Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Uzun ömürlü zincir diye

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraderim burası forum ortamı herkes fikrini tecrübesini vs elbette yazacak , işe karışma gibi algılamam , mütevazi üslubun için teşekkür ederim..

    yalnız otomatik yağlama sistemlerininde güvenlik riskleri var , bunu ATP de böyledir diye yazmıyorum tecrübem yok , fakat otomatik yağlamanın arka maşaya montajlanan parçalarının gevşeyip zincirle dişli arasına girmesi sonucu vahim kazalar var , zincir ile dişli arasına yakın eklentiler yapmak gerçekten tehlikelidir..
    Bu postun konusu değil. Otomatik yağlama olmadan da aynı şey yapılır. Duayen motorcu lar(600-700 bin km kullanmış) bu işi bu şekilde yaparlar..

    130 civarı motorda atp var. Bunun 20 tanesi kros yani crf 250 wr 250 hatta gasgas bile var. Bunlar çamurun içinde dahi kullanıyor. Daha oradan bir arıza şikayet gelmedi
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraderim burası forum ortamı herkes fikrini tecrübesini vs elbette yazacak , işe karışma gibi algılamam , mütevazi üslubun için teşekkür ederim..

    yalnız otomatik yağlama sistemlerininde güvenlik riskleri var , bunu ATP de böyledir diye yazmıyorum tecrübem yok , fakat otomatik yağlamanın arka maşaya montajlanan parçalarının gevşeyip zincirle dişli arasına girmesi sonucu vahim kazalar var , zincir ile dişli arasına yakın eklentiler yapmak gerçekten tehlikelidir..
    Hocam dediğiniz risklerin oluşabilmesi için montajın para bandıyla falan yapılması gerekir sanırım. Üstünkörü cırt kelepçeyle yaptığım montaj taş gibi. Tabi özensiz yaptığım montajın bilincinde olarak ara sıra kontrol ediyorum, bir tersliğe denk gelmedim şimdiye kadar. Bence deneyin, pişman olmazsınız. Belki "bugüne kadar neden taktırmadım" diye pişman olabilirsiniz.

  3. #23
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Katılıyorum. Uzun yol gidiyorum ve zincirin en uzun süre yaşaması için sürekli denemeler yapıyorum. Son taktik zincir temizleme fırçası ile yağlama yapma. Aynı zamanda yağlama yaparken temizlik işini de aradan çıkarma. Son zincirim tam 70.000 km yaşadı!
    Gerekli olan iki şey:





    Otomatik zincir yağlayıcılarda da aynı yağı kullanabilirsiniz.

    Ürün linki:
    https://urun.n11.com/bakim-ve-koruma...agi-P293294467

  4. #24
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Şu zincir işi her zaman ömür törpüsü oldu bana. Motosiklette farklı olmasını istemediğin tek şey nedir deseler anında zincir olmasa derim. Her gün yol yapan insana zulüm. Scooter'a geçince hayat kalitem iki katına çıktı. Artık ya kayış ya şaft benim için.

    Çok bayıldığım bir motor olursa da en iyi otomatik yağlama şart.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dediğiniz risklerin oluşabilmesi için montajın para bandıyla falan yapılması gerekir sanırım. Üstünkörü cırt kelepçeyle yaptığım montaj taş gibi. Tabi özensiz yaptığım montajın bilincinde olarak ara sıra kontrol ediyorum, bir tersliğe denk gelmedim şimdiye kadar. Bence deneyin, pişman olmazsınız. Belki "bugüne kadar neden taktırmadım" diye pişman olabilirsiniz.
    Scottoiler gibi ünlü bir markanın ürününü kullananlar bile sorun yaşamışlar detaylı aratabilirsiniz , sadece otomatik yağlama sistemleri değil zincir koruma gibi sonradan eklenen bir çok yan sanayi ürün aynı soruna sebep olabiliyor , yakın bir arkadaşım yaptırdığı ekstra zincir korumanın yerinden çıkıp zinciri attırması ile ciddi bir kaza atlattı..yüzlerce kişi onbinlerce km kullanır hiçbirşey olmaz ama bir kişi bile böyle problemler yaşamışsa herkes için risk vardır !

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu postun konusu değil. Otomatik yağlama olmadan da aynı şey yapılır. Duayen motorcu lar(600-700 bin km kullanmış) bu işi bu şekilde yaparlar..

    130 civarı motorda atp var. Bunun 20 tanesi kros yani crf 250 wr 250 hatta gasgas bile var. Bunlar çamurun içinde dahi kullanıyor. Daha oradan bir arıza şikayet gelmedi
    Ahmet bey selamlar , üretip sattığınız ürünün savunması da postun konusu değil ! açıklama yapmanızda gereksiz ki sizin ürününüzle ilgili bir karalama yok , sadece herkes yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarıyor..

  6. #26
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    [/COLOR]

    Ahmet bey selamlar , üretip sattığınız ürünün savunması da postun konusu değil ! açıklama yapmanızda gereksiz ki sizin ürününüzle ilgili bir karalama yok , sadece herkes yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarıyor..[/QUOTE]

    Eyvallah sıkıntı yok

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha oncede belirttim

    200ml 90 numara dişli yağina yarim avuç beyaz kaucuk gres veya sabunlu gres ekleyin,ağda kivaminda olacak sekilde kariştirin.


    Daha sonra zincire uygulayin.

    Başkada bir nane kullanmaniza gerek yok.

    Kaucuk gres isiya dayaniklidir.zincir isindikca ideal kivama gelir,sessiz yağ gibi suruş sunar..
    Üstad ben Würth HHS 2000 sıvı gres kullanıyordum. Efsane ürün, çok dayanıklı ve koruyucu. Ama sonuçta gres olduğu için motorun altına, ön dişli muhafazasının içine, zincir korumanın içlerine falan öyle bir sıvışmış ki butik motosiklet yıkamacıda adamlar ek ücret alıp 2,5 saat sırf onları temizlemek için uğraştılar. O günden beri performansından çok memnun olduğum halde gres ve gres varyantı ürün kullanmıyorum.

    Benim formül basit, kışın Motul C2, yazın Würth Dry Lube. Temizleme de duruma göre 2 veya 3 yağlamada bir WD40 (gazyağı) ile. Zincirlerimi kaliteli alıyorum 15.000 - 20.000 arası değiştiriyorum. (Daha uzun gitmedi...) Otomatik zincir yağlayıcı alırsam biraz daha uzatırım diye düşünüyorum; onu artık yaza doğru şeyederim...

  8. #28

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad ben Würth HHS 2000 sıvı gres kullanıyordum. Efsane ürün, çok dayanıklı ve koruyucu. Ama sonuçta gres olduğu için motorun altına, ön dişli muhafazasının içine, zincir korumanın içlerine falan öyle bir sıvışmış ki butik motosiklet yıkamacıda adamlar ek ücret alıp 2,5 saat sırf onları temizlemek için uğraştılar. O günden beri performansından çok memnun olduğum halde gres ve gres varyantı ürün kullanmıyorum.

    Benim formül basit, kışın Motul C2, yazın Würth Dry Lube. Temizleme de duruma göre 2 veya 3 yağlamada bir WD40 (gazyağı) ile. Zincirlerimi kaliteli alıyorum 15.000 - 20.000 arası değiştiriyorum. (Daha uzun gitmedi...) Otomatik zincir yağlayıcı alırsam biraz daha uzatırım diye düşünüyorum; onu artık yaza doğru şeyederim...
    Dostum,uygularken küçük bir firça yardimiyla hafifçe sür zincire.her baklaya tek tek uygulamaya gerek yok.

    ince bir katman yeterli.

    Zaten zincir hareket ettikçe dişli kanalindaki gresli yag karisimi zincire nüfuz eder.

  9. #29
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eski motorlarımda zincir dişli temizliğine psikopatlık derecesinde önem veriyordum. 300-400 km aralığında muhakkak yağlama (Motul, Putoline, Würth hepsini denedim) ve 2 yağlamada bir gaz yağı,fırça ve bez ile temizleme. Çok km yaptığımdan haftada 1, bazen 2 defa bu işlemleri sabırla yapıyordum. Buna rağmen biri 150 cc tek silindir, diğeri 250 cc tek silindir yani nispeten güçsüz motorlarımda 20000'e gelmeden zincirim patates oluyordu. Hadi ilk motorda zincir dandikti de 2. motorumda kaliteli zincir kullandım. Buna rağmen zincir de ön dişli de "abi beni değiştir" dedi. Şimdiki motorumu 1,5 ay önce aldım ve aldığım hafta Ahmet Turan abinin yanına uğrayıp hem tanıştım, hem çayını içtim hem de otomatik zincir yağlama sistemini taktırdım. 2200 km oldu, henüz konuşmak için erken ama zincirin sürekli yağlı kalması, abuk subuk sesler çıkarmaması, haftada bir yağlama temizleme derdimin olmaması süper. Bu arada motorumun arkasında sonradan hugger takılmış, standart padock stantları kullanamıyorum.

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski motorlarımda zincir dişli temizliğine psikopatlık derecesinde önem veriyordum. 300-400 km aralığında muhakkak yağlama (Motul, Putoline, Würth hepsini denedim) ve 2 yağlamada bir gaz yağı,fırça ve bez ile temizleme. Çok km yaptığımdan haftada 1, bazen 2 defa bu işlemleri sabırla yapıyordum. Buna rağmen biri 150 cc tek silindir, diğeri 250 cc tek silindir yani nispeten güçsüz motorlarımda 20000'e gelmeden zincirim patates oluyordu. Hadi ilk motorda zincir dandikti de 2. motorumda kaliteli zincir kullandım. Buna rağmen zincir de ön dişli de "abi beni değiştir" dedi. Şimdiki motorumu 1,5 ay önce aldım ve aldığım hafta Ahmet Turan abinin yanına uğrayıp hem tanıştım, hem çayını içtim hem de otomatik zincir yağlama sistemini taktırdım. 2200 km oldu, henüz konuşmak için erken ama zincirin sürekli yağlı kalması, abuk subuk sesler çıkarmaması, haftada bir yağlama temizleme derdimin olmaması süper. Bu arada motorumun arkasında sonradan hugger takılmış, standart padock stantları kullanamıyorum.
    Elektrik elektronik bir şey olmasa ben de alacaktım da öyle şeyler istemiyorum. Yaza doğru tamamen mekanik Tutoro diye bir İngiliz ürünü var, kendimi şımartmak istersem ondan alacağım. Alırsam yazarım buralara.
    Ahmet Turan Peker bunu beğendi.

  11. #31
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik elektronik bir şey olmasa ben de alacaktım da öyle şeyler istemiyorum. Yaza doğru tamamen mekanik Tutoro diye bir İngiliz ürünü var, kendimi şımartmak istersem ondan alacağım. Alırsam yazarım buralara.
    Şimdiden hayırlı olsun, ben de elektronik olması ve fiyat avantajından ötürü tercih ettim. Bekleme ve yağlama sürelerini ekrandan ayarlama şansı var.

  12. #32
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    İngilizler bu işi biliyor. toturo da güzel diğerleri de. Sonuçta amaç zincirin sürekli ve doğru şekilde yağlanmasını sağlamak. Hepsi de bunu başarıyor.Daha profosyonel bir görüntüleri var. Paket içerikleri ...vs belli kalitede. bunlar daha atp de yok.
    Ama onlarda olmayan şey temizlik işini de yapıyor olması. Dünyada fırça ile bu şekilde yağlama ve temizlik yapan başka sistem yok(patent no:9616753-2019/18773/E2019-oe-501900)faydalı model olarak müracatımız tamam. Bu gerçekleştikten sonra ömrümüz olur ise daha profosyonel hale gelecek.
    Asıl sorun Yanlış yapılan uygulama alışkanlıklarını değiştirmenin zorluğu.Bu iş elle de rahatlıkla yapılabilir illa bir şey yapmak şart değil. Sonuçta zincir,gazyağı,sprey ,yağ...vs hepsi ithal.Genel olarak bunları ekonomik kullanmak ülkemiz faydasına
    “Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

  13. #33
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Daha bugün gaz yağı ile bir güzel temizledim, sonra bezle iyice sildim, kurulmadı. C4 ile yağladım, miss

  14. #34
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    sert kıllı fırçada oringlere zarar veriyor bilginize. Ben baya temizlerken giriştiğimde üç tane oring dışarı çıkmıştı. Eğer zincir oring'li ise bu fırçalardan uzak durun değilse sorun yok. Ben artık hep bez ile kuruluyor, detaylıca zincir ve dişliyi parlatıyorum.


  15. #35
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sert kıllı fırçada oringlere zarar veriyor bilginize. Ben baya temizlerken giriştiğimde üç tane oring dışarı çıkmıştı. Eğer zincir oring'li ise bu fırçalardan uzak durun değilse sorun yok. Ben artık hep bez ile kuruluyor, detaylıca zincir ve dişliyi parlatıyorum.

    https://i.ytimg.com/vi/tAgyouxvSJ8/maxresdefault.jpg
    Doğru tespit. Kılları çok daha sert.

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    motorun dişlisine baktığınız gibi kendi dişinize baksanız inci gibi dişleriniz olur du

    hayatımda bi defa sprey yağ aldım würth bi defa sıktım ve usulca kenara bıraktım (nc 700 x)
    sonra dedim ki bu çok pahalı dökme yağa geri döndüm ve o günden sonra hep dökme yağ kullandım
    tenere ye sıfır did zincir jt dişli set taktım motordan çıkan kullanılmış yağ döktüm hemde her arazi sürüşünden sonra 15000 km oldu zincir sıfır ayarında idi yani temizlik yapmam
    artık bana para versen mazot gaz yağı ile zincir temizlemem yağlar geçerim

  17. #37
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Acemi arkadaşlar için bir kaç not düşelim:
    > Zincir gergi ayarı, siz üzerindeyken alınan ölçüye göre yapılır (süspansiyonlara yük bindiğinde gerginliği değişeceği için).
    > 600 cc. ve üzeri güçlü makinelerde, gazı sert açan zinciri çabuk yer;
    > Güçlü makineye ucuz zincir olmaz, risklidir. Zincir çelik bir kırbaçtır, koparsa kemik falan dinlemez, demiri bile ışın kılıcı gibi ayırır.
    > Zincir yağlama esas olarak görmediğimiz baklava birleşim ve baklavalar arası plastik ve metal parçaların arasını kaygan hale getirmek için yapılır.
    Bu yüzden belirli bir tekniği vardır. Amaç yağ sıkmak değil, yağı zincirin doğru noktalarına ulaştırmaktır.
    İlgili Yazılar:
    Zincir Nasıl Yağlanır?
    Zincir Yağı Temizlik Maddesi
    Temizlik Şart mı? Eğer tozlu bir sürüş ise baklava içi plastik-kauçuk parça ile metal arasındaki toz zımpara etkisi ile aşınma yapar.
    Yağmurda sıvı etkisi ile yağ sıyrılır, yağlamak için beklenmez, sürüş sonrası yağlama yapılır.
    Not: Bir arkadaşım: "Ben hesapladım Motul idi iPone idi derken zincirden pahalıya geliyor. Ucuz yağ kullanıp o paraya zinciri yeniliyorum ben." demişti
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  18. #38

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Bu zincir mevzusu çok başka bişey. Benim zincirim kaç binde ben bilmiyorum. 13bindir kullanıyorum oring moring yok. O kadar tek tekere, apaçiliğe rağmen bollaşmıyor. Ama ben de ona güzel baktığımı düşünüyorum. Daha hiç temizlememiş olsam da sürekli olarak yağlarım. Hele apaçilik yapacaksam, uzun yola çıkacaksam vs.

  19. #39
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acemi arkadaşlar için bir kaç not düşelim:
    > Zincir gergi ayarı, siz üzerindeyken alınan ölçüye göre yapılır (süspansiyonlara yük bindiğinde gerginliği değişeceği için).
    > 600 cc. ve üzeri güçlü makinelerde, gazı sert açan zinciri çabuk yer;
    > Güçlü makineye ucuz zincir olmaz, risklidir. Zincir çelik bir kırbaçtır, koparsa kemik falan dinlemez, demiri bile ışın kılıcı gibi ayırır.
    > Zincir yağlama esas olarak görmediğimiz baklava birleşim ve baklavalar arası plastik ve metal parçaların arasını kaygan hale getirmek için yapılır.
    Bu yüzden belirli bir tekniği vardır. Amaç yağ sıkmak değil, yağı zincirin doğru noktalarına ulaştırmaktır.
    İlgili Yazılar:
    Zincir Nasıl Yağlanır?
    Zincir Yağı Temizlik Maddesi
    Temizlik Şart mı? Eğer tozlu bir sürüş ise baklava içi plastik-kauçuk parça ile metal arasındaki toz zımpara etkisi ile aşınma yapar.
    Yağmurda sıvı etkisi ile yağ sıyrılır, yağlamak için beklenmez, sürüş sonrası yağlama yapılır.
    Not: Bir arkadaşım: "Ben hesapladım Motul idi iPone idi derken zincirden pahalıya geliyor. Ucuz yağ kullanıp o paraya zinciri yeniliyorum ben." demişti
    https://i0.wp.com/www.motorhikayesi....Ya%C4%9Fla.jpg
    Linklerdeki tarifler görüşlerime ters olduğu için yazmak ihtiyacı hissettim.
    Sprey yağlar yapışkan özelliğe sahiptir. Bunları kullanınca doğal olarak temizlik için yağ çözücü bir şey kullanmak zorundasınız. Bu işin sağlam olan zincire zararı çok az olmakla birlikte hafif bozulmaya başlayan zinciri çok çabuk kullanılmaz hale getirir.
    Yine sprey yağlar tiz zerreciklerini üzerinde tutar ve aşınmayı hızlandırır.
    Ayrıca zincirin sadece dış yüzeyinde işe yarar.

    Ama dişli yağı düzenli kullanımda zincirin her yerine nüfus eder. Üzerinde toz tutmaz.TemiLik için de yine bolca yağ kullanıldığında zaten zinciri yenilemiş olursunuz..
    Bozulmaya başlayan zincirde ise süreci çok fazla uzatarak daha uzun süreler kullanmaniİ sağlar...

    Hiç yağlanmayan ve temizlenmeyen zincirler bile en az 10 bin km kullanım imkanı sunar..

    Aslında zincirin ömrü içindeki orjinal gres yağının orada ne kadar sağlam kaldığı ile doğru orantılıdır.

    Ama sadece zinciri değil dişli ile beraber korumak zorundayız. Bunu sprey yağ da sağlar.

  20. #40
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    cg125 lerdeki gibi zincirler komple kapalı alanda çalışsa yağdanlıkla motor yağı vb şeylerle yağlanır ama malesef açık zincirde yağı muhafaza etmek zor. spreylerin zinciri gerçekten iyi yağlayıp yağlamadığı gerçekten bir tartışma konusu
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)