KTM Duke 390 Yağ Konusu Hakkında
Reklamlar
-
Arkadaşlar denemek amacıyla yurtdışındaki forumda çoğu kişi bana 15W50 kullan dedi. Ama 300V tavsiye ettiler. Bende aldıydım ustaya götürdüm usta bu yağ olur mu diye bağırdı çağırdı, bir şey bilmiyorsunuz. Dedim yurtdışındaki çoğu kişi bunu kullanıyormuş denemek amacıyla aldım dedim, oranın hava şartlarıyla burası bir mi falan dedi. 15W50 olur mu bu motora dedi.
İyice sinir oldum bu duruma. 300V kullandım ama açıkçası çok iyi bir yağ değil çok kötü de değildi ama memnun kalamadım, vites geçişleri sertti, sonra kitapçığa didik didik ettim. Şöyle bir şeyle karşılaştım.
Kısmı sentetik motor yağı kullanın diyor, bunu anlamadım. Full sentetik kullanırsak problem olur mu? 7100 vs ?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Sorunuzun cevabını bilmiyorum ama yazdıklarınızdan sonra ustanızı ayar olmuş bir şekilde bağırıp çağırırken hayal ettim de, gerçekten komik bir manzara olsa gerek
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Sorunuzun cevabını bilmiyorum ama yazdıklarınızdan sonra ustanızı ayar olmuş bir şekilde bağırıp çağırırken hayal ettim de, gerçekten komik bir manzara olsa gerek
Kafası kırık biraz ama normal :D Sinir oldum zaten de aslında takmam öyle insanları :D
-
Full sentetik kullanırsan yatak sarabilir direk blok patlar. zaten 390 bloklarında çok sık karşılaşılan birşey full sentetiği koyuyorlar bloklar sağından solundan kol çıkartıyor
-
vizkozite 15W50 doğru tamsentetik kullanmanızdada sakınca yok ama yağa o kadar para vermeyin motul 5100 veya 7100 işinizi görür
-
kullanım kılavuzunda ne yazıyorsa o yağdan kullanın gerisini motor bloğuna bırakın :D
kullanım kılavuzundaki yağı kullanıp başınıza birşey geliyorsa e yuh artık derim
vizkozite uygun olup ve yağ markasıda kaliteli bir ürün olsun birşey olacağını düşünmüyorum
-
Benim duke 250 de aynı bu değerler var kitapçıkta, ben castrol power 1 10w-50 kullanıyorum yaz kış herhangi bir problem yok. Vitesler bazen kemikli bazen şıkır şıkır, deneyebilirsin.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
vizkozite 15W50 doğru tamsentetik kullanmanızdada sakınca yok ama yağa o kadar para vermeyin motul 5100 veya 7100 işinizi görür
Haklısınız, be denemek isteyerek aldım ama işte hayal kırıklığı. Teşekkürler. Full sentetik kullanırsan yatak sarar falan demiş bir arkadaş bu kesinlikle doğru bir tabir midir?
-
Benim mt-07’de full sentetik koydum. Debriyaj kaçırıyor. Eskiden yarı sentetik vardı ve daha güzeldi. 10000rpm’den fazla devir çevirmiyorsa bence yarı sentetik idealdir. Mt-07’nin redline çizgisi 10000rpm’de başlıyor.
-
23 Aralık 2019, 07:20
#10
Mantıken aynı JASO standardına sahip yağların debriyaj açısından aynı sonucu vermesi beklenir.
Bununla birlikte, ilk yarı sentetikle alıştırılmış baskı balatanın sonradan tam sentetiğe dönen yağla uyumunda bir sorun oluşuyor olabilir? (Yanlış hatırlamıyorsam balata değişimlerinde sıfır balatalar önce birkaç saat motor yağında bekletiliyorlar...)
Bende MT-07 ile aynı torka sahip NC varken de 7100 kullanıyordum, ilk günden itibaren hep 7100 kondu ve kaçırma yapmıyordu.
-
23 Aralık 2019, 07:25
#11
Açıkçası servis 1000 bakımında yarı sentetik koydu ve güzeldi, 10000bakımında full sentetik koydum ve özellikle 5-6 arasında saçma sapan davranmaya başladı. Öyle ki giden motor 6’tan 5’e düştü birkez yüksek devirde ve 5-6 geçişlerinde 3 defa boşa düşüp, birden vitese yerleşip motorun dişli sistemini kırmaya çalıştı. O yüzden daha full sentetik koymam makineye. 1.viteste o kadar yumuşadı ki adam gibi geçmez oldu.
-
23 Aralık 2019, 11:39
#12
piri_reis adlı üyeden alıntı
Haklısınız, be denemek isteyerek aldım ama işte hayal kırıklığı. Teşekkürler. Full sentetik kullanırsan yatak sarar falan demiş bir arkadaş bu kesinlikle doğru bir tabir midir?
şaka yapmışlar
-
23 Aralık 2019, 14:52
#13
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)