Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Uzun ömürlü zincir diye

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu şekilde kaç km dır kullanıyorsunuz. Motor nedir.
    Üstad bu şekilde orj zincirimi 60.000 km değiştirdim , şu an motor 96.000 km de 650 lik vstrom 2914 model..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad bu şekilde orj zincirimi 60.000 km değiştirdim , şu an motor 96.000 km de 650 lik vstrom 2914 model..
    Gayet iyi temizlik işini yapmasan 80-90 bini görürdün

  3. #63
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem hepsini satın aldınız bir kısmını çöpe atacak değilsiniz benim gibi yapabilirsiniz , uzun rotalarda sprey ile yağlama ( 300 km gider) iki ila üç sprey yağlamadan sonra motorin veya gazyağı yada sprey çözucü ile temizlik , kısa mesafede ise 50 km de bir arka dişlinin üzerinden zincire 5 damla likit yağ , likit yağı her gün uygularsanız zinciriniz mükemmel yağlanmış olur , kolay kolay pislik tutmaz kendinizde fark edeceksiniz zaten zincirin üzerinde sprey kullanımındaki gibi bir tabaka oluşmayacak , çok çamurlu veya sürekli yağmur da kullanırsanız yine motorin veya gazyağı ile 1000-1500 kmde temizlik iyi olur , benim tavsiyem motorin kullanın , 100 ml yeterli , çok fırçalamanızada gerek yok bir bezle silin , ben motorinle temizlik yaptıkdan sonra birgün öyle kullanıyorum kendiside ince bir yağ biliyorsunuz , ertesi sabah yola koyulmadan 5-6 damla arka dişliye damlatarak devam , daha fazlası etrafa sıçrar , merak etmeyin arka dişliden yağı alan zincir ön dişliyede taşır..
    Tamam. Bu dediğinizi uygulayacağım.

    Şimdi aklıma geldi. Likit yağla zinciri hafif yağladıktan sonra, üstüne sprey yağı sıksak arada likit yağıda muhafaza etmez mi?
    Böyle bir uygulama için ne dersiniz ?

  4. #64
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet iyi temizlik işini yapmasan 80-90 bini görürdün
    Kışında kullandığım için yağmur çamur ayda bir temizlik yapıyorum , günlük 70 km yolum var..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------

    Alıntı Vista86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam. Bu dediğinizi uygulayacağım.

    Şimdi aklıma geldi. Likit yağla zinciri hafif yağladıktan sonra, üstüne sprey yağı sıksak arada likit yağıda muhafaza etmez mi?
    Böyle bir uygulama için ne dersiniz ?
    likit yağın üzerine sprey gereksiz bir uygulama olur bence , lastiğe vs çok sıçrar..

  5. #65
    Quantrell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2019
    Şehir
    Uşak
    Konu kafamı çok karıştırdı bir taraf zincir yağlarının gerekli olduğundan bir taraf ise kalın yağ ile yağlanması gerektiğinden bahsediyor zincirin iyice çorbaya döndüm

  6. #66

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Önce bilgi sonra fikir, en son yorum;
    Zincir baklaları arasına toz,kir,çamur ve kurumlu yağ birikmemesi için bir nevi koruyucu olarak plastik esaslı malzemeden üretilmiç malzeme konur. O şeklinde olduğu için O-ring denir. Plastik contaya benzer.

    Zincir bakımında kilometre değil gözle kontrol esastır. Yağmurlu bir günde uzun kilometre yaptıysam, her akşam zincir temizlik ve yağlama yapıyorum. 4 gün üst üste temizlik ve yağlama yaptığım oldu. 3 hafta hiçbir şey yapmadığım da.

    Zincir temizliği gazyağı ile yapılabilir. Bir zararı yoktur, muhafazası, buunabilirliği ve ucuzluğu sayesinde tercih sebebidir. Hatta ben bizzat öneririm. Gazyağı, yağı, kiri, kısmen pası, kurumu, zifti çözer. Oringler arasında kalmış faydalı ve faydasız yağı çözer, akıtır. Gazyağından şu sebepten çekiniliyor. "Oringler kendi bünyelerinde yağ absorbe ediyor, sen gazyağı ile bu faydalı yağı akıtıp uzaklaştırıyorsun" Kısmen doğru olsa da gazyağı ile temizlikten sonra sırılsıklam zincire yağı sıkıp binmeyeceğin için, yeni sürdüğün yağ yine gerekli yerlere nüfus edip orada tutunarak, zincirini kullanımına amade edecektir.

    Burada bilgisizlikten kaynaklı yanlış uygulamalar oluyor ve zinciri elinize alıyorsunuz. Adam gazyağını sıkıyor, "ya uçar gider bu yaaaa" deyip 2 dakka sonra yağı sıkıyor. Bi halt fayda da göremiyor, zincir sürüş esnasında kopup bacağını kamçılıyor. İyi oluyor!!

    Malzemeler;

    Litresi en çok 10 TL ye gazyağı. (Ben Büyükçekmece PO da 6 TL ye falan alıyorum) Nalburdan 5-10 liraya biraz sert kıllı badana fırçası. Litresi 10-20 liraya 90W veya 140W şanzıman yağı. Ben daha ince olsun diye 90 numara kullanıyorum. Camsil fıs fıs spreyi, püskül-hav bırakmayan bez ve yağdanlık.

    Uygulama;

    Bol gazyağı ve badana fırçası ile iyice temizlenen zincir ve dişliler, bir el tekeri döndürerek, bir el zinciri bezle sıkarak, zincir iyice kurulanır. Sürülecek yağ çözünmesin diye zincirin kurulanması çok önemli. Bez adeta simsiyah olmalıdır. Sonra yağdanlık yardımıyla zincire uzunlamasına bakıldığında sağ ve sol tarafına, oringlerin olduğu yerlere bulamaç haline getirmeden yağ sıkılır. Burada temel sorun, saçma sapan yerlere yağ bolca sıkılarak, zincirin bulamaç edilmesidir. Zincirin bize göre iç ve dışında her bir baklada 2 oring-bağlantı noktası bulunur. Yağı oraya sıkacağız. Zincirin ortasına değil! Selpak veya başka bir bez yardımıyla zincir çok hafif sıkılarak, fazla yağ zincirin üzerinden temizlenir. Mümkünse yola çıkmadan önce 1-2 saat beklenir. En iyisi yolculuğu tamamladıktan sonra yağlamak, ertesi gün-hafta yola çıkmak.

    Bu işlemleri artık 15-20 dakkada tamamlıyorum. El alışkanlığı olunca siz de hızlıca yaparsınız.

    Motorumu 15 binde aldım, şu an 30 binde, halen daha orjinal set duruyor. Bu arada temizlik haricinde zinciri en çok yıratan şey üzerine tork bindirmek. Yani dururken ani kalkış, ani hızlanma, gaz vermiyorken aniden tapagaza geçmek. Ön dişliye uygulanan tork, zinciri çekerek uzatıyor. Zinciri bitiren şey bu.

    Detaylı zincir bakımını teknik ayrıntılarıyla anlattım. Konu kapatılabilir.
    Quantrell, bursalıali ve Kinky Kylie bunu beğendiler.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  7. #67
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Yıllarca her marka zincir yağlayıcıyı kullandım. Castrol, Valvoline, Repsol vs. vs. Ayrıca zincir temizliğine psikopat derecesinde önem vermeme rağmen Transalp'imin zinciri daha 18K'da kendinden geçmişti. Gittim DID Gold ve Sunstar dişli seti aldım ve Honda'nın kullanım kılavuzunda belirtildiği şekilde sprey yağlayıcıları bırakıp 90 numara yağa geçtim. Motoru 44K'da sattığımda daha hiç germe yapmamıştım. Sattığım arkadaş da hala aynı zinciri kullanıyor.

    Şu an CRF 250 kullanıyorum. Yine 90 numara + yazları biraz da 120 katıyorum. En ufak bir sorun yok, daha gerdirme yapmadım. 250-300 km'de bir yağlayın olsun bitsin. Yüksek hız veya yağmurda kullanıyorsanız daha sık yağlayın. Çok da zahmete gerek yok, eski bir plastik aseton şişesi gibi bir şeyle zincirin üzerinden bir kez geçin yeter.

    Temizlemeniz gerekirse beze biraz gazyağı döküp silebilirsiniz. Ama inanın öyle anormal bir temizlik gerekmiyor. Çünkü yağlayıcı gibi tutkal içermediğinden pislikler yapışmıyor. Arazi vs. gibi nedenlerle aşırı pislendiyse fırça+gaz yağı kullanabilirsiniz. Ama yağlamadan önce kurumasını bekleyin.

    Paranızı çöpe atmayın. Her şeyden önemlisi zincirin ömrünü de kısaltmayın.

  8. #68
    Quantrell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2019
    Şehir
    Uşak
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce bilgi sonra fikir, en son yorum;
    Zincir baklaları arasına toz,kir,çamur ve kurumlu yağ birikmemesi için bir nevi koruyucu olarak plastik esaslı malzemeden üretilmiç malzeme konur. O şeklinde olduğu için O-ring denir. Plastik contaya benzer.

    Zincir bakımında kilometre değil gözle kontrol esastır. Yağmurlu bir günde uzun kilometre yaptıysam, her akşam zincir temizlik ve yağlama yapıyorum. 4 gün üst üste temizlik ve yağlama yaptığım oldu. 3 hafta hiçbir şey yapmadığım da.

    Zincir temizliği gazyağı ile yapılabilir. Bir zararı yoktur, muhafazası, buunabilirliği ve ucuzluğu sayesinde tercih sebebidir. Hatta ben bizzat öneririm. Gazyağı, yağı, kiri, kısmen pası, kurumu, zifti çözer. Oringler arasında kalmış faydalı ve faydasız yağı çözer, akıtır. Gazyağından şu sebepten çekiniliyor. "Oringler kendi bünyelerinde yağ absorbe ediyor, sen gazyağı ile bu faydalı yağı akıtıp uzaklaştırıyorsun" Kısmen doğru olsa da gazyağı ile temizlikten sonra sırılsıklam zincire yağı sıkıp binmeyeceğin için, yeni sürdüğün yağ yine gerekli yerlere nüfus edip orada tutunarak, zincirini kullanımına amade edecektir.

    Burada bilgisizlikten kaynaklı yanlış uygulamalar oluyor ve zinciri elinize alıyorsunuz. Adam gazyağını sıkıyor, "ya uçar gider bu yaaaa" deyip 2 dakka sonra yağı sıkıyor. Bi halt fayda da göremiyor, zincir sürüş esnasında kopup bacağını kamçılıyor. İyi oluyor!!

    Malzemeler;

    Litresi en çok 10 TL ye gazyağı. (Ben Büyükçekmece PO da 6 TL ye falan alıyorum) Nalburdan 5-10 liraya biraz sert kıllı badana fırçası. Litresi 10-20 liraya 90W veya 140W şanzıman yağı. Ben daha ince olsun diye 90 numara kullanıyorum. Camsil fıs fıs spreyi, püskül-hav bırakmayan bez ve yağdanlık.

    Uygulama;

    Bol gazyağı ve badana fırçası ile iyice temizlenen zincir ve dişliler, bir el tekeri döndürerek, bir el zinciri bezle sıkarak, zincir iyice kurulanır. Sürülecek yağ çözünmesin diye zincirin kurulanması çok önemli. Bez adeta simsiyah olmalıdır. Sonra yağdanlık yardımıyla zincire uzunlamasına bakıldığında sağ ve sol tarafına, oringlerin olduğu yerlere bulamaç haline getirmeden yağ sıkılır. Burada temel sorun, saçma sapan yerlere yağ bolca sıkılarak, zincirin bulamaç edilmesidir. Zincirin bize göre iç ve dışında her bir baklada 2 oring-bağlantı noktası bulunur. Yağı oraya sıkacağız. Zincirin ortasına değil! Selpak veya başka bir bez yardımıyla zincir çok hafif sıkılarak, fazla yağ zincirin üzerinden temizlenir. Mümkünse yola çıkmadan önce 1-2 saat beklenir. En iyisi yolculuğu tamamladıktan sonra yağlamak, ertesi gün-hafta yola çıkmak.

    Bu işlemleri artık 15-20 dakkada tamamlıyorum. El alışkanlığı olunca siz de hızlıca yaparsınız.

    Motorumu 15 binde aldım, şu an 30 binde, halen daha orjinal set duruyor. Bu arada temizlik haricinde zinciri en çok yıratan şey üzerine tork bindirmek. Yani dururken ani kalkış, ani hızlanma, gaz vermiyorken aniden tapagaza geçmek. Ön dişliye uygulanan tork, zinciri çekerek uzatıyor. Zinciri bitiren şey bu.

    Detaylı zincir bakımını teknik ayrıntılarıyla anlattım. Konu kapatılabilir.
    Teşekkürler

  9. #69

    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 400
    Şu zincir temizleme yağlama illeti yüzünden schooter'a geçtim nefret ettim artık. Şuan o kadar rahatım ki rahatlığa alışamadım )

    iyi sürüşler.

  10. #70
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı alpeq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu zincir temizleme yağlama illeti yüzünden schooter'a geçtim nefret ettim artık. Şuan o kadar rahatım ki rahatlığa alışamadım )

    iyi sürüşler.
    Bende geçmişte yazdıklarımı okudum da zincirin yağlaması temizlemesi baya dertmiş ha , 6 ay 10.000 km dir şaftlı motor kullanıyorum kafam rahat :D
    Cyan bunu beğendi.

  11. #71
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yolda sorun yağlama şekli veya miktarı değil , yapışkan sprey harici ne kullanırsan kullan süratli kullanımda saat başı durup zinciri yağlamak gerekiyor.
    Katılıyorum hocam, zincir aşırı ısındığı için ve ayrıca motor süratide etkilediği için yağdan eser kalmıyor.

  12. #72

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Eski yağı nasıl def etceksin eski yağ toz pis içinde üstüne süreceğin temiz yağ da pis olacak


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)