Soğuk havalarda çalışma problemi
Reklamlar
-
Arkadaşlar, soğuk havalarda motor çalışmıyor, marş basmıyor. Tık ediyor kalıyor, marşa 3-4 kez daha basarsan bi kez dönüyor marş ama sonra sesi kesiliyor. Yeni taktım marşı 2 gün önce. Marş sağlam. Motorum, enjeksiyonlu, jikle aç gibi yorumlarda bulunmazsanız sevinirim
Akünün değerlerine baktığımızda akünün şarjı vardı ve şarj da ediyordu. Ama havalar soğuduğundan beri vurduruyorum motoru. Sıcak havalarda alıyor marş sıkıntısı yok çok şükür
Reklamlar
-
aküyü nasıl ölçtünüz?
akü ölmüş gibi gözüküyor.
-
Madem Jikle Aç diyemiyorum.
Meme yapmıştır derim o halde bende.
İyi mal sahibine çekermiş değerli dostum.
Nasıl ki soğuk havalarda bizde yataktan çıkmak istemiyoruz.
Motosikletin de çalışmak istemiyor olması doğal.
Antifriz eklersen şayet, büyük ihtimalle bu sorun ortadan kalkacaktır.
Not: Akü sağlamsa şayet.
-
K.Kalkavan adlı üyeden alıntı
Madem Jikle Aç diyemiyorum.
Meme yapmıştır derim o halde bende.
İyi mal sahibine çekermiş değerli dostum.
Nasıl ki soğuk havalarda bizde yataktan çıkmak istemiyoruz.
Motosikletin de çalışmak istemiyor olması doğal.
Antifriz eklersen şayet, büyük ihtimalle bu sorun ortadan kalkacaktır.
Not: Akü sağlamsa şayet.
Dostum sen bmw ile motorcuya çarpan reis değil misin? Senin motorun mu vardı :D
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
aküyü nasıl ölçtünüz?
akü ölmüş gibi gözüküyor.
Akü mayısta alındı, henüz yeni
-
Aküyü şarj etmeyi denedin mi ? Bahsettiklerine göre ya marş dinamosunun kömüründe sorun var. Yada akünün şarjı az. Motor şarj etse dahi tam dolduramaz. Harici şarj lazım.
-
Başka bi motorun akü'sü ile dene , şayet marş alıyorsa doğrudan akü'dür , değilse ..
Yağ kalınlığı , mekanik sıkışıklık (niye değiştin marş motorunu ve geri takar iken sıkma değerleri vsvs uzar gider.)
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Aküyü şarj etmeyi denedin mi ? Bahsettiklerine göre ya marş dinamosunun kömüründe sorun var. Yada akünün şarjı az. Motor şarj etse dahi tam dolduramaz. Harici şarj lazım.
Ustam şarja etmişti 45 dakika kadar.
Bu arada, marşa basınca far tamamen sönmüyor, yarı sönüyor sadece.
------ DÜZENLEME --------
Motor ısındığında gayet rahat çalışıyor.
Marş rölesinde sıkıntı olabilir mi?
Subap ayarında sıkıntı olabilir mi?
Aküde kaçak olabilir mi? (Sağ arka sinyalim bozulmuş yanmıyor ve sağ ön sinyalim bu nedenle çok hızlı yanıp sönüyor)
Bilgisi olan üyelerimizden yardım bekliyorum, ona göre işlem yaptırıcam.
-
Far tamamen sönmüyorsa marş dinamosu aklıma geliyor. Benim motorda ayak marşı var. Kömür bitmeye yakın aynı bahsettiğini yapıyordu. Ayak marşıyla hafif yardım edince marş yapabiliyordu. İlk harekete gücü yetmiyordu dinamonun. Isınınca düzeliyordu. Bi süre daha geçince komple gitti dinamo. Harici akü ile dinamoya direk elektrik verip deneyebilirsin. Sorun aküde mi dinamoda mı bakarsın.
45 dakika yetersiz bi süre gibi geldi. Şarj konusunda detaylı başlık var forumda. 16 17 volta kadar çıkmalı diye hatırlıyorum şarj edince.
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Far tamamen sönmüyorsa marş dinamosu aklıma geliyor. Benim motorda ayak marşı var. Kömür bitmeye yakın aynı bahsettiğini yapıyordu. Ayak marşıyla hafif yardım edince marş yapabiliyordu. İlk harekete gücü yetmiyordu dinamonun. Isınınca düzeliyordu. Bi süre daha geçince komple gitti dinamo. Harici akü ile dinamoya direk elektrik verip deneyebilirsin. Sorun aküde mi dinamoda mı bakarsın.
45 dakika yetersiz bi süre gibi geldi. Şarj konusunda detaylı başlık var forumda. 16 17 volta kadar çıkmalı diye hatırlıyorum şarj edince.
Sinyallerden dolayı kaçak olabilir mi? - Marş motorum yeni değişti 2 gün önce
-
31 Aralık 2019, 01:27
#10
HRider adlı üyeden alıntı
Sinyallerden dolayı kaçak olabilir mi? - Marş motorum yeni değişti 2 gün önce
akü öncelikle motor çalışmıyorken ölçülmeli, gerekliyse gerektiği kadar şarj edilmeli, eğer akü %20 kapasitedeyseki öyle gözüküyor, 45 dakika gezmeniz bir işe yaramaz. harici bir şarj kesinlikle şart.
kaçak ise avometreyle ölçülmeden anlaşılmaz olabilirde olmayabilirde. siz motoru bir tamirciye götürün durumu anlatın şarj sisteminde sıkıntı olabilir diyin o gerekeni yapar.
-
31 Aralık 2019, 01:37
#11
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
akü öncelikle motor çalışmıyorken ölçülmeli, gerekliyse gerektiği kadar şarj edilmeli, eğer akü %20 kapasitedeyseki öyle gözüküyor, 45 dakika gezmeniz bir işe yaramaz. harici bir şarj kesinlikle şart.
kaçak ise avometreyle ölçülmeden anlaşılmaz olabilirde olmayabilirde. siz motoru bir tamirciye götürün durumu anlatın şarj sisteminde sıkıntı olabilir diyin o gerekeni yapar.
Şöyle söyleyeyim. Motor marş almadı, vurdurdum. Ustaya gittim 15 dakika sürdü gitmem. 30 Dakika dinlendi motor. Usta aküyü ölçtü, sıkıntı yok bunda dedi. Şarj da ediyordu üstelik.
---DÜZENLEME---
Şunu da belirteyim bir ara motor marş almadı ısrarla. Vurdurmak zorunda kaldım. 60-70 Saniye sonra stop ettirdim motoru yanlışlıkla. Aha dedim sıçtık çalışmayacak motor kaldık düzlükte. Marşa bastım çuf çuf çuf tertemiz aldı devam ettim ben de. Garip olan nokta orası. Motor 60 - 70 Saniye çalışınca bile marş alıyor. Yeter ki çalışsın. Acaba 10-50 Yağ kullandığımdan mı? Kışın basmıyor çünkü soğukta. Aralığın 10'u 17-18 derecede gayet rahat basıyordu çünkü.
-
31 Aralık 2019, 01:51
#12
Tam dolu yeni akü bile soğuk havada %65 e kadar düşebilir , bence akün yeterince şarz olmuyor , kısa mesafe kullanıyorsan yada sargıda hafif yanık varsa akşam stop ettiğinde yeterli şarz olmayan akünün kapasitesi sabah %30 a düşse marş basmaz ama farlara vs yeter.. eve varmadan 20 dk önce farların fişini çek iyice dolsun bakalım sabah ne gösterecek , motoru çalıştırdıktan sonra fişi takmayı unutma !
-
31 Aralık 2019, 02:13
#13
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tam dolu yeni akü bile soğuk havada %65 e kadar düşebilir , bence akün yeterince şarz olmuyor , kısa mesafe kullanıyorsan yada sargıda hafif yanık varsa akşam stop ettiğinde yeterli şarz olmayan akünün kapasitesi sabah %30 a düşse marş basmaz ama farlara vs yeter.. eve varmadan 20 dk önce farların fişini çek iyice dolsun bakalım sabah ne gösterecek , motoru çalıştırdıktan sonra fişi takmayı unutma !
Farları açacak durum pek olmuyor. Akşamları çok nadir kullanıyorum ve okul-ev arası 35km. Günde yaklaşık 80KM Yol yapıyorum.
---DÜZENLEME VE EK BİLGİLER---
1-) Sağ arka sinyalim çalışmıyor ön sağ sinyalim çalışıyor fakat, çok seri yanıp sönüyor. (Kısa devre olabilir mi? Kaçak vs.)
2-) Motoru, bir defa çalıştırırsam 2-3 saate kadar marş alıyor. Örneğin motoru vurdurarak çalıştıktan 60-70 saniye sonra stop ettirdim. Ve marş aldı sonrasında.
3-)Akünün değerlerini ölçtürdüğümde normal çıktı, gayet şarj alıyor (Mayısta almıştım)
4-) Marş motorunu 2 gün önce değiştirdim.
5-)Şu anda içinde 10-50 motul yağ var. Kalın geliyor olabilir mi ki pek sanmıyorum.
6-)Marşa bastığımda farlar tam sönmüyor %40 Oranında sönüyor gibi, az sönüyor kapanmıyor.
7-) Acaba marş rölesi mi arızalı? Cort diye ses geliyor fakat devamı gelmiyor yani tık sesinden kasıt, marş motoru dönüyor ama gücü yetmiyor tıkanıyor kalıyor.
Şu ana dek ustalara çok para yedirdim, boş yere çok para verdim bu yüzden yardımınızı istiyorum.
-
31 Aralık 2019, 02:13
#14
HRider adlı üyeden alıntı
Akşam kullanmıyorum genelde, farları açacak durum pek olmuyor. Evimle okulum arası mesafe 35km yeterince şarj alacağını düşünüyorum
hmm farlar manuel mi ? birde şunu dene bakalım , marşa bas ve tık diye ses çıkarıp kaldığında biri marş motoruna veya yakın bir noktaya ağaç takoz gibi birşeyle hafifçe vursun , marş o an döndürmeye başlarsa marş otomatiği ( sanayide marş taş.ağı derler) yada volant dişlisi bozuk olabilir..
-
31 Aralık 2019, 02:18
#15
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hmm farlar manuel mi ? birde şunu dene bakalım , marşa bas ve tık diye ses çıkarıp kaldığında biri marş motoruna veya yakın bir noktaya ağaç takoz gibi birşeyle hafifçe vursun , marş o an döndürmeye başlarsa marş otomatiği ( sanayide marş taş.ağı derler) yada volant dişlisi bozuk olabilir..
Ustam şöyle bir şey de söyleyeyim o zaman sana, usta aküyü şarja taktı ve marş aldı ama bu kadar yeni bir akü nasıl olur da sabaha kalktığımda bu denli boşalmış olabilir, çünkü bana şey dedi Akün şarj alıyor şarj tutuyor. Peki şarj tutuyorsa nasıl bu kadar çabuk boşalabiliyor akü?
-
31 Aralık 2019, 02:23
#16
HRider adlı üyeden alıntı
Ustam şöyle bir şey de söyleyeyim o zaman sana, usta aküyü şarja taktı ve marş aldı ama bu kadar yeni bir akü nasıl olur da sabaha kalktığımda bu denli boşalmış olabilir, çünkü bana şey dedi Akün şarj alıyor şarj tutuyor. Peki şarj tutuyorsa nasıl bu kadar çabuk boşalabiliyor akü?
akü yeni şarzda da sorunumuz yoksa geriye biryerden kısa devre yaptığı kalıyor , akşam akü başını sök , sabah tak dene sorunsuz çalışırsa aküyü boşaltan biryer var demektir..
-
31 Aralık 2019, 02:29
#17
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
akü yeni şarzda da sorunumuz yoksa geriye biryerden kısa devre yaptığı kalıyor , akşam akü başını sök , sabah tak dene sorunsuz çalışırsa aküyü boşaltan biryer var demektir..
Teşekkürler deneyeceğim... Bu arada başka arkadaşların tavsiyesi varsa muhakkak onları da duymak istiyorum değerlendirmek istiyorum. Çünkü sorunun kaynağını henüz net tespit edemedik
-
31 Aralık 2019, 06:24
#18
HRider adlı üyeden alıntı
Sinyallerden dolayı kaçak olabilir mi? - Marş motorum yeni değişti 2 gün önce
Sanmam ondan olacağını.
Arkadaşın dediği gibi kaçak varmı önce onu kontrol et. Gerekirse araya şalter koyarsın. Kamyonda şalter takılı benim. Bikaç gün yatacağında ordan kapatıyorum. Yoksa aküyü boşaltıyor. Sürekli kutup başı sök tak olmasın diye şalter.
Bence arabadan filan bi takviye at sabah. Güçlü akü ile hemen çalışacakmı dene.
-
31 Aralık 2019, 08:43
#19
-
31 Aralık 2019, 10:46
#20
Buji konusunu bi araştır soğuk buji durumu olabilir. Kışın bir numara daha sıcak buji takmak gerekebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)