yamaha xj6
bende aynı şekilde düşünüyorum valla , r25 var satıp max 30-31-32k lık bir ss motor almak amacım.
bu fiyatlardaki 2010 öncesi çoğu ss motor 40-50 bin km den aşağı değil ve çoğundada hasar kaydı var. baktığın zaman çoğu 10 yaşından büyük değer mi diyor insan ister istemez.
aklımda cbr650f , xj6 naked ve diversion f versiyonları var şuanlık ama hayırlısı bakalım .
4 silindir bir motorda net bir karar verebilirsem r25 i satıp alıcaz artık
3.5 sene önce Sıfır kilometre aldığım RS200'üm şuanda 67.000 kilometede. Aşağıya motosiklette şimdiye kadar değiştirmek zorunda olduğum parçaları sıralı olarak yazıyorum.
-Gidon rulmanı (45.000 km)
-Ön teker rulmanı (45.000 km)
-ön süspansiyon yağı değişimi( 60000 kilometrede değiştirdim, çok geç kalmışım daha erken yapmam gerekiyordu)
-Arka süspansiyon (60000 civarında patladı şimdi değiştiriyorum)
-Ön arka fren balata değişimi ( önler 15000 km, arkalar 30000 kilometrede bir)
-Debriyaj balata değişimi (yaklaşık 20000 kilometrede bir, ikinci değişimde komple tasıyla beraber değişti)
-Fren hidrolikleri (Canım ne zaman isterse, ben senede bir değiştirdim)
-Debriyaj teli (40000 civarında koptu)
-Lastikler (20000 kilometrede bir)
-Zincir dişli seti (orjinali 10000km DİD 20000 km dayanıyor)
-Kutu kutu zincir yağları. Sayısını hatırlayamayacağım kadar fazla.
-Yakıt filtesi(20000 kilometrede bir)
-Bujiler (20000 kilometrede bir)
-Hava filtresi(10000 kilometrede bir)
-Yağ yağ filtresi(5000 kilometrede bir)
-30000 kilometredeyken elektrik arızası verdi. Statör, konjektör, akü değişti.
-40000 kilometre civarında arka maşada çatlak oluştu. Kaynak yaptırdım.
- 67.000 kilometrede motordan ses gelmeye başladı. Egzantrik zincir veya krank olabilir daha motor açılmadığı için bilemiyorum. Servise bıraktım, sağlam bir masrafı olacak.
-60000 kilometre civarı abs bozuldu. Serviste sorun çözülemedi. Şuanda abs kafasına göre bazen çalışıyor bazen çalışmıyor.
Zamanında 11.000 liraya aldığım motosiklete şimdiye kadar yaptığım bakım masrafları ilk satın alma maliyetini çoktan aştı. Senin alacağın büyük hacimli motosiklette de durum çok farklı olmayacak. Hatta parça fiyatlarıyla orantılı olarak daha büyük masraflar çıkacak.
Pahalılık görecelidir fakat Bajaj'ın yedek parçasına pahalı demek göreceli değildir.
Bajaj yedek parçalarını gayet makul fiyatlara satmaktadır. Şu an kullanmadığınız için uzaktan fiyatlar hoş gelebilir; bir gün Honda/Yamaha kullanırsanız "pahalı fiyat"ı o zaman anlarsınız.
İyi gezmişsin dostum helal olsun. Ama orjinal zincirini ben 25 binde degistirdim. Benden önceki sahibide bende cok iyi bakmıştım.
XJ 6 Diversion F piyasası pek yok ama kullanıpta bir şikayet edeni görmedim.
Büyük motor kullanmaya hazırmısın?
Kendini güçlü bir motor kullanmaya hazır görüyorsan geriye bütçe konusu kalıyor. Bütçen düzgün bir büyük motor almak için düşük.
İkinci el bir motor almaya hazırmısın?
İkinci el piyayası vurguncu dolu. 200 bin km. yapmış yorgun bir motoru tertemiz 15 binde diye çakabilirler.
Yamaha XJ6 veya biraz daha küçük bir şey olur dersen Honda CB500F güzel motordur. Tavsiye ederim.
hocam bende de ns200 var 37bin civarında. Ön süspansiyon bi sert gibi baktırmadım ama bakıma ihtiyacı var diye düşünüyorum bende. Süspansiyon yağ değişimine ne kadar aldılar?
Cbr 600f Hem Saglam Motor Hemde Piyasası İyi
Yeni Kasa 2020 Dominar 400UG senin işini her türlü görür.
Dominar ile NS/RS200 serisi arasında kalite bakımdan baya fark var.
Hem yol tutuşu daha oturaklı hem frenlemesi daha iyi. Olası bi yan yatma durumda da grenajsız bi model olduğu için cebinden çıkacak rakam çok daha az olacaktır. Zaten yeni kasada koruma demirini de geliştirdiler.
Bütçen o civardaysa 28.900TL ye bulunmaz nimet günümüz piyasasında. Yaza kadar R25 in fiyatı olan 35 e çıkar. Tabi R25 de yerinde duracak değil
Farklı versiyonları olsa da senikine "hem yoğurdum ekşimesin hem ayranım dökülmesin" denir.
30 bin TL ye 4 silindir, yedek parça fiyatı ucuz bir motor yok. Hele NS200 sonrası Suzuki v.s. istersen ağlarsın. Canlıyı gösterecen hocam.
Malesef bütçe meselesi zor. Kimsede yok. Alsan da işletmesi de zor. İnşallah güzel bir tane denk gelir.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Aga sanırım yaptığım yorumu okumadın yada anlamak istemedin.
ben parça pahalılığından bahsettiğim şey aslında malzemenin pahalı olmasından ziyade verdiğiniz paranın 3 de 1 ini karşılamaması.
Mesela r25 in kafa grenajı daha kaliteli bi malzemeden yapılıp satılıyor 200 tl gibi bir fiyata. ama pulsarda durum aynı değil 450 tl kafa grenajı aşırı vasat kalitede bi malzemeden yapılıp satılıyo. benim demek istediğimi anlamışsınızdır artık umarım.
Bende de RS200 vardi. Sattiktan sonra 2014 midel CBR 650F aldim, cok memnunum. Motorumu satarsam daha ust modelini cazip bir fiyata denk getirirsem yine alirim. Baktigim diger motorlar 2014 model uzeri zx6r, 600rr
Arkadaşlar motosikletimi ilana koydum.
Düşünen olursa ilan numarasını bırakıyorum.
785249302
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-mt-07-raceblue-sorunsuz,bakimlari-ve-vergileri-tam.tork-canavari-785249302/detay/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)