Buji orjinal mi? NGK bujilerin sahtesi çoktur nasıl ayırt edeceğini (NGK baskısı ve yeri ile buji kodunun konumu ve baskı kalitesi) internetten kontrol etmeni öneririm.
Motoru sadece ve sadece bir kez dahi zorlasan (ki zorlamaktan kastını doğru anladığımı tahmin ediyorum) motoru bitirebilirsin. Zaten ikinci el alınmış, 125cc ekonomik sınıf, ilk veya ikinci 60.000 km' sini yapan bir motosiklet. Sen onu zorlamayı(!) göze aldıysan komple motoru elden geçirmeyi de göze aldın demektir.
Teker çalışmaları, arka kaydırmalar, CB125E için biraz fazla geldiyse hoş görmelisin. Motora kalıcı hasar vermiş olabilirsin, silindir ve piston bir güzel çizilmiş veya aşınmış olabilir, biyel kolu dahi bir miktar eğrilmiş olabilir.
Ama öncesinde iyimser düşünelim.
Karbüratör ayarlarını kontrol et. Yaz/Kış hava sıcaklığı nedeni ile ortamdaki oksijen miktarına ve ısıya bağlı olarak hava/yakıt oranı değişecektir. Enjeksiyonlu sistemler bunu normalde tölare eder ama çok gelişkin karbüratörlü sistemler haricinde bunu tölare eden karbüratör motosiklette pek yok.
Düştüğünde bir şekilde karbüratör bağlantılarına ve emme manifolduna zarar vermediğinden emin ol, bir göz at.
Hava filtresi içine su dolmuş olabilir. Özellikle selede fileli kılıf kullanıyorsan sele altına kılıf ile su yürür ve birçok modelde (başta CBF150 ve MSX125' de tecrübe ile sabittir) hava filtre kabına bol miktarda su dolar ve bu su doğrudan emme manifolduna gönderilir. Hatta biraz da şanssızsanız bu su supap üzerinden silindir/piston arasından motor yağına karışır.
Supap ayarı tamam demişsin, eminsen sorun değil. İyice bir incelemek gerek. Sorunu tespit edene kadar fazla zorlamamanı öneririm, yoksa bir bakmışsın o tırmandığın dağ başında kırık motorla kalakalmışsın