir
    Uşak
    Hoş görün de acaba bu philips racing vision h7 ampuller r25 far soketi için bir sorun çıkartır mı ? kapanmama veya işlem gerektirme gibi..

  9. #29
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı Quantrell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoş görün de acaba bu philips racing vision h7 ampuller r25 far soketi için bir sorun çıkartır mı ? kapanmama veya işlem gerektirme gibi..
    Hayır, sorun olmaz.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
    Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/

  10. #30

    Üyelik
    12 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25 ABS- Honda CB650R- Yamaha Tracer 9 GT
    25 TL ye Philips H4 Vision H4 12V 60/55W aldım Tekteker Suat Usta da taktırdım.
    Şimdilik sorun yok.Bakalım ne kadar gidecek.
    Bu arada Büyükçekmece, Beylikdüzü, Esenyurt, Avcılar tarafında usta arayan olursa kendisini öneririm.
    Efendi, düzgün ve temiz iş yapıyor.
    Selçuk Keleş bunu beğendi.
    MT 25 ABS

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ampulü kendiniz çok rahat değiştirebilirsiniz. Muhtemelen youtube videosu vardır.

  12. #32

    Üyelik
    12 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25 ABS- Honda CB650R- Yamaha Tracer 9 GT
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ampulü kendiniz çok rahat değiştirebilirsiniz. Muhtemelen youtube videosu vardır.
    Evet kendim de yapabilirdim basit bir işlem ama aslında amacım motosikletin garantisi bittikten sonra gidebileceğim doğru, düzgün, dürüst bir usta bulmak. Yani pazar araştırması yapıyorum diyebilirim. Bu anlamda Tekteker Suat Usta düzgün,bilgili ve dürüst birisine benziyor.İnşallah yanılmam. İlk izlenimlerim bu şekilde.
    MT 25 ABS


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler