2020'de Fiyatlar Bu Kadar Yüksekken Sıfır Motosiklet Almak Ne kadar Mantıklı?
-
Ben hep ikinci el aldım sattım , size de tavsiyem bu yönde olur.
Nakit mi vericeksiniz borçlanacakmısınız bilmiyorum, eğer imkanlar genişse sıfır alıp kafa rahat binmek mantıklı olur. Ancak imkanlar zayıfsa minimum borçla maximum verim aramak lazım.
Şu aylarda 2. el uygun fiyata düşük km cb250r, mt25, crf250l ler gözüme çarpıyor.
Şahsen ben 2-3 yıl içinde 20 ye yakın motosiklet değiştirdim, sebebi motosiklet kültüründen bi haber olup motosiklete başlamamdı. Sağolsun forumdaki Mr.Mud kardeşimin açtığı konular sonucu en son bu işe son verip tarzımı belirledim çok şükür.
Şöyle bir baktım Minimum borçla beni crf250l veya wr250r mutlu ederdi, detaylı araştırma ve bu iki modelin ikinci ellerini hem sahibindende hem facebook guruplarında takip ederek bi kaç ay içinde amacıma ulaştım.
İkinci el alacaksanız biraz sabır ve vakitle aklınızdaki modeli ucuza alabilirsiniz.
Allah gönlünüze göre versin inşallah.
Reklamlar
-
Araya kaynak yapayım
2016 , 2018 trafik çıkış , Abs'siz Tenere 660.
54.000 kmde (satırlar yazılırken 53.400 ) günlük 100-150 km kullanıyorum km artabilir.
1 defa far ampulu patlaması harici en ufak sorun / yolda bırakma söz konusu olmadı.
2016 Abs'siz ! (Trafik çıkışı 2018 ocak , Çanakkale bayii'den sıfır olarak aldım)
Koruma demirleri , karter muhafaza , elcik korumalar , orta sehpa Orjinal Yamaha (koruma demirleri , çıkma alındı bazı yerleri kaynaklı.)
Gümüş renk.
5-7 km ile sola yatış , başka vukuatı yok , estetik "derin" çizik vs yok (muhtelif çizikler , garaja gir çık sürtünme çizikleri elcik yanlarında , karter koruma tutucuda ve koruma demirinde kaynaklar.(titreşimden dolayı) yağ filtre cıvatası değişti .
Lastikler yüzde 90, Metzeller enduro sahara 3.
Zincir dişli Rk orjinal set ile değişti 3 gün evvel , yağ Motul 7100 ile ve yağ filitreside orjinal olarak değişti.
Sahibinden'e ilan açmadım , üşeniyorum doğrusu , iletişim buradan özel mesaj.
Düşünen olur ise pazarlıksız 31.000 gaymedir
-
Kocaeli İl Temsilcisi
3RE3RA adlı üyeden alıntı
uzun yıllar kullanılacak temiz ikinci eller sıfırından daha pahalı :D bütçe sıkıntın yoksa sıfır alıp 8-10 yıl rahat rahat binersin. sadece alacağın motora iyi karar ver. zamanla kısa geziler uzuyor, şehir içi bunaltıyor uzaklara kaçasın geliyor.
250 cc sekmentinde eldeki modeller belli olduğu için pek de seçeneğiniz bulunmuyor malum. İkinci ellere de bakıyorum belki bir umut temiz ve ucuza bulurum diye ama hepsinin fiyatı sıfır fiyatıyla neredeyse aynı. O yüzden sıfır almak daha temiz iş gibi gelmeye başladı. [COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
hokahey adlı üyeden alıntı
Alacaksan çabuk al zira piyasa patladı. Fiyatlar her gün artıyor.
Maalesef öyle hocam. İşin en ilginç tarafıysa sıfır fiyatları arttıkça 2. ellerin de fiyatı artıyor. Toplum olarak hepimiz alım-satım yaparak para kazanmaya çalışıyoruz sanırım. Çıkılamaz bir döngüdeyiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
Feyzisay adlı üyeden alıntı
Mantıklı tabiki neden mantıklı olmasın ancak bu saatten sonra sakın 2019 model almayın. Bizim bayiler haziran ayına kadar eski modelleri kakalamaya bayılırlar. Maksat depodaki eski mallar tükensin. Fiyat pahalılığınada takılmayın çünkü bu adamlar genelde her 2 ayda bir zam yaptığından ikinci elde ya zarar etmeyeceksiniz yada iyi ihtimalle kullandığınız motordan kăr bile edeceksiniz. Küçük cc düşünüyorsanızda honda dan uzak durun yamaha en iyi tercih olacaktır.
Almak istediğim motosikleti kısa sürede satmayı düşünmüyorum. Fiyatlar hem pahalı hem de fazla bir alternatifimiz zaten yok 250 cc sınıfında. Öncelik olarak Japon modeller tercihimdir. Bunlar içerisinden de servis ve yedek parça bolluğu olarak Honda ve Yamaha başı çekiyor. Suzuki ve Kawasaki ise daha sonra geliyor. Özellikle Kawasaki'nin yedek parça fiyatları dudak uçaklatan cinsten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Sıfır km motosiklet alman ne yazık ki mantıksız. Ha Cbr 650 R falan alırsın bir nebze belki de, bakıyorum da 30 000 TRY R25, X MAX 250 - 300, RC 250 - 390, cb 250 r v.s. alanlar var, bunlar satarken ne diyecek ? " ulan ben 25 e aldım 25 e vereyim ? " ... Pekiiii 25 000 - 35 000 cepten çıktıktan sonra ne motosikletler var ?
Bence uzun süreli almayacaksan elinde patlar bugün 35 000 TRY gibi bir paraya CBR 650 F bulabiliyorsun ki dört silindir ABS
30.000 TRY dediğin zaman NC 750 X/S bulabiliyorsun ki çift silindir ABS
30.000 TRY dediğin zaman Kawasaki ER6 F bulabiliyorsun ki çift silindir ABS
30.000 TRY dediğin zaman CBR 500 R bulabiliyorsun ki çift silindir ABS
30.000 TRY dediğin zaman CBF 600 - CBF 1000 bulabiliyorsun ki dört silindir ABS
35.000 TRY dediğin zaman Crossrunner 800 bulabiliyorsun ki dört silindir ABS
Model yılı eski olsa da bugünün motosikletlerine 5 basacağını herkes biliyor .. Yani sıfır motosiklet alanın işi çooooook zor, çok ...
Yukarıda yazdığım motosikletler ile bugün " sıfır olarak " o paraya alabileceğin motosikletleri bir karşılaştır ..
Öncelikle teşekkür ederim karşılaştırma yapmandan dolayı. Konuştuğumuz fiyatlarda evet, 2. el 600'lük bulabilmek çok rahat. Yeterli tecrübem olsaydı kesinlikle bakacağım motosiklet, Yamaha XJ6 Diversion F modeli olurdu veya XJ6N ama bunları sürebilmek için bir nebzede olsa tecrübe gerekli aksi taktirde 4 silindirli bir motosiklet sonumuzu getirebilir diye düşünüyorum. Bu tarz motosikletler el altında olduğu sürece ve yeterli tecrübe bulunmadığı sürece insanı agrasif kullanmaya teşvik edebiliyor. Bir kaç sefer 600lük deneme fırsatım olmuştu, hiç biri şakaya gelmez.
Dediğiniz 2. el modellerin piyasasına da bakıyorum süreki olarak. Özellikle 4 silindir olan modellerin çoğunda maalesef abart egzoz takılı (genellikle yüksek devir kullanılıp kesiciye sokuluyorlar) ve yüksek km'li motosikletler. Düşük km'li olanların çoğu 35-40k civarında. 30K üzerinde de fazla para vermek istemiyorum. Eski modelleri bu kadar yüksek fiyat görünce ister istemez sıfır 250lik alıp uzun yıllar bineyim diyorum ama kararsız kaldığım bir konu oldu. Bu yüzden siz değerli üyelerimize danışmak gereği duydum.
-
vallahi onu bunu bilmem ama herkes elindekinin kıymetini bilsin.
elimde kel kör iki motosikletim var.Bi kaç haftayda da crf rally almayı düşünüyorum.Sonra da ne motor alır ne de satarım belli bir süre.Piyasa öyle boktan ki ne alınır ne satılır.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Fiyatlar asla düşmeyecek, hep artacak. Bu yüzden istediğin bir şeyi ( ne olursa olsun) hemen satın almak doğru bir karardır.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
F54 adlı üyeden alıntı
BEN olsam 250 cc 30000 tl vermem alırım bi nc 750 bakarım keyfime
NC 750 serisi de güzel motosiklet ama düşük km'li olanları bütçemi aşıyor maalesef. :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Sıfır almak gerçekten akıl kârı değil ama ikinci elde de fiyatlar absürt hale geldi. Eğer almaya karar verilirse acele edilmeli zira bahara girer girmez motosiklet fiyatları artmaya başlar. Özellikle ikinci elde.
Her ay zam geliyor evet haklısınız. Benim de amacım sıfır alıp uzun yıllar kullanabilmek ama fiyatlar da yüksek olunca insan kararsız kalıyor. Normal şartlarda 250cc sınıfı motosikletler kesinlikle 30bin tl bandını hakeden aletler değil...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------
ahmetmert58 adlı üyeden alıntı
dibine kadar katılıyorum. ben olsam alırım bir NC 700 veya 750 bakarım keyfime. daha öncede kullandığım iki motor. gidiş desen gidiyor duruş desen duruyor. rahatlık desen acayip konforlu makina. sağlamlık konusunda zaten kendini kanıtlamış bir motor 200.000 km'yi çok rahat devirebilecek motor belkide daha fazlasını (bakımları titizlikle yapıldığı sürece tabiki). şehir içinde de gayet klay kullanımlı, uzun yolda da çok rahat kullanabilirsiniz.
kısacası o kadar bütçe ayıracaksam kesinlikle honda NC serisi alırım. para konusunda derdim olmasa da africa twin ilk sıramda olur
Bütçem maksimum 30 bin hocam. Gönül isterdi ki ben de NC serisine göz atayım ama +10-20K daha eklemem imkansız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Mt25 çok sevdiğim bir motor olmasına rağmen ben de 30.000 TL bütçeyle sıfır Mt25 almak yerine tercihimi 2. el Nc750S ya da Cb500F'ten yana kullanırdım. Cbr500r da spor görünümlü, güzel bir motor. Lakin herkes kullanmakta olduğu motoru beğenmek ister, Mt25'in tipini çok sevip Nc'yi beğenmeyebilirsiniz, o zaman da keyif alamazsınız sevmediğiniz bir motordan bence.
600'lük sınıfından en çok XJ6 serisini beğeniyorum ama onların da düşük km olanları bütçemi aşıyor ve 4 silindir tecrübem yok. Erkenden ayrılmaya niyetim pek yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
blueway2 adlı üyeden alıntı
250 lik için o paralara gerek yok yarı parasına tertemiz inazuma alabilirsiniz.Kesinlikle memnun edecektir sizi.
İnazuma da sağlam ve güzel bir model lakin 5 yaşında olan modellere 20bin istiyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
Vista86 adlı üyeden alıntı
Bu söylediğine sakın inanma. Bende öyle diyerek sıfır 250 cc. almıştım. Bir yıl olmadan cc. yükselttim. Ve bende pro değilim.
Herkes yüksek cc bir motor sahibi olmak ister. Bu spor, biraz da uyuşturucu gibi. Alıştıkça, insan daha iyisini istiyor. O konuda haklısınız ama yeterli tecrübe olmadan yüksek cc bir motora sahip olmak, insanı erkenden bu dünyadan ayırabiliyor.
-
25000km tecrübe ile gazı patır patır diplemeden 2000-3000km kullanırsan xj6 sorun yaratmaz sana. Bu kadar tecrübeni küçümseme derim.
-
Başlık dikkatimi çekti:
"2020'de Fiyatlar Bu Kadar Yüksekken Sıfır Motosiklet Almak Ne kadar Mantıklı?"
Sanki fiyatların gereksiz şişirildiği ve zamanla düşeceği söz konusu gibi. Eğer öyle değilse neden mantıklı olmasın ki?
Fiyatlar yükseldikçe kimileri markaları ya da distribütörleri suçluyorlar, aradan bir "hayin yamaha" muhabbeti başını çıkarıveriyor
Deprem olunca yere kızıp bağırmak gibi geliyor bana... Çünkü daha uygun fiyata daha çok motosiklet satıp daha çok kâr etmeyi en çok isteyen markalar ve distribütörlerdir. Ancak öyle olmadığına göre, firmalar ve distributörler de salak olmadığına göre, acaba neden diye düşünmek lazım...
-
Bizim ülkemizde şu bir gerçek, bir malı aldın aldın ne kadar almak için geç kalırsan o kadar pahalıya alırsın.İmkânın varsa al.
-
Ocak ayında sıfır motor alıyorsan sıkı pazarlık yap derim.
-
kendin belirtmişsin,
bakım gideri, servis ulaşılabilirliği, fiyatı ile cüzdanına en uygun aracı seçmen ilerleyen döneme daha hazır olmanı sağlayacaktır.
büyük bir sorun çıkmaz ise alınan aracın uzun süre kullanılması taraftarıyım.
ikinci el konusu oldukça muallakta,
zira dürüstlük pek rastlanılan bir erdem değil.
iyi incelemek gerekiyor.
kendi segmentimden örnek vermek gerekir ise;
honda forza 33.000 tl
xmax de yaklaşık aynı.
sym 29.000 tl civarında.
bunlar düşük rakamlar değiller. düşeceklerine dair de işaretler görünmüyor.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
2020 model için konuşuyoruz sanırım...Yeni kasa mt-25 te tek derdin belli bir süre sonra güç açısından seni kesmemesi olur...eu4 yakıtı azalmis motor, ön düzen yenilendi, abs var zaten, yeni gösterge,led far, lastiklerde yeni r25 gibi dunlop gelecek büyük ihtimalle, düşük mtv, düşük yakıt tüketimi, 20bin km kadar büyük bakım masrafı olmaması durumu vs hep artı dır....Akıl veren çok olur bizde o paraya şunu al bunu al vs....yüksek cc mtv artar, yakıt artar, bakım masrafı artar, 2.el alırsın bi lastik-zincir-dişli zamanı gelmiş olsa gitti kafadan en az 2000tl....Mesela bende mt25 ten mt07 ye geçtim 2 ay kadar önce her anlamda memnunum ama al işte mtv geldi çattı....479tl mtv si var nerdeyse arabam kadar...mt25 in ki 80 tl idi hadi zam gelsin 100 olsun...uzun lafın kısası;
1. Akıl veren çok olur ama malı aldıktan sonra her şeyi ile sen başbaşa kalırsın...Bu sebeble iyi düşünüp hesap yapın...
2. Ne alırsan al ABS li al...
-
30 bin 250cc bir motora vereceğime 5 daha katar araba alır binerim. 30 bin liraya alınmış 250cc motordan zevk alınmaz olsa olsa can acır.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
30 bin 250cc bir motora vereceğime 5 daha katar araba alır binerim. 30 bin liraya alınmış 250cc motordan zevk alınmaz olsa olsa can acır.
Yasin iyi dersin de,
35.bine eli yuzu duzgun bir arabada kalmadi.
Varsada bize denk gelmez.
Hee 2005-2006 hyundai admire belki denk gelir ama onda da yol tutuş yok be aga.
Guzel sorunsuz araba lafim yok.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Angrypower adlı üyeden alıntı
25000km tecrübe ile gazı patır patır diplemeden 2000-3000km kullanırsan xj6 sorun yaratmaz sana. Bu kadar tecrübeni küçümseme derim.
Gönlüm aslında xj6n'den yana. Çünkü hayalimdeki bir naked model. Ama kendime pek güvenmediğim için emin olamıyorum sanırım yüksek cc için. 37 bin tl'ye 2016 abs'li 10.000 km'de xj6n mevcut. Aklım gitmiyor değil. Mt-25 alsam 32bin vereceğim. Arada 5bin tl fark var ama hangisini almak daha yerinde bir karar olur ona emin değilim.
-
Hee bu arada,
Sene 2012 de 29.700 e hyundai bayisi 0km i20 1.2 start troy birakti
2013 te yine citroen bayisi 31.000 e C-elysee birakti
2014 te hyundai i30 aldim,0km panaromik cam tavan,1.6 gdi full 41.500tl ye.
Vay babam vay..
Şimdi bu arabalar 110bin den başliyor.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Yasin iyi dersin de,
35.bine eli yuzu duzgun bir arabada kalmadi.
Varsada bize denk gelmez.
Hee 2005-2006 hyundai admire belki denk gelir ama onda da yol tutuş yok be aga.
Guzel sorunsuz araba lafim yok.
Piyasası olmasa da Alfa 156, Seat Cordoba vs keyifli araçlar en azından. Piyasa hızlı olsun denirse civic bulunabilir. Bakım masrafları da daha ucuza gelir bu araçların. 5000 de bir bakımda saçma sapan fiyat iteliyor servisler. Tabi bu araçlar da ıvır zıvır masraflar çıkarırlar yaşları gereği.
Tabi bu dediğim 250cc 30 bin lira için geçerli. Özellikle Ankara da Eskişehir ve İstanbul yolunda 250cc motorlara bile eziyet ediyor diğer araç kullanıcıları. Özellikle yazın akşam 10 dan sonra felaket. Alınacaksa piyasası yavaşta olsa gücü yerinde bir motor alınması taraftarıyım.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
YasinC adlı üyeden alıntı
30 bin 250cc bir motora vereceğime 5 daha katar araba alır binerim. 30 bin liraya alınmış 250cc motordan zevk alınmaz olsa olsa can acır.
Hocam zaten 2015 model Peugeot 301 arabaya sahibim. Motoru arabanın yanına almayı düşünüyorum. Tek başımayken araba sürmek ve trafiğe girmek beni çileden çıkartıyor. Aile ile gezerken arabayı tercih ediyorum ama tek başıma da gezdiğim zamanlar olduğundan dolayı, tekrardan iki tekere dönmek istiyorum.
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Gönlüm aslında xj6n'den yana. Çünkü hayalimdeki bir naked model. Ama kendime pek güvenmediğim için emin olamıyorum sanırım yüksek cc için. 37 bin tl'ye 2016 abs'li 10.000 km'de xj6n mevcut. Aklım gitmiyor değil. Mt-25 alsam 32bin vereceğim. Arada 5bin tl fark var ama hangisini almak daha yerinde bir karar olur ona emin değilim.
Şimdiden hayırlı olsun. Almışken gönlündekini al. Bu devirde 250cc ile 600cc arası pek fark kalmadı zaten boş düzlüklerde. Elinin altında hafiften bir gaz payı olması iyidir.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Bu devirde 250cc ile 600cc arası pek fark kalmadı zaten boş düzlüklerde.
Nasıl? "İkisi de iki tekerli" falan gibi mi?
Şahsen arada bayağı bir ciddi fark olduğunu düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)