Uzun süredir aklımda olan bir soru var , motocross yarışlarında motorlar çamur ya da su gibi yerlere girdikleri halde stop etmiyorlar.Nasıl olduğunu açıklar mısınız?
belkide ben yanlış anlamış olabilirim*
Uzun süredir aklımda olan bir soru var , motocross yarışlarında motorlar çamur ya da su gibi yerlere girdikleri halde stop etmiyorlar.Nasıl olduğunu açıklar mısınız?
belkide ben yanlış anlamış olabilirim*
Genelde hava filtreleri bir muhafazanın içersinde, kolay su almıyor ve egzozlar yüksek pozisyonda ağzı yukarı bakıyor. Hava filtresi ıslanmadığı egzoza da su dolmadığı sürece sürüş devam ediyor.
Babam böyle pasta yapmayı nerden öğrendi?
Bir de bu motorlar niye bu kadar yüksek?
Yazmayı unutmuşsundur diye ekleyeyim dedim.
Havagirişi su seviyesinin üstünde kalıyordur tasarım olarak. Arazi araçlarındada tasarım öyle oluyor hava girişi yükseğe konumlandırılıyor ki su geçişlerinde motor su çekmesin Ya sa sonradan şnorkel ile yukarı çekiliyor. Egzoz önemli değil pek suyun içine girsede olur hava girişi önemli.
Ben su aldırdım Başardım yani. Piston içine su aldığı için Marş felan basmıyor, kitliyor. Krankı ter yöne döndürüp emmeden tekrar suyu boşalttırmak gerekiyor :D Tabi yağa su karıştığından yağı da değiştirmek gerekiyor
Bence Piston üst ölü noktadayken bir ölçümünü yap. Silindire su girdiğinde marş yapıldığı zaman piston kolu mikron ölçüde yamuluyor ve üst ölü noktadayken piston normalden daha aşağıda oluyor. Açtığın konuyu takip ediyorum bunları zaten biliyorsundur diye tahmin ediyorum pistonda su varken krankı çevirmene şaşırdım
Bu sadece bir kere KTM EXC250-F ile başımıza geldi. Ama öyle bir sorun yaşamadık. Gerçi Kontrolde etmedik. Herhangi bir sorun olmadı. Suyu boşalttıktan sonra tekrar çalıştı motor. Suyu boşaltmak için vitesi 6'ya felan takıp lastiği elle ters yöne çevirmek gerekiyor. Olay bundan ibaret.
bilginiz olsun diye yazıyorum , çok silindirli motorda bu yöntemi uygulayamazsın , bujileri söküp marşa basmalısınız , aslında tek silindirlide de aynısını yaparsanız daha iyi olur , emme valfinden geri giden su hava filtresini şişirebilir , manifoldun şekline göre orada birikirse tekrar silindirede emilebilir , hertürlü motorda bujiyi söküp 30 sn marşa basmak en sağlıklı yöntem , hazır buji sökülmüş iken bir çay kaşığı yağı silindir içine dökerseniz sekmanların arasında kalan su birikintilerinin zararınınıda minimuma indirmiş olursunuz..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)