Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

2020 Yeni MT-25 Fiyatları açıklandı!

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Vergiler yüksek dedimse yanlis anlamasin arkadaslar alim gücü cok yüksek bir ülkedir Danimarka alinan vergileri sonuna kadar halki icin harcayan bir ülkedir.Bir mühendis 2-3 ayligi ile Tracer700 alabilir...
    plectrum bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımı kendiniz yapsanız 300-400 TL tutardı. Servis 300 TL para kazanmaz ise, batar gider.

    Bu durumda beklentiniz nedir merak etmiyor değilim? Bir işletmeyi günün şartlarında ayakta tutmak da oldukça zor. Devlete ödenen vergiler, stopajlar, personel sigorta giderleri, kiralar ve bilumum giderler o kadar yüksek ki, eğer sadece çalışan birisiyseniz bunları gözardı ediyor olabilirsiniz.

    Yani kısacası bu durumun tamda ülke ekonomisi ile alakalı. Biraz bakış açınızı değşitirip bakabilirseniz anlamak çok güç değil. Kullanılan her şey ithal. Üretimin olmadığı yerde istikrar beklemek yanlış.

    Kendi motosikletimden örnek vererek basit bir matematik ile bakım maliyeti hesaplayalim;

    4 LT Yağ = 220- 250 TL = 230 ortalama alalım
    2 Ad Buji = 200- 250 TL = 220 ortalama alalım
    1 Ad Hava filtresi = 150- 200 TL = 175 ortalama alalım
    1 Ad yağ filtresi = 100- 150 TL = 125 ortalama alalım
    2 Ad fren balatası = 450 -500 TL = 470 ortalama alalım

    Toplamda : 1.220 TL tutuyor. Kendim yaparsam.
    (Kdv dahil)

    Servis bu bakımı 2.500 TL civarinda yapıyor.

    Görünen 1.280 TL Kar yapıyor.

    Bu rakamın %18'ini KDV olarak ödüyor / işçilik hizmeti olarak = 230 TL, Kaldı 1.050 TL
    Bu rakamın %22'sini Gelir vergisi ödüyor ; 231 TL, Kaldı 819 TL

    Kalan rakamın %50-%60 oranıda personel maliyeti(SGK- Maaş - Yemek- Yol),kira maliyeti, elektrik su,ısıtma vb. giderler ; Kalır 300 TL para.

    Kaba bir hesap ile 300 TL para kazanır. Servis bu parayı kazanmaz ise, o hizmeti sağlamaz, veya sağlayamaz.


    Siz bir servis olsaydınız kaç para kazanmak isterdiniz?



    2.500 TL Ödeyerek bakım yaptırmak, gerçekten bana da çok ağır geliyor. Ama yukarıdaki hesapta parayı servis mi kazanıyor? Yoksa % bilmem kacını devlet mi alıyor? İşte tamda bu noktada ülkenin ekonomisi belli, parasının değeri belli, diyoruz biz.
    Hocam gidere yazılan kalemlerde kdv ve gelir vergisinden düşüyorlar yanı kabaca 300 değilde 500 tl kar elde edebilirler. Ama motosıklette bahsettiğiniz bakımı herkes kendi yapabilirse daha iyi olacak yarı yarıya kar demek anlamına geliyor. Hobi amaçlı yapılabilir

  3. #63

    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    pulsar ns200
    2015 de 14 bine satılan motoru 5 senede 32 bine koy, indirimli de kim bilecek, kredi çekecek saf çok, bu satış stratejisi değil başka birşey.

  4. #64

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Markalara kızıp darılmak çok saçma. Motosikletleri ucuza bile alıyoruz. Yurtdışında daha pahalıya satılıyor. Kurla alakalı yorum yapan arkadaşın kurdan haberi var mı bilmiyorum. Bu motorun vergisiz fiyatı 25 bin TL. Avrupa satış fiyatı ise €5000 civarlarında.
    Bu mantığa göre euro bizde 10 lira olursa ve motor 45 bine götümüze girerse "ama evrupada 5000 yuro bizde daha bir ucuzlamış daha bir feraha ermişiz" mi diyeceğiz.

    euro arttıkça bizim yaşam standardımız artıyor demek.

    avrupa da asgari ücretli (avrupada çalışanların %10 u bizde ise %40'ı asgari ücretle çalışır) 3 maaşıyla bizde 15 maaşıyla alıyor delikanlı.

    benim almanyada yaşayan akraba burada 45 liraya et alınca Ooo burada ucuz bizde 10 euro demişti o aklıma geldi.
    kalbini kırmıştım bir daha lafını açmadı sonra

  5. #65
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı nedensiz07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam diyelim ki sizin tabirinizle "yağ değişimini, filtre değişimini, balata değişimini yapamayan" motorcu değil.. Peki insanlar bunları kendisi yapmak zorunda mı.. Yani kendisi yapmayıp işi ehline bırakmak isteyince cezalandırılmaları gerekiyor sizin düşüncenize göre.. Ki ben kendim yapamadığım için gitmedim.. Henüz yeni almıştım motoru ve ikinci günü içim rahat etsin diye bir defalık servise yaptırmak istedim.. Suçumuz bu mu yani? Oysa fiyatlar çok daha makul olsa ve sadece durumu çok daha iyi olanlar değilde, servis hizmetinden herkes faydalansa daha iyi olmaz mı.. Bakış açınıza bravo..
    Şu an ücretlerden dolayı insanlar sadece ya garanti için mecburen gidiyor servislere, yada mekanik motor arızası için gidiyorkar.. Diğer rutin bakımlarda sırf dünya kadar paralar istedikleri için servisin yolunu bile bilmiyorlar.. Oysa doğrusu bu mu?.. Servisler sadece garanti mecburiyeti veya mekanik arıza yüzünden "gidilmek mecburiyetinde olacak kadar pahalı olmamalı" NETTTTT.
    Yazdığımı birdaha okumanı tavsiye ederim, Benim kimseye sen şunu yapıyorsan motosikletçisin bunu yapıyorsan değilsin gibi şeyler söylemek haddim değil, ki öyle bir şey söylemedim de. Tamamen senin uydurman..

    Kaldı ki ben de daha 3 gün önce motosikletimi yetkili servisten aldım. Ankara'da Yamaha yetkili servisi tek, aşağıya faturanın görselini de bırakıyorum istersen incele. Yapılan işlem subap taşlama ve ayarlama motosiklet soğukken yapılacak bir işlem olduğunu bildiğim için öğleden sonra saat 5 gibi motosikleti servise bıraktım, siz yarın başlar Bana da bilgi verirsiniz durum hakkında dedim. Tam 5 iş günü sonunda motosikletimi teslim aldım.

    Gel gör ki ben motosikleti bırakırken sadece 7 kişi yağ filtre değiştirmek için bekliyordu bu mevsimde, yaz aylarında hiç düşünemiyorum.
    Demem o ki yağ filtre değişimi işçiliği 500 lira olsa Müstehaktır, motosikletin de gerçekten Ortalama bir sürücünün çözemeyeceği problem olan insanlar mağdur oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------



    Ha dersen ki "sana ne kardeşim para benim değil mi istersem zincir yağlatmya servise giderim sen de 1 ay beklersin motosikletini" diyecek sözüm olmaz hakkındır istediğini yapmaya gidebilirsin, benim tekelimde değil servis.

  6. #66
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığımı birdaha okumanı tavsiye ederim, Benim kimseye sen şunu yapıyorsan motosikletçisin bunu yapıyorsan değilsin gibi şeyler söylemek haddim değil, ki öyle bir şey söylemedim de. Tamamen senin uydurman..

    Kaldı ki ben de daha 3 gün önce motosikletimi yetkili servisten aldım. Ankara'da Yamaha yetkili servisi tek, aşağıya faturanın görselini de bırakıyorum istersen incele. Yapılan işlem subap taşlama ve ayarlama motosiklet soğukken yapılacak bir işlem olduğunu bildiğim için öğleden sonra saat 5 gibi motosikleti servise bıraktım, siz yarın başlar Bana da bilgi verirsiniz durum hakkında dedim. Tam 5 iş günü sonunda motosikletimi teslim aldım.

    Gel gör ki ben motosikleti bırakırken sadece 7 kişi yağ filtre değiştirmek için bekliyordu bu mevsimde, yaz aylarında hiç düşünemiyorum.
    Demem o ki yağ filtre değişimi işçiliği 500 lira olsa Müstehaktır, motosikletin de gerçekten Ortalama bir sürücünün çözemeyeceği problem olan insanlar mağdur oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------

    https://resmim.net/f/y6z9FS.jpg

    Ha dersen ki "sana ne kardeşim para benim değil mi istersem zincir yağlatmya servise giderim sen de 1 ay beklersin motosikletini" diyecek sözüm olmaz hakkındır istediğini yapmaya gidebilirsin, benim tekelimde değil servis.
    Güzel zırvalamışın.....

  7. #67
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demem o ki yağ filtre değişimi işçiliği 500 lira olsa Müstehaktır, motosikletin de gerçekten Ortalama bir sürücünün çözemeyeceği problem olan insanlar mağdur oluyor.

    Bu gözler daha neler görecek bu forumda

    Yağ değişimi filtre değişimi gibi basit şeyler için servislere gitmese kimse emin olun daha büyük problemi olan adamdan 500 tl işcilik alıyor ise o zaman 1500 tl alır. "seve seve bana yaptıracak bu problemi kendi yapamaz" mantığı ile kar etmek için güzel öperler motor sahiplerini.

  8. #68
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Eline anahtar diyerek sadece motosikletin anahtarına alan el kişi bu paraları ödemeye mahkum. Kimse zorla bindirmiyor. Zoraki binen ise bir şekilde zaten bazı şeyleri yapmayı öğreniyor ya da öğrenmek zorunda kalıyor.

    Yetkili servis acıtıyorsa bir de özel servis deneyimleyiniz... Haa yok benim hem garantim yanmasın hem ucuz yetkili servis olsun diyorsanız, hem en ön hem cam kenarı kalmadı... Başka otobüse...

  9. #69
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    fuarı beklerken hala zam yemeye devam edıyorlar bakalım subat sonu akıbet ne olacak

  10. #70
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Dunyanın hemen hemen her ulkesınde en iyi f/p motosıklet seçildi arkadaslar mt25 ve mt30. Yamahayı kutluyorum

  11. #71

    Üyelik
    16 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200ns - Yamaha mt-25abs
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fuarı beklerken hala zam yemeye devam edıyorlar bakalım subat sonu akıbet ne olacak
    şu anki akıbeti plaka ruhsat vs hariç 34 kağıt

  12. #72

    Üyelik
    01 Şubat 2019
    Mt25 in fiyatı 25bin olmalı.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)