Olabilir mi böyle bir şey?
https://eksisozluk.com/21-ocak-2020-...6330616?a=nice
Alttaki yorumlarda servislerin berbat olduğu yazılmış. Doğru mudur?
Olabilir mi böyle bir şey?
https://eksisozluk.com/21-ocak-2020-...6330616?a=nice
Alttaki yorumlarda servislerin berbat olduğu yazılmış. Doğru mudur?
Tüketici hakları ne yazık ki tam korunmamış burada, acıkcası davaya gidebilecek bir durum diye düşünüyorum.
1 saat 3 saat işçilik muhabbeti için sacmalamış sadece. O anda müsait olan başka bir personeli de bu işe verip kısa sürede bitirmiş olunması 1 saat ücreti verileceği anlamına gelmez, bunun nasıl yapıldıgını bilmiyoruz o nedenle 1-3 muhabbetini konu dışı tutuyorum.
Ancak dışardan ustaya gösterdiniz garanti dışı muhabbetinde resmen pislik yapılmış. Sonucu merak ediyorum tüketici mahkemesine verir hehralde.
servisler zaten Allah'a emanet. Yamaha bu konuda sadece göz boyuyor.
Ben ilk açıldığında gitmiştim yamaha istanbul'a, servis müdürü sanırım otomotiv sektöründen gelme bir beyefendiydi. Bakım sırasında konuştuk biraz, çok profesyonel yaklaştıklarından bahsetmişti. Neyse motor servisten çıktığında bahsettiği profesyonelliği(!) görebilen olmadı
Her gün önünden geçtiğim servis ama uzaktan bakınca bile nedense güven vermediğinden motorumu bakım için Beylikdüzünden bir sürü yol yapıp Tekirdağ'a götürmüştüm. Tekirdağ'dkai yamaha servisini beğenmiştim.
Daha sonraki bakıma hadi bu sefer Tuna'yı deneyeyim diye taa Beylikdüzü'nden Maltepe'ye gitmiştim. Yağ değişti hava filtresi vb. değişti ama ben söylemesem lastik havalarına bile bakmayacaklar gibiydi. Motor servise girmiş, yağ değiştirip göndermeyi herhangi bir usta da yapar, yetkili servise girmiş motor bir kontrolden geçmez mi? Belki fren balatalarım aşınmı, fren balatası satma fırsatını bile düşünmeden, doğru düzgün kontrolden geçirmeden servis mi olur? Hiç güven vermedi bu durum bana. Sanki başka motorlar varken benim motor aceleye getirilmiş gibi geldi.
Arabamı garatsi sorunu olmadığı için yetkili servise değil sadece Toyota markasına bakan bir toyota ustasının özel servisine götürüyorum. Güya sanayide kendi dükkanını işleten bir usta ama serviste görmediğim profesyonellikte bakım yapılıyor, servislerdeki kontrol formlarının aynılarını kullanıyor, her km'de nereleri kontrol edilecekse listeye göre kontrolden geçiyor, fren vb. gibi hayati önemi olan parçalar değişecekse de kesinlikle orjinal parça temin edip değiştiriyor. Arabanın bakım işlerinden alışmıştım, sanıyordum ki motoru da yetkili servise bakım için götürdüğümde de benzer kalitede bir servis olacak, ama yok. Hem düzgün yapıldığına ikna olmadığım aceleye getirilmiş bir bakım hem de ödediğim fiyat arabanın bakımına ödediğimden fazla.
Tekrar bakım zamanı gelince yine biraz uzun yol yapmayı göze alıp Tekirdağ'daki yamaha servisine götürmeyi düşünüyorum. En azından yol yapmış olurum hem de köfte yerim gitmişken. Umarım o servisin ustası değişmemiştir.
Motosikletinizi neden yetkili servislere götürmemeliyiz temalı bir şikayet yazısı olmuş.Hani hep diyorlar ya aracınızı yetkili servise götürün garantili iş yapıyorlar,yaptıkları işin arkasında duruyorlar vb....En iyisi yaptığı iş bilinen iyi bir ustaya götürmek.Anladığım kadarı ile yetkili servisler hem çok pahalı iş yapıyor hem de yaptıkları işin arkasında durmuyor.
ben antalya yamahaya giderm 3 senedir çok memnunum ilgi alaka vs ama en son gittiğimde servis ücretleri inanılmaz ötesi artmıştı.rodaj bakımı yaptırdık ama bidahaki gittiğimde böyle fiyatlar çıkarsa özel usta arayışa bende giricem.adamlar bir bakıma haklı parça fiyatları gerçekten facia şekilde arttı kurdan dolayı.
Yetkili servislerde işin erbabı usta gibi usta adamlar pek barınamaz , 50 yetkili serviste bir tane vardır belki , gittiğinizde sizin motora o mu bakacak o da muamma.. 2-3 yıldır sektörde çalışan gençlere kısa bir kurs verilir oldu sana usta , elbette bu gençlerde çalışacaklar ama önce gerçekten tecrübe sahibi birinin yanında pişmesi gerekli..insanın önce gözü sonra eli usta olur
Servisten ayrılma, işini iyi yapan bir usta bulmak lazım.
Bana yakın olduğundan dolayı MT 25 in 10.000 bakımı için buraya gitmeyi düşünüyordum. Bunun dışında Avrupa yakasında önerebileceğiniz başka bir yetkili servis var mıdır? Motoru yeni aldım Yamaha servisleri hakkında bilgim yok maalesef.
Patronun serviste işin başında olan işletmeleri tercih etmek lazım. Honda'da Esengül , Doğu&Batı gibi. Yamaha'da var mı böyle yer bilmiyorum.
AHaber ve ATV müdavimlerini makaraya sarıp alakadar olduğumuz bir konuda her okuduğumuza itimat etmek sanıyorum biraz haksız bir davranış. Ben de şimdi Uludağ sözlük hesabımdan farklı bir marka ile alakalı detaylı bilgiler barınan içerik girsem ve burada yayınlasam şu başlıktan çok farklı bir manzara olmaz; fakat tamamen kurgusal olur.
"adamın işi gücü yok mu da böyle bir yalan atsın?" evet, hakikaten de olmayan sayısız insana bizzat tanık oldum. e-ticaret alanında kendi hatası dolayısıyla ortaya çıkan sorunu sizlere mal etmek için o kadar tuhaf yöntemler izleyen insanlar var ki bu gibi örneklerle karşılaşınca artık ciddiye almak büyük efor ister hale bürünüyor. "Sabah bir kalktım televizyonun ekranı kırılmış" diyor, sonrasında tamamen tesadüf eseri komşusundan öğreniyoruz ki meğer ürünü müşterinin çocuğu kırmış. Ama müşteri her ulaşabildiği mecraya veryansın...
Bu konunun doğruluk payı hiç mi yok? Elbette ki var, ancak bu hikayeyle mukayese ettiğimde eniştesi cin görmüş olan bir tanıdığın masalı daha gerçekçi ve endişe uyandırıcı geliyor bana.
Kesinlikle doğrudur.
"Türkiye'de işini iyi yapan usta, neden yetkili serviste maaşla çalışıp daha az kazansın?" sorusunun cevabı her şeyi anlatıyor aslında.
Yetkili servisler ne denetleniyor ne de bizzat o markaların standartlarına uyuyor. Büyük markalar diyoruz ama aslında mesele o büyük markaların Türkiye yetkililerinin berbat denecek seviye düşüklüğü. Ülkenin motosiklet kültürü böyle, sonuç da böyle oluyor.
Pek Yetkili Servisler diye bir yazı yazmıştım zamanında buradan okuyabilirsiniz. O yazıdan bir cümle alıntılayım buraya:
"Atladım gittim müdüre anlattım bu olanları: “sizin iş kötü olmuş, ben size bir çay söyleyeyim.” dedi…
Honda Japonya'ya, bağlı bulunduğumuz Avrupa merkezine e-posta attım ve sonradan öğrendim ki IP numarasından zaten Honda Türkiye'ye düşüyormuş benim e-postalar
Zamanında büyük bir motosiklet kulübünün/derneğinin yönetim kurulunda olmam sebebiyle her marka her model için servis/tamir işimiz oldu, hepsini tecrübe ettik sağ olsunlar.
Bu arada haksızlık etmeyeyim, BMW, Kawa, Yamaha, Triumph hepsinde türlü türlü sorunları yaşadım, yaşadık; sorun motosiklete yaklaşımda, hala çok sığ ve sürücüyü "söğüşlemek" isteyen anlayışın hakim olmasında.
Yazıdan bir cümle ile bitireyim:
"Siz siz olun servise ustaya güvenmeyin, makinenizi ve işini bilin, kontrol edin. Burası Türkiye, olmayacak ne varsa burada olur."
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Bundan sonra sifir motosiklet aldigimda asla yetkili servise gøtürmiyecegim.Onlar sadece korkutarak nasil para søguslerimin hesabini yapiyorlar.Ulan yine sinirlenecegim simdi Allahsizlar beni her 5000 km de servise cagirarak birsürü ømru bitmemis parcalari degistirip dunya kadar parami aldilar.Soruyorum sizlere her 5000 km re de iki buji,hava filtresi,senkron ayari olurmu? tamam yag degisir ona birsey demiyorum.En son gittigimde ne dese iyi 10000 de fren balatalari degisecek dedi,normalde ben zaten fren fazla kullanmam baktim balatalara inanin yari bile olmamis adam utanmadan diger parcalara ek olarak tren balatalarinida degistirecekmis )) aman arkadaslar bana YETKILI SERVIS demeyin lutfen.....
zaten kimsenin kimseye güveni kalmamış da el mecbur gidiyorlar , yetkili servisin tek artısı garanti kapsamındaki motosikletinizin arızasını ücretsiz gidermesi , ne hikmetse herşeye de kullanıcı hatası derler , sukuterin arka sol amortisör yağ kaçırdı servise gittim , abi çukura fena girmişsin sen diyor , ulen çukura amortisörün biri girerken diğeri zikzak mı çizdi , niye teki patladı dedim sustu , iki hafta sonra aradılar gel değiştirelim diye
Önüne gelene bayilik verirlerse olacağı bu... Bizim burada yamaha bayisi zincir ayarlatmaya 20tl istiyor düşün. Birde fiş vermiyorlar. İsteyince kdv eklemek zorundayım! Tam bir rezaletti.
Bu tamir tadilat işlerine yeteneğim olsa, söktüğüm birşeyi takabilmeyi becerebilsem garaj gibi küçük bir dükkan tutup içine dayayacağım aleti edevatı ve herşeyimi kendim yapacağım. Ben de yetkili servise işim düştüğünde emniyet müdürlüğüne girip de "ulan ya aranıyorsam?" psikolojisinde acaba başıma ne iş gelecek diye kıllanıyorum.
İş bilen bir servis elemanından bahsediyorsak...
İş bilen adam asgari ücretle çalışmamalı, zaten çalışmaz.
Asgari ücret + yemek + yol dediğimizde 3.000 eder.
500 de asgari ücrete ilave alsın.
3.500 lira aylık net yapar. Bunun altına iş bilen adam bulamazsınız.
Böyle bir kişinin işverene yıllık maliyeti 80.500 lira olur.
Kısaca aylık 3.500 TL net alan bir kişinin işverene günlük maliyeti ise 365 Liradır.
Şimdi bunun üzerine, kira, su, elektrik, telefon, doğalgaz, iş yeri sigortası, alet edavat yıpranma payı, muhtasar vs vs vs bilumum masrafı ekleyin.
365 lira günlük çalışan maliyeti 600 liraları rahat rahat bulacaktır.
Bu işletme kar amacıyla var. Elbette maliyetlerin üzerine karda koyacak.
Adamlar o servis bedellerini almalı, bizde ödemeliyiz.
Almalıki iş bilen adam çalıştırsın, iyi hizmet verebilsin.
İşin hakkını isteyip hizmet vermiyorsa o zaman hesabını sorma hakkımızda doğuyor.
Çok düşük bedellerle iş yapıyor, işide düzgün yapamıyorsa bir şey söyleme hakkımız kalmıyor.
Çünkü o fiyata, o işin yapılması zaten mümkün değildi...
Garantideki aracın onarım mevzusuna gelirsek...
Çoğumuz bundan yakınmaktayız.
Servisler genelde zaman alıcı garanti dahili işleri yapmak istemezler.
Bir gün çalışıp motor dağıtıp toplaması lazım ustanın.
Ama ithalatçının servise verdiği bedel 100 lira bile değildir.
(Çoğu Çin malı motosiklet servisinden 2019 da duydum bunu. 50-60 liralardan bahsediyorlardı).
Hele birde bir kaç modelde kronik problemler varsa. Servisin halini düşünün artık.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)