Ekşi'deki yamaha servis rezaleti başlığı
Reklamlar
-
Bilenler bilir. Önceki motorum mt-25 idi. Bu arkadaşlar evime yakın die yanlarına gitmiştim. Motora fazla yağ koyup, padockta yağ kontrolü yapıp, dolayısı ile hava filtremi yağa bulamışlardı. 10000km bakımında bunlardan sonra yağ 15000’e kadar yanıp, tekrardan normal haline geldi. 15000km bakımında full filtreleri değiştirip, tam sentetik yağ atmıştım. O zamana kadar titreyen motor, titreşimi kesmişti. Daha sonra bir daha kapılarına uğramadım.
Ben servis olarak Daytona’dan da memnun değilim. İş yerime yakın olduğu halde gitmiyorum. Ataşehir mototaş’a götürüyorum artık motoru. İlgililer, alakalılar ve birşeyi sorduğumda havaya bakmıyorlar. Ayrıca yağ kontrolünü padockta yapmıyorlar.
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
2-3 yıldır sektörde çalışan gençlere kısa bir kurs verilir oldu sana usta, elbette bu gençlerde çalışacaklar ama önce gerçekten tecrübe sahibi birinin yanında pişmesi gerekli..insanın önce gözü sonra eli usta olur
Benim SDR'ın piston ve silindirleri değişeceği zaman fellik fellik düzgün usta bulunduran KTM servisi aradım. 1.5 saat uzaklıkta bir yerde karar kıldım. Harbiden de iyiydi. Adam herkesi çalıştırmıyor. Benim motosikleti komple söküp yapan çocuk 25 yaşında ya var ya yok. KTM'in büyük motorlarının ciddi işlerini o çocuk yapıyor o serviste. Her aşamanın fotoğraflarını çekmiş. Toplamadan önce tüm parçaları ultrasonik banyoda temizlemiş.
Velhasıl diyeceğim o ki bu iş cerrahlık değil. Az çok n'apılacağı belli. Önemli olan işini düzgün yapan ve n'apacağını bilen dürüst biri olması yeterli.
Bize bakan yönüne gelince, servis ucuz değil. Becerebiliyorsanız kendiniz yapın, beceremiyorsak "ya o o kadar eder mi?" diye zart zurt etmemek lazım... Hem düzgün iş isteyip, hem de asgeri ücret üzerinden hesap yapmak makul değil...
-
ufoz adlı üyeden alıntı
.......Servisler genelde zaman alıcı garanti dahili işleri yapmak istemezler........
Ne isterler ? bol bol motor satalım etliye sütlüye dokunmadan canlıyı indirelim mi isterler Marka sana diyor ki benim ürettiğim malı sat komisyonunu al , garanti kapsamındaki arızalarıda şu paraya gider , kurtarmıyorsa girme o sektöre , kimse motosiklet alırken öpücük vermiyor para veriyor !
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Benim SDR'ın piston ve silindirleri değişeceği zaman fellik fellik düzgün usta bulunduran KTM servisi aradım. 1.5 saat uzaklıkta bir yerde karar kıldım. Harbiden de iyiydi. Adam herkesi çalıştırmıyor. Benim motosikleti komple söküp yapan çocuk 25 yaşında ya var ya yok. KTM'in büyük motorlarının ciddi işlerini o çocuk yapıyor o serviste. Her aşamanın fotoğraflarını çekmiş. Toplamadan önce tüm parçaları ultrasonik banyoda temizlemiş.
Velhasıl diyeceğim o ki bu iş cerrahlık değil. Az çok n'apılacağı belli. Önemli olan işini düzgün yapan ve n'apacağını bilen dürüst biri olması yeterli.
Bize bakan yönüne gelince, servis ucuz değil. Becerebiliyorsanız kendiniz yapın, beceremiyorsak "ya o o kadar eder mi?" diye zart zurt etmemek lazım... Hem düzgün iş isteyip, hem de asgeri ücret üzerinden hesap yapmak makul değil...
tabi yaşına bakıp değerlendirmek de hata olabilir , hava tabancasıyla ölümüne civata sıkan 40 yaşında adamda gördük , benim eski motorun arka maşa saplamasını yalama yaptı herif , üstelik tabancayla sıkma dediğim halde ! burunlarından da kıl aldırmazlar ha.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ne isterler ? bol bol motor satalım etliye sütlüye dokunmadan canlıyı indirelim mi isterler
Marka sana diyor ki benim ürettiğim malı sat komisyonunu al , garanti kapsamındaki arızalarıda şu paraya gider , kurtarmıyorsa girme o sektöre , kimse motosiklet alırken öpücük vermiyor para veriyor !
Galiba yanlış kişiye çemkirdiniz
Burada sorun üretici/ithalatçıda.
Belli oranda arızaya servisler zaten bir şey demiyor.
Ancak sayı çoğalınca (ki garanti kapsamında arıza çıkması servisin suçu değil) servis neredeyse amme hizmeti verir duruma düşüyor.
Benzer problemi 15 yıl kadar önce Sony'de yaşadım. Ürünün takılı olduğu yere gidiyoruz, söküp tamir için şirkete getiriyoruz, tamir edip geriye götürüp takıyoruz.
Sony garanti kapsamında 20 euro ödüyordu. Benim masrafım Euro bazında 60-70 euroları geçiyordu.
Bir süre sonra bazı ürünler çok sık garanti içi arıza verince "yetti gari" demek zorunda kalıyorsunuz. Hem zamanınızın çoğunu alıyor, hemde cebinizden para harcıyorsunuz.
Cebinizden harcadığınızı kompanze etmenin tek yolu kalıyor.
Oda garanti dışı tamirlerde serviz, parça ve işçilik bedellerini yükseltmek.
Hülasa, işler sizin bahsettiğiniz gibi yürümüyor...
-
Bende geçmişte sorun yaşadım Yamaha ile.Düşünüyorum Xmax almayı ama bunlarla uğraşmak ayrı bela,Yamaha Tr ayrı bir sorumsuz.Satışlarda fazla klasik türk esnafa döndüler.
-
Malesef bu iş hem motor da hem araba da aynı. Yamaha’da olsa sonuç aynı, başka marka da olsa. Bunun sebebi de bizim yasalarımızın tüketiciyi yeterince korumaması, mahkemelerin çok üzün surmesi ve yaptırımların yetersiz olması.
Hal böyle olunca haysiyetsiz ve fırsatçı firma yöneticileri üstüne düşeni yapmamak için her türlü boşluğu kullanıp tüketicileri mağdur bırakıyorlar ne yazık ki
instagram.com/ak.kucukcaglayan
-
ufoz adlı üyeden alıntı
.........çemkirdiniz.......
sizin yazdıklarınıza yorum yaptım , dejenere olmuş forum kültürünüzle kullandığınız bu nadide kelime için tebrikler.
-
Bu şerefsizlik değil de ne yani? Adamın son attığı editte;
'edit konuyu baska bayide ucreti dahilinde cozmek icin gittigimde kadran yanindaki vidalarin eksik oldugunu da ilettiler. allah belanizi versin ya.'
yazmış. Gerçekten bu kadar adi nasıl olunabilir bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
20.000 lira verip (belki daha fazla) böyle hizmet(!) almak, üstüne üstlük yamaha gbi bir firmadan saçma sapan bir geri dönüş almak... Ne denilebilir ki. Harbiden Allah belalarını versin.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sizin yazdıklarınıza yorum yaptım , dejenere olmuş forum kültürünüzle kullandığınız bu nadide kelime için tebrikler.
Dejenere olmamış, engin forum kültürünüzü takipte olacağımdan emin olabilirsiniz...
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Dejenere olmamış, engin forum kültürünüzü takipte olacağımdan emin olabilirsiniz...
neyi takip ettiğiniz umrumda değil , selametle kal..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
neyi takip ettiğiniz umrumda değil , selametle kal..
Madem umrunuzda değil, uzatmayın ozaman.
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Madem umrunuzda değil, uzatmayın ozaman.
tamam.....
-
cuysal adlı üyeden alıntı
Bana yakın olduğundan dolayı MT 25 in 10.000 bakımı için buraya gitmeyi düşünüyordum. Bunun dışında Avrupa yakasında önerebileceğiniz başka bir yetkili servis var mıdır? Motoru yeni aldım Yamaha servisleri hakkında bilgim yok maalesef.
Tekirdağ'da Motoçarşı adında bir yamaha servisi var. Geçen yıl oraya gitmiştim. Beylikdüzünden Tekirdağ'a gitmek istanbul trafiğine girmekten daha kolay hem de eğlenceli. Tavsiye ederim.
-
Xmax kullandigim donemde 1 defa yetkili servise gitmistim,garanti ayağina.
Motorunuz 3 saat sonra hazir demislerdi,
Bu arada,sabah benden sonra gelen mt09 ve R6 kullanan kişilerle ufak muhabbet ettim onlarda randevusuz geldiklerini soylediler,servis kabuldeki genc cocuk abi ilk senin motoru alir usta demisti tamam dedim motoru birakip çiktim.
Neyse 3 saat sonra gittigimde,motor dişarda bekliyordu(dedim herhalde işi bitti,dişari aldilar)
Sabahki çocuk hemen geldi,abi kusura bakma yogunluk vardi dedi,neyse servis kisminda ustaya bakmaya girdigimde mt09 un yagini bosaltiyordu,dedim ilk benim motor yapilacakti,abi bu motor randevulu geldi ondan oyle dedi,
iyide arkadasim,motorun sahibiyle sabah konustum oda ben gibi randevusuz geldigini soyledi.(usta)valla hocam bana hangi motoru yapacaksin denilirse onu yapar geçerim dedi.
Burdada mi kiyakçilik var deyip.motoru alip çiktm.
Gayri bir daha ugramam..
-
Türkiye de hukukun çok geç uygulandığı yada hiç uygulanmadığı sebebiyle satış sonrası hizmetlerde bundan nasibini almıştır.. Otomobil ve Motosiklette özellikle kötü servis hizmeti markayı batırır.. Birçok marka bu nedenden dolayı müşteri kaybetmiştir. ancak bu sektördeki patron/sermaye sahipleri analitik düşünceden uzak kendi kafalarına göre yürüyüp gidiyorlar..
Bir marka satış sonrası yüzünden her yıl %20 müşteri kaybediyor ancak devam ediyor aynı şeyleri yapmaya.. Zaten çok uzun sürmüyor 3 yıl içinde marka patates olup siliniyor. ( Bknz Hyosung, SYM , Kymco ) zaten kimsenin derdi de iyi hizmet vermek değil ilk 1 2 yıl satıp iyi kar edip sonra ne olursa olsun moduna geçmek..
Yamaha ve Honda için durum farklı onlar işi daha çok ciddiye almak zorunda Türkiyede çünkü en çok motosikleti onlar satıyor ve kaliteli ürünler üretiyorlar.. Ancak satış sonrasında kesilen faturalar bir işletmeyi ayakta tutabilecek tutarlarda olmuyor.. Yani motosiklet kullanan bi adam ne yapıyorlarki alt tarafı yag değiştiriyorlar dediği yerde adam en kötü yukarıda bir arkadaşın dedigi gibi yıllık bir teknisyenine 80 bin TL harcayıp üzerine markanın hazırladığı eğitime zorunlu olarak gönderiyor.. Sonra yumurta tavuk ilişkisi servis işletme maliyeti yüksek olan operasyonu kalitesiz veriyor..
Dünyada bu işin matematiği şudur.. İşçilik saat ücreti yüksek olan ülkelerde iyi hizmet alırsın. Birde hukuk yasalar müşteriyi çok iyi korur. Markada müşterisini korur.. Yani sen bizim Bajaj gibi stop etme sorununu ancak Trükiyede çözmezsin ABD de o motoru sana geri aldırıp tazminat ödetirler adama.. Yada Honda Sedanlarda çöken C sutunu işini anca Türkiyede böyle üzerini örtersin. Çünkü yasa yok hukuk yok.. Müşteri markayı mahkemeye verse 2-3 yılda sonuç alıyor..
Maalesef durum bu , kötü hizmet aldığın markayı almamak en doğrusu.. Zaten o markalar dogal seleksiyonla yok oluyor.. Kawasaki bana göre artık yok gibi.. Suzuki desen okeye dönüyor.. Honda ve Yamaha bir şekilde götürüyor.. 125 cc ye kadar olan motosikletleri söylemiyorum onların çoğunda servis hizmetiyle zaten kimse ilgilenmiyor..
Türkiyede çok iyi servis yok. Bİzde müşteriye verilecek hizmetin kalitesizliğinde servis bir bedel ödemiyor. Servis işi ciddi iştir. Çok iyi kurgulanmış prosesler ve eğitimli , uzman insanlar gerektirir..
-
Bugüne kadar 2 tane motorum oldu ikisi de Yamaha oldu. Maalesef benim tercih ettiğim klasmanlarda Honda geride kalıyor.
Motosikletlerden çok memnunum ama
3 farklı Yamaha servisine gittim henüz memnun ayrılamadım... Saçma sapan fiyatlar da cabası... 250 lik scooterin rodaj bakımı 300 lira olur mu
Umarım bir sonraki motorumda Honda'nın modeli ağır basar da Honda alırım.
-
O servisin butun camlarını indirmeyip molotoflamayacak kadarda gamsız olmak nedır ya belayı aradıkları aşikar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Benim SDR'ın piston ve silindirleri değişeceği zaman fellik fellik düzgün usta bulunduran KTM servisi aradım. 1.5 saat uzaklıkta bir yerde karar kıldım. Harbiden de iyiydi. Adam herkesi çalıştırmıyor. Benim motosikleti komple söküp yapan çocuk 25 yaşında ya var ya yok. KTM'in büyük motorlarının ciddi işlerini o çocuk yapıyor o serviste. Her aşamanın fotoğraflarını çekmiş. Toplamadan önce tüm parçaları ultrasonik banyoda temizlemiş.
Velhasıl diyeceğim o ki bu iş cerrahlık değil. Az çok n'apılacağı belli. Önemli olan işini düzgün yapan ve n'apacağını bilen dürüst biri olması yeterli.
Bize bakan yönüne gelince, servis ucuz değil. Becerebiliyorsanız kendiniz yapın, beceremiyorsak "ya o o kadar eder mi?" diye zart zurt etmemek lazım... Hem düzgün iş isteyip, hem de asgeri ücret üzerinden hesap yapmak makul değil...
Motosiklet kaç milde ki siilindir, piston değişiyor?
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Motosiklet kaç milde ki siilindir, piston değişiyor?
Hasmeti üzmek için mi soruyosunuz
Ama tövbe etti,bir daha japon dan sasmayacak
-
arkadaşlar şuan nasıldır bilmem, ama yamaha yıldız ticaret çok iyiydi.
hem r125 hem r6 için bakımlara buraya gittim. ben memnundum. motoru aşağı indiriyorlar ve oraya siz giremiyorsunuz. ancak kabinler var, oturuyorsunuz ve karşınızda televizyonlar var. usta motora ne yaparsa yapsın siz motorunuza yapılan işlemi canlı olarak izleyebiliyorsunuz. bu sıra da ücretsiz içebildiğiniz kahve ve çay da var. ben çok memnun kalmıştım. işini bilen ustalar vardı. tabi bu 4 sene önce ki muhabbet. şimdi nasıldır bilmem, ama ben çok memnundum.
yamaha yıldız motor, ümraniyededir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)