Honda Forza 250 Almamanız İçin 10 Sebep
Reklamlar
-
Yeni Honda Forza 250 Almamanız İçin 10 Sebep ve Sorunu sizler için sıraladım;
1- Kısmen maliyetten kaçınılmış, yetersiz ve yanlış konumlandırılmış radyatör ve soğutma sistemi.
2- Geri dönüşümlü metalden üretilmiş paslanmaya minimum dayanımlı malzeme.
3- Yeni model rakipleri arasında nispeten fazla yakıt tüketimi ve düşük menzil.
4- Mühendislik hatalı ağırlık dengesi ve buna dayalı gidon sallama/titreme balans sorunları.
5- Yeni model rakipleri arasında nispeten düşük hızlanma performansı.
6- Ülkemiz şartlarına uyumsuz sorunlu ve sallanan ön siperlik ve kullanıma bağlı yağsız kalarak sesli çalışan siperlik motoru.
7- Maliyet hesapları göze alınarak üretim hatalı yada kalitesi düşürülmüş lastik, jant, salıncak ve amortisör gibi malzemeler.
8- Açılıp kapanabilen ayna/sinyal tasarıma bağlı flaşör arızaları ve düşük kaliteli camdan üretilen fazlaca kör noktası bulunan aynalar.
9- İlkel ve sorunlu ipli sistem depo kapağı ve sele kilit mekanizmaları.
10- Fiyatı göz önüne alındığında nispeten düşük sele işçiliği ve dikiş kalitesi.
11-(Bonus) Sorunları farkeden kullanıcılar tarafından düşük km lerde fazlaca el değiştirmiş zavallı forza modelleri.
Tek amacımın sizlere yardımcı olmak olduğunu unutmayın! Herhangibir marka fanatiği olmadığım gibi çanta ile para dökülen bu motorlar için kimsenin üzelmesini yada canının yanmasını istemiyorum.
Reklamlar
-
Birak bu işleri feyzican,sıra pcx ten forza ya mi geldi
"PCX kullanıcıları insanları yanıltmaktan vazgeçin! Yeni başlayacak yada bir şekilde PCX alacak yada almayı düşünenler için yazıyorum.. Honda ismini duyup balıklama atlayacak kardeşlerim için yazıyorum. UZAK DURUN! Bu motor övüldüğü, anlatıldığı, belirtildiği gibi kesinlikle değildir. Neyse 2019 modeli için uzun kullanım deneyimlerimi yazmaya başlayayım;
Dayanıklılık, malzeme kalitesi korkunç. Plastik aksamların tırnakları çok zayıf ve kırılgan. Bundan dolayı kendi kendini parçalama becerisine sahip (tırnaklar kırılıyor). Ek olarak plastik aksam şaseye yada bağlantı yerlerine gerektiği kadar sağlam sabitlenmediği için inanılmaz trim sesleri mevcut. Hemen hemen her plastik parçası ses çıkardığı gibi birde kullanılan yola bağlı olarak esneyip ya çöküyor yada olması gerekenden havada duruyor.
Öndeki cam öylesine kalitesiz yapılmışki sanki araba altında kalmış gibi çiziklerle dolu. Ön göğüs ve ayak koyduğunuz kısımlardaki gibi yerlerde bulunan siyah plastik çok kolay çiziliyor. Selenin orta kısımda dikiş yok ve kedi köpeğin tırnakları çok kolay takılıyor ve yırtılıyor.
Motor bloğunda üretim aşamasından kalma çapaklar fazlasıyla mevcut. Sanki sonradan üzerine kaynak yapılmış gibi yaralar var. Buda üretim işçiliğinin zayıf ve yetersiz olmasından kaynaklı.
125'lik bir rakibine göre güçsüz yük altında bayılıyor. Artçılı kullanıma uygun değil. Dik rampalarda artçılı kullanımda 45-50'lere kadar bayıldığı oluyor. Düşük cc makinaların hız göstergelerinin %10 az gösterdiğinide unutmayın. Az yakıyor evet çünkü gitmiyor malesef.
Kolay olmasada ideal denebilecek son hızı 90 daha üstünü isterseniz yol, hava ve yük durumunun uygun olması gerekir. Yani artçı olmayacak, rüzgar arkanızdan esecek, hafif bayır aşağı olacak vs..
Sıvı soğutmaya sakın aldanmayın, radyatörün bulunduğu bölümden kaynaklı 30-35 derece gibi yüksek sıcaklıklarda ve hafif uzun yolda çok ısınıyor ve zaten isteksiz olan motor dahada isteksizleşiyor.
Tasarım hataları bulunduğundan ve ipli sistem kullandığından dolayı depo kapağı ve sele tutukluk yapıp zaman zaman açılmıyor. WD40 sorunu çözmüyor. Çünkü mekanizmanın ipi yeteri kadar gergin olmadığı gibi kilit sistemleride oldukça ilkel.
Göstergenin suya dayanımı zayıf ve elinizle dokunduğunuzda bile yazılar siliniyor. Uzaktan tutulsa bile basınçlı suya gelmez.
Lastikler fena değil ancak yeteri kadar ısınmadığı durumlarda tutunamayıp kızaklıyor. Amortisörler fazla yumuşak virajlarda güvensizlik yaratıyor.
Haa unutmadan yazayım frenler korkunç aman diyeyim canınızdan olursunuz! Bu alet gitmeyi sevmediği gibi durmayıda sevmiyor. Arka fren malum kampana ön disk ama ondada abs yok. Ön fren limon sıkma yöntemi ile kullanıldığı zaman yeterli olsada arka fren kampana olduğundan dolayı ısındığı zaman iyice hissizleşiyor. Yüklüyken yada ani frenlerde çok üzer.
Kombine fren hikaye, start stop hikaye. Zaten akıllı adam start stop u kapatıyor çünkü ne bir tasarrufu nede espirisi var.
Dahada var ancak şimdilik bukadarını yazabildim, okuduğunuz için teşekkürler."
Bir sonraki paylaşımın neden NC 750 veya Africa Twin almamaliyiz olacak sanirim ;)
Aaa crf250l de olur bak,
-
-
İkiniz de hondayı gömüyorsunuz, bu anlaşamama durumu neden ��
28bin lira mıydı neydi. 250ccye bu kadar para verip bunlardan birkaçıyla bile karsilassam pişman olurdum zaten.
-
-
Feyzisay adlı üyeden alıntı
Ahsgaha,yav feyzicim sen neler buluyon böyle,ama sana söyleyin fena çuvalladın...
senin o begenmedigin forza varya Avrupa'ya gelip bir ton Avrupalı rakibini tokat manyağı yaparak 4 sene midi-scoter klasmanında best seller oldu.
Feyzicim,Yamaha dan kimle görüşüyorum ben ?
Ahshsfds
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
gerivites adlı üyeden alıntı
İkiniz de hondayı gömüyorsunuz, bu anlaşamama durumu neden ��
28bin lira mıydı neydi. 250ccye bu kadar para verip bunlardan birkaçıyla bile karsilassam pişman olurdum zaten.
Yok ya,fotoların hepsi aynı motora ait,amatorun teki motoru tuz gölünde sürmüş sanirim.
Çok merak ediyorum motor kendisinin mi ?
Eğer kendisininse pcx deneyiminden sonra neden gidip yine Honda aldi.
Kendisinin değilse bu anlattıklarını nerelerden bulup derledi ?
Hayır,forzacilar pcx kullananlar gelsin konuşsun ama bu şekilde gömmek hele hele öncesinde pcx yaptığı yorumun neredeyse aynisini yapması bana biraz kötü niyet gibi geldi.
-
Videoda yorumlara balans sorununun lastik değiştikten sonra yazmışlar. Yıl olmuş 2019 orta seviye bir motorda üretim hataları olacağını aklım almıyor pek.
-
Malzeme kalitesini bilmiyorum ama bildiğimiz 5-6 Forza’da arka jant yamuldu. O yamulunca fren diskini de büküyor. Garanti verme konusunda Honda nazlı, “çukura düşmüşsündür”, “geri çağırma yoksa bu konuda garanti de yoktur” gibi değişik savunmaları var.
Bir arkadaşımın 20 binde egzoz ara contası patladı, 1 ayı aşkın süredir temin edilemiyor, arkadaşım da açık egzozlu spor motor gibi dolaşıyor.
-
sanausbe adlı üyeden alıntı
Malzeme kalitesini bilmiyorum ama bildiğimiz 5-6 Forza’da arka jant yamuldu. O yamulunca fren diskini de büküyor. Garanti verme konusunda Honda nazlı, “çukura düşmüşsündür”, “geri çağırma yoksa bu konuda garanti de yoktur” gibi değişik savunmaları var.
Bir arkadaşımın 20 binde egzoz ara contası patladı, 1 ayı aşkın süredir temin edilemiyor, arkadaşım da açık egzozlu spor motor gibi dolaşıyor.
İstanbul'da araç kullanıp çukura girmeyen kullanıcı var mı acaba Sayın Honda yetkilileri.Temde bile çukur oluyor.
-
salih sen misin :D feyzisay ve hırbonen için diyorum
-
Ben de forza 250 kullanıcısıyım. 1 hafta olmadan egzoz paslandı , sele altındaki vidalar çıktı artık titreşimden midir bilmiyorum servis taktı tekrar çıktı, yakıt olarak şuandaki ortalaması 4.5 litre kısa mesafe kullanıldığı için uzun yolda 3 3.5 arası yakabiliyor ancak yine de fazla . Torku çok üst devirlerde veriyor 125 cc motosikletlere 50 60 a kadar geçiliyor son hızı 140 145 bence yeterli . Herkesin söylediii problem şu gidon sallama pirelli lastikler garantidem değişti yerine city grip takıldı bana soracak olursanız diablo scooter daba iyiydi ancak 60 km/h hızda gidon gerçekten sallanıyordu üstelik çantasız model lastik değiştikten sonra çok hafid hala titreöe var ancak yüksek hızda sizi etkilemiyor yanlızca 60 ile giderken hafif titreme sele işçiliği gerçekten berbat . Yan aynalar gevşemişti serviste sıktırdık ancak flaşör bozuldu ve farkedilmedi şuan sağ sinyal hızlı sol sinyal ise yanmıyor. Motosiklette kesici yok avantaj mu dezacantaj mj bilemedim ancak 160 yokuş aşağı gördüm. Ön camdan yazıldığı gibi bir ses gelmiyor eğer her bakımda yağlanırsa . Bu arada aldığımızda 1 . Haftada ön disk arka disk ve egzoz paslandı çok normal ama alalı 1 hafta oluo paslanmasj normal değil düşüncelerim bunlar istediğiniz soruyu soraiblrsimiz şuanda 10000de motosiklet
-
Ben de almayı düşünüyordum. Verilmiş sadakam varmış da almamışım.
-
Resimlerde de açıkça görüldüğü üzere gösterilmeye çalışılan oksidasyon normal şekilde oluşmamış. Ya kullanıcının kendi sürüşü sonrasında ya da park esnasında kimyasala maruz kalmış, belki tuzlama çalışması yapılmış yolda sürüp garaja park ettikten sonra suyun kurumasını beklemiş ve ardından resimleri çekmiş dahi olabilir. Bunun en bariz göstergeleri; aluminyum yüzeydeki oksit ile cıvata başlarındaki oksidin aynı yapıda oluşu, bu iki oluşuma ek olarak aynı oluşumu boyasında herhangi bir zarar görülmeyen orta sehpa yayının üzerinde de görüyor oluşumuz. Aynı detay fren hortum rakorları ile bağlantı cıvatalarında da söz konusu. Hatta detaylıca incelerseniz yan ayak yayının da sadece ön tarafında aynı oluşumu görebilirken hemen arkasında yani resimde daha kolay görülen yerinde yayda herhangi bir sorun görüntülenmemiş. Diğer bir değişle yayın alt kısmı bu etkenden etkilenirlen üstte kalan kısmı etkilenmemiş. Bu da sorunun yoldaki bir kimyasaldan kaynaklanmış olabileceği ihtimalini güçlendiriyor, çünkü yayın yola bakan kısmı etkilenirken bakmayan kısmı etkilenmemiş ve daha çok yeni.
Benzer bir görüntüyü oluşturmak için yapılabilecek birçok yöntem var. Arka jant ve ön cam/siperlik ile ilgili konulara birşey diyemem, doğruluğunu teyit veya reddetmem mümkün değil çünkü yeni modelini kullanmadım. Fakat diğerleri safsatadan ibaret görünüyor.
Örneğin, depo kapağını iple de açtırabilir, çelik kablo veya servo motorla da. Bu o mühendisin kendi seçimi, tasarımı, maliyet hesabının sonucudur. Sistem doğru çalışıyorsa sana o konuda laf düşmez, sorunlu çalışıyorsa da sorunun mevzubahis ipten olup olmadığı tartışılır. Kaldı ki genellikle mekanik sistemler elektriki ve elektronik sistemlerden çok daha güvenilir ve uzun ömürlü, sağlamdır.
Sele işçiliği ve diğer konular da tartışılabilir. Ancak suçlar nitelikte paylaştığınız resimler gerçeği saptırıyor.
Marka fanatiği değilim ancak insanları yanlış yönlendirmek için çaba sarf ederseniz karşınızda size karşı duracak birileri mutlaka çıkar. Sen bunu keyif için dahi yapıyor olabilirsin. Fakat bunu okuyup buradan bilgi almaya çalışan ve yeterli incelemeyi yapmayan kişileri yanlış şekilde yönlendirmiş olursunuz. Bilginiz olmadan fikir sahibi olup hele bir de insanları eksik ve yanlış bilginiz ile fikir sahibi yapmaya çalışmayın.
-
binenler hep güzel yanını söylüyordu. hatta bende bakıp ulan ne güzel motor yapmışlar diyordum.
meğersem öyle değilmiş. teşekkürler bilgilendirme içişn.
-
Henüz 200 km olan yeni Forza sahibi olarak bu mesaj beni bayağı endişeye sürükledi, 50 den fazla karşılaştırma videosu izlemiş ve ona göre kadar vermiştim, Sahibinden üzerinde 800 den fazla 2. el Xmax var iken forza'nın 100 civar olması da etkili olmuştu, bu durumların oluşup oluşmayacağını zaman gösterecek.
-
her zaman derim bu segmentin lideri x max tır güç konfor yakıt parça
ben scooter alacak olsam x max 300 alırdım vergi üst dilim olsa bile
-
F54 adlı üyeden alıntı
her zaman derim bu segmentin lideri x max tır güç konfor yakıt parça
ben scooter alacak olsam x max 300 alırdım vergi üst dilim olsa bile
üstad "konfor" ve xmax ı aynı cümlede kullanma yahu
yeni ve eski kasa 125, 250,300,400 xmax ve forza 250 kullandım , Honda konfor konusunda kesinlikle daha iyi..diğer konularda yorumum yok ama 250 xmax ın da akselerasyonu 250 lik forzadan daha güzeldi..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
üstad "konfor" ve xmax ı aynı cümlede kullanma yahu
yeni ve eski kasa 125, 250,300,400 xmax ve forza 250 kullandım , Honda konfor konusunda kesinlikle daha iyi..diğer konularda yorumum yok ama 250 xmax ın da akselerasyonu 250 lik forzadan daha güzeldi..
Öte yandan parça denmiş, en yüksek parça ve servis ücreti Yamahada.
-
gerivites adlı üyeden alıntı
İkiniz de hondayı gömüyorsunuz, bu anlaşamama durumu neden ��
28bin lira mıydı neydi. 250ccye bu kadar para verip bunlardan birkaçıyla bile karsilassam pişman olurdum zaten.
İkisi de gömmüyor. Pcx ile alakalı yazıyı yazan da konuyu açan kişi zaten. Hırbonen kopyala yapıştır yapmış.
-
Fr.Sante adlı üyeden alıntı
İkisi de gömmüyor. Pcx ile alakalı yazıyı yazan da konuyu açan kişi zaten. Hırbonen kopyala yapıştır yapmış.
Haklı oldukları yerler var yazı mı okudunuz mu üstteki?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)