Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Uzun ömürlü zincir diye

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Doğru olarak bilinen ama yanlış olan zincir bakımı konusunda tavsiyelerde bulunmak istiyorum...
    Motor sizin zincir de..

    1--- Asla zincirinize "yağ çözücü" hiçbir şey sürmeyin( evet gazyağı dahil)...
    Yine daha ince bir yağ ile temizleyin. Bez ile silin. Ve sadece yağlayın

    2--- Yağlama için 90-140 no dişli yağı kullanın....
    Motoru uzun sureli park ettiğinizde iyice yağlayın. Sonra 1-2 saat bekleyin bir bezle hafifçe silin ve devam edin

    3--- Silikonlu yada teflonlu sprey yağ kullanmayın...
    Eğer kullanırsanız yapışkan olduğu için mecburen yağ çözücü bir şey kullanmak zorunda kalırsınız. Buda bilinenin aksine zincir ömrünü uzatmaz. Ama dişli ve zincirin birbirini aşındırmasın da faydalıdır..

    Bu tavsiyelere uyduğunuz takdirde zincir ömrünün 2-3 kat uzayacağından emin olabilirsiniz..

    Başta yazdığım gibi tavsiyedir.

    Sağlıcakla kalın
    Justforfun, yokon, emrello ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    “Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    günlük şehir içi yağ idare eder güzelde yağlar ama uzun yolda spreysiz eziyet olur , otobanda hızlı sürüyorsanız 100 km ye varmadan yağlı zincir kuruyor , sık sık durup yağlamak zorunda kalırsınız , kaliteli yapışkan spreyler yazın 300-400 km de bile kurumuyor..
    emenyasin ve piri_reis bunu beğendiler.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09

    https://i.hizliresim.com/yGgRJ9.png


    Yamahanın Kullanım kitapçığı tam tersini söylüyor. Tabi özel yağ satmak için uydurulan birşey de olabilir tartışmaya çok açık bir konu r25 de 140 numara şanzıman yağı denemiştim naparsam yapayım o yağ lastiğe bir güzel sıvanıyordu
    emenyasin, ERTOBİ ve audioslave bunu beğendiler.

  4. #4
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/yGgRJ9.png
    https://i.hizliresim.com/yGgRJ9.png

    https://i.hizliresim.com/r0nRp1.png
    Yamahanın Kullanım kitapçığı tam tersini söylüyor. Tabi özel yağ satmak için uydurulan birşey de olabilir tartışmaya çok açık bir konu r25 de 140 numara şanzıman yağı denemiştim naparsam yapayım o yağ lastiğe bir güzel sıvanıyordu
    Zinciri yağlamak her şartta fayda sağlar. Asla yok demek değil amacım.

    Dikkat ederseniz zincir bozulmaya başladığı andan itibaren çok kısa zamanda kullanılmaz hale gelir. Sebebi oringler hasar görünce mil içerisindeki gres yağı çözücü maddelerin tamamen yok etmesidir. Ve sprey yağlar o bölgeye ulaşamaz. Ama 90-140 no yağ ulaşır

    Ne yaparsak yapalım sonuçta bozulacaktır. Bunu geciktirme in yolu da Zinciri devamlı yağlı tutmaktır. Zinciriniz yağlı olsun temizlemeyin. Sadece yağlayın ve silin
    emenyasin bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    bu zincir mevzusunu hakikaten abartıyorsunuz.

    H kodlu en ucuz zincir al. Oring olmak zorunda değil. ses yapınca yağla, iki bakımda bir mazot, benzin veya gaz yağı ile hatta a101 de satılan yağ çözücü ile temizle çıkma motor yağı veya sıvı sprey gres ile yağla kullan.
    hisvarlar bunu beğendi.

  6. #6
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    günlük şehir içi yağ idare eder güzelde yağlar ama uzun yolda spreysiz eziyet olur , otobanda hızlı sürüyorsanız 100 km ye varmadan yağlı zincir kuruyor , sık sık durup yağlamak zorunda kalırsınız , kaliteli yapışkan spreyler yazın 300-400 km de bile kurumuyor..
    Aslında çok zor değil 50 CC lik bir şırınga yağ sizi 1000 km idare eder

  7. #7
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    90 numara yağ zincir üzerinde durmuyor. Arka lastiğin sol tarafı komple yağ oluyor virajlarda tehlike yaratıyor. Ben şuan ipone zincir yağı kullanıyorum. Yüzlerce kilometre yağmurda çamurda gitsem bile zinciri kontrol ettiğimde yağlı olduğunu görüyorum. Lastiğe hiç sıçramadan zincirin üzerinde tutunuyor. 90 numara yağda böyle bir performans yok malesef. Zincirimin etrafında lastiğe yağ sıçramasından koruma için kapak olsaydı belki otomatik yağlama yaparak kullanırdım ama bu şartlarda mümkün değil.

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu zincir mevzusunu hakikaten abartıyorsunuz.

    H kodlu en ucuz zincir al. Oring olmak zorunda değil. ses yapınca yağla, iki bakımda bir mazot, benzin veya gaz yağı ile hatta a101 de satılan yağ çözücü ile temizle çıkma motor yağı veya sıvı sprey gres ile yağla kullan.
    Bajaj orjinal zinciri 10000 kilometre bile dayanmazken did xring zincir 25000 kilometre dayanıyor. Zincirde kalite farkı çok fazla. En ucuzunu almak uzun vadede zarar ettirir.

  8. #8
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Güzel konu, güzel bilgiler. Abone oldum.

  9. #9
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numara yağ zincir üzerinde durmuyor. Arka lastiğin sol tarafı komple yağ oluyor virajlarda tehlike yaratıyor. Ben şuan ipone zincir yağı kullanıyorum. Yüzlerce kilometre yağmurda çamurda gitsem bile zinciri kontrol ettiğimde yağlı olduğunu görüyorum. Lastiğe hiç sıçramadan zincirin üzerinde tutunuyor. 90 numara yağda böyle bir performans yok malesef. Zincirimin etrafında lastiğe yağ sıçramasından koruma için kapak olsaydı belki otomatik yağlama yaparak kullanırdım ama bu şartlarda mümkün değil.



    Bajaj orjinal zinciri 10000 kilometre bile dayanmazken did xring zincir 25000 kilometre dayanıyor. Zincirde kalite farkı çok fazla. En ucuzunu almak uzun vadede zarar ettirir.
    ağzından bal damlıyor valla helal olsun hepsi doğru dediklerinin )

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Zincir mevzusunun cok abartıldığını düşünüyorum, hatta genel olarak ülkemizde motosiklet bakımının abartıldığını düşünüyorum.

    kullanıcılar sadece kendilerine söylenen "su kadar km de bir bu yapılır" kısmını uyguluyor.

    Motor yağı sağlam iken motor yağı değiştirir, zincir henüz iyiyken gaz yağı ile temizleyip yağlar, Motordan tık diye bir ses geldiğinde "aman allahım motor havaya ucacak" diyip servise koşar, muhtemel bir vida gevşemesi yüzünden servise kendini düdükletir, bir süre kullanmadıgı motoru eski performansı vermeyince benzin nedeniyle olacağını düşünmeyip "motorum eskisi gibi calısmıyor hemen servise gitmeliyim" der.

    vs. vs. vs.

    Ben bile acemi bir sürücü olarak motorun sesinden gidişinden anlıyorum bir sıkıntı olup olmadığını, yılların tecrübeli kullanıcılarının bu kadar panik atak olması beni şaşırtıyor.

    Zincir en düzenli yapılan bakımım tabi ki, yolda bırakır sıkıntı yaratır, kazaya neden olur vs. Ama yine de motoru dinlemek lazım biraz da.
    zapalka ve bursalıali bunu beğendiler.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir mevzusunun cok abartıldığını düşünüyorum, hatta genel olarak ülkemizde motosiklet bakımının abartıldığını düşünüyorum.

    kullanıcılar sadece kendilerine söylenen "su kadar km de bir bu yapılır" kısmını uyguluyor.

    Motor yağı sağlam iken motor yağı değiştirir, zincir henüz iyiyken gaz yağı ile temizleyip yağlar, Motordan tık diye bir ses geldiğinde "aman allahım motor havaya ucacak" diyip servise koşar, muhtemel bir vida gevşemesi yüzünden servise kendini düdükletir, bir süre kullanmadıgı motoru eski performansı vermeyince benzin nedeniyle olacağını düşünmeyip "motorum eskisi gibi calısmıyor hemen servise gitmeliyim" der.

    vs. vs. vs.

    Ben bile acemi bir sürücü olarak motorun sesinden gidişinden anlıyorum bir sıkıntı olup olmadığını, yılların tecrübeli kullanıcılarının bu kadar panik atak olması beni şaşırtıyor.

    Zincir en düzenli yapılan bakımım tabi ki, yolda bırakır sıkıntı yaratır, kazaya neden olur vs. Ama yine de motoru dinlemek lazım biraz da.
    Motosiklet bakımı bence abartılmıyor tam tersine çoğunluk bakım işini sadece yağ değişiminden ibaret sanıyor. 5-6 senedir kullandığı motorda ne fren hidroliği, ne soğutma sıvısı, ne amortisör yağı ve keçelerini değiştirmemiş kullanıcılar var. O nedenle ülkemizde motosikletlerin çoğunluğu uzun km.lere erişemiyor. Ne kadar tecrübeli de olsan elinde alet edevat yoksa ya da mekanik konulara yeteneğin yoksa güvendiğin bir ustaya ya da yetkili servise gitmeye mecbursun. Farklı bir ses geldiğinde bir sorun olduğunu herkes anlar, önemli olan doğru teşhisi koyabilmek. Bak mesela RKS kullanırken motordan rölanti ve düşük devirde alttan tık tık diye farklı bir ses gelmeye başladı. Motorun gidişinde ya da duruşunda sorun yoktu, ben de birkaç gün sonra baktırırım,yaptırırım derken viraj ortasında bir gün motor çat diye stop etti, debriyaja basıp virajı öyle tamamlamasam yere yapışmıştım. Bir yetkili servis krank dedi, bir diğeri piston dedi. 3. yetkili servis marş rublesi ve rotoru değiştirerek (motoru indirmeden) 1 günde sorunumu çözdü. Ustalar bile aynı sorun karşısında farklı teşhisler koyabiliyorsa sınırlı bilgiye ve donanıma sahip biz tipinde kullanıcıların işin içinden çıkması imkansız.

  12. #12
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ne abartıyoruz şu zincir temizleme konusunu al düzgün bir temizleme spreyi ve yağlayıcı bas git yok yağ ile temizle yok onu kullanma etme

    bana sen ne kullanıyorsun ne tavsiye edersin derseniz temizleme spreyi ipone yağlayıcı olarakta motul c5 tavsiye ederim

    ama coğu zaman üşendiğimden dolayı ya istanbulda motowash'a yıkamaya götürürken zinciride temizletiyorum (evet gazyağı ile temizliyorlar)

    ya da evime daha yakın olan overdosemotoya yıkama artı zincir bakımına bırakıyorum (bu agalarda muc off marka kullanıyor)

    bu saydığım 3 marka ya da malzemeden de memnunum 3 de sorun yaşatmadı.

  13. #13
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Ben zincir için uydurma bir sistem kurdum bir adet şampuan şişesi ve 2 adet serum kitinden :D ve yola çıktığım zaman açıyorum canavar gibi yağlıyor :D Hatta fazla yağlıyor ayarını düzeltemedim daha :D

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    günlük şehir içi yağ idare eder güzelde yağlar ama uzun yolda spreysiz eziyet olur , otobanda hızlı sürüyorsanız 100 km ye varmadan yağlı zincir kuruyor , sık sık durup yağlamak zorunda kalırsınız , kaliteli yapışkan spreyler yazın 300-400 km de bile kurumuyor..
    Daha oncede belirttim

    200ml 90 numara dişli yağina yarim avuç beyaz kaucuk gres veya sabunlu gres ekleyin,ağda kivaminda olacak sekilde kariştirin.


    Daha sonra zincire uygulayin.

    Başkada bir nane kullanmaniza gerek yok.

    Kaucuk gres isiya dayaniklidir.zincir isindikca ideal kivama gelir,sessiz yağ gibi suruş sunar..

  15. #15
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Anlaşılmayan konu şu galiba senede 3-5 bin km yol yapanlar, küçük CC motorlar ( zincir çok ucuz) ve tabii ki parası çok olanlar bu tavsiyeye pek itibar etmez...

    Amazincir dişli setiniz 1000 TL civarında ise ve benim gibi senede 40 bin üzeri km yapıyor iseniz. Ve bir motoru 3 sene kullanıp 4 defa masraf ediyorsanız o zaman yaptığınız şeyi sorgularsiniz..

    70 bin km boyunca litrelerce gaz yağı onlarca sprey ( her marka) kullanıp ta 3 adetset değişince 4. Settte artık 140 no yağ kullanmaya başladım.. ben 24 bin kullandım sattım alan arkadaş 12 bin kullandı ve hala zincir % 50 sağlamlık ta..

    Yeni aldığım 2018 motorum 42 bin km de hala irjinal zincir ve hiç gerdirme yapılmadı..neredeyse ilk günkü gibi(abartayım biraz)

    Sonuç tecrübe konuşuyor burda ama tavsiye ettim tercih sizin
    yokon, bursalıali ve mesut hoca bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Eski motorum Pulsar'dı. Forumdan ve videolardan edindiğim bilgiye göre 200/300 km'de bir yağlamak gerekiyordu. Her iki yağlamada bir gaz yağı ile temizlemek gerekiyordu. Uyguladım bunu. Motul'un en pahalı ürünlerini kullandım. Fakat 1000 km'de zincir bollaşıyordu, sürekli gerdiriyordum. Burada zincirin kalitesiz olması da büyük etken.

    Sonra 90/140 numara dişli yağını keşfettim ve kullanmaya başladım. Dişli yağı ile birlikte zincir gerdirmelerim son buldu.

    Şu an NC 750 S kullanıyorum. 18 bin km'de satın almıştım. 12 bin km'dir hiç zincir gerdirmedim. Motosiklet 30 bin km'yi geçti ve fabrika çıkışlı zincir-dişli seti üzerinde.

    23 bin km'deyken Honda servisi "bu zincir-dişli 2 bin km götürür ya da götürmez" demişti. Fakat videolarda ve forumda anlatılan eskime belirtileri benim zincir-dişlide yoktu. Ben her ihtimale karşı yurtdışından set satın aldım.

    28 bim km'deyken güvendiğim bir ustaya dişli-zincir değişimi için gittim. "Ne gerek var şimdi değiştirmeye, zincir dişli sağlam, 5 bin km sonra tekrar bakalım duruma" dedi. Şu an zincir dişli seti evde yatıyor.

    Otomatik yağlama sistemi kullanıyorum. Ayarı düzgün yapıldığında lastiğe kesinlikle yağ sıçramıyor. Fakat ister istemez zincir muhafazaya bir miktar yağ bulaşıyor.


    Dişli Yağı Kullananlar Derneği Onursal Başkanı

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha oncede belirttim

    200ml 90 numara dişli yağina yarim avuç beyaz kaucuk gres veya sabunlu gres ekleyin,ağda kivaminda olacak sekilde kariştirin.


    Daha sonra zincire uygulayin.

    Başkada bir nane kullanmaniza gerek yok.

    Kaucuk gres isiya dayaniklidir.zincir isindikca ideal kivama gelir,sessiz yağ gibi suruş sunar..
    uzun yolda sorun yağlama şekli veya miktarı değil , yapışkan sprey harici ne kullanırsan kullan süratli kullanımda saat başı durup zinciri yağlamak gerekiyor , hatta yolu boş görüp 180+ gidiyorsanız yarım saatte zincir kupkuru kalır tecrübeyle sabittir , üşenmem ben iner yağlarım diyorsanız sıkıntı yok hertürlü sıvı yağ daha iyi yağlar , arkadaşlar yağ çok sıçrıyor yazmış o fazla sıktığınız için gerçekleşiyor , slikon spreyde de fazlasını lastik yanağına ve jantın içine atar hatta çok abartırsanız arka diske bile yağ gelir , böyle yapanların arka balatalarından zincire bakan içteki taraf yağlandığı için aşınmaz yani fren tutmaz..

  18. #18

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yolda sorun yağlama şekli veya miktarı değil , yapışkan sprey harici ne kullanırsan kullan süratli kullanımda saat başı durup zinciri yağlamak gerekiyor , hatta yolu boş görüp 180+ gidiyorsanız yarım saatte zincir kupkuru kalır tecrübeyle sabittir , üşenmem ben iner yağlarım diyorsanız sıkıntı yok hertürlü sıvı yağ daha iyi yağlar , arkadaşlar yağ çok sıçrıyor yazmış o fazla sıktığınız için gerçekleşiyor , slikon spreyde de fazlasını lastik yanağına ve jantın içine atar hatta çok abartırsanız arka diske bile yağ gelir , böyle yapanların arka balatalarından zincire bakan içteki taraf yağlandığı için aşınmaz yani fren tutmaz..
    Hocam işinize karışmış gibi olmak istemem fakat başvurun ATP'ye, makul fiyata zincirinizi otomatik yağlatsın, kafanız rahat olsun.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam işinize karışmış gibi olmak istemem fakat başvurun ATP'ye, makul fiyata zincirinizi otomatik yağlatsın, kafanız rahat olsun.
    biraderim burası forum ortamı herkes fikrini tecrübesini vs elbette yazacak , işe karışma gibi algılamam , mütevazi üslubun için teşekkür ederim..

    yalnız otomatik yağlama sistemlerininde güvenlik riskleri var , bunu ATP de böyledir diye yazmıyorum tecrübem yok , fakat otomatik yağlamanın arka maşaya montajlanan parçalarının gevşeyip zincirle dişli arasına girmesi sonucu vahim kazalar var , zincir ile dişli arasına yakın eklentiler yapmak gerçekten tehlikelidir..

  20. #20
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    1--- Asla zincirinize "yağ çözücü" hiçbir şey sürmeyin( evet gazyağı dahil)...
    Ortalık karışacak vaziyet alın
    fz6_fazer bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)