Acemi arkadaşlar için bir kaç not düşelim:
> Zincir gergi ayarı, siz üzerindeyken alınan ölçüye göre yapılır (süspansiyonlara yük bindiğinde gerginliği değişeceği için).
> 600 cc. ve üzeri güçlü makinelerde, gazı sert açan zinciri çabuk yer;
> Güçlü makineye ucuz zincir olmaz, risklidir. Zincir çelik bir kırbaçtır, koparsa kemik falan dinlemez, demiri bile ışın kılıcı gibi ayırır.
> Zincir yağlama esas olarak görmediğimiz baklava birleşim ve baklavalar arası plastik ve metal parçaların arasını kaygan hale getirmek için yapılır.
Bu yüzden belirli bir tekniği vardır. Amaç yağ sıkmak değil, yağı zincirin doğru noktalarına ulaştırmaktır.
İlgili Yazılar:
Zincir Nasıl Yağlanır?
Zincir Yağı Temizlik Maddesi
Temizlik Şart mı? Eğer tozlu bir sürüş ise baklava içi plastik-kauçuk parça ile metal arasındaki toz zımpara etkisi ile aşınma yapar.
Yağmurda sıvı etkisi ile yağ sıyrılır, yağlamak için beklenmez, sürüş sonrası yağlama yapılır.
Not: Bir arkadaşım: "Ben hesapladım Motul idi iPone idi derken zincirden pahalıya geliyor. Ucuz yağ kullanıp o paraya zinciri yeniliyorum ben." demişti
https://i0.wp.com/www.motorhikayesi....Ya%C4%9Fla.jpg