Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

500 Km'de debriyaj balatası bitirmiş olabilir miyim?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Vitesli motosikleti yeni öğrendiğim için yeni motorumun debriyaj balatasını stop ede ede yaktım sanırım.(100 defa falan stop etti)
    İlk aldığımda debriyajı bıraktığımda en sonlarda kavrıyordu. Şu an tamamen bıraktığımda anca kavramış oluyor.
    Debriyaj teli ayarı aldığımda da en sondaydı, şu an daha fazla salmak için yer yok. Vites kolunda salabilirim anca.
    Devir verdikçe hız artıyor ama bitmeye yakın gibi hissediyorum şu an.
    Balatayı kendim değiştireyim mi? Daha önce değiştirmedim ama tamirci çok fazla ister gibime geliyor. İnternette 35tlye debriyaj balatası var. Bu balataların çeşitleri var mı bu arada, daha iyisini alabiliyor muyum?
    Bu motosiklet normalde de yukarıda kavrıyor, bunu daha aşağı indirmenin yolu yok mudur? Daha iyi balata alarak vs. Neden bu kadar hızlı kavrıyor? Hiç rahat değil.

    Razore 100


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Motorunuz hayırlı olsun ancak aklıma takılan bir şey var. balata yakacak kadar çok stop ederken ehliyeti nasıl alabildiniz?

    Sorunuza cevap olarak da balata değiştirmek çok kolay bir şey değil diye biliyorum.. işini bilen bir ustanın değiştirtmesinde fayda var..

  3. #3
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz hayırlı olsun ancak aklıma takılan bir şey var. balata yakacak kadar çok stop ederken ehliyeti nasıl alabildiniz?
    Tam puanla

    Normalde scooter kullanıyorum, vitesli motora ilk geçişimdi. Ehliyet kursunun motorunda bir kaç kere deneyerek çözdüm zaten, kavraması sonda değildi.

  4. #4

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam puanla

    Normalde scooter kullanıyorum, vitesli motora ilk geçişimdi. Ehliyet kursunun motorunda bir kaç kere deneyerek çözdüm zaten, kavraması sonda değildi.
    ben kursa başladığım günden beri kurs + üstüne de kendi yapmış olduğum 20 bin km içerisinde toplamda 10 defa ancak stop etmişimdir.. önemli olan kavrama noktasını hissedebilmekte.. güvenli, trafiğe kapalı bir alanda eldivensiz olarak kalkış denemeleri yapın bu sayede kavrama noktasını daha iyi hissedebilirsiniz.. hatta gaz vermeyin hiç 1. viteste rölantide debriyajı yavaş yavaş bırakmaya başlayın.. önce sallanmaya baslayacak motosiklet sonra da stop edecektir.. sallanmaya başladığı nokta kavrama noktanızdır. stop etmenin 2 sebebi vardır.. ya yeteri kadar gaz vermiyorsunuzdur ya da debriyajı gereğinden hızlı bırakıyorsunuzdur.. ikisi birden de mümkün olabilir..ama kavrama bittiyse ve hızlıca değiştirmezseniz dişlilere zarar vermeye başlayacaktır.
    ayrıca kavramayı servisinde değiştirin fiyat sabittir. dışarıdaki ustadan biraz fazla ödeme yaparsınız belki ancak ne idüğü belirsiz bir kavrama seti ve ustalara kalmamış olursunuz.

  5. #5
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kursa başladığım günden beri kurs + üstüne de kendi yapmış olduğum 20 bin km içerisinde toplamda 10 defa ancak stop etmişimdir.. önemli olan kavrama noktasını hissedebilmekte.. güvenli, trafiğe kapalı bir alanda eldivensiz olarak kalkış denemeleri yapın bu sayede kavrama noktasını daha iyi hissedebilirsiniz.. hatta gaz vermeyin hiç 1. viteste rölantide debriyajı yavaş yavaş bırakmaya başlayın.. önce sallanmaya baslayacak motosiklet sonra da stop edecektir.. sallanmaya başladığı nokta kavrama noktanızdır. stop etmenin 2 sebebi vardır.. ya yeteri kadar gaz vermiyorsunuzdur ya da debriyajı gereğinden hızlı bırakıyorsunuzdur.. ikisi birden de mümkün olabilir..ama kavrama bittiyse ve hızlıca değiştirmezseniz dişlilere zarar vermeye başlayacaktır.
    Artık stop ettirmiyorum ama sorum 500km'de debriyaj balatasını bitirmiş olabilir miyim? Kontrol etmek istesem sanırım lokma takımı 100tl + hassas kumpas 50tl + yağ pompası sökme aparatı + tam 12nm ile sıkmak için dinamometre en az 200-300 lira arası bir fiyat çıkar sanırım. Tamirci de bu fiyattan değiştirir muhtemelen ama o paraya kendim yapmam daha mantıklı. Ama değişmesi gerekmiyorsa boşuna zarara girmiş olurum.

  6. #6

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    balata bitirmenin km ile ilgisi yoktur, yepisyeni balata tak getir yokuşa yarım debriyajda frensiz bekle, maksimum 3 dakikada balatayı sıyırırsın.. biz ne diyelim şimdi bu duruma.. ama bir ustaya değiştirtmende fayda var. kendin deneyip başaramazsan çok daha büyük meblağlar ödemen gerekebilir..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------

    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık stop ettirmiyorum ama sorum 500km'de debriyaj balatasını bitirmiş olabilir miyim? Kontrol etmek istesem sanırım lokma takımı 100tl + hassas kumpas 50tl + yağ pompası sökme aparatı + tam 12nm ile sıkmak için dinamometre en az 200-300 lira arası bir fiyat çıkar sanırım. Tamirci de bu fiyattan değiştirir muhtemelen ama o paraya kendim yapmam daha mantıklı. Ama değişmesi gerekmiyorsa boşuna zarara girmiş olurum.
    bu arada artık stop ettirmiyor olmanız balatayı bitiremeyeceğiniz anlamına da gelmez.. bu sefer de debriyajı çok yavaş bırakıyor iseniz balatayı kısa zamanda yine yersiniz.. iki ucu pis değnek bir durum bu.. mali durumunuz uygunsa profesyonel bir kurumdan eğitim alabiliyorsanız alın, alamıyorsanız da çevrenizdeki uzun zamandır vitesli motosiklet kullanan arkadaşlarınıza bir tur attırın artçı olarak.. onlar size kullanım şeklinizde bir yanlışlık var ise söyleyeceklerdir.

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık stop ettirmiyorum ama sorum 500km'de debriyaj balatasını bitirmiş olabilir miyim? Kontrol etmek istesem sanırım lokma takımı 100tl + hassas kumpas 50tl + yağ pompası sökme aparatı + tam 12nm ile sıkmak için dinamometre en az 200-300 lira arası bir fiyat çıkar sanırım. Tamirci de bu fiyattan değiştirir muhtemelen ama o paraya kendim yapmam daha mantıklı. Ama değişmesi gerekmiyorsa boşuna zarara girmiş olurum.
    100 tl'ye alacağın lokma takımı ile anca bisikletin fren pabucunu değiştirirsin, 50 tl'lik kumpas ile maket ev yaparsın o da yamuk olur.

    5. vitese tak gaz vere vere kalkmaya çalış. debriyajı tam olarak bıraktığında motor stop etmiyorsa balatan bitmiştir. stop ediyorsa mahalledeki motorcu çırağına 10 tl ver debriyaj telini alt levyeden gersin. hadi iyi günler.
    levend84 bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Rks Rk 150
    Motorcuya ver o yapsın yanlış anlama önce motora hakimiyet kurup sonra alt kısma geç daha sonra eğer motor tutkun varsa böyle konuları öğrenmek istiyorsan netten videolara bakıp gerekli aletleri alıp kendin değiştir

  9. #9
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    kavrama noktası ayarlanır,ilk motorumda benzeri başıma gelmişti daha rodajdaki motor için balataları değiştirelim fren diskini değiştirelim felan demişti motorcu sonra servise gittiğimde hiçbir şey yok kandırmaya çalışmış demişler di dikkat et

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    500 km'de biraz zor manetten debriyajın kavrama ayarını yap düzelir

  11. #11
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Zannetmiyorum debriyaj balatasının o kadar kolay biteceğin. Ben o motorla neredeyse cross sürüşüne benzer bir sürüş yaptım 2-3 saat boyunca ve o kadar çok yarım debriyaj yaptım yine de bitmedi. O yüzden seninkinin de bitmiş olacağını düşünmüyorum. Bir tamirciye git ve 'Abi ben bu motoru yeni aldım. Bi bakabilir misin sağına soluna? Bi kullan gidişinde, hava ayarında yapılması gereken bir şey var mı?' de. O da hem test etmiş olacak hemde senin merak ettiğin debriyaj balatası sorusunun yanıtını verecektir. Kolay gelsin.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    100 değil 1000 defa stop ettirsen debriyaj balatası stop ettirmekten zarar görmez vede bitmez..yağlı debriyajı kısa sürede bitirmek için Hacı Osman rampasını manet yarım çekili tapagaz çıkman lazım..büyük ihtimalle debriyaj telin uzamış ve ayar tutmuyor , debriyaj teli on tane incecik telin halat gibi birbirine sarılması ile yapılmıştır , genellikle preslenmiş uçlarından 3-5 tane ince tel kopar ve kalanlar uzamaya başlar , belli bir noktadan sonra hepsi kopar yolda kalırsın..
    HRider ve Ali Mert bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yillar evvel,100luk çin mali motorumun rodaj bakiminda kuvete inen yağ 400-500ml civarindaydi.kapasitesi ise 800ml.

    Servisteki ustayla o an birbirimize baktik,usta nadir de olsa fabrikada bu şekilde eksik yağ koyulabiliyor demişti.dedim motorun kurulumunu yaparken bakmadiniz mi?kem kum etti,neyse bu bakimda bizden olsun dedi bastim çiktim.

    Bakimdan sonra debriyaj kaçirmasini kesmişti.

    Zaten fazla kullanamadim,g.tu başi dağilmaya başlamişti.

    Uzun lafin kisasi,yağ seviyesi ve viskozitesi de onemli(yarim,tam,mineral sentetik)

  14. #14
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Yav, yamaha gibi bir markanın orjinal debriyaj takımı 450 TL Gibi bir fiyata değişirken benimki gibi kore malı bir motosikletin debriyajı nasıl 600-650ye mal olur aklımı yitireceğim. Adam gelmiş 35 tl diyor üstte de. Ah aman allahım ah. Adamların orjinal grenajı 450TL Bizimki 1800TL (Sadece sağ panzot altı) Dostum 35 TL birşey ise hiç düşünmeden al git taktık kendini sıkıntıya sokma, bilen adama götür işini iyi yapsın. Benim debriyaj balatamı bozmuştu bi usta 200 tl vermiştim. Anlayan bir ustaya 350 TL'ye düzelttirdim. Uzun vadede geri dönüşü inanılmaz kötü oluyor.

  15. #15
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    - Teli çıkarın, yıpranma var mı kontrol edin
    - Teli gresleyerek takın
    - Üst ayarı sıfırlayın
    - Alt taraftan (vites kutusu girişinden) ayar yapın
    - Hidrolik sistem ise yağ seviyesi ve merkez kontrolü yapın
    > Debriyajı siz değiştirebilirsiniz ama ne kadar doğru olur ne kadar ayarlı olur bilemezsiniz.
    Siz en iyisi ustasına götürün, izleyip öğrenin, ancak ondan sonra kendiniz deneyin derim.
    > Balataların ölçüsü olur ve aynı ölçü birden fazla marka modelde kullanılır. Ölçüsüne göre farklı markalar ve kaliteler olur ama yeni aldığınız balatanın ölçü ve şekil olarak birebir aynı olması beklenir.
    *
    500 km.'de balata bitmesi çok enderdir. Sanırım sizi ayar sorununuz var.

  16. #16
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    - Teli çıkarın, yıpranma var mı kontrol edin
    - Teli gresleyerek takın
    - Üst ayarı sıfırlayın
    - Alt taraftan (vites kutusu girişinden) ayar yapın
    - Hidrolik sistem ise yağ seviyesi ve merkez kontrolü yapın
    > Debriyajı siz değiştirebilirsiniz ama ne kadar doğru olur ne kadar ayarlı olur bilemezsiniz.
    Siz en iyisi ustasına götürün, izleyip öğrenin, ancak ondan sonra kendiniz deneyin derim.
    > Balataların ölçüsü olur ve aynı ölçü birden fazla marka modelde kullanılır. Ölçüsüne göre farklı markalar ve kaliteler olur ama yeni aldığınız balatanın ölçü ve şekil olarak birebir aynı olması beklenir.
    *
    500 km.'de balata bitmesi çok enderdir. Sanırım sizi ayar sorununuz var.
    Ben de telden diye düşündüm, üstten saldım ama üstten bıraktıkça tel alt tarafta artık daha geriye gitmiyor. Demek ki içerideki yaylar son noktaya kadar itiyor artık.

    Balataların bitmiş olduğunu düşünüyorum. Üst üste stop ettirdiğim için balatalar kavrulmuş olabilir. İlk aldığım zaman da ayarını iyi yapmamışlardı, en sona kadar bıraktığımda anca kavrıyordu. Debriyajı kontrol etmeden bana verdikleri için 500 kilometreyi yarım debriyaj sürdüm belki de.
    Sanayi de balatayı sordum 25 tl, komple set 80tl(motora bakan padlerle beraber) dediler, eksik ekipmanları alıp kendim değiştireceğim.


    Sıfır balata takayım da kendim düzgünce ayarlayayım şu debriyajı. Şu an sonuna kadar saldım ama bu sefer de bittiği için son bir kaç milimetrede anca kavrıyor.

  17. #17
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de telden diye düşündüm, üstten saldım ama üstten bıraktıkça tel alt tarafta artık daha geriye gitmiyor. Demek ki içerideki yaylar son noktaya kadar itiyor artık.

    Balataların bitmiş olduğunu düşünüyorum. Üst üste stop ettirdiğim için balatalar kavrulmuş olabilir. İlk aldığım zaman da ayarını iyi yapmamışlardı, en sona kadar bıraktığımda anca kavrıyordu. Debriyajı kontrol etmeden bana verdikleri için 500 kilometreyi yarım debriyaj sürdüm belki de.
    Sanayi de balatayı sordum 25 tl, komple set 80tl(motora bakan padlerle beraber) dediler, eksik ekipmanları alıp kendim değiştireceğim.


    Sıfır balata takayım da kendim düzgünce ayarlayayım şu debriyajı. Şu an sonuna kadar saldım ama bu sefer de bittiği için son bir kaç milimetrede anca kavrıyor.
    Garantisi yok mu o motorun?

  18. #18
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garantisi yok mu o motorun?
    Garantisi bozulan parçayı alıp servise işçilik ücretini de ödeyerek taktırman. Yağ değişiminde bile yağı gittim ben aldım.

  19. #19

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garantisi bozulan parçayı alıp servise işçilik ücretini de ödeyerek taktırman. Yağ değişiminde bile yağı gittim ben aldım.
    Çok garantiliymiş maşallah
    Ali Mert bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)