Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Uzun ömürlü zincir diye

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı aggressive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cg125 lerdeki gibi zincirler komple kapalı alanda çalışsa yağdanlıkla motor yağı vb şeylerle yağlanır ama malesef açık zincirde yağı muhafaza etmek zor. spreylerin zinciri gerçekten iyi yağlayıp yağlamadığı gerçekten bir tartışma konusu
    sprey yağlamasına yağlıyor ama onu temizlemek için çözücü kullandığımızda oringlerin altındaki yağıda alıp götürüyor , eğer zincir tam anlamıyla ısınmadan yağlarsak oringlerin içine tekrar temiz yağ girmez , ama sıvı yağ herşartta yağlama yapar en ufak aralığa bile girer , sıvı yağında derdi 100 km ye varmadan kuruması , ben bu sebeple uzun yolda sprey (zaten mevsim yaz ve uzun süre sürdüğümüz için zincir baya ısınmış oluyor) , şehir içi günlük kullanımda da sıvı yağ tercih ediyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    ilk defa duyuyorum yağın yağ ile temizlenmesini. biraz mantıksız geliyor. toz, toprak zincirdeki yağın içine hapsoluyor. bu yağıda tamamen temizlemek gerek. bence gaz yağı bu iş için en ideali. yağlamak için ben bakım yaparken çıkardığım yanık motor yağlarını kullanıyorum. hem cevreci olmamı hemde tasarruf etmemi sağlıyor. fazla yağıda kağıt havlu ile nazikçe alıyorum zincirden. ama dişli yağı konusunda bence haklısınız işe yarayabilir.

  3. #43
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ahmetmert58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk defa duyuyorum yağın yağ ile temizlenmesini. biraz mantıksız geliyor.
    Alıntı ahmetmert58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence gaz yağı bu iş için en ideali.

    Yanlış anlama dalga geçmek için yazmıyorum.
    Hepimizin çok düştüğü bir hatayı göstermesi bakımından harika bir örnek olmuş.
    O yüzden alıntı yaptım.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #44
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yanlış anlama dalga geçmek için yazmıyorum.
    Hepimizin çok düştüğü bir hatayı göstermesi bakımından harika bir örnek olmuş.
    O yüzden alıntı yaptım.
    gaz yağı diğer adıyla taş yağı yağlama maddesi değildir. bir petrol türevidir. petrolün damıtılmasıyla elde edilen hidrokarbon karışımıdır. sonradan eklemeler yapılarak uçak ve traktör yakıtı olarak bile kullanılır. yağ olmamasıyla birlikte adının neden gaz yağı olduğuna dair bir fikrim yok güzel bir açığı yakalamışsınız ufak bir paradoksluk olmuş
    COQ bunu beğendi.

  5. #45
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı ahmetmert58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz yağı diğer adıyla taş yağı yağlama maddesi değildir. bir petrol türevidir. petrolün damıtılmasıyla elde edilen hidrokarbon karışımıdır. sonradan eklemeler yapılarak uçak ve traktör yakıtı olarak bile kullanılır. yağ olmamasıyla birlikte adının neden gaz yağı olduğuna dair bir fikrim yok güzel bir açığı yakalamışsınız ufak bir paradoksluk olmuş
    Sizin tercihiniz. Adı üstünde ben sadece 4 yılda 5 set değişmiş 150 bin km kullanmış ve bu işle uğraşan birisi olarak tavsiyede bulundum uyana da uymayana da saygı duyarım

  6. #46
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Görüşüm dediğiniz için itiraz edemiyorum tabii ki.
    Fakat bir takım bilgileri izninizle dikkatinize sunuyorum:
    Ömür Konusu
    "Hiç yağlanmayan ve temizlenmeyen zincirler bile en az 10 bin km kullanım imkanı sunar.."
    "Aslında zincirin ömrü içindeki orjinal gres yağının orada ne kadar sağlam kaldığı ile doğru orantılıdır."
    Üreticiler ve el kitapları:
    - Yağmurlu sürüşlerde su ve merkez kaç etkisi zincir içindeki yağı sıyırır, bu sebeple yağmurdan sonraki sürüşlerde zincir yağlanır.
    - Tozlu yol şartlarında özellikle ince toz, baklavalar ve contaların içine nüfuz eder ve yağı işlevsiz hale getirirler, o yüzden temizlik + yağlama gerekir.
    Dolayısıyla olumsuz şartlarda, özellikle büyük hacimli motorlarda bakımsız 10bin km. tavsiyenizi, zincir ömrünü kısaltıcı ve tehlikeli buluyorum.
    hafif bozulmaya başlayan zincir
    Kullanılmaz.
    Mekanikte güvenlik önceliği varsa -ki motosiklet sürücülerinde var diye umuyorum- Standardın altına düşen parça değiştirilir. Zincir koptuğunda olur da alttan sıyrılıp motosikletten uzaklaşmazsa, korumasından sekmez ise mutlaka sürücünün bir tarafını koparır atar.
    "Bu daha gider.", "İdare eder daha." mekanik ya da mühendislik terimler değildir.
    *
    Bunlar üreticilerin verdiği bilgiler, kişisel fikrim ya da yorumlarım değil.
    Her koyun kendi bacağından olmak üzere kimsenin tasarlayan, üreten ve garanti veren kurumlardan daha iyi bileceğini sanmıyorum.
    Fikirlere karşı değilim ama bilgi paylaşmayı daha faydalı buluyorum.
    Yoksa herkes fikrini paylaşmakta özgürdür
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  7. #47
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüşüm dediğiniz için itiraz edemiyorum tabii ki.
    Fakat bir takım bilgileri izninizle dikkatinize sunuyorum:
    Ömür Konusu
    "Hiç yağlanmayan ve temizlenmeyen zincirler bile en az 10 bin km kullanım imkanı sunar.."
    "Aslında zincirin ömrü içindeki orjinal gres yağının orada ne kadar sağlam kaldığı ile doğru orantılıdır."
    Üreticiler ve el kitapları:
    - Yağmurlu sürüşlerde su ve merkez kaç etkisi zincir içindeki yağı sıyırır, bu sebeple yağmurdan sonraki sürüşlerde zincir yağlanır.
    - Tozlu yol şartlarında özellikle ince toz, baklavalar ve contaların içine nüfuz eder ve yağı işlevsiz hale getirirler, o yüzden temizlik + yağlama gerekir.
    Dolayısıyla olumsuz şartlarda, özellikle büyük hacimli motorlarda bakımsız 10bin km. tavsiyenizi, zincir ömrünü kısaltıcı ve tehlikeli buluyorum.
    hafif bozulmaya başlayan zincir
    Kullanılmaz.
    Mekanikte güvenlik önceliği varsa -ki motosiklet sürücülerinde var diye umuyorum- Standardın altına düşen parça değiştirilir. Zincir koptuğunda olur da alttan sıyrılıp motosikletten uzaklaşmazsa, korumasından sekmez ise mutlaka sürücünün bir tarafını koparır atar.
    "Bu daha gider.", "İdare eder daha." mekanik ya da mühendislik terimler değildir.
    *
    Bunlar üreticilerin verdiği bilgiler, kişisel fikrim ya da yorumlarım değil.
    Her koyun kendi bacağından olmak üzere kimsenin tasarlayan, üreten ve garanti veren kurumlardan daha iyi bileceğini sanmıyorum.
    Fikirlere karşı değilim ama bilgi paylaşmayı daha faydalı buluyorum.
    Yoksa herkes fikrini paylaşmakta özgürdür
    Yanlış anlamış siniz. Hiç yaglanmasa dahi 10 bin gider...tabiiki zincirin ömrü doğru yağlama ile orantılıdır. Temizlikte mutlak gereklidir. Sadec temizlik işinde yağ çözücü bir şey kullanmayın bolca ince yağ olabilir temizleyin....o kadar

  8. #48
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yanlış anlama dalga geçmek için yazmıyorum.
    Hepimizin çok düştüğü bir hatayı göstermesi bakımından harika bir örnek olmuş.
    O yüzden alıntı yaptım.
    Ama gaz yağı , YAĞ değildir. Gerçek adı karosen olan bir yakıt türü. Biz Türkler ona gazYAĞI demişiz. İftiradır, yağlama amaçlı değil yakıt amaçlı kullanılır.

  9. #49
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama gaz yağı , YAĞ değildir. Gerçek adı karosen olan bir yakıt türü. Biz Türkler ona gazYAĞI demişiz. İftiradır, yağlama amaçlı değil yakıt amaçlı kullanılır.

    Moralini bozmak istemem ama herkes yağ diyor bu naneye.
    İngilizi,fransızı,almanı!
    İçinde yağ var mı yok mu bilmiyorum kimyacı arkadaşlar el atarsa öğreniriz.
    Fakat yağ denmesi ile ilgili bir teorim var.
    Benim gibi onsekizinden gün almış genç arkadaşlar şunu hatırlar.

    Bunun bir de eski versiyonu var.
    (Resme boş boş bakıp ne olduğunu anlamaya çalışan arkadaşlar için yazayım. Gaz lambası)
    Bu gaz lambasının eski versiyonu ise şu;

    Bir çoğunuz bunu Alaadin'in sihirli lambası diye söyleyecek ama sorsam buna neden lamba diyorlar diye ışık tutulmuş tavşan gibi kalacak herkes.
    Evet bu bir lamba ve yağ lambası.
    Yani yağ ile çalışıyor ya da bir başka deyişle yağ yakıyor.
    Bazı filmlerden aklımızda kaldığı kadarıyla balina yağı özellikle çok kullanılırmış zamanında.

    İşte bu gaz lambası ortaya çıkınca eski yağ lambalarıyla benzer prensipte çalıştığından sanırım ağız alışkanlığı ile içine konulan yakıta da yağ denmiş.
    Yanlış anlaşılmasın bişey bildiğimden yazmıyorum.
    Fikir yürütüyorum.

    Bu benzer prensipte çalışma olayını da açayım.
    Gaz lambası ve yağ lambasında yakıta batırılan ve fitil denilen bir nane vardır.
    Bu fitil yakıtı emer ve ucu yakılarak aydınlanma sağlanırdı.
    Benim bu nesne ile ilk tanışmam Kıbrıs barış harekatı sırasında oldu.
    Gece pencerelere gazete kapatılır ve elektrikler kesilirdi.
    Bu lambalarla aydınlanırdık.
    Gerçi elektrikler harekat olmasa da sık sık kesilirdi.
    Sonradan küçük tüplerin üzerine takılan başka bir versiyon çıktı.
    O daha fazla ışık verirdi.
    Dur onu da buldum.

    Bu nane artık nasıl bir teknolojik gelmişse bize adı "Lüks" idi.
    Yani tüpün üstünde gördüğünüz camlı dalganın adı lüks evet.
    Lükse bak!
    pea, Thesinner83 ve espresso bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #50

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Aynen öyle dediğin gibi COQ. Gaz yağı denmesinin sebebi bu. Zamanındaki lambaları yakmak için kullanılmasındandır.
    COQ bunu beğendi.

  11. #51
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Moralini bozmak istemem ama herkes yağ diyor bu naneye.
    İngilizi,fransızı,almanı!
    İçinde yağ var mı yok mu bilmiyorum kimyacı arkadaşlar el atarsa öğreniriz.
    Fakat yağ denmesi ile ilgili bir teorim var.
    Benim gibi onsekizinden gün almış genç arkadaşlar şunu hatırlar.
    https://n11scdn.akamaized.net/a1/450...087746451.jpeg
    Bunun bir de eski versiyonu var.
    (Resme boş boş bakıp ne olduğunu anlamaya çalışan arkadaşlar için yazayım. Gaz lambası)
    Bu gaz lambasının eski versiyonu ise şu;
    https://img.letgo.com/images/e6/c0/5...policy=img_600
    Bir çoğunuz bunu Alaadin'in sihirli lambası diye söyleyecek ama sorsam buna neden lamba diyorlar diye ışık tutulmuş tavşan gibi kalacak herkes.
    Evet bu bir lamba ve yağ lambası.
    Yani yağ ile çalışıyor ya da bir başka deyişle yağ yakıyor.
    Bazı filmlerden aklımızda kaldığı kadarıyla balina yağı özellikle çok kullanılırmış zamanında.

    İşte bu gaz lambası ortaya çıkınca eski yağ lambalarıyla benzer prensipte çalıştığından sanırım ağız alışkanlığı ile içine konulan yakıta da yağ denmiş.
    Yanlış anlaşılmasın bişey bildiğimden yazmıyorum.
    Fikir yürütüyorum.

    Bu benzer prensipte çalışma olayını da açayım.
    Gaz lambası ve yağ lambasında yakıta batırılan ve fitil denilen bir nane vardır.
    Bu fitil yakıtı emer ve ucu yakılarak aydınlanma sağlanırdı.
    Benim bu nesne ile ilk tanışmam Kıbrıs barış harekatı sırasında oldu.
    Gece pencerelere gazete kapatılır ve elektrikler kesilirdi.
    Bu lambalarla aydınlanırdık.
    Gerçi elektrikler harekat olmasa da sık sık kesilirdi.
    Sonradan küçük tüplerin üzerine takılan başka bir versiyon çıktı.
    O daha fazla ışık verirdi.
    Dur onu da buldum.
    https://www.akpakoc.com.tr/images/la.../product10.jpg
    Bu nane artık nasıl bir teknolojik gelmişse bize adı "Lüks" idi.
    Yani tüpün üstünde gördüğünüz camlı dalganın adı lüks evet.
    Lükse bak!
    Sizin ki lüksmüş canım. Bizim ki pompalı idi.
    COQ bunu beğendi.

  12. #52
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Gazyağı yağdır.

    Kerosen yağdır. Gaz yağının bir tık üstü damıtılmış halidir. Genellikle uçak yakıtı olarak kullanılır ve en kalitesiz yakıtlardandır.

    Mazot yağdır, kerosenden hallice daha kaliteli bir yakıttır ancak içindeki karbon ve kükürt oranı çok yüksektir.

    Motorin yağdır, mazottan daha kaliteli ve kükürt oranı daha düşüktür.

    Benzin de diğerleri gibi bir karbon bileşiğidir (içinde yaktığımız bileşik oktan, dizellerde setan... kabaca yazdım uzatmayalım ) ancak yağlayıcı özelliği bulunmaz.

    Gazyağına bir miktar motor yağı koyup mekanik tip yakıt pompası ve enjektörü olan besleme pompalı bir dizel motora koyup yakabilirsiniz. Türbin motorda ise jet/enjektör boyutunu değiştirerek kullanabilirsiniz.

    Her birinin kendine has farklı nitelikleri de vardır. Ancak gazyağı, yağlayıcı özelliği olan bir yağdır. Tıpkı kerosen, mazot ve motorin gibi. Hatta dizel motor tasarlanırken yakıt sistemi, bu yakıtın yağlayıcılığı da hesaplanarak tasarlanır. Buradaki yağlama oranı hatası (üretim veya yakıttan kaynaklı olabilir) ciddi arızalara ve yakıt sisteminin arıza nedeniyle kalıcı olarak ömrünü tamamlamasına neden olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

    Yağ denmesi ile ilgili teoriniz doğru yolda. Eskiden kullanılan lambalar yağ ile çalışırdı, genellikle balina yağı kullanılırdı. Bancak balina yağının tıp ve kozmetikteki yerine ek bir de bulunabilirliği azalınca yerine alternatif yakıtlar araştırıldı ve petrolden hallice damıtılmış gazyağı ortaya çıktı. Gazyağı daha az is ve kokuya neden oluyor ve daha ucuza temin edilebiliyordu. Ocaklarda, ısıtılan enjeksiyon ağzına verilen düşük basınçlı gazyağı gazı dahi çok iyi yanıyordu. İsim nedeni temelde budur diyebiliriz, ancak bu onun bir yağ türevi olmadığını düşünmenize yol açmamalı.
    COQ bunu beğendi.

  13. #53

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta dizel motor tasarlanırken yakıt sistemi, bu yakıtın yağlayıcılığı da hesaplanarak tasarlanır. Buradaki yağlama oranı hatası (üretim veya yakıttan kaynaklı olabilir) ciddi arızalara ve yakıt sisteminin arıza nedeniyle kalıcı olarak ömrünü tamamlamasına neden olur.
    Bu sebeple ki 10 numara yağ kullanılan dizel iş araçlarının mazot pompası sorun yaratıyor sanırım.

  14. #54
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sebeple ki 10 numara yağ kullanılan dizel iş araçlarının mazot pompası sorun yaratıyor sanırım.
    İlk dizel motor fuarda tanıtılacakken yakıt bulunamamış ve yan standdaki fıstık yağı ile motor çalıştırılmıştı. Tabi ki o zamandan bu zamana motor teknolojisindeki gelişmeler gereği sistem hassaslaştı, seçicileşti. Ancak dizel motor genel kanının aksine benzinli motordan çok daha hassas ve tabiri caizse (mühendislik ve verim açısından) güzel bir motordur.
    ...

  15. #55
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.akpakoc.com.tr/images/la.../product10.jpg
    Bu nane artık nasıl bir teknolojik gelmişse bize adı "Lüks" idi.
    Yani tüpün üstünde gördüğünüz camlı dalganın adı lüks evet.
    Lükse bak!

    hocam hafıza on numara tebrikler , ben çocukken İstanbul da bolca elektrik kesintisi olurdu imdada bu tarz aydınlatmalar yetişirdi..Anadolu da 90 larda bile tek seçenekti dersek yanlış olmaz..yalnız tam telaffuzu bizde "lüks" değilde "lüküs" idi

  16. #56
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnız tam telaffuzu bizde "lüks" değilde "lüküs" idi
    Ha. ha.ha
    Süpersin!
    Valla doğru.
    Gerçekten lüküs denirdi.
    Ben fransada kala kala biraz entel olmuşum.

    Admin!!!!
    Alın bu enteli burdan!
    Forumu falan irdeler bu şimdi!
    espresso bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #57
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Bu konu içinde geçen her şeyi satın aldım.

    90-140 dişli yağı, gaz yağı, Motul zincir bakım seti, Ipone temizleyici, fırça..

    Siz üstadların kararını bekliyorum, takipteyim. Kafam karıştı..

    Şaka değil !

  18. #58
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Vista86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu içinde geçen her şeyi satın aldım.

    90-140 dişli yağı, gaz yağı, Motul zincir bakım seti, Ipone temizleyici, fırça..

    Siz üstadların kararını bekliyorum, takipteyim. Kafam karıştı..

    Şaka değil !
    Madem hepsini satın aldınız bir kısmını çöpe atacak değilsiniz benim gibi yapabilirsiniz , uzun rotalarda sprey ile yağlama ( 300 km gider) iki ila üç sprey yağlamadan sonra motorin veya gazyağı yada sprey çözucü ile temizlik , kısa mesafede ise 50 km de bir arka dişlinin üzerinden zincire 5 damla likit yağ , likit yağı her gün uygularsanız zinciriniz mükemmel yağlanmış olur , kolay kolay pislik tutmaz kendinizde fark edeceksiniz zaten zincirin üzerinde sprey kullanımındaki gibi bir tabaka oluşmayacak , çok çamurlu veya sürekli yağmur da kullanırsanız yine motorin veya gazyağı ile 1000-1500 kmde temizlik iyi olur , benim tavsiyem motorin kullanın , 100 ml yeterli , çok fırçalamanızada gerek yok bir bezle silin , ben motorinle temizlik yaptıkdan sonra birgün öyle kullanıyorum kendiside ince bir yağ biliyorsunuz , ertesi sabah yola koyulmadan 5-6 damla arka dişliye damlatarak devam , daha fazlası etrafa sıçrar , merak etmeyin arka dişliden yağı alan zincir ön dişliyede taşır..

  19. #59

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.akpakoc.com.tr/images/la.../product10.jpg
    Bu nane artık nasıl bir teknolojik gelmişse bize adı "Lüks" idi.
    Yani tüpün üstünde gördüğünüz camlı dalganın adı lüks evet.
    Lükse bak!
    Bu alete lüks denmesinin sebebi bana göre gaz lambalarına kıyasla çok daha güçlü olan aydınlatma şiddetinden yani "lux" dediğimiz değerinin yüksek olmasından kaynaklanıyor gibi düşünmüşümdür hep.. Öyle ki fransızcadan literatürümüze girmiş ve luxe kelimesinden türetilmiş/türkçeleştirilmiş.. fransızcada luxe, "aşırı, gösterişli" anlamlarına gelmektedir.. kelime kökeni de bu savımı destekliyor ancak tam olarak gerçeği bilemiyorum elbette..

    aydınlatma şiddeti yüksek lambaya sıfat olarak isim vermişler sanki.. aynı İzmir'lilerin simite gevrek demesi gibi..

  20. #60
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem hepsini satın aldınız bir kısmını çöpe atacak değilsiniz benim gibi yapabilirsiniz , uzun rotalarda sprey ile yağlama ( 300 km gider) iki ila üç sprey yağlamadan sonra motorin veya gazyağı yada sprey çözucü ile temizlik , kısa mesafede ise 50 km de bir arka dişlinin üzerinden zincire 5 damla likit yağ , likit yağı her gün uygularsanız zinciriniz mükemmel yağlanmış olur , kolay kolay pislik tutmaz kendinizde fark edeceksiniz zaten zincirin üzerinde sprey kullanımındaki gibi bir tabaka oluşmayacak , çok çamurlu veya sürekli yağmur da kullanırsanız yine motorin veya gazyağı ile 1000-1500 kmde temizlik iyi olur , benim tavsiyem motorin kullanın , 100 ml yeterli , çok fırçalamanızada gerek yok bir bezle silin , ben motorinle temizlik yaptıkdan sonra birgün öyle kullanıyorum kendiside ince bir yağ biliyorsunuz , ertesi sabah yola koyulmadan 5-6 damla arka dişliye damlatarak devam , daha fazlası etrafa sıçrar , merak etmeyin arka dişliden yağı alan zincir ön dişliyede taşır..
    Peki bu şekilde kaç km dır kullanıyorsunuz. Motor nedir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)