Tamam herkes fiyatlardan konuşmuşta bence bugune şükredin seneye belki Dolar 15 TL olacak burası Türkiye
Bu fiyatlarda tamam diyelim ki firmaların suçu yok.. Yani motor satışında ülke ekonomisi suçlu diyelim.. Peki ya servis ücretlerine ne kılıf bulacağız.. Geçen gün Yamaha 'ya "yağ, yağ filtresi, arka balata, antfriz" değiştirdim.. Tam 900 tl para tuttu.. 200 lira indirim yaptılar 700 tl para ödedim.. Evet tam 700 lira.. Bu şimdi ülke ekonomisinin suçu mu.. Parça parası olsa anlarım, kaza durumu olsa anlarım, motor alıyor olsak vergi vs anlarım.. Ama servis ücretleri tamamen firmaların "hele bir gelsinker de güzelce bir yolalım" düşüncesine ait politika.. Bir daha da zor görürler beni yamaha'da
Mt 25 için
yağ filtresi 98
motul 10w40 40
arka balata 155
antifriz 30
Toplam 323
Asgari ücretli bir kişinin iş yerine maliyeti 98 lira
Oradakiler yüksek alıyordur, ortalama 150 lira desek 3.5 saat senin işini yapmış olsa 75 tl + kişinin yemeği yolu da 25 desek 100 tl
323+100 = 423 Tl
Bu iş yerinin genel giderlerini stok tutma maliyetlerini hesaplamaya gerek yok onları da eklersek yuvarlak hesap iş yerine maliyeti 500 Tl.
900 diyerek cıvkını cıkarmış, 700 normal geldi böyle hesaplayınca.
700 ucuz demiyorum ülkedeki yüksek giderlere göre normal ne yazık ki.
Hasmet yazmıştı sanırım amerika'da malzemeler ucuz olsa bile işçiliğin cok yüksek alındığını okumuştum, ama ekonomik güç olarak baktıgımızda onlar için de normal geliyordur.
Çin motoru en güzeli. benim aletin periyodik bakımı tüm yağ sıvı değişimleri , vida sıkmaları ve arka dişli / zincir değişimi yaptırmıştım yazın, 175 lira tutmuştu
Mesela yukardaki yaptıgım hesabı sizin ordaa yapsak ne kadar tutar ücret merak ettim dolar olarak
105 de öhhh.
Danimarkada vergiler cok yuksektir bu yuzden motosikletler ve otomobiller pahalidir.2017 senesinde Danimarkada 1 tane tracer 700 fiyatina Türkiyeden 2 tane alinabiliyordu.Simdi ise nerdeyse ayni paraya alinabiliyor gelinen nokta bu...
Hocam Türkiyede satışlar durdu artık millet eskiden teleefon dolandırıcılığı vs yapıyordu bir şekilde para kazanıyordu ama artık dolandırılmayan kalmadı yanı memelekette para donmuyor bu durumda .. Ha danımarkada işsizde kalsan devlet vatandaşını aç açıkta bırakmıyordur orası ayrı.. bizde devlet sadece baştakilerin altın madenlerini cıkartması veya gemiciklere kanal açma projeleri üzerine dondugu için vatandası takan yok. Asgari ucrete %20 zam yapıyorlar bir bakıyorsun 2 ay sonra dolar euro %30 artmış asgari ücrete zem değil indirim gelmiş.. Ama danimarkada bunlar yok tabıkı. istersen burda motosıklet fiyatları 3te 1 e düşsün turkıyedekı işsizlik vs çözulemedekten sonra hiçbir anlamı yok malesef
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
CF Moto yeni kasaları fuara gelirse mt25 yerine yakın fiyatlara CF moto 650 likleri alınabilir. Hindistana hepsi gelmiş ve yakıt tuketımleri mt25 ile yarım litre farka kadar düşmüş durumda. 0-100 hızları da 5 sanıyeye ulaşmış CF motonun yenı kasaların. Şu durumda cf moto f/p olacak bakalım fuarda göreceğiz
Yahu yinemi Avrupa kardeşim birde kendinizi Asya ile kıyaslayın mesela Bangladeş, Hindistan, Pakistan falan halinize şükredip mutlu olun.
Dediğiniz ulkelerde devlet uretime tesvik veriyor hocam hindistan dediğiniz superguc olmus durumda zaten. Banglades ve pakistana bakıyorum oradan goc edenler zaten buraya gelıyor artı surıyelılerde cabası. Yani bizim ulke surıye banglades vr pakistana donmus zaten halimize sukur mu edelim yoksa madenleri cıkarıp yurt dısına kacan zarrab lara kufur mu edelim
Hocam tabiki superguc adamlar ilaç sektoru elinde sanayi desen elektrikli araclar motosıkletler hersey hazır. Bizde de aynııs olabılırdı ama bizi ust akıl yönetiyor malesef hindistandan cok daha kotu durumdayız. Allahtan inege tapmıyoruzda fakirler e sadaka verip bi nebze yardım edenler var yoksa hintli vatandastan dhaa kotu duurmdayız su anda. Neyse en azından hindistan pakistan bırakıp ulke vatandaşı gerçeklerini konusacak sevıyeye gelebildik
Garanti içinse birşey diyemem ama garanti dışı motosikletin yağını suyunu balatasını değiştiremeyenden de bırakın servisler 700-800 alsın.
Bunları yap(a)mayan insan, ben elimi sıcak sudan soğuk suya koymam başkası benim yerime koysun kafasındadır, bunun da bi bedeli olmalı.
Herkes bunlar için servise gidiyor sonra adamlar karşılarına motor bloğuyla ilgili problemi olan bi motosiklet çıkınca burun kıvırıyor, fiyat yükseltiyor, 2 günlük işi 2 haftada yapıyor.
Hocam diyelim ki sizin tabirinizle "yağ değişimini, filtre değişimini, balata değişimini yapamayan" motorcu değil.. Peki insanlar bunları kendisi yapmak zorunda mı.. Yani kendisi yapmayıp işi ehline bırakmak isteyince cezalandırılmaları gerekiyor sizin düşüncenize göre.. Ki ben kendim yapamadığım için gitmedim.. Henüz yeni almıştım motoru ve ikinci günü içim rahat etsin diye bir defalık servise yaptırmak istedim.. Suçumuz bu mu yani? Oysa fiyatlar çok daha makul olsa ve sadece durumu çok daha iyi olanlar değilde, servis hizmetinden herkes faydalansa daha iyi olmaz mı.. Bakış açınıza bravo..
Şu an ücretlerden dolayı insanlar sadece ya garanti için mecburen gidiyor servislere, yada mekanik motor arızası için gidiyorkar.. Diğer rutin bakımlarda sırf dünya kadar paralar istedikleri için servisin yolunu bile bilmiyorlar.. Oysa doğrusu bu mu?.. Servisler sadece garanti mecburiyeti veya mekanik arıza yüzünden "gidilmek mecburiyetinde olacak kadar pahalı olmamalı" NETTTTT.
Bakımı kendiniz yapsanız 300-400 TL tutardı. Servis 300 TL para kazanmaz ise, batar gider.
Bu durumda beklentiniz nedir merak etmiyor değilim? Bir işletmeyi günün şartlarında ayakta tutmak da oldukça zor. Devlete ödenen vergiler, stopajlar, personel sigorta giderleri, kiralar ve bilumum giderler o kadar yüksek ki, eğer sadece çalışan birisiyseniz bunları gözardı ediyor olabilirsiniz.
Yani kısacası bu durumun tamda ülke ekonomisi ile alakalı. Biraz bakış açınızı değşitirip bakabilirseniz anlamak çok güç değil. Kullanılan her şey ithal. Üretimin olmadığı yerde istikrar beklemek yanlış.
Kendi motosikletimden örnek vererek basit bir matematik ile bakım maliyeti hesaplayalim;
4 LT Yağ = 220- 250 TL = 230 ortalama alalım
2 Ad Buji = 200- 250 TL = 220 ortalama alalım
1 Ad Hava filtresi = 150- 200 TL = 175 ortalama alalım
1 Ad yağ filtresi = 100- 150 TL = 125 ortalama alalım
2 Ad fren balatası = 450 -500 TL = 470 ortalama alalım
Toplamda : 1.220 TL tutuyor. Kendim yaparsam.
(Kdv dahil)
Servis bu bakımı 2.500 TL civarinda yapıyor.
Görünen 1.280 TL Kar yapıyor.
Bu rakamın %18'ini KDV olarak ödüyor / işçilik hizmeti olarak = 230 TL, Kaldı 1.050 TL
Bu rakamın %22'sini Gelir vergisi ödüyor ; 231 TL, Kaldı 819 TL
Kalan rakamın %50-%60 oranıda personel maliyeti(SGK- Maaş - Yemek- Yol),kira maliyeti, elektrik su,ısıtma vb. giderler ; Kalır 300 TL para.
Kaba bir hesap ile 300 TL para kazanır. Servis bu parayı kazanmaz ise, o hizmeti sağlamaz, veya sağlayamaz.
Siz bir servis olsaydınız kaç para kazanmak isterdiniz?
2.500 TL Ödeyerek bakım yaptırmak, gerçekten bana da çok ağır geliyor. Ama yukarıdaki hesapta parayı servis mi kazanıyor? Yoksa % bilmem kacını devlet mi alıyor? İşte tamda bu noktada ülkenin ekonomisi belli, parasının değeri belli, diyoruz biz.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)