Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Manuel Zincir Yağlama mı ? Otomatik Zincir Yağlama mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Arkadaşlar ikisininde kendisine göre sebepleri vardır ama avantaj ve dezavantajlarını tartışalım . Kimler hangisini ne için tercih ediyor ? ÖZellikle tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımız cevap verirlerse bilgi kirliliğinin önüne de geçmiş oluruz. Teşekkür ederim şimdiden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Manuel yağlama sprey ve likit yağ ile yapılabilir , ikisinin farkları çokça tartışıldı , kısaca sprey uzun km ler dayanır (300km) ama temizliği zordur , likit yağ ise daha iyi yağlar ama 50-100 km de tekrar ister ve temizlik neredeyse gereksiz gibi (çok yağmur çamurda gerekebilir oda mazotlu bezle silsen yeter) , otomatik sistemde likit yağla sürekli yağlama yaptığı için zincir ömrünü iki katına çıkarır , sakıncası ise arka maşaya bağlanan hortum ve aparatların gevşeyip zincir dişli arasına girme ihtimalidir..

    Ne kullanırsan kullan zincire fazlaca yağ verirsen arka lastiğe , janta vs yağ sıçrar..

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    "Manuel Zincir Yağlama mı ? Otomatik Zincir Yağlama mı ?"

    İkisi'de değil , konu sahibi bağışlasın .

    Haalen Suzuki'nin "ŞAFT" lı CUB'u dolanıyor bulunduğum yerde , zincire HAYIR , gına geldi iki günde orta sehpaya alıp zincir yağlamaktan.

    Çıkar şimdi bir kaçı , " omooo zenciiğr akğhhtarmadag , şoftaa gooora dağhaa başağrılı " der , pist'te salise kovalıyor ya pilot ya , .....


    ŞAFTL'I modellerin çoğalmasını istiyoruz , kayışta değil.

    Zincir lobisine kılım.
    zapalka, espresso ve UzunYolAdami bunu beğendiler.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Manuel Zincir Yağlama mı ? Otomatik Zincir Yağlama mı ?"

    İkisi'de değil , konu sahibi bağışlasın .

    Haalen Suzuki'nin "ŞAFT" lı CUB'u dolanıyor bulunduğum yerde , zincire HAYIR , gına geldi iki günde orta sehpaya alıp zincir yağlamaktan.

    Çıkar şimdi bir kaçı , " omooo zenciiğr akğhhtarmadag , şoftaa gooora dağhaa başağrılı " der , pist'te salise kovalıyor ya pilot ya , .....


    ŞAFTL'I modellerin çoğalmasını istiyoruz , kayışta değil.

    Zincir lobisine kılım.
    Şaftlı ve hafif enduroda isteyebilirmiyiz Moto Guzzi V85 TT den örnek alsın Suzuki , Yamaha vs..

  5. #5
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    eski çin motorumda zaten zincir yağlama hak getire.
    Sonrasında şaftlı chopper'ı kullandık çok. Can sıkıldıkça şaft yağı değiştirdim.
    Sattık.
    Zincirli enduro aldık.
    Abey o ne. otomatik zincir yağlama var. doldurdum. bindim biraz. Her yer yalap şalap yağ oldu. Akıyor motordan yağ. Az kısıyorum, hiç akmıyor. Az açıyorum ortalığın anasını ağlatıyor.
    BAktım bitmiş. sıktım ümüğünü, dedim bir daha doldurursam 3 olsun.
    Aldım sprey motul. Faştı fuştu sıkıyorum. tertemiz geziyorum.
    Her temizlemede, Her yağlamada, şaftı özlüyorum, öyle böyle değil.
    Yıllardır şaftın yağını bile görmemiş zincirci kardeşlerim beni kınayabilir. Ama bir deneyin babuşlar şaftı. Şu ömrünüzde şaftlı makinaya bir binin.
    Canına yandığım herşey güzel. Ama birşey eksik işte. Onu da çok özlüyorum laaa.

    özet: otomatik zincir yağlamayı beceremedim birader.

    edit: guzi muzi binemeyiz bu memlekette. şaftlı enduro dersek, oklar bmw'ye çevriliyor. O da bizden uzak abilere yakın.
    Zincire fışkırtmaya devam. crosstourer şaftlı galiba la. bi sn.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski çin motorumda zaten zincir yağlama hak getire.
    Sonrasında şaftlı chopper'ı kullandık çok. Can sıkıldıkça şaft yağı değiştirdim.
    Sattık.
    Zincirli enduro aldık.
    Abey o ne. otomatik zincir yağlama var. doldurdum. bindim biraz. Her yer yalap şalap yağ oldu. Akıyor motordan yağ. Az kısıyorum, hiç akmıyor. Az açıyorum ortalığın anasını ağlatıyor.
    BAktım bitmiş. sıktım ümüğünü, dedim bir daha doldurursam 3 olsun.
    Aldım sprey motul. Faştı fuştu sıkıyorum. tertemiz geziyorum.
    Her temizlemede, Her yağlamada, şaftı özlüyorum, öyle böyle değil.
    Yıllardır şaftın yağını bile görmemiş zincirci kardeşlerim beni kınayabilir. Ama bir deneyin babuşlar şaftı. Şu ömrünüzde şaftlı makinaya bir binin.
    Canına yandığım herşey güzel. Ama birşey eksik işte. Onu da çok özlüyorum laaa.

    özet: otomatik zincir yağlamayı beceremedim birader.

    edit: guzi muzi binemeyiz bu memlekette. şaftlı enduro dersek, oklar bmw'ye çevriliyor. O da bizden uzak abilere yakın.
    Zincire fışkırtmaya devam. crosstourer şaftlı galiba la. bi sn.
    Crosstourer , Super Tenere , GS , Explorer bunların hepsi şaftlı ama 250+ kg , hafif makinalarda yok Guzzi de var ama o da TR de alınır mı muamma..
    sey_47 bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaftlı ve hafif enduroda isteyebilirmiyiz Moto Guzzi V85 TT den örnek alsın Suzuki , Yamaha vs..
    Guzziden eksiğimiz ne verin 120 bin TL'yi derlerse ne yapicez 😀

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Guzziden eksiğimiz ne verin 120 bin TL'yi derlerse ne yapicez ��
    aboov 109.000 lira olmuş şimdi baktım , yaz başında test sürüşü yaptım 80 di :/

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Ben otomatik yağlama sistemi yaptım 1 adet şampuan şişesi ve serum kitinden :D Gayet güzel oldu :D

  10. #10
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Otomatik yağlamanın avantajı sürekli yağlama yapmasıdır. Bunu severek yapabilirseniz olmaz ise olmaz değil.
    Asıl dikkat edilmesi gereken Zinciri yağsız bırakmamak ve bana göre çözücü maddeler ile Zinciri temizlemek tir.

  11. #11

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik yağlamanın avantajı sürekli yağlama yapmasıdır. Bunu severek yapabilirseniz olmaz ise olmaz değil.
    Asıl dikkat edilmesi gereken Zinciri yağsız bırakmamak ve bana göre çözücü maddeler ile Zinciri temizlemek tir.
    Otomatik zincir yağlama belli bir zamana göre yağ atıyor . Mesela uzun yola çıkarken veya şehir içinde kullanırken sürekli ayarını değiştirmek mi gerekir ? Yoksa yaz ve kış mevsimine göre yağ akışından dolayı mevsim değiştikçe yağ atma süresini değiştirmek yeterli mi ?

    Bu arada bu sistemler sürekli çalışacağı için akünün ömrünü bitirmez mi ?
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  12. #12
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Burda ki asıl konu zincire bir damla su damlasa bile hemen zinciri saatlerce baştan temizleyip yağlamak zorunda hisseden manyaklar. Motul kutu alıp aklına geldikçe yağlıyorsun o kadar. Zincir konusu çok abartılıyor. 100 km'de bir litrelerce gaz yağıyla zincir temizleyip sonra da zincirli motora binilmez diyenler aramızda geziyor. 20 bin km'de bir değişen sarf malzemesi için kendinizi bu kadar paralamayın. Yağlayın geçin. Bir hafta sonu da kafa dağıtma niyetine abartmadan zincirinizi ve dişlilerinizi gaz yağıyla temizleyin oldu bitti.
    soulexit bunu beğendi.

  13. #13
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik zincir yağlama belli bir zamana göre yağ atıyor . Mesela uzun yola çıkarken veya şehir içinde kullanırken sürekli ayarını değiştirmek mi gerekir ? Yoksa yaz ve kış mevsimine göre yağ akışından dolayı mevsim değiştikçe yağ atma süresini değiştirmek yeterli mi ?

    Bu arada bu sistemler sürekli çalışacağı için akünün ömrünü bitirmez mi ?
    Akü ye zararı olmaz çok düşük güç çeker ve zaten motor çalışınca devreye girer( bütün sistemler)
    Özel yağ kullanan. Sistemler nasıl bilmiyorum ama 90-140 ni yağ kullanıyorsanız akışkanlık yaz- kış biraz değişir. Ama ayar yapmak kaç sn ki. Sorun değil...

    Dediğim gibi kendinizde elle bunu yapabilirsiniz. Bu uğraşmayı sevmekle yada sevmemekle alakalı

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda ki asıl konu zincire bir damla su damlasa bile hemen zinciri saatlerce baştan temizleyip yağlamak zorunda hisseden manyaklar. Motul kutu alıp aklına geldikçe yağlıyorsun o kadar. Zincir konusu çok abartılıyor. 100 km'de bir litrelerce gaz yağıyla zincir temizleyip sonra da zincirli motora binilmez diyenler aramızda geziyor. 20 bin km'de bir değişen sarf malzemesi için kendinizi bu kadar paralamayın. Yağlayın geçin. Bir hafta sonu da kafa dağıtma niyetine abartmadan zincirinizi ve dişlilerinizi gaz yağıyla temizleyin oldu bitti.
    Ben de üç aşağı beş yukarı böyle düşünüyorum.

    Motosikletin üzerinden inmeyen, iki-üç ayda bir zincir eskiten biriyseniz belki...

    Zırt pırt motosikleti yıkamak ta iyi bir şey değil bence. Şahsen su değdirmiyorum. Kendim sağını solunu silip temizliyorum.
    uzay gemisi ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda ki asıl konu zincire bir damla su damlasa bile hemen zinciri saatlerce baştan temizleyip yağlamak zorunda hisseden manyaklar. Motul kutu alıp aklına geldikçe yağlıyorsun o kadar. Zincir konusu çok abartılıyor. 100 km'de bir litrelerce gaz yağıyla zincir temizleyip sonra da zincirli motora binilmez diyenler aramızda geziyor. 20 bin km'de bir değişen sarf malzemesi için kendinizi bu kadar paralamayın. Yağlayın geçin. Bir hafta sonu da kafa dağıtma niyetine abartmadan zincirinizi ve dişlilerinizi gaz yağıyla temizleyin oldu bitti.
    Yılda 50.000 km kullananlar var , sizin dediğiniz gibi aklına geldikçe yağlanırsa her 100.000 km de ufak bir sukuter parası zincir dişli takımına harcanır elbette 100 km de bir zinciri temizlemek de gereksiz , bunu yapanın boş vakti çoktur , sıfır aldığım 2014 zincirli motorum 96.000 km de , takımı 1200 TL daha birkez 60.000 de yeniledim , ayrıca sukuter kullanıyorum bu motorla beraber 40bin xmax ve 46bin km Medley kullandım , 5 yıl da hep zincirli motor sürsem neredeyse 180bin km yapacakmışım ki sizin hesapla 9 takım zincir dişli set harcayacaktım :D

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    en güzeli dökme yağ fırça ile sür geç

  17. #17
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Hobi olarak yılda 50 bin yapan şaftlı motora biniyordur diye tahmin ediyorum.
    Türkiye şartlarında kaç kişi bir motosikleti 100.000 km kullanıyor ki? Bunun sizin gibi istisnalar haricinde net bir cevabı olduğunu düşünmüyorum.
    2014 yılında alınmış ve şuan 100.000 km olan 6 yıllık bir motosiklete her yıl 1200tl zincir dişli seti almak külfet değil. 100.000 kilometreyi çok kısa sürede yapabilen birisinin çok kısa sürede 100.000 kilometre yapacak bütçesi olduğuna göre zincir dişliye de ufak bir scooter parası verecek bütçesi vardır.

  18. #18
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Şahsen çok pis bulduğum bir durum, hiç denemedim ama gördüğüm 1 tane temiz çalışanı yoktu. Modüllüsü, modülsüzü, ne gördüysem pislik içinde etraf.. O yağın değmediği, sıçramadığı yer kalmamış..

    Şaft =

    1 Senedir şaftlı motordayım. Allahım ne güzel şey.. İsviçreye kadar sürdüm, 9.000 km yol yaptım, yolda zincir yağlayanlara selam verdim, döndüm geldim... Serviste her 10 bin km 'de bir, şaft yağını değiştiriyorum 50 TL tutuyor, 10bin daha unutuyorum..
    Carbondioxid ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hobi olarak yılda 50 bin yapan şaftlı motora biniyordur diye tahmin ediyorum.
    Türkiye şartlarında kaç kişi bir motosikleti 100.000 km kullanıyor ki? Bunun sizin gibi istisnalar haricinde net bir cevabı olduğunu düşünmüyorum.
    2014 yılında alınmış ve şuan 100.000 km olan 6 yıllık bir motosiklete her yıl 1200tl zincir dişli seti almak külfet değil. 100.000 kilometreyi çok kısa sürede yapabilen birisinin çok kısa sürede 100.000 kilometre yapacak bütçesi olduğuna göre zincir dişliye de ufak bir scooter parası verecek bütçesi vardır.
    Hobi olarak 50bin yapabilen varlıkta adam zaten çoktan Scottoiler takmıştır motora
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hobi olarak yılda 50 bin yapan şaftlı motora biniyordur diye tahmin ediyorum.
    Türkiye şartlarında kaç kişi bir motosikleti 100.000 km kullanıyor ki? Bunun sizin gibi istisnalar haricinde net bir cevabı olduğunu düşünmüyorum.
    2014 yılında alınmış ve şuan 100.000 km olan 6 yıllık bir motosiklete her yıl 1200tl zincir dişli seti almak külfet değil. 100.000 kilometreyi çok kısa sürede yapabilen birisinin çok kısa sürede 100.000 kilometre yapacak bütçesi olduğuna göre zincir dişliye de ufak bir scooter parası verecek bütçesi vardır.
    NC ile 80.000 km bile gidenler var , adam senede 3-4 takım lastik değiştiriyor, hobi olarak düşünme ulaşım aracı olarak kullanılıyor ki ben hergün sadece işe git gel 70-80 km yol yapıyorum gerisi hafta sonu gezileri ve yazın uzun yol..şehir içi çok kullandığım için büyük hacim ağır şaftlı motor almadım , zincirin yağına dikkat etmezsen çok km yapan için extra masraf..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)