Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

NC 700S den F800ST ye geçmek

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Herkese selamlar.
    2 yıla yakın zamandır kullanmakta olduğum NC700S i , benzer tarz ve kategorideki BMW F800ST ile değiştirmek istiyorum.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-mototal-dan-bmw-f-800-st-750836940/detay

    Linkteki motor malum sitedeki tek ST. Gerek rengi gerek donanımı beni etkiledi.

    Bu geçişin ne kadar mantıklı olduğu, avantaj ve dezavantajları ile ilgili sizlerin değerli görüşlerinizi de almak istedim.

    Tekeriniz düz bassın...

    Hayatta kalın ve motosiklet kullanın...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152 - SYM Joymax 250i
    F800s - st görüntü, tüketim ve performans bakımından benim de dikkatimi çeken bir motosiklet olmuştur. Kayış tahrikli olması da avantaj gibi geliyordu lakin fiyatını görünce bu evliliğin olmayacağı kanısına vardım Forumun bilgeleri birazdan gelip seni aydınlatacaklardır. "Up" lamak için birşeyler yazayım dedim

  3. #3

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Kullanım amacımı da biraz açmak gerek sanırım. Genellikle gündelik kullanmıyorum, hafta sonları 2 günlük, imkan olduğunda 2-3 gün izin de bağlayıp 4-5 günlük gezilere çıkıyorum. 2020 için planım bir Hacca gitmek (Tranalpina-Transfargaşan). Belki bu tur doğu Avrupa ya da İtalya turuna da dönüşebilir. Yakıt sarfiyatları hemen hemen aynı gibi. NC nin ağırlığı, süspansiyon konforu ve sele yüksekliği beni biraz rahatsız ediyor. F800ST de 1-2 cm daha düşük gibi. F800ST 30HP fazla, 20kg hafif ve kayış aktarmalı olma avantajları baya etkiliyor beni. NC de ise yaygın servis, uzun motor ömrü ve yedek parça maliyeti avantajları var.

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Hiç kullanmadım ama F800st kağıt üstünde ncye göre çok daha iyi gözüküyor iyi bir motosiklet olduğu kesin. Tek dezavantajı parçasını her yerde bulamazsın bakım ve parça fiyatları 3-4 katına çıkar

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    1 f800s
    1 f800st
    1 f800gt sahibi olmuş biri olarak soracağın her soruya detaylı cevap verebilirim.

    Youtube’da f800gt inceleme yazarsan o videoyu da ben çektim onu da izleyebilirsin.

  6. #6
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Anladığım kadarıyla elinizdeki motosikleti nakite çevirip, çokta borçlanmadan benzer tarzda bir araç almak istiyorsunuz.
    Fiyat avantajından dolayı da ST'i uygun gördünüz.
    Fakat ST tercih etmenizdeki tek sebep, renk ve donanım mı?
    Eğer cevabınız evet ise, bu sebeplerden dolayı piyasası olmayan, satış ve yedek parça problemi olan bir motosiklet satın almak bana pek mantıklı gelmiyor.

    Ben şuan 99 model bir BMW kullanıyorum,
    Hondayı herkese satabilirsiniz,
    Fakat BMW'i sadece binicisi alır.
    ST'nin kullanıcısını bulmak pek kolay değildir.
    Sizde kaldığı sürece kilometreside artacak, satışı, bakım masrafları ve yedek parça problemi daha da içinden çıkılmaz bir hale gelebilir.
    Hakkınızda hayırlısı olsun.
    Green Arrow bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Eski BMW bana hiç mantıklı gelmiyor.

  8. #8
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    F800ST çok sevdiğim zamanında almanın direğinden döndüğüm bir makine. Ancak TR de pek bulunmaması, kayış fiyatlarının astronomik olması, tek maşa jantın göbek kısmında boşluk oluşup jantın 8 çizmesi vs gibi sebeplerden ben tercih etmedim. Ama kullanması inanılmaz keyifli bir makine. Hatta GT modeli ile kaza bile yapmışlığım var

    İlandaki motor 55bin km 35 bin tl ve 2007 model. Ben 3-4 ay önce 2014 Fazer 800 sattım 33 bin km 33 bin tl ye.
    F800 iyi motor hoş motor ancak Fazer 800 gibi makine varken eski bir bmw çokta mantıklı değil. Hele ki siz haftasonları binecekseniz daha doğru bir seçim bile olabilir.
    Sinan Aksu bunu beğendi.

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Almadan önce uzuuunca araştıtdığım
    Çift denge milli
    Çift direksiyon amortisörlü
    Çift abs li
    Yol bilgisayarlı
    245km'ye direk ve kesibtisiz çıkabilen
    Ağırlık merkezi yakıt deposunun ortaya alınmasıyla kusursuzlaştırılmış
    100km de yüksek hız ve devirde 3.2lt yakabilen, ekonomik
    Ve hastasının binmek isteyeceği
    Sıralı çift silindirli
    Kayış aktarmalı ( kayışın yenidi 800tl iken, farklı motorlarda zincşr-dişli seti de 700-800tl ye gelen ama zincir bakımı gerektirmeyen, karenajları 3-5 bine alınabilen
    Yedek parçası için Borusan'ın zevk oyuncağı olacağınız
    Ama ihtiyacınız olmadıkça satmak istemeyeceğiniz bir makina...
    Şahsen ben satmak istemezdim.


    Bsşka soru varsa cevaplarım..

  10. #10

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim. BMW alma düşüncesi ile birlikte Borusan ile oluşacak yedek parça maliyeti ve geri satarken oluşacak zorlanma kısmını zaten göze almıştım. Satmak zorunda kalmadığım müddetçe, sırf keyfine ya da macera olsun diye motor değiştirecek biri değilim. Maddi imkanlarım el verirse NC700S i eşime verip , ben de bir F800ST alabilirim belki. Ama bunun için eşimin scooter dan naked a terfi edebilmesi lazım.

    BMW nin eskisi mantıklı değil gibi bir yorum gelmiş ama , iyi bakılmış bir BMW bir çok Japonla aynı hatta daha uzun süreler yol arkadaşlığı yapabilir. S versiyonu da pek yayagın değil sanırım bizim ülkede GS olmadıkça BMW ye binilmiyor

    NC den memnunum , aksesuar konusunda epey doldurdum makineyi , uzun yollarda yaptım, hiç üzmedi. Ama durduğu zamanki ağırlık ve ve virajda ön süspansiyondaki gel gitler ara ara rahatsız ediyor işte.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

    Mamba09 un videosunu izledim, o da bahsetmiş ciddi bir titreşim var diye. Ne ölçüde acaba? NC700S de de çift silindir var ama benim bildiğim paralel değil F800 bloğundaki gibi. Özellikle Yürekçe nin yorumu değerli benim için, Mamba09 zaten videoda belirtmiş. Videoyu izledikten sonra bu motorun tam bana göre olduğuna kanaat getirdim gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

    Mamba 09 videosunda titreşim var demiş , siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı viper08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim. BMW alma düşüncesi ile birlikte Borusan ile oluşacak yedek parça maliyeti ve geri satarken oluşacak zorlanma kısmını zaten göze almıştım. Satmak zorunda kalmadığım müddetçe, sırf keyfine ya da macera olsun diye motor değiştirecek biri değilim. Maddi imkanlarım el verirse NC700S i eşime verip , ben de bir F800ST alabilirim belki. Ama bunun için eşimin scooter dan naked a terfi edebilmesi lazım.

    BMW nin eskisi mantıklı değil gibi bir yorum gelmiş ama , iyi bakılmış bir BMW bir çok Japonla aynı hatta daha uzun süreler yol arkadaşlığı yapabilir. S versiyonu da pek yayagın değil sanırım bizim ülkede GS olmadıkça BMW ye binilmiyor

    NC den memnunum , aksesuar konusunda epey doldurdum makineyi , uzun yollarda yaptım, hiç üzmedi. Ama durduğu zamanki ağırlık ve ve virajda ön süspansiyondaki gel gitler ara ara rahatsız ediyor işte.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

    Mamba09 un videosunu izledim, o da bahsetmiş ciddi bir titreşim var diye. Ne ölçüde acaba? NC700S de de çift silindir var ama benim bildiğim paralel değil F800 bloğundaki gibi. Özellikle Yürekçe nin yorumu değerli benim için, Mamba09 zaten videoda belirtmiş. Videoyu izledikten sonra bu motorun tam bana göre olduğuna kanaat getirdim gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

    Mamba 09 videosunda titreşim var demiş , siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?
    Ben titreşim anımsamıyorum.
    Ama, Mamba'nın tecrübesini de yabana atamam.

    Bu arada elcik ısıtma da mevcut.
    Yaklaşık 1 sene kullandım.
    Bmw olmadından ötürü, ampül patlasa dahi arıza ışığı söndürmek için servise gitmek elzem.
    Mümkünse aliexpres vb yerlerden arıza tesbit için aparatlar var, onlardan edinin. Proğramlar zaten internette var.
    Bu motorun zayıf noktası elektik tesisatıdır. kolfuk altında duran ve yağmura, yıkamaya karşı açıkta olan konjektörü.
    Bende sorun çıkarmafı ama, benden önceki sahibi 2 kez değiştirmişti.
    Almadan önce elektrik sistemini mutlaka ve mutlaka ekspertize sokunuz.
    Bir de, 2007 model olup 55bin km inandırıcı gelmedi.
    12 yıl.. Yılda 4500km..
    Ben ev-iş arası ayda 900km yapıyorum yahu..
    Garaj moyoru dahi olsa muayene ve bakım km lerini inceleyiniz.
    Garanti süresince mutlaka servis kaydı vardır.
    Teker değişim yılları bile bu konuda ciddi tüyo verir sanırım.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bir not: NC'nin amortisörleri halletmek kolay, BMW almaktan ucuza gelir.

  13. #13
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben titreşim anımsamıyorum.
    Ama, Mamba'nın tecrübesini de yabana atamam.

    Bu arada elcik ısıtma da mevcut.
    Yaklaşık 1 sene kullandım.
    Bmw olmadından ötürü, ampül patlasa dahi arıza ışığı söndürmek için servise gitmek elzem.
    Mümkünse aliexpres vb yerlerden arıza tesbit için aparatlar var, onlardan edinin. Proğramlar zaten internette var.
    Bu motorun zayıf noktası elektik tesisatıdır. kolfuk altında duran ve yağmura, yıkamaya karşı açıkta olan konjektörü.
    Bende sorun çıkarmafı ama, benden önceki sahibi 2 kez değiştirmişti.
    Almadan önce elektrik sistemini mutlaka ve mutlaka ekspertize sokunuz.
    Bir de, 2007 model olup 55bin km inandırıcı gelmedi.
    12 yıl.. Yılda 4500km..
    Ben ev-iş arası ayda 900km yapıyorum yahu..
    Garaj moyoru dahi olsa muayene ve bakım km lerini inceleyiniz.
    Garanti süresince mutlaka servis kaydı vardır.
    Teker değişim yılları bile bu konuda ciddi tüyo verir sanırım.
    Ampul patlamasını bırakın ben tümünü LED'e çevirdim ara ara benim yüzümden arıza ışığı yandı ancak düzeltince söndü. Bence sizde başka bir arıza vardı.

    Geçen sene mart ortasında 37000 km'de aldım şu ara sanırım 65000 civarında.

    1- Kayış için yurtdışını kullanıyoruz. Vergi vs her türlü ÇOK! ucuza geliyor.
    2- Arka göbek sıkıntısı kronik ve recall (geri çağırma kaydı var). Benim motosikletim sanırım servis bakımlı olduğu için servisten kayıtlarını çıkarttıktan sonra Borusan Türkiye'ye başvurdum ve tabiki kabul etmediler. Almanya ile yazıştım, kayış dahil! arka göbekte ne var ne yoksa hatta ABS sensörümü bile değiştirdiler 1 krş. ödemedim! (Honda'da bunu yapamayacağınıza her türlü iddiaya girerim)
    3- Sargı en fazla 40.000 km gider. Sardırıp yola devam ki ben 1 senedir kullanıyorum.
    4- Benim bu km.lerde debriyajım bitti. Yakında değiştireceğim
    5- 2 kişi 3 en büyük boy çanta ile bu sene hacı oldum. Bizim de ağır olduğumuzu (120+85 kg) hesaba katarsak ultra rahat bulgar ve romanya yollarında açıkçası pek de 120 nin altına inmeden 3500 km de ortalama 5.5 lt/100 km olarak hesapladı yol bilgisayarım.
    6- Boonstaparts sitesinde bolca parça mevcut. Kargo biraz pahalı ama süper hizmet var.
    7- Egzoz tam orta noktasından zamanla renk atıyor ki tek üzen beni bu oldu.
    8- Angel GT ve Angel GT2 ile kullandım/kullanıyorum. Başka lastik denemedim ama bu ikisi muhteşem.
    9- Konjektör değilde benim benzin pompa ünitesi sıkıntı yarattı. Islanabiliyor ve BOZULUYOR! amman dikkat. Alında muhakkak bir kontrol ve önlem şarttır.
    10- 2008 model benimki ve 65000 km ye geldi ama son 2 senede biraz binmişim sanırım
    11- Basın gerçekten güzel gidiyor. Ağır olmamıza rağmen rüzgar koruması sayesinde çıplak abilerine çok güzel anlar yaşatmışlığım vardır.
    12- Standart gidon amortisörü vardır. Olmazsa sıkıntı çıkacağı kesin gibi. Zira hayvan biraz yahşi.
    13- Yan ayak çok küçük. Altına genişletme aparatı ister.
    14- Aşırı rahat. Bir sürü değişik motosiklete binen arkadaşım oldu ve ST'ye binince ilk cümle "Ne rahat lan bu" oluyor.
    15- Soft yan çanta kullandım ve orjinalini pek de uyguna bulamadım. Malum 3 harfli olunca Eski Pegaso'mdan kalan Givi yan çantaları ufak bir aparat yapıp Fazer yan çanta demiri ile çok kolay iliştirdim. Pek bi güzel oldu açıkçası. GT'nin yan çantaları aslında 3d printerdan basılacak bir ara parça ile orjinal ST çanta demirine takılabiliyor (sanırım sadece sol problem yapıyordu) para bulursam bir gün o yola da dönebilirim.

    Son olarak İstanbul'da ikamet ediyorsanız tek doktor olarak ben Teknisyen Oto Levent ustayı tanırım. Gerisi bana göre teferruattır.

  14. #14

    Üyelik
    20 Mart 2017
    motor çok güzel olabilir , ilk satış pahalı oldugu için çok satılmamıştırda oda olabilir.
    Ama şunu unutmayın , ekonomik durumunuz.

    Yurt dışında insanlar 2-3 aylıgı ile böyle bir motor alabilirken ülkemizde bu rakam 20 aylıga kadar çıkıyor ,
    Bu durum haliyle aldıgımız araçları aynı zamanda YARI yatırım aracı da yapıyor ,yani aslında o araca verdigimiz paranın bir kısmına da ihtiyacımız var demek ..

    Bİz sizin ekominik durumunuzu bilemeyiz ,kendiniz bunuda değerlendirin.
    Verdiginiz paranın %50 sini kaybetseniz sorun olmayacak ise alın ,
    Ama aynı emsal tutulan bir motor alsanız verdiginiz paranın en fazla %10 nu kayıp edersiniz.

  15. #15
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    Geçilir güzel de olur. S versiyonuyla eğlenceli zamanlar geçirmiştim.
    Fakat ilandaki fiyat çok yüksek. ST olarak satışta çok fazla ilan da olmuyor ne yazıkki.

  16. #16
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    @ero, benzin pompa ünitesini ne kadara tamir ettirdiniz?
    Bu problemi ben de yaşadım.

  17. #17
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ero, benzin pompa ünitesini ne kadara tamir ettirdiniz?
    Bu problemi ben de yaşadım.
    Üzerinden 1-2 devre elemanı değiştirerek kurtuldum. Aslına bakarsanız devrenin de bir numarası yok. Aynısından yapmayı dahi düşünüyorum... (yedekte dursun)

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6- Boonstaparts sitesinde bolca parça mevcut. Kargo biraz pahalı ama süper hizmet var.
    Üstat bu site için çok teşekkür ederim, ileride arama potansiyelim olan birçok ürünün 2. elini buldum. Sormak istediğim; kargo ücreti ne kadar tutuyor? Bir de Aliexpressteki gibi burada da faturayı düşük kestirme şansımız var mı?

  19. #19
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Malesef ASLA

    Adamlar gavur! olduğu için çakallığa acayip karşılar. İmasını ettim irtibatı kesiyorlardı. Kargo en ufak €30 gibi birşey. Ancak müthiş titiz çalışıyorlar. Ben mesela yan ayak aldım sıfırdan daha temizdi.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef ASLA

    Adamlar gavur! olduğu için çakallığa acayip karşılar. İmasını ettim irtibatı kesiyorlardı. Kargo en ufak €30 gibi birşey. Ancak müthiş titiz çalışıyorlar. Ben mesela yan ayak aldım sıfırdan daha temizdi.
    Benim de ihtiyacım olan bir ürün var, Türkiye'de bulunmuyor. Yurtdışında 200 Euro olduğunu görünce burada 3d yazıcıdan çıkarttırmayı düşündüm bir ara. Sizin verdiğiniz sitede 50 Euro'ya bulunca çok sevindim. Çok teşekkürler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)