Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MOTOSİKLET HAYATINIZI NASIL DEĞİŞTİRDİ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 1-1,5 sene çok çekilmezdim, ortamda her konuşulan konuyu motosiklete bağlıyordum. Bir de sanki küçücük tecrübeyle küçük dağları ben yaratmışım gibi her muhabbete "hafız bilirsiniz biz motorcular hede hödö.." diye başlıyordum. Baktım millet "eehh sana bir, motoruna iki" demeye başladı, daha dikkat etmeye başladım bu konuya.
    Bana halen diyorlar. Yapacak birşey yok diyorum
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana halen diyorlar. Yapacak birşey yok diyorum
    No face,no name, no number.. Saldır Angrypower saldırrr..
    Angrypower bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    hayatımda çok bir şeyi değiştirmedi motosiklet. Ben de aşağı yukarı 30 yaşında başladım iyi ki de öyle yapmışım. Ben daha çocukken bulunduğum yerde motosiklet gençler arasında çok popülerdi 90'ların sonu diyeyim. Ortaokuldayım, o zaman çok ağladım sızladım bir tane pejo 105 ya da 103 almak için ama babam nuh dedi peygamber demedi iyiki de öyle yapmış. Çok kişi ağır kazalar yaptı o zamanlar böyle ekipman falan kavramıda yok kask takan bile yok. Aradan yıllar geçti üniversitede dedim para biriktirip 600RR ya da 600F alayım kısmet olmadı iyiki de olmamış o yaşlarda alsam o heyecan, o bilinçsizlik ve deli cesaretiyle muhtemelen başıma ciddi birşeyler gelirdi. İşe başladım motor bakıyorum babam hemen aklımı çeldi krediyle araba aldırıp elimi kolumu bağladı Neyse yıllar yıllar sonra ilk motorumu aldım en doğru zamanda almışım bence. Artık o delikanlı zamanları geçmiş, cesaret azalmış, korkuyu hisseder olmuşum.

    Açıkcası ailelerin çocuklarını desteklemesi konusuna çok katılmıyorum. Türkiye gibi trafiğin kaos olduğu bir ülkede, genç yaşta motosikletle tanışmak hele de güçlü motosikletle tanışmak bence oldukça riskli. Zevkli mi evet zevkli ama oldukça riskli olduğuda bir gerçek. Ben de baba olsam çocuğumu bu konuda desteklemem, en azından 20 li yaşların ortasına gelene kadar herhangi bir motosiklet almasına mani olmaya çalışırım.
    ufoz ve Angrypower bunu beğendiler.

  4. #44
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Aynisi araba icin de gecerli aslinda. Gel gelelim cogu insanin gaz kontrolu yapmasini gerektirecek gucte araba edinme imkani yok. Yoksa elektronik desteksiz bir Porsche Turbo da basli basina bir olum makinasi aslinda.

  5. #45

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayatımda çok bir şeyi değiştirmedi motosiklet. Ben de aşağı yukarı 30 yaşında başladım iyi ki de öyle yapmışım. Ben daha çocukken bulunduğum yerde motosiklet gençler arasında çok popülerdi 90'ların sonu diyeyim. Ortaokuldayım, o zaman çok ağladım sızladım bir tane pejo 105 ya da 103 almak için ama babam nuh dedi peygamber demedi iyiki de öyle yapmış. Çok kişi ağır kazalar yaptı o zamanlar böyle ekipman falan kavramıda yok kask takan bile yok. Aradan yıllar geçti üniversitede dedim para biriktirip 600RR ya da 600F alayım kısmet olmadı iyiki de olmamış o yaşlarda alsam o heyecan, o bilinçsizlik ve deli cesaretiyle muhtemelen başıma ciddi birşeyler gelirdi. İşe başladım motor bakıyorum babam hemen aklımı çeldi krediyle araba aldırıp elimi kolumu bağladı Neyse yıllar yıllar sonra ilk motorumu aldım en doğru zamanda almışım bence. Artık o delikanlı zamanları geçmiş, cesaret azalmış, korkuyu hisseder olmuşum.

    Açıkcası ailelerin çocuklarını desteklemesi konusuna çok katılmıyorum. Türkiye gibi trafiğin kaos olduğu bir ülkede, genç yaşta motosikletle tanışmak hele de güçlü motosikletle tanışmak bence oldukça riskli. Zevkli mi evet zevkli ama oldukça riskli olduğuda bir gerçek. Ben de baba olsam çocuğumu bu konuda desteklemem, en azından 20 li yaşların ortasına gelene kadar herhangi bir motosiklet almasına mani olmaya çalışırım.
    Aga ben halen kamikaze gibi gidiyorum virajlarda. Fakat ben evli değilim

  6. #46

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    köprücük kemiğimin kırılınca ağrımadığını fark ettirdi.
    espresso bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aga ben halen kamikaze gibi gidiyorum virajlarda. Fakat ben evli değilim
    Valla ben de evli değilim ama 10 sene önceki kadar korkusuzda değilim

  8. #48
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynisi araba icin de gecerli aslinda. Gel gelelim cogu insanin gaz kontrolu yapmasini gerektirecek gucte araba edinme imkani yok. Yoksa elektronik desteksiz bir Porsche Turbo da basli basina bir olum makinasi aslinda.
    Daha cok binlik reysiklerden bahsedıyorsunuz de mı guclu dıye 150+ ise gucludur. 95 orta guclu demı, sayılmaz. Lutfen sayılmaz diyin 95le bişi olmaz diyin

  9. #49
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Kilo aldırdı ve daha üsengec oldum.

    Bildiğim şişko oldum la motor yüzünden.

    Toplu taşımaya binmem gerektiği havalarda sinirleniyorum, sürekli ulan şimdi buraya dolmuşla git gel su kadar ediyor bunun 1/3 fiyatına motorla gider gelir üstelik gezerdim falan yapıyorum.

  10. #50

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben de evli değilim ama 10 sene önceki kadar korkusuzda değilim
    Walla zar zor virajlarda arkamızdan gelecek adamlar buluyoruz. Sonra gidip ehliyetlerini falan kaptırıyorlar Zaten o kamikaze olayına geri döndürmek nereden baksan 1 yıl uğraş isteyen bir süreç. Neyse bu sene de gene tek başımıza yer uçağı olacağı gibi

  11. #51
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha cok binlik reysiklerden bahsedıyorsunuz de mı guclu dıye 150+ ise gucludur. 95 orta guclu demı, sayılmaz. Lutfen sayılmaz diyin 95le bişi olmaz diyin
    Kanımca +14HP güçlü motosiklettir. Gülebilirsiniz ama 9HP' lik bir motosiklet sabit dururken 1. viteste gaz verildiğinde arka tekeri elle tutabileceğinizi düşünüyor musunuz? Denemeyin kolunuz bacağınız kopar demedi demeyin. Altımızdaki yüksek güce alışınca riskleri iyice unutuyoruz, 125cc bir motosikleti dahi küçümsemeyin, küçümserseniz öldürür.

    Elektronik destek olsun olmasın, 50cc ile dahi koşma hızından daha hızlı gidebiliyorsak kanımca bu yeterlidir. İmkanlar dahilinde alınabilecek tüm tedbirler alınmış olmalıdır.
    sutlusoda ve espresso bunu beğendiler.
    ...

  12. #52
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Haftada ailemle geçirebildiğim fazladan 2 saat kattı hayatıma. Ayrıca avmlerden ve marketlerden kurtardı.

  13. #53
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Trafik derdi yok İstanbul'da ulaşım kolaylaştı diyebilirim

  14. #54
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha cok binlik reysiklerden bahsedıyorsunuz de mı guclu dıye 150+ ise gucludur. 95 orta guclu demı, sayılmaz. Lutfen sayılmaz diyin 95le bişi olmaz diyin
    150hp sacmasapan bir guc...

    Demek istedigim gaz kontrolu isteyen guc. Hemen hemen hic bir durumda direk kokleyemeyeceginiz, surekli lastigin yola aktarabilecegi miktarda gucu bileginize bilincli olarak iletmek durumunda kaldiginiz guc.

    Tork meselesi de isin icine girdigi icin belli bir rakam vermek yanlis belki ama, bence islak 200 kilodan hafif 70 beygir bir motosiklet rahatlikla bu sinifa girer.

    Tipik bir 250 beygir arabayi ya da 250cc motosikleti koklediginizde aksiyondan ziyade bir miktar gurultu cikar cogu zaman...
    Bu araclarda kendi kendinize basinizi belaya sokmak icin bir miktar bela ariyor olmaniz lazim.
    Elektronik yardimsiz bir Porsche Turbo'da ya da 900+cc bir naked/SS'te ise aktif olarak ölmemeye gayret etmek gerekiyor cogu zaman

    Tabii ki fazlaca genelledim. 300 kilo 75 beygir bir Harley cruiser gayet guvenli, 4 silindir 250cc Kawasaki SS gayet agresif olabilir.
    Olumsuz trafik ve yol sartlari ise tum iki tekerlekli araclari guvensiz yapabilir, vs.

  15. #55
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    100hp bile çok ciddi bir güç bence yada ben korkağım.

    Hornette gaz verirken nabız 150 civarlarına zıplıyordu benim. İnsanın içi titriyor.

  16. #56

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork meselesi de isin icine girdigi icin belli bir rakam vermek yanlis belki ama, bence islak 200 kilodan hafif 70 beygir bir motosiklet rahatlikla bu sinifa girer.
    Bir MT-07 gördüm sanki

  17. #57
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100hp bile çok ciddi bir güç bence yada ben korkağım.

    Hornette gaz verirken nabız 150 civarlarına zıplıyordu benim. İnsanın içi titriyor.

    hp'yi gectim hız 125i gecince fatiha okuyorum
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  18. #58
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150hp sacmasapan bir guc...

    Demek istedigim gaz kontrolu isteyen guc. Hemen hemen hic bir durumda direk kokleyemeyeceginiz, surekli lastigin yola aktarabilecegi miktarda gucu bileginize bilincli olarak iletmek durumunda kaldiginiz guc.

    Tork meselesi de isin icine girdigi icin belli bir rakam vermek yanlis belki ama, bence islak 200 kilodan hafif 70 beygir bir motosiklet rahatlikla bu sinifa girer.

    Tipik bir 250 beygir arabayi ya da 250cc motosikleti koklediginizde aksiyondan ziyade bir miktar gurultu cikar cogu zaman...
    Bu araclarda kendi kendinize basinizi belaya sokmak icin bir miktar bela ariyor olmaniz lazim.
    Elektronik yardimsiz bir Porsche Turbo'da ya da 900+cc bir naked/SS'te ise aktif olarak ölmemeye gayret etmek gerekiyor cogu zaman

    Tabii ki fazlaca genelledim. 300 kilo 75 beygir bir Harley cruiser gayet guvenli, 4 silindir 250cc Kawasaki SS gayet agresif olabilir.
    Olumsuz trafik ve yol sartlari ise tum iki tekerlekli araclari guvensiz yapabilir, vs.
    Çok haklısınız. Şaka bir yana soylediğiniz tipte motorları kullanmak için soğuk kanlı olmak lazım. Benim motorumda frenleme tamamen farklı. On amortisor traveli cok olduğundan ağırlık transferi yapmak herhangi bir racing motor gibi kısa sürmüyor. Brembo m4 ve radyal üst merkezle exponential olarak artan bir frenleme(5mm cektın frenı tatlıca yavaslıyorsun, 6mmde gozlerın yerınden cıkcak gibi, tüm kanın alnında toplanmış) sağlıyor. Pistteyseniz çok güzel birşey fakat trafik ve yollarda baş ağrıtabilir. Ağırlık merkezi de naked/ss motorlardan yüksek olduğundan bazı sıkıntılara yol açabiliyor. Boyle bir motorda panik fren yapmak ''panik'' yapmamayı gerektiriyor.

    Güçlü bir motor mu? Orta. (Arka tekeri elle cevırme testine tabi tutmazsak). Güçle ilgili sorunlar tamamen kişiden kaynaklanıyor. Panik gaz açma diye birşey olmadığından Güç olarak sıkıntıya sokar mı, şımarırsan sıkıntıya sokar. Şımarmak: kendisine karşı gösterilen sevgiden, ilgiden, hoşgörüden ya da kendisine verilen değerden yüreklenerek yersiz ve aşırı davranışlarda, isteklerde bulunmak. Fakir bir ailenin çocuguysan kaliteli oyuncak için şımarırsan tokadı yer oturur ağlarsın, zengin bir ailenin çocuguysan guzel oyuncaklarla odullendırılebilirsin. Bu örnekte maddiyat: tecrubenii ve altyapını temsil etsin. Oyuncak da aldığın zevki. Şimdi altyapın var tecruben de yeterli şımararak zevk alabilirsin bu da kesin değil. Altyapın yok tecrubesizsin şımarma işte kaliteli oyuncak için, tokatı yersin kesin. Bu örnekte motor gücü nerde peki? Hmm oyuncağın kalitesi de motor gücü olsun. Tecruben altyapın kalitesiz oyuncaga yetiyorsa o da seni en mutlu cocuk yapar. Tecruben fazlaysa da ıstediğin oyuncakla oyna. (edit: Ne saçma sapan örnekler bunlar)

  19. #59
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100hp bile çok ciddi bir güç bence yada ben korkağım.

    Hornette gaz verirken nabız 150 civarlarına zıplıyordu benim. İnsanın içi titriyor.
    200 kiloluk motosiklette 100 beygir ile 150 beygir arası farkın hissedilebildiği durum günlük kullanımda çok sınırlı. Genel olarak aynı gibiler tecrübemce.

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hp'yi gectim hız 125i gecince fatiha okuyorum
    Belki de o biraz motosikletin hızı hissettirmesinden olabilir... Çok yüksek hızlarda bile titreşimsiz, stabil ve yolu kavrayan motosiklet mevcut. Millet deli gibi kullanıyor, çünkü o an deli gibi hissetmiyor, "yapabilirim n'olcak" diye hissediyor. Motosikletin verdiği güveni yanlış anlamak kötü...

  20. #60
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    14 Yıllık motor serüvenimin bana kattıkları kadar da benden aldıklarınıda unutmamak gerek , %90 guc kayıplı bı sag bılek fızık tedavi ile %50ye kadar dusurebıldık , %40 guc kayıplı bi sol bilek , Yok olup giden yüzbinlerce lira ama en onemlisi güzel dostlar güzel abiler edindik pişmanmıyız hayır devamkeeee


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler