Kışında kullandığım için yağmur çamur ayda bir temizlik yapıyorum , günlük 70 km yolum var..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------
likit yağın üzerine sprey gereksiz bir uygulama olur bence , lastiğe vs çok sıçrar..
Konu kafamı çok karıştırdı bir taraf zincir yağlarının gerekli olduğundan bir taraf ise kalın yağ ile yağlanması gerektiğinden bahsediyor zincirin iyice çorbaya döndüm
Önce bilgi sonra fikir, en son yorum;
Zincir baklaları arasına toz,kir,çamur ve kurumlu yağ birikmemesi için bir nevi koruyucu olarak plastik esaslı malzemeden üretilmiç malzeme konur. O şeklinde olduğu için O-ring denir. Plastik contaya benzer.
Zincir bakımında kilometre değil gözle kontrol esastır. Yağmurlu bir günde uzun kilometre yaptıysam, her akşam zincir temizlik ve yağlama yapıyorum. 4 gün üst üste temizlik ve yağlama yaptığım oldu. 3 hafta hiçbir şey yapmadığım da.
Zincir temizliği gazyağı ile yapılabilir. Bir zararı yoktur, muhafazası, buunabilirliği ve ucuzluğu sayesinde tercih sebebidir. Hatta ben bizzat öneririm. Gazyağı, yağı, kiri, kısmen pası, kurumu, zifti çözer. Oringler arasında kalmış faydalı ve faydasız yağı çözer, akıtır. Gazyağından şu sebepten çekiniliyor. "Oringler kendi bünyelerinde yağ absorbe ediyor, sen gazyağı ile bu faydalı yağı akıtıp uzaklaştırıyorsun" Kısmen doğru olsa da gazyağı ile temizlikten sonra sırılsıklam zincire yağı sıkıp binmeyeceğin için, yeni sürdüğün yağ yine gerekli yerlere nüfus edip orada tutunarak, zincirini kullanımına amade edecektir.
Burada bilgisizlikten kaynaklı yanlış uygulamalar oluyor ve zinciri elinize alıyorsunuz. Adam gazyağını sıkıyor, "ya uçar gider bu yaaaa" deyip 2 dakka sonra yağı sıkıyor. Bi halt fayda da göremiyor, zincir sürüş esnasında kopup bacağını kamçılıyor. İyi oluyor!!
Malzemeler;
Litresi en çok 10 TL ye gazyağı. (Ben Büyükçekmece PO da 6 TL ye falan alıyorum) Nalburdan 5-10 liraya biraz sert kıllı badana fırçası. Litresi 10-20 liraya 90W veya 140W şanzıman yağı. Ben daha ince olsun diye 90 numara kullanıyorum. Camsil fıs fıs spreyi, püskül-hav bırakmayan bez ve yağdanlık.
Uygulama;
Bol gazyağı ve badana fırçası ile iyice temizlenen zincir ve dişliler, bir el tekeri döndürerek, bir el zinciri bezle sıkarak, zincir iyice kurulanır. Sürülecek yağ çözünmesin diye zincirin kurulanması çok önemli. Bez adeta simsiyah olmalıdır. Sonra yağdanlık yardımıyla zincire uzunlamasına bakıldığında sağ ve sol tarafına, oringlerin olduğu yerlere bulamaç haline getirmeden yağ sıkılır. Burada temel sorun, saçma sapan yerlere yağ bolca sıkılarak, zincirin bulamaç edilmesidir. Zincirin bize göre iç ve dışında her bir baklada 2 oring-bağlantı noktası bulunur. Yağı oraya sıkacağız. Zincirin ortasına değil! Selpak veya başka bir bez yardımıyla zincir çok hafif sıkılarak, fazla yağ zincirin üzerinden temizlenir. Mümkünse yola çıkmadan önce 1-2 saat beklenir. En iyisi yolculuğu tamamladıktan sonra yağlamak, ertesi gün-hafta yola çıkmak.
Bu işlemleri artık 15-20 dakkada tamamlıyorum. El alışkanlığı olunca siz de hızlıca yaparsınız.
Motorumu 15 binde aldım, şu an 30 binde, halen daha orjinal set duruyor. Bu arada temizlik haricinde zinciri en çok yıratan şey üzerine tork bindirmek. Yani dururken ani kalkış, ani hızlanma, gaz vermiyorken aniden tapagaza geçmek. Ön dişliye uygulanan tork, zinciri çekerek uzatıyor. Zinciri bitiren şey bu.
Detaylı zincir bakımını teknik ayrıntılarıyla anlattım. Konu kapatılabilir.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Yıllarca her marka zincir yağlayıcıyı kullandım. Castrol, Valvoline, Repsol vs. vs. Ayrıca zincir temizliğine psikopat derecesinde önem vermeme rağmen Transalp'imin zinciri daha 18K'da kendinden geçmişti. Gittim DID Gold ve Sunstar dişli seti aldım ve Honda'nın kullanım kılavuzunda belirtildiği şekilde sprey yağlayıcıları bırakıp 90 numara yağa geçtim. Motoru 44K'da sattığımda daha hiç germe yapmamıştım. Sattığım arkadaş da hala aynı zinciri kullanıyor.
Şu an CRF 250 kullanıyorum. Yine 90 numara + yazları biraz da 120 katıyorum. En ufak bir sorun yok, daha gerdirme yapmadım. 250-300 km'de bir yağlayın olsun bitsin. Yüksek hız veya yağmurda kullanıyorsanız daha sık yağlayın. Çok da zahmete gerek yok, eski bir plastik aseton şişesi gibi bir şeyle zincirin üzerinden bir kez geçin yeter.
Temizlemeniz gerekirse beze biraz gazyağı döküp silebilirsiniz. Ama inanın öyle anormal bir temizlik gerekmiyor. Çünkü yağlayıcı gibi tutkal içermediğinden pislikler yapışmıyor. Arazi vs. gibi nedenlerle aşırı pislendiyse fırça+gaz yağı kullanabilirsiniz. Ama yağlamadan önce kurumasını bekleyin.
Paranızı çöpe atmayın. Her şeyden önemlisi zincirin ömrünü de kısaltmayın.
Şu zincir temizleme yağlama illeti yüzünden schooter'a geçtim nefret ettim artık. Şuan o kadar rahatım ki rahatlığa alışamadım )
iyi sürüşler.
Eski yağı nasıl def etceksin eski yağ toz pis içinde üstüne süreceğin temiz yağ da pis olacak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)